Asiakashankinta ja puhelintyöskentelyLaajuus (5 op)
Tunnus: KH00BS80
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- tuntee asiakashankinnan periaatteet ja kanavat osana myyntiprosessia
- hallitsee puhelintyöskentelyn osana asiakashankintaa.
- osaa suunnitella, toteuttaa ja raportoida puhelinkampanjan.
Ilmoittautumisaika
01.06.2022 - 11.09.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Myyntityön koulutus
Opettaja
- Arto Kuuluvainen
Ryhmät
-
PMYYNS21Myyntityö S21
Tavoitteet
Opiskelija
- tuntee asiakashankinnan periaatteet ja kanavat osana myyntiprosessia
- hallitsee puhelintyöskentelyn osana asiakashankintaa.
- osaa suunnitella, toteuttaa ja raportoida puhelinkampanjan.
Oppimateriaalit
Kurssin aikana jaetut materiaalit (luentorungot, podcastit jne.)
Vapaavalintainen kirja projektijohtamisesta.
Opetusmenetelmät
Projektioppiminen, kirjalliset tehtävät, lähiopetus
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Työelämäyhteistyö, tiimioppiminen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus
Kirjareflektio
Kirjalliset tehtävät/learning checks
Toimeksianto/projektityö & raportti
Yhteensä 135 tuntia
Sisällön jaksotus
Kurssin aikana opiskelijat perehtyvät asiakashankintaan ja asiakashankinnan työkaluihin osana myyntiprosessia. Kurssin suoritettuaan opiskelijat ovat...
1. Tutustuneet myyntiprosessiin ja nimenomaisesti sen alkupäähän,
2. Saaneet kokemusta puhelimesta myynnin ja asiakaspalvelun välineenä
3. Oppineet projektinhallintaa (asiakkaan toimeksiannosta laaditut projektisuunnitelmat aikataulutuksineen, puhelinkampanjan toteutus sekä tulosten raportointi)
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen lähitunneille 5p/kerta, max. 20 p
Osallistuminen Best Virtual Seller–myyntikilpailuun tuomarina 10 p (voi vielä muuttua)
Kirjareflektio projektinhallinnasta 25 p
Projektisuunnitelma (kirjallinen suunnitelma ja läsnäolo esitelmässä) 10 p
Osallistuminen tiimin työskentelyyn (vertaisarviointi)10 p
Projektiraportti 10 p
Kirjalliset työt/oppimisreflektiot 10 p
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti luennoille ja ryhmän työskentelyyn (projektityö tai vaaditut kirjalliset tuotokset tekemättä). Opiskelijalla vakavia puutteita kurssin aihepiiriin liittyvässä tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on osallistunut heikosti luennoille. Myös ryhmätyössä osallistuminen on ollut heikkoa tai puutteellista. Opiskelijalla on kirjallisten tuotosten perusteella vaikeuksia ymmärtää ja kuvailla kurssin aihepiiriä ja sen osa-alueita.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on osallistunut aktiivisesti luennoille sekä niillä käytävään keskusteluun. Hän on kyennyt näyttämään oppimistaan ja osaamistaan kirjallisten tuotosten muodossa.
Toimeksiannossa opiskelija on aktiivisesti osallistunut ryhmän työskentelyyn ja esitykseen. Kirjareflektiossa projektijohtamista on käsitelty kypsästi ja rakentavasti.
Toimeksianto on laadukkaasti ja asiaan perehtyen toteutettu ja raporoitu.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelijan ajattelu on itsenäistä ja laaja-alaista. Opiskelija kykenee ymmärtämään laajasti myyntiprosessin eri osa-alueita erityisesti puhelintyöskentelyn huomioiden.
Luennoille osallistuminen on ollut kiitettävällä tasolla jonka lisäksi kirjalliset tuotokset ovat erinomaisia. Ryhmätyön/toimeksiannon suorittaminen ja raportointi on perusteellista ja laadukasta.