Game Physics and AlgorithmsLaajuus (5 op)
Tunnus: 5051233
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
After completing the course the student can
- use discrete time in programming
- use physics theories in programming
- simulate practical and mechanical problems by programming
- construct and implement efficient algorithms of the topics above for game purposes
Sisältö
- Algorithmics with focus on algorithm design and algorithm analysis
- Time in programming
- Kinematics and rotational motion
- Forces causing movement
- Collisions
- Using simulations in programming
Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 18.10.2024
Ajoitus
21.10.2024 - 20.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
- Degree Programme in Information and Communications Technology
Opettaja
- David Oliva
Ryhmät
-
ICTMODgameSemMOD Game Development (International Semester)
-
PTIVIS22PGame and Interactive Technologies
Tavoitteet
After completing the course the student can
- use discrete time in programming
- use physics theories in programming
- simulate practical and mechanical problems by programming
- construct and implement efficient algorithms of the topics above for game purposes
Sisältö
- Algorithmics with focus on algorithm design and algorithm analysis
- Time in programming
- Kinematics and rotational motion
- Forces causing movement
- Collisions
- Using simulations in programming
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.08.2023 - 30.09.2023
Ajoitus
31.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
- Degree Programme in Information and Communications Technology
Opettaja
- David Oliva
Vastuuopettaja
David Oliva
Ryhmät
-
ICTMODgameSemMOD Game Development (International Semester)
-
PTIVIS21PGame and Interactive Technologies
Tavoitteet
After completing the course the student can
- use discrete time in programming
- use physics theories in programming
- simulate practical and mechanical problems by programming
- construct and implement efficient algorithms of the topics above for game purposes
Sisältö
- Algorithmics with focus on algorithm design and algorithm analysis
- Time in programming
- Kinematics and rotational motion
- Forces causing movement
- Collisions
- Using simulations in programming
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
30.07.2022 - 21.10.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 22.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
- Degree Programme in Information and Communications Technology
Opettaja
- David Oliva
- Alarik Näykki
Vastuuopettaja
David Oliva
Ryhmät
-
ICTMODgameSemMOD Game Development (International Semester)
-
PTIVIS20PGame and Interactive Technologies
Tavoitteet
After completing the course the student can
- use discrete time in programming
- use physics theories in programming
- simulate practical and mechanical problems by programming
- construct and implement efficient algorithms of the topics above for game purposes
Sisältö
- Algorithmics with focus on algorithm design and algorithm analysis
- Time in programming
- Kinematics and rotational motion
- Forces causing movement
- Collisions
- Using simulations in programming
Arviointiasteikko
H-5