SisältöstrategiaLaajuus (5 op)
Tunnus: KU00CU06
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- selittää asiakaslähtöisen sisältöstrategian merkityksen organisaation toiminnassa
- havainnollistaa markkinointiviestinnän suunnittelun keskeisten elementtien merkityksen ja roolin sisältöstrategian suunnittelussa
- tuottaa toimivia ja tehokkaita sisältöratkaisuja asiakasorganisaation tarpeisiin
- ottaa huomioon kestävän kehityksen periaatteita työskentelyssään
Sisältö
Opintojaksolla opitaan ymmärtämään asiakaslähtöisen sisältöstrategian merkitys yrityksen ja organisaation toiminnassa. Keskeisenä sisältönä on asiakasymmärrys, kohderyhmille merkityksellisen sisällön ja viestinnän kehittäminen ja analysointi sekä asiakkaiden sitouttaminen. Opintojaksolla opitaan löytämään toimivia ja tuloksellisia sisältöratkaisuja ottaen huomioon asetetut tavoitteet, kohderyhmät ja heidän ostopolkunsa sekä kanavavalinnat.