Siirry suoraan sisältöön

Responsible Tourism and Wellness BusinessLaajuus (5 op)

Tunnus: KH00BY78

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Upon completion of this course, the students will be able to:

• recall the main terminology in responsible business, risk management and foreshadowing
• relate to the importance of Corporate Social Responsibility in tourism, wellness, and leisure businesses
• analyze, plan, and implement responsible tourism and hospitality practices as well as related marketing communication

Sisältö

• Introduction to responsible business operations
• Risk management and foreshadowing
• Communication of corporate social responsibility
• Application of responsible business dimensions at company and destination level

Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 20.10.2024

Ajoitus

21.10.2024 - 09.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Paikat

16 - 35

Opettaja
  • Susanna Saari
Ryhmät
  • PMMWES22
    Myyntityö, matkailu ja wellness liiketoimintana, S22

Tavoitteet

Upon completion of this course, the students will be able to:

• recall the main terminology in responsible business, risk management and foreshadowing
• relate to the importance of Corporate Social Responsibility in tourism, wellness, and leisure businesses
• analyze, plan, and implement responsible tourism and hospitality practices as well as related marketing communication

Sisältö

• Introduction to responsible business operations
• Risk management and foreshadowing
• Communication of corporate social responsibility
• Application of responsible business dimensions at company and destination level

Oppimateriaalit

Itslearningiin tuodut materiaalit, opiskelijan itse etsimä tietoperusta sekä:

Amadae, S. M., Harju, M., Jumite, R., Kortelainen, J., Laine, M., Sood, S., & Sorri, S. (2023). Sustainable Consumption: Political Economy of Sustainable Food.

Dyllick, T., & Muff, K. (2016). Clarifying the meaning of sustainable business: Introducing a typology from business-as-usual to true business sustainability. Organization & environment, 29(2), 156-174.

Helminen, J. (2023) Järjestä hiiliviisas tapahtuma. Posintra

Kestävän Matkailijan Opas Helsinkiin (2024). Helsinki https://www.hel.fi/static/kanslia/elo/Kestavan_matkailijan_opas_Helsinkiin_FIN.pdf

Scandic Guidelines to Sustainable Procurement (2018). Scandic Hotels

Sorakunnas, E., Räikkönen, J., Konu, H., Grénman, M., & Tyrväinen, L. (2024). Biodiversity, leadership, and resilience in a national sustainable tourism program. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 1-19.

Wong, A. K. F., Kim, S. S., Lee, S., & Oh, M. (2023). Assessing the performance of corporate social responsibility (CSR): Impact range-performance analysis and impact-asymmetry analysis. Tourism Management Perspectives, 49, 101177.

Opetusmenetelmät

Tällä opintojaksolla meillä on sekä lähiopetusta, että itsenäistä työskentelyä ryhmässä mutta myös yksin. Opintojaksolla vierailee myös yksi tai useampi asiantuntija ja pyrimme tekemään yhden vierailun matkailualan kestävää kehitystä edistävään yritykseen Turun alueella. Opiskelijan tulee ottaa haltuun tietoperustaa lukemalla myös vaativampaa tutkimusta ja muuta materiaalia, jota opintojaksolla tarvitaan.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Turun ammattikorkeakoulun pedagogista lähestymistapaa kutsutaan innovaatiopedagogiikaksi tai lyhyesti Innopedaksi. Se on oppimiskäsitys, joka perustuu kokeiluihin, tiedon ja osaamisen jakamiseen sekä erilaisten näkökulmien yhdistämiseen. Innovaatiopedagogiikka perustuu työelämälähtöisyyteen ja yhteistyöhön, kansainvälistymiseen, yrittäjyyteen ja systeemiajatteluun.

Tarvitset oppimiesi ydintaitojen lisäksi innovaatiotaitoja, joita tarvitaan kaikilla liiketoiminnan aloilla. Sinulta odotetaan myös luovuutta ja aloitteellisuutta, mutta myös kriittistä ajattelua sekä tiimi- ja verkostotyöskentelyä. Harjoittelet kaikkia näitä taitoja aktiivisesti opintojesi aikana, mutta eri painotuksin kullakin kurssilla.

Lisätietoja Innopedasta saat osoitteesta https://innopeda.turkuamk.fi/.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5ects = 135h opiskelijan työtä:
*7 x 4h= 28h kampuksella
*107 h itsenäistä/ryhmätyötä kampuksella tai verkossa

Sisällön jaksotus

4. periodi eli viikot 43 - 50

Viestintäkanava ja lisätietoja

itslearning ja sähköposti

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojaksolla on kaksi arvioitavaa tuotosta:
1) Ryhmätyöskentely, jonka osuus on 40 % kokonaisuudesta ja joka arvioidaan arvosanalla hylätty - 5.
2) Yksilötyö, jonka painoarvo on 60 % kokonaisarvosanasta ja joka arvioidaan hylätty - 5.

Lisäksi suoritetaan itse- ja vertaisarviointi.

Hylätty (0)

Tehtävän keskeneräisiä ja/tai puutteelliset tehtävät (myös määräajan jälkeen palautetut tehtävät voivat johtaa hylätyn arvosanan saamiseen).

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

T1
Opiskelijaryhmä hyödyntää tietopohjaa rajoitetusti. Lopputulos ei ole teknisesti hyvä (esim. puutteelliset viittaukset, sekava esitystapa).

Yksilötyössä tuotos perustuu pääasiassa hajanaisiin huomioihin, ei asiaankuuluvan tietoperustan suunnitelmalliseen ja perusteltuun soveltamiseen. Lopputulos ei ole teknisesti pätevä (esim. puutteelliset viittaukset).

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

H3
Opiskelijaryhmä työskentelee ennakoivasti ja koordinoidusti tehtävän ja kurssin tavoitteiden saavuttamiseksi ja pystyy jakamaan tietoa ryhmän sisällä. Ryhmä hyödyntää hyvin asiaankuuluvaa tietopohjaa. Joitakin teknisiä virheitä (esim. viittauksissa).

Yksilötyössä opiskelija on asettanut tehtävänannon ja opetussuunnitelman mukaiset tavoitteet, mutta ei saavuta niitä täysin. Tuotos perustuu pääasiassa asiaankuuluvan tietoperustan perusteltuun soveltamiseen. Sen oppimisarvo on hyvä. Joitakin teknisiä virheitä (esim. viittauksissa).

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

K5
Opiskelijaryhmä työskentelee aktiivisesti ja koordinoidusti, vuoropuhelussa toistensa kanssa ja hyödyntää toistensa asiantuntemusta. Tietopohja on laaja ja sitä sovelletaan onnistuneesti ja hyvin perustellen. Lähteet ovat relevantteja tavoitteiden kannalta. Lopputulos on myös teknisesti pätevä (esim. viittaukset).

Yksilötyössä opiskelija on asettanut opetussuunnitelman mukaiset tavoitteet ja saavuttaa ne täysin. Tuotos perustuu asiaankuuluvan tietoperustan perusteltuun soveltamiseen. Sen arvo oppimisen kannalta on huomattava. Lopputulos on myös teknisesti pätevä (esim. viitteet).

Ilmoittautumisaika

01.06.2023 - 15.09.2023

Ajoitus

14.09.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

10 - 40

Opettaja
  • Otieno Mbare
  • Telle Tuominen
Ryhmät
  • PMMWES21
    Myyntityö, matkailu ja wellness liiketoimintana, S21

Tavoitteet

Upon completion of this course, the students will be able to:

• recall the main terminology in responsible business, risk management and foreshadowing
• relate to the importance of Corporate Social Responsibility in tourism, wellness, and leisure businesses
• analyze, plan, and implement responsible tourism and hospitality practices as well as related marketing communication

Sisältö

• Introduction to responsible business operations
• Risk management and foreshadowing
• Communication of corporate social responsibility
• Application of responsible business dimensions at company and destination level

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

students study in small teams using:

Experiential learning, inquiry-based, case studies, collaborative, reflective, constructivism, and integrative

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

student workload = 133hrs

Sisällön jaksotus

Upon completion of this course, the students will be able to:

• recall the main terminology in responsible business, risk management and foreshadowing
• relate to the importance of Corporate Social Responsibility in tourism, wellness, and leisure businesses
• analyze, plan, and implement responsible tourism and hospitality practices as well as related marketing communication

Content

• Introduction to responsible business operations
• Risk management and foreshadowing
• Communication of corporate social responsibility
• Application of responsible business dimensions at company and destination level

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

The assessment is based on a scale of: 1 - 5
Active participation in team 10%
Individual assignment 40%
Team assignment 50%

Hylätty (0)

The work does not reach the standard level of the course. There is no evidence of further reading or considered thought about the subject matter neither clear demonstration of familiarity with the various terminologies and concepts.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

There is knowledge of responsible tourism and wellness business material and concepts but the knowledge and the processing of knowledge is weak or limited. There is only little evidence of wider reading.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

The work is reasonably competent, though there may be some weaknesses. Knowledge of various responsible tourism and wellness business and marketing concepts is adequate and while there is evidence of reading beyond the class, it's patchy or not broad (3).

The work is well developed beyond that given; demonstrates sound conceptual knowledge in responsible tourism and wellness business and reasoning; depth and breadth of reading (4)

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

The work reflect very high conceptual standard and demonstrate knowledge in responsible tourism and wellness business concepts and autonomous development of reasoning processing well beyond that given in class. There is clear evidence of depth and breadth in reading