Terveysteknologian laboratoriotyötLaajuus (5 op)
Tunnus: 5000BL71
Laajuus
5 op
Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 31.12.2023
Ajoitus
01.01.2024 - 30.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Teppo Saarenpää
Vastuuopettaja
Teppo Saarenpää
Ryhmät
-
PTIVIS21HTerveysteknologia
Oppimateriaalit
Oppimateriaali tulee jaettavaksi sähköiselle oppimisalustalle.
Opetusmenetelmät
Osa opintojaksosta toteutetaan parityönä Health Tech laboratoriossa. Toinen osa opintojaksosta toteutetaan yhdessä Turun yliopiston hoitotieteenlaitoksen, Kauppakorkeakoulun ja VARHA:n kanssa yhteistyössä Design thinking osuudessa. Tämä osuus koostuu luennoista ja monialaisesta pienryhmätyöskentelystä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Pienryhmäopetus, monialainen yhteistyö, lähiopetus, seminaarityöskentely, ammatilliset vierailut, laboratoriotyöskentely.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Design thinking lähiopetus 18h
Pienryhmätyöskentely 77h
Laboratoriotyöskentely 40h
Sisällön jaksotus
Opintojakson aloitus ja suorituksen ohjeistus 1/2024
Laboratoriotöiden suoritus 1-2/2024
Design thinking luennot ja ryhmätyö 2-4/2024
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Laboratoriotyöt arvioidaan numeerisesti skaalalla 0-5. Kurssin hyväksytty suoritus vaatii kaikkien töiden hyväksyttyä suorittamista.
Design thinking työskentely ja raportti arvioidaan skaalalla 0-5. Kurssin hyväksytty suoritus vaatii myös tämän hyväksyttyä suorittamista.
Kurssin kokonaisarvosana muodostuu 33% laboratoriotehtävien osuudesta ja 67% Design thinking tehtävien suorittamisesta.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut hyväksytystä joko Design Thinkin tai laboratoriotyö osuutta (tai molempia).
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on perehtynyt laboratoriotöiden sisältöön ja tarkoitukseen sekä tuottanut raportin siitä. Opiskelija on perehtynyt Design thinking ajatteluun ja ymmärtää sen perusperiaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on perehtynyt laboratoriotöiden sisältöön ja tarkoitukseen sekä tuottanut raportin siitä. Opiskelija on ymmärtää Design thinking ajattelun ja osaa sen perusperiaatteet.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on perehtynyt ja ymmärtää vertailukohteidensa sisällön ja tarkoituksen sekä teknologian merkityksen siellä. Opiskelija ymmärtää ICT insinöörin roolin kyseisissä vierailukohteissa.
Opiskelija on perehtynyt ja ymmärtää laboratoriotöiden sisällön ja tarkoitukseen sekä tuottanut raportin siitä. Opiskelija on ymmärtää Design thinking ajattelun ja osaa soveltaa sitä tuotekehityksessä.
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 15.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 30.04.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 35
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Teppo Saarenpää
Vastuuopettaja
Teppo Saarenpää
Ryhmät
-
PTIVIS20HTerveysteknologia
Oppimateriaalit
Oppimateriaali tulee jaettavaksi sähköiselle oppimisalustalle.
Opetusmenetelmät
Osa opintojaksosta toteutetaan parityönä Health Tech laboratoriossa. Toinen osa opintojaksosta toteutetaan yhdessä Turun yliopiston hoitotieteenlaitoksen ja TYKS:n kanssa yhteistyössä Design thinking osuudessa. Tämä osuus koostuu luennoista ja monialaisesta pienryhmätyöskentelystä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Pienryhmäopetus, monialainen yhteistyö, lähiopetus, seminaarityöskentely, ammatilliset vierailut, laboratoriotyöskentely.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Design thinking lähiopetus 18h
Pienryhmätyöskentely 67h
Laboratoriotyöskentely 50h
Sisällön jaksotus
Opintojakson aloitus ja suorituksen ohjeistus 1/2023
Laboratoriotöiden suoritus 1-2/2023
Design thinking luentoja 2-4/2023
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Laboratoriotyöt arvioidaan numeerisesti skaalalla 0-5. Kurssin hyväksytty suoritus vaatii kaikkien töiden hyväksyttyä suorittamista.
Design thinking työskentely ja raportti arvioidaan skaalalla 0-5. Kurssin hyväksytty suoritus vaatii myös tämän hyväksyttyä suorittamista.
Kurssin kokonaisarvosana muodostuu 33% laboratoriotehtävien osuudesta ja 67% Design thinking tehtävien suorittamisesta.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut hyväksytystä joko Design Thinkin tai laboratoriotyö osuutta (tai molempia).
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on perehtynyt laboratoriotöiden sisältöön ja tarkoitukseen sekä tuottanut raportin siitä. Opiskelija on perehtynyt Design thinking ajatteluun ja ymmärtää sen perusperiaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on perehtynyt laboratoriotöiden sisältöön ja tarkoitukseen sekä tuottanut raportin siitä. Opiskelija on ymmärtää Design thinking ajattelun ja osaa sen perusperiaatteet.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on perehtynyt ja ymmärtää vertailukohteidensa sisällön ja tarkoituksen sekä teknologian merkityksen siellä. Opiskelija ymmärtää ICT insinöörin roolin kyseisissä vierailukohteissa.
Opiskelija on perehtynyt ja ymmärtää laboratoriotöiden sisällön ja tarkoitukseen sekä tuottanut raportin siitä. Opiskelija on ymmärtää Design thinking ajattelun ja osaa soveltaa sitä tuotekehityksessä.
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 31.12.2021
Ajoitus
01.01.2022 - 29.04.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
- Degree Programme in Information and Communications Technology
Opettaja
- Teppo Saarenpää
Vastuuopettaja
Teppo Saarenpää
Ryhmät
-
PTIVIS19HTerveysteknologia
Oppimateriaalit
Oppimateriaali tulee jaettavaksi sähköiselle oppimisalustalle.
Opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan pääosin pienryhmä opetuksena yhdessä Turun yliopiston tietojenkäsittelyn tiedekunnan ja lääketieteellisen tiedekunnan kanssa yhteistyössä. Pienryhmiin osallistuu opiskelijoita kaikista kolmesta koulutuslaitoksesta. Pienryhmät vierailevat opintojakson aikana erilaisissa terveydenhuollon ja teknologian yksiköissä niihin tutustuen. Opintojaksoon kuuluu myös monialaisia vierailuluentoja. Oppimiskokemuksen puretaan ja jaetaan kurssin loppuvaiheessa yhteisissä purkuseminaareissa. Lisäksi opintojaksoon liittyy kaksi laboratoriotyötä terveysteknologian laboratoriossa.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Pienryhmäopetus, monialainen yhteistyö, lähiopetus, seminaarityöskentely, ammatilliset vierailut, laboratoriotyöskentely.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Vierailuluennot 12h
Purkuseminaarit 16h
Seminaariin valmistautuminen 30h
Vierailut ja niiden valmistelu 40h
Laboratoriotyöskentely 38h
Sisällön jaksotus
Opintojakson aloitus ja pienryhmien jako 1/2022
Vierailuluentoja 1-2/2022
Pienryhmien vierailut terveydenhuollon ja teknologia kohteissa 2-4/2022
Purkuseminaarit 4/2022
Lähiopetus 1-4/2022
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Laboratoriotyöt arvioidaan numeerisesti skaalalla 0-5. Kurssin hyväksytty suoritus vaatii kaikkien töiden hyväksyttyä suorittamista.
Seminaarityöskentely ja raportti arvioidaan skaalalla 0-5. Kurssin hyväksytty suoritus vaatii myös tämän hyväksyttyä suorittamista.
Kurssin kokonaisarvosana muodostuu 33% viikkotehtävien osuudesta ja 67% seminaaritehtävien suorittamisesta.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut hyväksytystä seminaareja tai viikkotehtäviä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on perehtynyt vertailukohteidensa sisältöön ja tarkoitukseen sekä teknologian merkityksen siellä. Opiskelija tiedostaa ICT insinöörin roolin kyseisissä vierailukohteissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on perehtynyt vertailukohteidensa sisältöön ja tarkoitukseen sekä teknologian merkityksen siellä. Opiskelija ymmärtää ICT insinöörin roolin kyseisissä vierailukohteissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on perehtynyt ja ymmärtää vertailukohteidensa sisällön ja tarkoituksen sekä teknologian merkityksen siellä. Opiskelija ymmärtää ICT insinöörin roolin kyseisissä vierailukohteissa.