Creative ILaajuus (5 op)
Tunnus: KU00CU62
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tunnistaa erilaisia luovia visuaalisia ja kirjallisia keinoja tavoitteellisessa viestinnässä
- ideoida ja toteuttaa markkinointiviestintää eri mediakanaviin
- määritellä erilaisten media-aineistojen ja -kanavien teknisiä vaatimuksia
- huomioida tuotetun materiaalin elinkaaren ympäristökuormitusta
- kehittää mainonnan suunnittelun osaamistaan
Sisältö
Opinnoissa harjoitellaan tavoitteellisen markkinointiviestinnän ideointia ja sisällöntuotantoa. Jaksolla suunnitellaan ja toteutetaan visuaalista viestintää ja luovaa kirjoittamista mainonnassa ja markkinointiviestinnässä.
Retoriikan peruskäsitteet sekä kirjoitetun tekstin, kuvallisen ilmaisun että audiovisuaalisen kerronnan kannalta.
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 31.01.2025
Ajoitus
09.01.2025 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media-ala
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 25
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Antti Alanko
Vastuuopettaja
Antti Alanko
Ryhmät
-
PMEDIS24masuPMEDIS24 Mainonnan suunnittelu
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tunnistaa erilaisia luovia visuaalisia ja kirjallisia keinoja tavoitteellisessa viestinnässä
- ideoida ja toteuttaa markkinointiviestintää eri mediakanaviin
- määritellä erilaisten media-aineistojen ja -kanavien teknisiä vaatimuksia
- huomioida tuotetun materiaalin elinkaaren ympäristökuormitusta
- kehittää mainonnan suunnittelun osaamistaan
Sisältö
Opinnoissa harjoitellaan tavoitteellisen markkinointiviestinnän ideointia ja sisällöntuotantoa. Jaksolla suunnitellaan ja toteutetaan visuaalista viestintää ja luovaa kirjoittamista mainonnassa ja markkinointiviestinnässä.
Retoriikan peruskäsitteet sekä kirjoitetun tekstin, kuvallisen ilmaisun että audiovisuaalisen kerronnan kannalta.
Oppimateriaalit
jaetaan itslearningssä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistehtävissä harjoitellaan kirjoittamaan tavoitteellisia tekstejä eri alustoille (verkkosivut, mainokset, sähköpostit) sekä tukemaan näitä visuaalisen viestinnän keinoilla.
Sisällön jaksotus
Opiskelija perehtyy mainonnan luovan suunnittelijan toimenkuvaan ratkomalla erilaisia yritysten tai yhteisöjen toimintaan liittyviä ongelmia, joihin voidaan vaikuttaa viestinnällä. Harjoitustyöt sisältävät perehtymistä ja reagointia toimeksiantoihin, ideointia sekä sisällöntuotantoa.
Oppimistehtävissä harjoitellaan kirjoittamaan tavoitteellisia tekstejä eri alustoille (verkkosivut, mainokset, sähköpostit) sekä tukemaan näitä visuaalisen viestinnän keinoilla.
Opintojakson opetuspäivät voivat vielä muuttua kevään aikana. Muutoksista tiedotetaan mahdollisimman pian.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen verkko- ja lähiopetukseen. Oppimistehtävät, visuaaliset ja kirjalliset osa-alueet. Yksilö- ja ryhmätyöt. Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus ryhmässä.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä opintojakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.