Siirry suoraan sisältöön

Toimintaterapeutti (AMK), S21: PTOIMS21

Tunnus: PTOIMS21

Tutkinto:
Sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinto

Tutkintonimike:
Toimintaterapeutti (AMK)

Laajuus:
210 op

Kesto:
3.5 vuotta (210 op)

Aloituslukukausi:
Syksy 2021

Opetuskieli:
suomi

Koulutuksen kuvaus

Valmistuttuasi toimintaterapeutiksi sinulla on valmiudet toimia asiantuntijana terveys-, sosiaali-, liikunta- ja kuntoutusjärjestelmissä. Voit toimia esim. terveyskeskuksessa, sairaalassa, kuntoutuslaitoksessa toimintaterapeuttina tai perustaa yrityksen ja toimia yrittäjänä. Toimintaterapeuttina voit työskennellä yhteistyössä eri alojen asiantuntijoiden kanssa esimerkiksi sivistystoimen, ympäristösuunnittelun, hyvinvointiteknologian asiantuntijoiden kanssa. Lisäksi hankit valmiudet alan kehittämistyössä tarvittavaan kansainvälistymis-, kehittämis- ja teknologiaosaamisen kehittämiseen niin kansallisella kuin kansainvälisellä tasolla.

Toimintaterapeuttikoulutuksessa opinnot rakentuvat työelämän odotuksille ja osaamistarpeille. Toimintaterapeutin opintojen kokonaislaajuus on 210 opintopistettä (op), minkä suorittaminen edellyttää noin 3,5 vuoden päätoimista opiskelua. Opinnot on jaettu kahteen laajempaan kokonaisuuteen: ydinosaaminen (130op) ja laajentava osaaminen (80op).

Ydinosaamisen tiedot ja taidot opiskelet kahden ensimmäisen lukuvuoden aikana. Perehdyt toimintaterapian tietoperustaan ja toimintaterapiaprosessin eri vaiheisiin niin yksilö- kuin ryhmätasolla. Ydinosaamisen opinnot koostuvat perusopinnoista, ammattiopinnoista ja ammattitaitoa edistävästä harjoittelusta, joiden sisältöjä yhdistetään opetuksessa toisiinsa. Ensimmäisenä vuotena painottuvat toimintaterapian perusteet ja toisena vuotena niiden soveltaminen lasten, aikuisten ja vanhusten toimintaterapiaan. Lisäksi opinnot sisältävät tutkintoon vaadittavat asetuksen 352/2003 8§ mukaiset kieliopinnot.

Laajentavan osaamisen opinnot sijoittuvat opintojen viimeiselle 1,5 vuodelle. Näissä opinnoissa laajennat ja syvennät aikaisemmin omaksumaasi toimintaterapian osaamista toiminnan tieteen ja toimintaterapian kehittämisen (5op), kehittämis- ja tutkimustyönmenetelmien (5op), opinnäytetyön (15op), vapaasti valittavien opintojen (15 op) sekä valinnaisten harjoittelujen ja projektien (40op)kautta. Valinnaisissa harjoitteluissa ja projekteissa perehdyt itseäsi erityisesti kiinnostavaan toimintaterapian osaamisalueeseen. Näin rakennat omaa osaamispolkuasi.

Toimintaterapian koulutuksessa toimintaa kehitetään keräämällä opiskelijapalautetta lukuvuoden lopussa palautepäivässä ja opintojen lopussa. Opintojaksojen toteutusta muokataan ja kehitetään yhteistyössä opiskelijoiden kanssa sen aikana. Turun ammattikorkeakoulussa toteutetaan vuosittain opiskelijatyytyväisyyskysely (opiskelijabarometri). Opintojen päättyessä opiskelija vastaa OKM:n laatimaan AVOP- kyselyyn ja antaa palautetta koko opintojen ajalta.

Valmistumisen yhteydessä opiskelija hakee Valviralta oikeutta toimia laillistettuna terveydenhuollon ammattihenkilönä. Toimintaterapeutti on korkeakoulutettu kuntoutuksen erityistyöntekijä. Ammattikorkeakoulututkinto antaa jatko-opintomahdollisuuden ylempään ammattikorkeakoulututkintoon tai yliopiston korkeakoulututkintoon.

Osaamistavoitteet

Toimintaterapeuttikoulutuksessa opit kohtaamaan asiakkaan (yksilö tai ryhmä) sekä luomaan terapeuttisen ja ammatillisen terapiasuhteen. Toimintaterapeutin erityisosaamisessa keskeistä on toiminnan merkitys asiakkaan terveyden ja hyvinvoinnin edistäjänä sekä toiminnan terapeuttinen käyttö ja asiakaslähtöinen yhteistyö. Osaamisalueita ovat: toiminnan analysointi- ja soveltamisosaaminen, terapeuttisen vuorovaikutuksen osaaminen, asiakaslähtöinen toimintaterapiaprosessiosaaminen, toiminnallisten ympäristöjen arviointi- ja adaptaatio-osaaminen sekä toimintaterapeuttinen neuvonta, ohjaus ja konsultointi. Toimintaterapia pohjautuu asiakkaan toimintakyvyn ja ympäristön kokonaisvaltaiseen arviointiin. Opit arvioimaan asiakkaan yksilölliset tarpeet ja mahdollistamaan osallistumisen hänelle tärkeisiin päivittäisiin toimintoihin, työhön, leikkiin ja vapaa-aikaan sairaudesta ja vammastaan huolimatta. Lisäksi omaksut taitoja hyödyntää teknologiaa ja muokata ympäristöä asiakkaan toimintaa tukevaksi.

Toimintaterapeutti perustaa arviointi- ja terapiamenetelmät luotettavaan tieteelliseen näyttöön. Tiedon määrän kasvu ja nopea muutos edellyttää hyviä tiedonhankintataitoja sekä taitoja arvioida tiedon luotettavuutta ja käyttökelpoisuutta. Tiedonhankinta- ja tutkimustaitojen opinnot antavat opiskelijalle laaja-alaiset tiedolliset ja taidolliset valmiudet toimia ammatillisissa asiantuntijatehtävissä sekä edellytykset seurata alan kehitystä ja pysyä ajan tasalla. Turun ammattikorkeakoulun määrittelemät yksilö-, yhteisö- ja verkosto-osaamisen innovaatiokompetenssit ovat keskeinen osa opiskelua ja niitä tarkastellaan läpileikkaavana kaikissa opintojaksoissa.
Opiskelija osaa toimia kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti opintojaksokohtaisesti soveltuvin osin huomioiden ekologisen, taloudellisen ja sosiaalisen ja kulttuurisen kestävyyden, sekä niiden tuottaman pääoman. Jätämme tällä pääomalla tuleville sukupolville yhtä paljon mahdollisuuksia kuin meillä on ollut, ellei jopa enemmän.

Toimintaterapeutin (AMK) opinnot pohjautuvat ammattikorkeakouluja ja ammatinharjoittamista koskevaan lainsäädäntöön, Eurooppalaiseen tutkintojen ja osaamisen viitekehykseen (European Qualifications Framework = EQF, Kansalliseen tutkintojen viitekehykseen (National Qualifications Framework = NQF, www.minedu.fi/OPM) ja Turun ammattikorkeakoulun tutkintosääntöön ja strategiaan, jonka pedagoginen lähestymistapa on innovaatiopedagogiikka. Niiden laatimisessa on hyödynnetty mm. kansallisia (Arene, OKM) ja kansainvälisiä (ENOTHE, WFOT) osaamiskuvauksia.

Pedagogiset toimintatavat

Turun ammattikorkeakoulun pedagogisena linjauksena on innovaatiopedagogiikka. Innovaatiopedagogiikassa oppiminen rakentuu sosiokonstruktiiviselle ajattelulle, missä oppija rakentaa uutta tietoa aikaisempaa osaamistaan ja toisten kanssa työskentelyä hyödyntäen. Toimintaterapeuttikoulutuksessa innovaatiopedagogiikka toteutuu monella eri tavalla. Tavoitteena on tukea sinua kehittämään omaa tapaansa oppia ja ajatella, jotta omaksut työelämää kehittävät ja uudistavat toimintatavat. Yksilö-, yhteisö- ja verkosto-osaaminen liittyvät keskeisesti innovaatiopedagogiikkaan.

Opiskelussa opiskelijat ovat aktiivisessa roolissa. He opiskelevat ja oppivat lukemalla, näkemällä, keskustelemalla luokkatovereiden, opettajan ja harjoittelun ohjaajien kanssa sekä tekemällä eri asioita. Oppimismenetelminä toimivat erilaiset osallistavat menetelmät kuten aktivoivat luennot, case-työskentely, pelit, videot, toisten opettaminen, kilpailut, paneelikeskustelu, posterikävely, learning cafe, akvaariokeskustelu, porinapadat yms. Eri opinnoissa opiskelija perehtyy asiakastyöhön erilaisten ihmisten kanssa työskennellessä. Aidot asiakastilanteet ovat välttämättömyys asiantuntijuuteen kasvulle.

Opettaja on osallistuvassa ja tukea antavassa roolissa, jolloin oppiminen on kahdensuuntaista. Toimintaterapeutti-koulutuksessa painottuu yhteisöllisyys ja yhteisopettajuus. Eri vaiheessa opintojaan olevien opiskelijoiden yhteisenä toteutettu harjoittelu opetuksen liiketoiminnassa sekä opettajien yhteinen suunnittelu ja valmentaminen ovat tutkinnon hyviä käytäntöjä.

Keskeistä opiskelussa on työelämäyhteistyö eri vaiheissa kuhunkin opintojen vaiheeseen soveltuvalla tavalla. Jokaiseen lukukauteen sisältyy työelämän kanssa tehtävää yhteistyötä, mikä tukee opiskelijan tiedon soveltamista ja verkostoitumista sekä yrittäjämäistä työotetta. Alkuvaiheessa se toteutuu pienimuotoisten projektien ja vuorovaikutteisen mentoroinnin kautta. Loppuvaiheessa opiskelijat tekevät harjoittelua ja toimivat työelämässä kehittäjäkumppaneina uusia työtapoja ja – menetelmiä kehittäen ja juurruttaen. Työelämäkumppaneiden mukaan opiskelijoiden hyvä teoriaosaaminen ja vahva menetelmien hallinta valmistaa heitä työelämään. Vuorovaikutuksen tukeminen on tärkeää ammatillisen identiteetin kehittymisessä ja asiakkaan kohtaamisessa. Opiskelijoiden korkea motivaatio ja aito kiinnostus alaan sekä omasta kehittymisestään vastuunottaminen ovat tärkeitä kulmakiviä.

Laajentavaan osaamiseen (3. ja 4. lukukausi) liittyy moniammatillista ja –alaista sekä kansainvälistä tutkimus- ja kehittämistoimintaa, joissa korostuu projektioppiminen. Projekteissa toimiminen valmentaa sinue myös yrittäjyyteen, jolloin tiimissä kannat omalta osaltasi vastuuta projektin tavoitteiden eteenpäin viemisestä. Projektin vetäjänä saat kokemusta johtamisesta. Opiskelu moniammatillisesti tukee sinua hahmottamaan omaa osaamista ja toimintaterapeutin roolia asiantuntijana. Omien valintojesi kautta voit myös osallistua opetuksen liiketoimintaan, jossa yrittäjämäinen ote on toiminnan edellytys.

Arviointi

Toimintaterapeuttikoulutuksessa arvioinnin tärkeimpänä tavoitteena on oppimisen ohjaaminen ja tukeminen sekä ammatillisen kasvun edistäminen. Arvioinnin pohjalta opiskelija saa palautetta osaamisesta ja edistymisestä suhteessa osaamisen tavoitteisiin. Arviointi on osaamista ohjaavaa ja kehittävää ja se kohdistuu sekä oppimisprosessiin ja osaamiseen. Opettajan arvioinnin lisäksi opiskelijan reflektio, itsearviointi ja opiskelijakaverin vertaisarviointi ovat tärkeä osa arviointia. Arviointi on tutkintosäännön mukaisesti pääsääntöisesti numeerinen 1-5. Opintojakson arvioinnista vastaa opintojakson opettaja. Opiskelijan henkilökohtaiset tavoitteet konkretisoivat oman osaamisen vahvuuksien ja kehittämisalueiden tunnistamista.

Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain

Tunnus Opinnon nimi Laajuus (op) 2021-2022 2022-2023 2023-2024 2024-2025 Syksy 2021 Kevät 2022 Syksy 2022 Kevät 2023 Syksy 2023 Kevät 2024 Syksy 2024 1. / 2021 2. / 2021 3. / 2022 4. / 2022 5. / 2022 1. / 2022 2. / 2022 3. / 2023 4. / 2023 5. / 2023 1. / 2023 2. / 2023 3. / 2024 4. / 2024 5. / 2024 1. / 2024 2. / 2024
YDINOSAAMINEN

(Valitaan kaikki)

130 60 60 9 1 26.5 33.5 26.5 33.5 3.5 5.5 1 13.3 13.3 11.2 11.2 11.2 13.3 13.3 11.2 11.2 11.2 1.8 1.8 1.8 1.8 1.8 0.5 0.5
1001006 Suomen kieli ja viestintä 3 3 3 1 1 1
1001004 English Professional Skills, B2 3 3 3 1.5 1.5
TH00BT83 Asiakaslähtöiset sosiaali- ja terveyspalvelut 2 2 2 0.7 0.7 0.7
TH00BT86 Kuntoutus – kohti asiakaslähtöistä toimintakyvyn edistämistä ja ylläpitoa 3 3 3 1 1 1
Toinen kotimainen kieli, ruotsi, B1

(Valitaan kaikki)

3 3 3 1 1 1
100114 Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation 1 1 1 0.3 0.3 0.3
100115 Svenska i arbetslivet, skriftlig kommunikation 2 2 2 0.7 0.7 0.7
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot

(Valitaan kaikki)

5
1002354 Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1 1 1 1 0.5 0.5
1002355 Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1 1 0.5 0.5 0.3 0.3 0.2 0.2 0.2
1002356 Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 3 1 1 0.5 0.5 0.3 0.3 0.2 0.2 0.2
1002357 Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 4 1 1 0.5 0.5 0.3 0.3 0.2 0.2 0.2
1002358 Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 5 1 1 1 0.5 0.5
PTOIMS21-1001
Anatomia ja fysiologia

(Valitaan kaikki)

5
TH00BF42 Anatomia ja fysiologia 1 2 2 2 1 1
TH00BF43 Anatomia ja fysiologia 2 3 3 3 1 1 1
PTOIMS21-1002
Toiminta toimintaterapian kiinnostuksen kohteena

(Valitaan kaikki)

20
TH00BF44 Toiminta ihmisen elämässä 5 5 5 2.5 2.5
TH00BF45 Toiminnallisuus toimintaterapiassa 5 5 5 2.5 2.5
TH00BF46 Toiminnallisuuden arviointi 5 5 5 2.5 2.5
TH00BF47 Toiminnallisuuden arviointi käytännössä 5 5 5 2.5 2.5
PTOIMS21-1003
Toiminnan terapeuttinen käyttö

(Valitaan kaikki)

25
TH00BF48 Terapian toteutuksen perusteet 5 5 5 1.7 1.7 1.7
TH00BF49 Ammatillinen ja terapeuttinen vuorovaikutus 5 5 5 1.7 1.7 1.7
TH00BF50 Oppiminen ja ohjaus 5 5 5 1.7 1.7 1.7
TH00BF51 Merkityksellinen toiminta terapiassa 5 5 5 1.7 1.7 1.7
TH00BF52 Ohjaaminen käytännössä 5 5 5 1.7 1.7 1.7
PTOIMS21-1004
Lääketieteelliset aineet

(Valitaan kaikki)

5
TH00BF53 Lasten neurologia 1 1 1 0.5 0.5
TH00BF54 Neurologia 1 1 1 0.3 0.3 0.3
TH00BF55 Geriatria 1 1 1 0.3 0.3 0.3
TH00BF56 Psykiatria 1 1 1 0.5 0.5
TH00BF57 Käsikirurgia 1 1 1 0.5 0.5
PTOIMS21-1005
Toimintaterapian erilaiset asiakkaat

(Valitaan kaikki)

36
TH00BF58 Lasten ja kouluikäisten toiminnallisuuden tukeminen 7 7 7 3.5 3.5
TH00BF59 Neurologisesti sairastuneen tai vammautuneen toiminnallisuuden tukeminen 5 5 5 1.7 1.7 1.7
TH00BF60 Mielenterveyskuntoutujan toiminnallisuuden tukeminen 7 7 7 3.5 3.5
TH00BF61 Tuki- ja liikuntaelimistön sairauksiin ja vammoihin sairastuneen toiminnallisuuden tukeminen 7 7 7 3.5 3.5
TH00BF62 Ikääntyneen toiminnallisuuden tukeminen 5 5 5 1.7 1.7 1.7
TH00BF63 Ympäristön esteettömyys ja saavutettavuus 5 5 5 1.7 1.7 1.7
TH00BF65 Toiminnallisuuden edistäminen I 10 10 10 5 5
TH00BF66 Toiminnallisuuden edistäminen II 10 10 10 3.3 3.3 3.3
LAAJENTAVA OSAAMINEN

(Valitaan kaikki)

80 55 21 25 30 21 12.5 12.5 10 10 10 10.5 10.5
TH00BF72 Näyttöön perustuva kehittäminen käytännössä 10 10 10 3.3 3.3 3.3
TH00BF73 Toimintaterapian valinnainen harjoittelu 1 10 10 10 5 5
TH00BF74 Toimintaterapian valinnainen harjoittelu 2 / projektityö 10 10 10 5 5
TH00BF75 Toimintaterapian valinnainen harjoittelu 3 / projektityö 10 10 10 5 5
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT

(Valitaan opintopisteitä: 15)

15 10 5 10 5 3.3 3.3 3.3 2.5 2.5
PTOIMS21-1006
Opinnäytetyö ja toimintaterapian kehittäminen

(Valitaan kaikki)

25 25 15 10 7.5 7.5 3.3 3.3 3.3
TH00BF67 Toiminnan tiede ja toimintaterapian kehittäminen 5 5 5 1.7 1.7 1.7
TH00BO20 Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen 5 5 5 2.5 2.5
TH00BF69 Opinnäytetyön ideointi ja suunnittelu 5 5 5 2.5 2.5
TH00BF70 Opinnäytetyön toteuttaminen ja dokumentointi 5 5 5 1.7 1.7 1.7
TH00BF71 Opinnäytetyön julkistaminen ja kypsyysnäyte 5 5 5 1.7 1.7 1.7
Yhteensä 210 60 62 52 21 26.5 33.5 26.5 35.5 28.5 23.5 21 13.3 13.3 11.4 11.4 11.4 13.3 13.3 11.9 11.9 11.9 14.3 14.3 7.87 7.87 7.87 10.5 10.5

Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.

Asetuksen mukainen jäsentely AMK

Valtioneuvoston asetus ammattikorkeakouluista 1129/2014 2 § Opintojen rakenne Ammattikorkeakoulututkintoon johtaviin opintoihin kuuluu: 1) perus- ja ammattiopintoja; 2) vapaasti valittavia opintoja; 3) ammattitaitoa edistävää harjoittelua; 4) opinnäytetyö.

Ammattiopinnot
Anatomia ja fysiologia 1
Anatomia ja fysiologia 2
Toiminta ihmisen elämässä
Toiminnallisuus toimintaterapiassa
Toiminnallisuuden arviointi
Toiminnallisuuden arviointi käytännössä
Terapian toteutuksen perusteet
Ammatillinen ja terapeuttinen vuorovaikutus
Oppiminen ja ohjaus
Merkityksellinen toiminta terapiassa
Ohjaaminen käytännössä
Lasten neurologia
Neurologia
Geriatria
Psykiatria
Käsikirurgia
Harjoittelu
Lasten ja kouluikäisten toiminnallisuuden tukeminen
Neurologisesti sairastuneen tai vammautuneen toiminnallisuuden tukeminen
Mielenterveyskuntoutujan toiminnallisuuden tukeminen
Tuki- ja liikuntaelimistön sairauksiin ja vammoihin sairastuneen toiminnallisuuden tukeminen
Ikääntyneen toiminnallisuuden tukeminen
Ympäristön esteettömyys ja saavutettavuus
Toiminnallisuuden edistäminen I
Toiminnallisuuden edistäminen II
Näyttöön perustuva kehittäminen käytännössä
Toimintaterapian valinnainen harjoittelu 1
Toimintaterapian valinnainen harjoittelu 2 / projektityö
Toimintaterapian valinnainen harjoittelu 3 / projektityö
Opinnäytetyö
Toiminnan tiede ja toimintaterapian kehittäminen
Opinnäytetyön ideointi ja suunnittelu
Opinnäytetyön toteuttaminen ja dokumentointi
Opinnäytetyön julkistaminen ja kypsyysnäyte
Perusopinnot
Suomen kieli ja viestintä
English Professional Skills, B2
Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation
Svenska i arbetslivet, skriftlig kommunikation
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 3
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 4
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 5
Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen
Vapaasti valittavat

Ei liitettyjä opintojaksoja

Luokittelemattomat
Asiakaslähtöiset sosiaali- ja terveyspalvelut
Kuntoutus – kohti asiakaslähtöistä toimintakyvyn edistämistä ja ylläpitoa

Tunnus Opinnon nimi Laajuus (op)
YDINOSAAMINEN

(Valitaan kaikki)

130
1001006 Suomen kieli ja viestintä 3
1001004 English Professional Skills, B2 3
TH00BT83 Asiakaslähtöiset sosiaali- ja terveyspalvelut 2
TH00BT86 Kuntoutus – kohti asiakaslähtöistä toimintakyvyn edistämistä ja ylläpitoa 3
Toinen kotimainen kieli, ruotsi, B1

(Valitaan kaikki)

3
100114 Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation 1
100115 Svenska i arbetslivet, skriftlig kommunikation 2
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot

(Valitaan kaikki)

5
1002354 Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 1 1
1002355 Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1
1002356 Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 3 1
1002357 Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 4 1
1002358 Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 5 1
PTOIMS21-1001
Anatomia ja fysiologia

(Valitaan kaikki)

5
TH00BF42 Anatomia ja fysiologia 1 2
TH00BF43 Anatomia ja fysiologia 2 3
PTOIMS21-1002
Toiminta toimintaterapian kiinnostuksen kohteena

(Valitaan kaikki)

20
TH00BF44 Toiminta ihmisen elämässä 5
TH00BF45 Toiminnallisuus toimintaterapiassa 5
TH00BF46 Toiminnallisuuden arviointi 5
TH00BF47 Toiminnallisuuden arviointi käytännössä 5
PTOIMS21-1003
Toiminnan terapeuttinen käyttö

(Valitaan kaikki)

25
TH00BF48 Terapian toteutuksen perusteet 5
TH00BF49 Ammatillinen ja terapeuttinen vuorovaikutus 5
TH00BF50 Oppiminen ja ohjaus 5
TH00BF51 Merkityksellinen toiminta terapiassa 5
TH00BF52 Ohjaaminen käytännössä 5
PTOIMS21-1004
Lääketieteelliset aineet

(Valitaan kaikki)

5
TH00BF53 Lasten neurologia 1
TH00BF54 Neurologia 1
TH00BF55 Geriatria 1
TH00BF56 Psykiatria 1
TH00BF57 Käsikirurgia 1
PTOIMS21-1005
Toimintaterapian erilaiset asiakkaat

(Valitaan kaikki)

36
TH00BF58 Lasten ja kouluikäisten toiminnallisuuden tukeminen 7
TH00BF59 Neurologisesti sairastuneen tai vammautuneen toiminnallisuuden tukeminen 5
TH00BF60 Mielenterveyskuntoutujan toiminnallisuuden tukeminen 7
TH00BF61 Tuki- ja liikuntaelimistön sairauksiin ja vammoihin sairastuneen toiminnallisuuden tukeminen 7
TH00BF62 Ikääntyneen toiminnallisuuden tukeminen 5
TH00BF63 Ympäristön esteettömyys ja saavutettavuus 5
TH00BF65 Toiminnallisuuden edistäminen I 10
TH00BF66 Toiminnallisuuden edistäminen II 10
LAAJENTAVA OSAAMINEN

(Valitaan kaikki)

80
TH00BF72 Näyttöön perustuva kehittäminen käytännössä 10
TH00BF73 Toimintaterapian valinnainen harjoittelu 1 10
TH00BF74 Toimintaterapian valinnainen harjoittelu 2 / projektityö 10
TH00BF75 Toimintaterapian valinnainen harjoittelu 3 / projektityö 10
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT

(Valitaan opintopisteitä: 15)

15
PTOIMS21-1006
Opinnäytetyö ja toimintaterapian kehittäminen

(Valitaan kaikki)

25
TH00BF67 Toiminnan tiede ja toimintaterapian kehittäminen 5
TH00BO20 Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen 5
TH00BF69 Opinnäytetyön ideointi ja suunnittelu 5
TH00BF70 Opinnäytetyön toteuttaminen ja dokumentointi 5
TH00BF71 Opinnäytetyön julkistaminen ja kypsyysnäyte 5