Siirry suoraan sisältöön

Copywriter sisällöntuottajanaLaajuus (5 op)

Tunnus: KU00CO32

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
-kehittää konseptuaalista osaamistaan ja strategista ajatteluaan sisällöntuottajana
-syventää osaamistaan kirjoittajana ja kielenkäyttäjänä
-kirjoittaa luovasti, monipuolisesti ja tarkoituksenmukaisesti erilaisia ja pituudeltaan vaihtelevia tekstejä
-laajentaa tiimityötaitojaan ja presentaatio-osaamistaan

Sisältö

Opiskelija toimii vastuullisen copywriterin roolissa. Monimediallinen harjoitustyö tai projekti voidaan toteuttaa toimeksiantona, jonka yhteydessä analysoidaan ja ideoidaan, tehdään taustatutkimista, suunnitellaan, kirjoitetaan ja presentoidaan. Projektinhallinta, analysointi, lähdekriittisyys, luovuus ja kirjoittaminen ovat sisällöntuottajan keskeisiä työvälineitä.

Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 31.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Media-alan koulutus
Opettaja
  • Johanna Vaaherkumpu
Vastuuopettaja

Johanna Vaaherkumpu

Ryhmät
  • PMEDIS23masu
    PMEDIS23 Mainonnan suunnittelu

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
-kehittää konseptuaalista osaamistaan ja strategista ajatteluaan sisällöntuottajana
-syventää osaamistaan kirjoittajana ja kielenkäyttäjänä
-kirjoittaa luovasti, monipuolisesti ja tarkoituksenmukaisesti erilaisia ja pituudeltaan vaihtelevia tekstejä
-laajentaa tiimityötaitojaan ja presentaatio-osaamistaan

Sisältö

Opiskelija toimii vastuullisen copywriterin roolissa. Monimediallinen harjoitustyö tai projekti voidaan toteuttaa toimeksiantona, jonka yhteydessä analysoidaan ja ideoidaan, tehdään taustatutkimista, suunnitellaan, kirjoitetaan ja presentoidaan. Projektinhallinta, analysointi, lähdekriittisyys, luovuus ja kirjoittaminen ovat sisällöntuottajan keskeisiä työvälineitä.

Oppimateriaalit

Opettajan ohjeistama.
Itslearning.

Opetusmenetelmät

Yksilö- ja ryhmätyöt, palautekeskustelut

Markkinointi- ja mainoskampanjan tekstien kirjoittaminen, luova ideointi, tiimityöskentely,
kirjallisen työn harjoittelu, kielen huoltamisen opettelu.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innopedagogiikan menetelmät.
Yksilö- ja ryhmätyöskentely
kirjoitusharjoitukset
luova ideointi
toimeksiannon avulla oppiminen, yhteistyö muiden opiskelijoiden kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kielen ja kirjoittamisen moninaisuuden ymmärtäminen ja harjoittelu, kielen ilmiöt ja muuntautuminen ajassa.
Mainoskampanjan tekstien harjoittelu, luova ideointi ja suunnittelu. Kielen joustavuus eri medioissa.
Ryhmätyöt ja itsenäinen työskentely.

Sisällön jaksotus

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:

• analysoida ja tunnistaa puhutun ja kirjoitetun kielen rakenteita ja ilmiöitä
• vertailla, valita ja käyttää kielen sanastoa monipuolisesti
• tuottaa ja käsikirjoittaa markkinointiviestintäideoita eri ilmaisukanaville

Opintojaksolla perehdytään mainonnan kieleen, sen ominaispiirteisiin ja muuttumiseen eri medioissa. Opiskelijat syventävät osaamistaan kielen monipuolisessa käytössä, kirjoittamisessa ja huoltamisessa. Opintojaksolla kehitetään omaa osaamista tekstin tuottamisessa, tiiivistämisessä ja analysoimisessa. Tiimityönä tehtävä luova ideointi on myös tärkeä osa opintojaksoa. Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisena jäsenenä..
Opiskelija tekee yhteistyötä teatteri-ilmaisuohjaajaopiskelijoiden kanssa. Hän laatii eri tekstityyppejä, some-suunnitelman ja mahdollisuuksien mukaan myös visuaalista viestintää teatteriohjaustyölle.
Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointikykyä sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Itslearning.
Sähköposti.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tehtävät, tiimityöt, palautteen antaminen ja saaminen.

Hylätty (0)

Tehtävät tekemättä, ei osallistu tunneille.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Tehtävät tehty keskinkertaisesti, tunneille osallistuttu vaihtelevasti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Tehtävät tehty hyvin, tunneille osallistuttu lähes poikkeuksetta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Tehtävät tehty erinomaisesti, tunneille osallistuttu jokaisena opetuskertana.