MarkkinointioikeusLaajuus (5 op)
Tunnus: KH00BO82
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelijalle kehittyy asiantuntemus markkinointioikeuteen liittyvästä sääntelystä siten, että hänellä on tulevia työtehtäviä hoitaessaan valmiudet varmistaa toiminnan lainmukaisuus.
Sisältö
Markkinointia koskeva sääntely
Kilpailun rajoituksia koskeva sääntely
Markkinointiin liittyvä immateriaalioikeus
Markkinointiin liittyvä tietosuoja
Ilmoittautumisaika
15.08.2022 - 29.08.2022
Ajoitus
07.09.2022 - 30.11.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Paikasta riippumaton
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Tapio Jaakkola
Ryhmät
-
VAVA2223Ammattikorkeakoulun yhteiset vapaasti valittavat
Tavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelijalle kehittyy asiantuntemus markkinointioikeuteen liittyvästä sääntelystä siten, että hänellä on tulevia työtehtäviä hoitaessaan valmiudet varmistaa toiminnan lainmukaisuus.
Sisältö
Markkinointia koskeva sääntely
Kilpailun rajoituksia koskeva sääntely
Markkinointiin liittyvä immateriaalioikeus
Markkinointiin liittyvä tietosuoja
Oppimateriaalit
Oppimateriaali tulee kurssin ITS työtilaan edellä mainituin osa-alueittain kurssin edetessä.
Opetusmenetelmät
Kurssin ITS -työtilassa olevaan tai siellä ilmoitettuun materiaaliin perehtyminen ja itsenäisen tehtävän tekeminen kurssin kaikkien osa-alueiden osalta, eli 4 itsenäistä tehtävää.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Itsenäisten tehtävien ajankohdat eli tehtävien palautusten ajankohdat täsmentyvät
kurssin alkamisen jälkeen.
Ensimmäiset materiaalit ja ensimmäinen tehtävä tulee ITS:iin 7.9.2022
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Kurssin ollessa verkkokurssi perustuu opetus asianmukaisen materiaalin osoittamiseen ja itsenäisten tehtävien teettämiseen, joiden avulla on tarkoitus oppia soveltamaan kurssin sisällön tarkoittamaa sääntelyä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Itsenäisiä tehtäviä on 4 kappaletta, joihin valmistautumisen (asiaan perehtyminen) /tekemisen
työmäärä vastaa tehtävien tarkoittamien osa-alueiden osuutta kurssin koko opintopistemäärästä.
Sisällön jaksotus
Kurssi sisältää 4 markkinointioikeuden osa-aluetta.
1.Markkinointia koskeva sääntely
-tarkoittaa kuluttajan suojaa ja kilpailevan yrityksen suojaa markkinoinnissa sekä
markkinoinnin erityissääntelyä (esim. radio- ja televisiomainonta)
2. Kilpailun rajoituksia koskeva sääntely
-tarkoittaa esim. kiellettyjä sopimuksia koskevaa sääntelyä ("kartellit)
3. Markkinointiin liittyvä immateriaalioikeus
-tarkoittaa immateriaalioikeuksia (esim. tavaramerkki) koskevaan sääntelyyn tutustumista
4. Markkinointiin liittyvä tietosuoja
-tarkoittaa esim. v. 2018 voimaan tulleen tietosuoja-asetuksen huomioimista markkinointiin
liittyvien tietojen käsittelyssä
Viestintäkanava ja lisätietoja
Opintojaksolle hyväksytään opiskelijat siten, että Turun AMKin opiskelijoille on määritelty opiskelijakiintiö 20 ja muiden Suomen amkien opiskelijakiintiö on 25 opiskelijaa. Jos paikkoja vapautuu, paikat täytetään varasijoilta.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioitava aineisto: Itsenäiset tehtävät 4 kpl, joiden arvosanojen keskiarvo on kurssin arvosana.
Arvioinnin kohteena on itsenäisten tehtävien vastausten täsmällisyys/selkeys tehtävään nähden.
Hylätty (0)
Tehtävien suorittaminen osoittaa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa tehtävien suorittamisen minimikyvyt, mutta kyvyissä on huomattavia puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Itsenäiset tehtävät hyvin tehty ja selkeästi esitetty. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin tehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Itsenäisten tehtävien suorituksissa on arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita.
Ilmoittautumisaika
22.11.2021 - 11.01.2022
Ajoitus
13.01.2022 - 25.03.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Paikasta riippumaton
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Tapio Jaakkola
Ryhmät
-
VAVA2122Ammattikorkeakoulun yhteiset vapaasti valittavat
Tavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelijalle kehittyy asiantuntemus markkinointioikeuteen liittyvästä sääntelystä siten, että hänellä on tulevia työtehtäviä hoitaessaan valmiudet varmistaa toiminnan lainmukaisuus.
Sisältö
Markkinointia koskeva sääntely
Kilpailun rajoituksia koskeva sääntely
Markkinointiin liittyvä immateriaalioikeus
Markkinointiin liittyvä tietosuoja
Oppimateriaalit
Oppimateriaali tulee kurssin optimatyötilaan edellä mainituin osa-alueittain kurssin edetessä.
Opetusmenetelmät
Kurssin optimatyötilassa olevaan tai siellä ilmoitettuun materiaaliin perehtyminen ja itsenäisen tehtävän tekeminen kurssin kaikkien osa-alueiden osalta, eli 4 itsenäistä tehtävää.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Itsenäisten tehtävien ajankohdat eli tehtävien palautusten ajankohdat täsmentyvät
kurssin alkamisen jälkeen.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Kurssin ollessa verkkokurssi perustuu opetus asianmukaisen materiaalin osoittamiseen ja itsenäisten tehtävien teettämiseen, joiden avulla on tarkoitus oppia soveltamaan kurssin sisällön tarkoittamaa sääntelyä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Itsenäisiä tehtäviä on 4 kappaletta, joihin valmistautumisen (asiaan perehtyminen) /tekemisen
työmäärä vastaa tehtävien tarkoittamien osa-alueiden osuutta kurssin koko opintopistemäärästä.
Sisällön jaksotus
Kurssi sisältää 4 markkinointioikeuden osa-aluetta.
1.Markkinointia koskeva sääntely
-tarkoittaa kuluttajan suojaa ja kilpailevan yrityksen suojaa markkinoinnissa sekä
markkinoinnin erityissääntelyä (esim. radio- ja televisiomainonta)
2. Kilpailun rajoituksia koskeva sääntely
-tarkoittaa esim. kiellettyjä sopimuksia koskevaa sääntelyä ("kartellit)
3. Markkinointiin liittyvä immateriaalioikeus
-tarkoittaa immateriaalioikeuksia (esim. tavaramerkki) koskevaan sääntelyyn tutustumista
4. Markkinointiin liittyvä tietosuoja
-tarkoittaa esim. v. 2018 voimaan tulleen tietosuoja-asetuksen huomioimista markkinointiin
liittyvien tietojen käsittelyssä
Viestintäkanava ja lisätietoja
Opintojaksolle hyväksytään opiskelijat siten, että Turun AMKin opiskelijoille on määritelty opiskelijakiintiö 20 ja muiden Suomen amkien opiskelijakiintiö on 25 opiskelijaa. Jos paikkoja vapautuu, paikat täytetään varasijoilta.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioitava aineisto: Itsenäiset tehtävät 4 kpl, joiden arvosanojen keskiarvo on kurssin arvosana.
Arvioinnin kohteena on itsenäisten tehtävien vastausten täsmällisyys/selkeys tehtävään nähden.
Hylätty (0)
Tehtävien suorittaminen osoittaa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa tehtävien suorittamisen minimikyvyt, mutta kyvyissä on huomattavia puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Itsenäiset tehtävät hyvin tehty ja selkeästi esitetty. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin tehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Itsenäisten tehtävien suorituksissa on arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita.