Visuaalinen suunnittelu eri medioihinLaajuus (5 op)
Tunnus: KU00BT40
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- määritellä erilaisten media-aineistojen teknisiä vaatimuksia
- suunnitella eri medioihin visuaalista markkinointiviestintää
- kehittää graafisen suunnittelun ideointi- ja toteuttamisosaamistaan
Sisältö
Opiskelija tutkii medioiden ominaisuuksia ja perehtyy junior-AD:n toimenkuvaan ratkomalla erilaisia yritysten tai yhteisöjen toimintaan liittyviä ongelmia, joihin voidaan voidaan vaikuttaa markkinointiviestinnällä. Harjoitustyöt sisältävät perehtymistä ja reagointia toimeksiantoihin, ideointia, graafista muotoilua, typografiaa, mediatekniikoita, kuvankäsittelyä ja vektorigrafiikkaa.
Ilmoittautumisaika
01.06.2023 - 31.10.2023
Ajoitus
02.10.2023 - 15.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Antti Alanko
Vastuuopettaja
Antti Alanko
Ryhmät
-
PMEDIS22masuPMEDIS22 Mainonnan suunnittelu
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- määritellä erilaisten media-aineistojen teknisiä vaatimuksia
- suunnitella eri medioihin visuaalista markkinointiviestintää
- kehittää graafisen suunnittelun ideointi- ja toteuttamisosaamistaan
Sisältö
Opiskelija tutkii medioiden ominaisuuksia ja perehtyy junior-AD:n toimenkuvaan ratkomalla erilaisia yritysten tai yhteisöjen toimintaan liittyviä ongelmia, joihin voidaan voidaan vaikuttaa markkinointiviestinnällä. Harjoitustyöt sisältävät perehtymistä ja reagointia toimeksiantoihin, ideointia, graafista muotoilua, typografiaa, mediatekniikoita, kuvankäsittelyä ja vektorigrafiikkaa.
Oppimateriaalit
Jaetaan ITS.ssä
Opetusmenetelmät
Työpajat ja soveltava itsenäinen oppimistehtävä
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT-portfolio. Ole yhteydessä vastuuopettajaan
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työpajaopetus sekä laajempi itsenäinen soveltava oppimistehtävä.
Sisällön jaksotus
Opiskelija tutkii medioiden ominaisuuksia ja perehtyy visuaalisen viestinnän suunnittelijan toimenkuvaan ratkomalla erilaisia yritysten tai yhteisöjen toimintaan liittyviä ongelmia, joihin voidaan vaikuttaa viestinnällä. Harjoitustyöt sisältävät perehtymistä ja reagointia toimeksiantoihin, ideointia, graafista muotoilua, typografiaa, mediatekniikoita, kuvankäsittelyä ja vektori- ja liikegrafiikkaa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen verkko- ja lähiopetukseen. Oppimistehtävät, visuaaliset ja kirjalliset osa-alueet. Yksilö- ja ryhmätyöt. Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus ryhmässä.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.
Englanniksi
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä opintojakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.
Ilmoittautumisaika
09.05.2022 - 30.11.2022
Ajoitus
01.10.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Antti Alanko
Vastuuopettaja
Antti Alanko
Ryhmät
-
PMEDIS21masnPMEDIS21 Mainonnan suunnittelu
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- määritellä erilaisten media-aineistojen teknisiä vaatimuksia
- suunnitella eri medioihin visuaalista markkinointiviestintää
- kehittää graafisen suunnittelun ideointi- ja toteuttamisosaamistaan
Sisältö
Opiskelija tutkii medioiden ominaisuuksia ja perehtyy junior-AD:n toimenkuvaan ratkomalla erilaisia yritysten tai yhteisöjen toimintaan liittyviä ongelmia, joihin voidaan voidaan vaikuttaa markkinointiviestinnällä. Harjoitustyöt sisältävät perehtymistä ja reagointia toimeksiantoihin, ideointia, graafista muotoilua, typografiaa, mediatekniikoita, kuvankäsittelyä ja vektorigrafiikkaa.
Oppimateriaalit
jaetaan itslearning-kurssilla
Opetusmenetelmät
Alustusluennot ja niihin liittyvät oppimistehtävät
Laajempi harjoitustyö
toimeksiantojen kautta oppiminen
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innopeda
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT/portfolio
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Alustusluennot
Harjoitustyöt yksin ja ryhmässä.
Työpajoja ja etätehtäviä
Jaksolla on monta tiivistä työpajaa, joissa aina yksi selkeä teema.
Lopuksi jokainen osallistuja toteuttaa yhden laajemman soveltavan tehtävän, joka arvioidaan.
Sisällön jaksotus
Opiskelija tutkii medioiden ominaisuuksia ja perehtyy junior-AD:n toimenkuvaan ratkomalla erilaisia yritysten tai yhteisöjen toimintaan liittyviä ongelmia, joihin voidaan vaikuttaa markkinointiviestinnällä. Harjoitustyöt sisältävät perehtymistä ja reagointia toimeksiantoihin, ideointia, graafista muotoilua, typografiaa, mediatekniikoita, kuvankäsittelyä ja vektorigrafiikkaa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen verkko- ja lähiopetukseen. Oppimistehtävät, visuaaliset ja kirjalliset osa-alueet. Yksilö- ja ryhmätyöt. Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus ryhmässä.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä opintojakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.