Copywriting eri medioihinLaajuus (5 op)
Tunnus: KU00CO30
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
-taustoittaa, löytää kohderyhmät, ideat ja viestit
-ideoida luovasti ja ajatella monipuolisesti
-hahmottaa, minkä pituista ja tyylistä tekstiä on tarkoituksenmukaista kirjoittaa eri töissä ja kanavissa
-käyttää kieltä ja sen keinoja monipuolisesti ja työn vaatimalla tavalla
-kirjoittaa sujuvasti
Sisältö
Opiskelija tutkii medioiden ominaisuuksia ja perehtyy copywriterin toimenkuvaan ratkomalla erilaisia yritysten tai yhteisöjen toimintaan liittyviä ongelmia, joihin voidaan vaikuttaa viestinnällä. Harjoitustyöt sisältävät perehtymistä ja reagointia toimeksiantoihin, ideointia, strategista ajattelua ja monipuolista kirjoittamista.
Ilmoittautumisaika
14.05.2024 - 30.09.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
5 - 25
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Johanna Vaaherkumpu
Vastuuopettaja
Johanna Vaaherkumpu
Ryhmät
-
PMEDIS23masuPMEDIS23 Mainonnan suunnittelu
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
-taustoittaa, löytää kohderyhmät, ideat ja viestit
-ideoida luovasti ja ajatella monipuolisesti
-hahmottaa, minkä pituista ja tyylistä tekstiä on tarkoituksenmukaista kirjoittaa eri töissä ja kanavissa
-käyttää kieltä ja sen keinoja monipuolisesti ja työn vaatimalla tavalla
-kirjoittaa sujuvasti
Sisältö
Opiskelija tutkii medioiden ominaisuuksia ja perehtyy copywriterin toimenkuvaan ratkomalla erilaisia yritysten tai yhteisöjen toimintaan liittyviä ongelmia, joihin voidaan vaikuttaa viestinnällä. Harjoitustyöt sisältävät perehtymistä ja reagointia toimeksiantoihin, ideointia, strategista ajattelua ja monipuolista kirjoittamista.
Oppimateriaalit
Opettajan jakama ja ohjeistama.
Opetusmenetelmät
Yksilö- ja ryhmätyöt, palautekeskustelut.
Markkinointi- ja mainoskampanjan tekstien kirjoittaminen, luova ideointi, tiimityöskentely,
kirjallisen työn harjoittelu, kielen huoltamisen opettelu.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
yksilö- ja ryhmätyöskentely
kirjoitusharjoitukset
luova ideointi
yhteistyö muiden opiskelijoiden kanssa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kielen ja kirjoittamisen moninaisuuden ymmärtäminen ja harjoittelu, kielen ilmiöt ja muuntautuminen ajassa.
Mainoskampanjan tekstien harjoittelu, luova ideointi ja suunnittelu. Kielen joustavuus eri medioissa.
Ryhmätyöt ja itsenäinen työskentely.
1 op= 27 tuntia
Opintojakso on 5 op
Sisällön jaksotus
Opiskelija osaa opintojakson jälkeen
• analysoida ja tunnistaa puhutun ja kirjoitetun kielen rakenteita ja ilmiöitä
• vertailla, valita ja käyttää kielen sanastoa monipuolisesti
• tuottaa ja käsikirjoittaa markkinointiviestintäideoita eri ilmaisukanaville
Opintojaksolla perehdytään mainonnan kieleen, sen ominaispiirteisiin ja muuttumiseen eri medioissa. Opiskelijat syventävät osaamistaan kielen monipuolisessa käytössä, kirjoittamisessa ja huoltamisessa. Opintojaksolla kehitetään omaa osaamista tekstin tuottamisessa, tiiivistämisessä ja analysoimisessa. Tiimityönä tehtävä luova ideointi on myös tärkeä osa opintojaksoa. Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisena jäsenenä..
Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointikykyä sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja.
Ajoitus:
ti 5.11. klo 13-16 EDU 3075
to 7.11. klo 9-12 EDU 3075
ke 13.11. klo 13-16 ICT C2032
to 14.11. klo 9-12 (kampus) + klo 12-14 itsenäistä harjoituksen tekoa (kampus)
ke 20.11. klo 10-12 (Teams) + klo 12-14 itsenäistä harjoituksen tekoa
to 21.11. klo 13-16 (kampus)
ke 27.11. klo 9-15 (kampus)
ke 4.12. klo 13-16 (kampus)
Lukujärjestyksessä tarkemmat tilatiedot
Viestintäkanava ja lisätietoja
Sähköposti ja Itslearning.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilö-ja tiimitytö, osallistuminen tunneille, keskusteluun ja anaöysointiin.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole tunneilla, eikä tee tehtäviä.Opsikelija ei ole aktiivinen tiimityössä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija käy toisinaan tunneilla, suurin osa tehtävistä jää tekemättä. Opiskelija osallistuu heikonlaisesti tiimityöhön.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on tunneilla, osallistuu hyvin, tekee tehtävät ja osallistuu tiimityöhön.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on aina tunneilla, osallistuu aktiivisesti, tekee tehtävät erinomaisesti. Hän on myös rakentava ja hyvä tiimin jäsen.