Responsible Tourism and Wellness Business (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00BY78-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.06.2024 - 20.10.2024
Ajoitus
21.10.2024 - 05.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
16 - 35
Koulutus
- Myyntityön koulutus
Opettaja
- Susanna Saari
Ryhmät
-
PMMWES22Myyntityö, matkailu ja wellness liiketoimintana, S22
- 22.10.2024 08:00 - 12:00, Responsible Tourism and Wellness Business KH00BY78-3002
- 31.10.2024 08:00 - 16:00, Responsible Tourism and Wellness Business KH00BY78-3002
- 05.11.2024 08:00 - 12:00, Responsible Tourism and Wellness Business KH00BY78-3002
- 12.11.2024 08:00 - 12:00, Responsible Tourism and Wellness Business KH00BY78-3002
- 19.11.2024 08:00 - 12:00, Responsible Tourism and Wellness Business KH00BY78-3002
- 25.11.2024 08:00 - 12:00, Responsible Tourism and Wellness Business KH00BY78-3002
- 26.11.2024 08:00 - 12:00, Responsible Tourism and Wellness Business KH00BY78-3002
- 03.12.2024 08:00 - 12:00, Responsible Tourism and Wellness Business KH00BY78-3002
Tavoitteet
Upon completion of this course, the students will be able to:
• recall the main terminology in responsible business, risk management and foreshadowing
• relate to the importance of Corporate Social Responsibility in tourism, wellness, and leisure businesses
• analyze, plan, and implement responsible tourism and hospitality practices as well as related marketing communication
Sisältö
• Introduction to responsible business operations
• Risk management and foreshadowing
• Communication of corporate social responsibility
• Application of responsible business dimensions at company and destination level
Oppimateriaalit
Itslearningiin tuodut materiaalit, opiskelijan itse etsimä tietoperusta sekä:
Amadae, S. M., Harju, M., Jumite, R., Kortelainen, J., Laine, M., Sood, S., & Sorri, S. (2023). Sustainable Consumption: Political Economy of Sustainable Food.
Dyllick, T., & Muff, K. (2016). Clarifying the meaning of sustainable business: Introducing a typology from business-as-usual to true business sustainability. Organization & environment, 29(2), 156-174.
Helminen, J. (2023) Järjestä hiiliviisas tapahtuma. Posintra
Kestävän Matkailijan Opas Helsinkiin (2024). Helsinki https://www.hel.fi/static/kanslia/elo/Kestavan_matkailijan_opas_Helsinkiin_FIN.pdf
Scandic Guidelines to Sustainable Procurement (2018). Scandic Hotels
Sorakunnas, E., Räikkönen, J., Konu, H., Grénman, M., & Tyrväinen, L. (2024). Biodiversity, leadership, and resilience in a national sustainable tourism program. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 1-19.
Wong, A. K. F., Kim, S. S., Lee, S., & Oh, M. (2023). Assessing the performance of corporate social responsibility (CSR): Impact range-performance analysis and impact-asymmetry analysis. Tourism Management Perspectives, 49, 101177.
Opetusmenetelmät
Tällä opintojaksolla meillä on sekä lähiopetusta, että itsenäistä työskentelyä ryhmässä mutta myös yksin. Opintojaksolla vierailee myös yksi tai useampi asiantuntija ja pyrimme tekemään yhden vierailun matkailualan kestävää kehitystä edistävään yritykseen Turun alueella. Lisäksi 31.10 on kokonainen seminaaripäivä EduCityssä (erillinen aikataulu ja ohjelma). Opiskelijan tulee ottaa haltuun tietoperustaa lukemalla myös vaativampaa tutkimusta ja muuta materiaalia, jota opintojaksolla tarvitaan.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Turun ammattikorkeakoulun pedagogista lähestymistapaa kutsutaan innovaatiopedagogiikaksi tai lyhyesti Innopedaksi. Se on oppimiskäsitys, joka perustuu kokeiluihin, tiedon ja osaamisen jakamiseen sekä erilaisten näkökulmien yhdistämiseen. Innovaatiopedagogiikka perustuu työelämälähtöisyyteen ja yhteistyöhön, kansainvälistymiseen, yrittäjyyteen ja systeemiajatteluun.
Tarvitset oppimiesi ydintaitojen lisäksi innovaatiotaitoja, joita tarvitaan kaikilla liiketoiminnan aloilla. Sinulta odotetaan myös luovuutta ja aloitteellisuutta, mutta myös kriittistä ajattelua sekä tiimi- ja verkostotyöskentelyä. Harjoittelet kaikkia näitä taitoja aktiivisesti opintojesi aikana, mutta eri painotuksin kullakin kurssilla.
Lisätietoja Innopedasta saat osoitteesta https://innopeda.turkuamk.fi/.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5ects = 135h opiskelijan työtä:
*7 x 4h + 8h= 36h kampuksella
*99 h itsenäistä/ryhmätyötä kampuksella tai verkossa
Sisällön jaksotus
4. periodi eli viikot 43 - 50
Viestintäkanava ja lisätietoja
itslearning ja sähköposti
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojaksolla on kaksi arvioitavaa tuotosta:
1) Ryhmätyöskentely, jonka osuus on 40 % kokonaisuudesta ja joka arvioidaan arvosanalla hylätty - 5.
2) Yksilötyö, jonka painoarvo on 60 % kokonaisarvosanasta ja joka arvioidaan hylätty - 5.
Lisäksi suoritetaan itse- ja vertaisarviointi.
Hylätty (0)
Tehtävät keskeneräisiä ja/tai puutteellisia (myös määräajan jälkeen palautetut tehtävät voivat johtaa hylätyn arvosanan saamiseen).
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
T1
Opiskelijaryhmä hyödyntää tietopohjaa rajoitetusti. Lopputulos ei ole teknisesti hyvä (esim. puutteelliset viittaukset, sekava esitystapa).
Yksilötyössä tuotos perustuu pääasiassa hajanaisiin huomioihin, ei asiaankuuluvan tietoperustan suunnitelmalliseen ja perusteltuun soveltamiseen. Lopputulos ei ole teknisesti pätevä (esim. puutteelliset viittaukset).
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
H3
Opiskelijaryhmä työskentelee ennakoivasti ja koordinoidusti tehtävän ja kurssin tavoitteiden saavuttamiseksi ja pystyy jakamaan tietoa ryhmän sisällä. Ryhmä hyödyntää hyvin asiaankuuluvaa tietopohjaa. Joitakin teknisiä virheitä (esim. viittauksissa).
Yksilötyössä opiskelija on asettanut tehtävänannon ja opetussuunnitelman mukaiset tavoitteet, mutta ei saavuta niitä täysin. Tuotos perustuu pääasiassa asiaankuuluvan tietoperustan perusteltuun soveltamiseen. Sen oppimisarvo on hyvä. Joitakin teknisiä virheitä (esim. viittauksissa).
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
K5
Opiskelijaryhmä työskentelee aktiivisesti ja koordinoidusti, vuoropuhelussa toistensa kanssa ja hyödyntää toistensa asiantuntemusta. Tietopohja on laaja ja sitä sovelletaan onnistuneesti ja hyvin perustellen. Lähteet ovat relevantteja tavoitteiden kannalta. Lopputulos on myös teknisesti pätevä (esim. viittaukset).
Yksilötyössä opiskelija on asettanut opetussuunnitelman mukaiset tavoitteet ja saavuttaa ne täysin. Tuotos perustuu asiaankuuluvan tietoperustan perusteltuun soveltamiseen. Sen arvo oppimisen kannalta on huomattava. Lopputulos on myös teknisesti pätevä (esim. viitteet).