Siirry suoraan sisältöön

Projektijohtaminen ja johtamistaidotLaajuus (5 op)

Tunnus: KU00CT86

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

- listata erilaisia projektijohtamisen menetelmiä
- arvioida ja kehittää johtamistaitojaan monipuolisesti
- analysoida johtamista erilaisissa organisaatioissa
- nimetä projektijohtamisen eettiset kysymykset
- seurata resurssien kohdentumista kestävään ja vastuulliseen toimintaan
- suunnitella ja valmistella projektin rekrytoinnin kriteerit ja vaiheet

Sisältö

Johtajuuden paradigmat, projektijohtamisen menetelmät, omien johtamistaitojen kehittäminen, kestävä sekä vastuullinen johtajuus ja rekrytointi.

Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 13.01.2025

Ajoitus

14.01.2025 - 01.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media-ala

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Media-alan koulutus
Opettaja
  • Henni Syrjänen
  • Taru Lehtinen
Vastuuopettaja

Henni Syrjänen

Ryhmät
  • PMEDIS24tupr
    PMEDIS24 Tuotanto ja projektinhallinta

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

- listata erilaisia projektijohtamisen menetelmiä
- arvioida ja kehittää johtamistaitojaan monipuolisesti
- analysoida johtamista erilaisissa organisaatioissa
- nimetä projektijohtamisen eettiset kysymykset
- seurata resurssien kohdentumista kestävään ja vastuulliseen toimintaan
- suunnitella ja valmistella projektin rekrytoinnin kriteerit ja vaiheet

Sisältö

Johtajuuden paradigmat, projektijohtamisen menetelmät, omien johtamistaitojen kehittäminen, kestävä sekä vastuullinen johtajuus ja rekrytointi.

Oppimateriaalit

Itslearning-alustan materiaalit.

Opetusmenetelmät

Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Innovaatiopedagogiikka (INNOPEDA)

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Neuvottele erikseen opettajien kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kaikki tehtävät ja aikataulut julkaistaan itslearning-alustalla viimeistään, kun opintojakso alkaa.

Yksi opintopiste vastaa 27 h työskentelyä.
Yhteensä 135 h (5 op).

Sisällön jaksotus

Opintojakso alkaa 14.1.2025 ja päättyy 1.4.2025. Opintojaksolla on neljä lähitapaamista kampuksella, muutoin opiskelu tapahtuu itsenäisesti ja ryhmissä työskennellen Itslearning-alustaa hyödyntäen. Opintojaksoon ei sisälly verkko-opetusta.

Lähitapaamiset Linnankadun kampuksella:

14.01.2025 klo 10-14 Johtajuuden paradigmat ja omien johtamistaitojen kehittäminen (Syrjänen & Lehtinen)
28.01.2025 klo 10-14 Kestävä ja vastuullinen johtajuus (Syrjänen)
25.2.2025 klo 10-14 Projektijohtamisen menetelmät ja rekrytointi (Lehtinen)
1.4.2025 klo 10-14 Lukupiiripresentaatiot ja keskustelua (Syrjänen & Lehtinen)

Viestintäkanava ja lisätietoja

Avoimen AMK:n kiintiö 5 opiskelijapaikkaa.
Taideakatemian media-alan muut erikoistumisalat 3 opiskelijapaikkaa, esittävän taiteen ja musiikin opiskelijat 2 opiskelijapaikkaa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien palauttamista/tekemistä.
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 1-5/hylätty.
Arvosana muodostuu numeraalisesti arvioitavien tehtävien keskiarvosta.
Kaikki tehtävät arvioidaan jo numeraalisesti 1-5/hylätty tai hyv/hyl.

Arviointiin vaikuttavat:

a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) edellytetyn lähdemateriaalin (suppea-laaja) käyttö
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Harjoitustehtävien vastaukset vastaavat tekoälyn tuottamaa tasoa, eikä omaa pohdintaa ja oivalluksia esitetä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä jakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.