Siirry suoraan sisältöön

Johtamistaito ja kehittyminen johtajanaLaajuus (5 op)

Tunnus: KU00CO22

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata johtamisen ja esihenkilötyön käsitteitä
- tarkastella ja analysoida johtamista erilaisissa organisaatioissa
- johtaa omaa työskentelyään
- reflektoida omaa kiinnostustaan esihenkilötyöhön
- suunnitella ja johtaa kokous- ja neuvottelutilaisuuksia sekä laatia keskeisiä kokous- ja neuvotteluasiakirjoja
- tarkastella projektin viestintää ja kehittää sitä
- esittää uusia ratkaisuja projektin tavoitteen saavuttamiseksi
- tarkastella tehtäviä eri toimijoiden ja sidosryhmien kannalta

Sisältö

Oman työn johtaminen, esihenkilötyö, kokous- ja neuvottelukäytännöt ja projektin viestintä.

Ilmoittautumisaika

15.11.2024 - 14.01.2025

Ajoitus

21.01.2025 - 04.03.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Media-alan koulutus
Opettaja
  • Henni Syrjänen
  • Taru Lehtinen
Vastuuopettaja

Henni Syrjänen

Ryhmät
  • PMEDIS23tupr
    PMEDIS23 Tuotannon ja projektinhallinta

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata johtamisen ja esihenkilötyön käsitteitä
- tarkastella ja analysoida johtamista erilaisissa organisaatioissa
- johtaa omaa työskentelyään
- reflektoida omaa kiinnostustaan esihenkilötyöhön
- suunnitella ja johtaa kokous- ja neuvottelutilaisuuksia sekä laatia keskeisiä kokous- ja neuvotteluasiakirjoja
- tarkastella projektin viestintää ja kehittää sitä
- esittää uusia ratkaisuja projektin tavoitteen saavuttamiseksi
- tarkastella tehtäviä eri toimijoiden ja sidosryhmien kannalta

Sisältö

Oman työn johtaminen, esihenkilötyö, kokous- ja neuvottelukäytännöt ja projektin viestintä.

Oppimateriaalit

Itslearning-alustan materiaalit, jotka saatavilla 21.1.2025.

Opetusmenetelmät

Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Innovaatiopedagogiikka (INNOPEDA)

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Neuvottele erikseen opettajien kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävät (2 kpl):
Oppimistehtävät 1A (yksilötehtävä) ja 1B (ryhmätehtävä)
Oppimistehtävä 2A (yksilötehtävä, 2B (vertaisarviointi)

Lisäksi itsearviointia osana kontaktitapaamisia.

Kaikki tehtävät ja aikataulut julkaistaan itslearning-alustalla viimeistään, kun opintojakso alkaa 21.1.2025.

Yksi opintopiste vastaa 27 h työskentelyä.
Yhteensä 135 h (5 op).

Sisällön jaksotus

Opintojakso alkaa 21.1.2025 ja päättyy 4.3.2025. Opintojaksolla on neljä lähitapaamista kampuksella, muutoin opiskelu tapahtuu itsenäisesti ja ryhmissä työskennellen Itslearning-alustaa hyödyntäen. Opintojaksoon ei sisälly verkko-opetusta.

Lähitapaamiset Linnankadun kampuksella:

21.01.2025 10.00 - 14.00 Esihenkilötyö LIN_H319
04.02.2025 10.00 - 14.00 Oman työn johtaminen LIN_H212
11.02.2025 10.00 - 14.00 Kokous- ja neuvottelukäytännöt, projektin viestintä ja tavoitteiden saavuttaminen LIN_H319
04.03.2025 10.00 - 14.00 Opintojakson purkupäivä ja ryhmäpresentaatiot LIN_H212

Viestintäkanava ja lisätietoja

Avoimen AMK:n kiintiö 5 opiskelijapaikkaa
Taideakatemian media-alan muut erikoistumisalat 3 opiskelijapaikkaa, esittävän taiteen ja musiikin opiskelijat 2 opiskelijapaikkaa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien palauttamista/tekemistä.
Arvioinnin kohteena ovat oppimistehtävät 1A, 1B ja 2A ja 2B.
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 1-5/hylätty.
Arvosana muodostuu numeraalisesti arvioitavien tehtävien keskiarvosta.
Kaikki tehtävät arvioidaan jo numeraalisesti 1-5/hylätty tai hyv/hyl.

Arviointiin vaikuttavat:

a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) edellytetyn lähdemateriaalin (suppea-laaja) käyttö
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus