Jazztanssin opettaminenLaajuus (3 op)
Tunnus: 2011373
Laajuus
3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija soveltaa taidetanssista saamaansa tietoa ja kokemusta suunnitellessaan ja toteuttaessaan taidetanssin opetusjaksoja eri ikäryhmille erityisesti tanssitaiteen perusopetuksessa ja ammatillisella toisella asteella.
Sisältö
Opiskelija tunnistaa taidetanssin tekniikoita ja tyylejä, jäsentää taidetanssin käsitteistöä ja analysoi eri liiketyylien ominaispiirteitä.
Opiskelija rakentaa eri ikä- ja taitotasoille soveltuvia taidetanssin opetuskokonaisuuksia sekä kartoittaa tuloksekkaan opetuksen taustatekijöitä ja edellytyksiä.
Opiskelija soveltaa oppimaansa taidetanssin perusopetuksen yleisen ja laajan oppimäärän sekä ammatillisen II asteen opettamiseen.
Opiskelija opettaa opiskelijatovereilleen suunnittelemansa tunnin käyttäen itse kehittämäänsä liikemateriaalia sekä toimii arvioijana opiskelijatovereidensa toteuttamilla tunneilla.
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 31.01.2025
Ajoitus
07.01.2025 - 30.05.2025
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Linnankadun taidekampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
6 - 10
Koulutus
- Esittävän taiteen koulutus, Tanssinopettaja
Opettaja
- Katja Korpi
Ryhmät
-
PTANSS22Tanssinopettaja syksy 22
Tavoitteet
Opiskelija soveltaa taidetanssista saamaansa tietoa ja kokemusta suunnitellessaan ja toteuttaessaan taidetanssin opetusjaksoja eri ikäryhmille erityisesti tanssitaiteen perusopetuksessa ja ammatillisella toisella asteella.
Sisältö
Opiskelija tunnistaa taidetanssin tekniikoita ja tyylejä, jäsentää taidetanssin käsitteistöä ja analysoi eri liiketyylien ominaispiirteitä.
Opiskelija rakentaa eri ikä- ja taitotasoille soveltuvia taidetanssin opetuskokonaisuuksia sekä kartoittaa tuloksekkaan opetuksen taustatekijöitä ja edellytyksiä.
Opiskelija soveltaa oppimaansa taidetanssin perusopetuksen yleisen ja laajan oppimäärän sekä ammatillisen II asteen opettamiseen.
Opiskelija opettaa opiskelijatovereilleen suunnittelemansa tunnin käyttäen itse kehittämäänsä liikemateriaalia sekä toimii arvioijana opiskelijatovereidensa toteuttamilla tunneilla.
Oppimateriaalit
Opettajan antama liikemateriaali ja oppimateriaali, taiteen perusopetus, keskustelut, opiskelijoiden oma liikemateriaali, lähdeaineisto.
Opetusmenetelmät
Lähioppiminen, oppimistehtävät, keskustelut, työelämävierailut, vertaisoppiminen, ryhmätyö.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Lähiopetus, tehtäväperusteisuus, keskustelut, itsereflektio, oppimateriaalit, lähdekirjallisuus ja muut lähteet.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Jazztanssin opettamisen opinto-osa on laajuudeltaan 3 op, eli 81 h opiskelijan työtä. Opiskelijan työ koostuu kontaktiopetuksesta, erilaisista oppimistehtävistä, keskusteluista, työelämävierailusta, opetuskokeiluista ja vertaispalautteesta. Loput työajasta on varattu opetustuntien suunnitteluun ja valmisteluun, erilaisten oppimistehtävien tekemiseen, lähteisiin tutustumiseen, esseen kirjoittamiseen ja oman työn reflektointiin.
Sisällön jaksotus
Jazztanssin opettamisen opinto-osa toteutetaan opintojen kolmannen vuoden kevätlukukaudella. Opintojakso koostuu työelämävierailuista, keskustelevista luennoista, oppimistehtävistä ja opetuskokeiluista. Opiskelija perehtyy opintojakson lähde- ja oppimateriaaliin, joka koostuu jazztanssia käsittelevästä kirjallisuudesta, opetussuunnitelmista, kasvatusalan kirjallisuudesta, videoista ja artikkeleista. Opiskelija käy seuraamassa taiteen perusopetuksen tunteja ja reflektoi tuntimateriaalia oppimistehtävien puitteissa. Opintojaksoon kuuluu myös opetuskokeilut taso- ja ikäryhmät huomioon ottaen. Opintojakson aikana opiskelija kehittää jazztanssin opettamisen taitojaan sekä luo itselleen identiteettiä jazztanssin opettajana. Tavoitteena on kasvattaa opiskelijan ymmärrystä jazztanssin opettajan monipuolisesta työnkuvasta, jazztanssin perinteistä ja tuntisisällöistä oppimateriaalin, oppimistehtävien, keskusteluiden ja taiteen perusopetusta antavan tanssikouluvierailun kautta.
Opintojakson keskiössä on taiteen perusopetuksen laaja oppimäärä ja sen opetukselliset sisällöt ja oppimateriaali. Opiskelija oppii hahmottamaan ja analysoimaan jazztanssituntien sisältöjä ja teemoja, tuntirakennetta ja liikemateriaalia eri ikä- ja taitotasoille (perus- ja syventävät opinnot). Opiskelija suunnittelee eri ikä- ja taitotasoille sopivia harjoitteita ja opettaa niitä vertaisryhmälle, sekä analysoi kanssaopiskelijoiden harjoitteita ja keskustelee harjoitteiden sisällöistä ja tavoitteista. Tämän lisäksi opiskelija suunnittelee I vsk:n tanssinopettajaopiskelijoille soveltuvan jazztanssitunnin. Opiskelija opettaa tunnin I vsk:n tanssinopettajaopiskelijoille, seuraa kanssaopiskelijoiden opetustunnit ja antaa vertaispalautetta opetuksesta. Opetuksessa erityistä huomiota kiinnitetään työskentelyyn muusikon kanssa sekä kykyyn jäsentää ja rytmittää liikettä puheen, laskujen ja scattauksen (scat singing) keinoin.
Opiskelija huomioi seuraavat asiat suunnitellessa jazztunteja eri ikä- ja taitotasoille:
- jazztanssitunnin tulee sisältää jazztanssin tuntirakenteen mukaisia tanssiteknisiä, rytmisiä, tilassa ja eri tasoissa liikkuvia harjoitteita
- tanssitunnin liikekieli ja liikelaadut ovat perinteiseen jazztanssiin pohjautuvia opiskelijan omalla tyylillä höystettynä
- tanssinopettaja on myös musiikkikasvattaja, jazztunnin musiikki on kattaukseltaan monipuolinen ja perinteitä kunnioittava
Viestintäkanava ja lisätietoja
-
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, oppimistehtävien ja harjoitusten hyväksytty suorittaminen. Annettujen tehtävien suorittaminen määräajassa ja vaaditussa laajuudessa. Opetuksen toteuttaminen vastuullisella asenteella ja aktiivinen osallistuminen palautekeskusteluihin.
Opettajan tekemä arviointi, itsearviointi.
Hylätty (0)
Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Opiskelija osallistuu puutteellisesti tuntitilanteeseen ja ryhmän vuorovaikutustilanteisiin.
Ilmoittautumisaika
21.12.2023 - 29.02.2024
Ajoitus
18.01.2024 - 22.05.2024
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Linnankadun taidekampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
2 - 5
Koulutus
- Esittävän taiteen koulutus, Tanssinopettaja
Opettaja
- Katja Korpi
Ryhmät
-
PTANSS21Tanssinopettaja syksy 21
Tavoitteet
Opiskelija soveltaa taidetanssista saamaansa tietoa ja kokemusta suunnitellessaan ja toteuttaessaan taidetanssin opetusjaksoja eri ikäryhmille erityisesti tanssitaiteen perusopetuksessa ja ammatillisella toisella asteella.
Sisältö
Opiskelija tunnistaa taidetanssin tekniikoita ja tyylejä, jäsentää taidetanssin käsitteistöä ja analysoi eri liiketyylien ominaispiirteitä.
Opiskelija rakentaa eri ikä- ja taitotasoille soveltuvia taidetanssin opetuskokonaisuuksia sekä kartoittaa tuloksekkaan opetuksen taustatekijöitä ja edellytyksiä.
Opiskelija soveltaa oppimaansa taidetanssin perusopetuksen yleisen ja laajan oppimäärän sekä ammatillisen II asteen opettamiseen.
Opiskelija opettaa opiskelijatovereilleen suunnittelemansa tunnin käyttäen itse kehittämäänsä liikemateriaalia sekä toimii arvioijana opiskelijatovereidensa toteuttamilla tunneilla.
Oppimateriaalit
Opettajan antama liikemateriaali ja oppimateriaali, taiteen perusopetus, keskustelut, opiskelijoiden oma liikemateriaali, lähdeaineisto.
Opetusmenetelmät
Lähioppiminen, oppimistehtävät, keskustelut, työelämävierailut, vertaisoppiminen, ryhmätyö.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Lähiopetus, tehtäväperusteisuus, keskustelut, itsereflektio, oppimateriaalit, lähdekirjallisuus ja muut lähteet.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Jazztanssin opettamisen opinto-osa on laajuudeltaan 3 op, eli 81 h opiskelijan työtä. Opiskelijan työ koostuu kontaktiopetuksesta, erilaisista oppimistehtävistä, keskusteluista, työelämävierailusta, opetuskokeiluista ja vertaispalautteesta. Loput työajasta on varattu opetustuntien suunnitteluun ja valmisteluun, erilaisten oppimistehtävien tekemiseen, lähteisiin tutustumiseen, esseen kirjoittamiseen ja oman työn reflektointiin.
Sisällön jaksotus
Jazztanssin opettamisen opinto-osa toteutetaan opintojen kolmannen vuoden kevätlukukaudella. Opintojakso koostuu työelämävierailuista, keskustelevista luennoista, oppimistehtävistä ja opetuskokeiluista. Opiskelija perehtyy opintojakson lähde- ja oppimateriaaliin, joka koostuu jazztanssia käsittelevästä kirjallisuudesta, opetussuunnitelmista, kasvatusalan kirjallisuudesta, videoista ja artikkeleista. Opiskelija käy seuraamassa taiteen perusopetuksen tunteja ja reflektoi tuntimateriaalia oppimistehtävien puitteissa. Opintojaksoon kuuluu myös opetuskokeilut taso- ja ikäryhmät huomioon ottaen. Opintojakson aikana opiskelija kehittää jazztanssin opettamisen taitojaan sekä luo itselleen identiteettiä jazztanssin opettajana. Tavoitteena on kasvattaa opiskelijan ymmärrystä jazztanssin opettajan monipuolisesta työnkuvasta, jazztanssin perinteistä ja tuntisisällöistä oppimateriaalin, oppimistehtävien, keskusteluiden ja taiteen perusopetusta antavan tanssikouluvierailun kautta.
Opintojakson keskiössä on taiteen perusopetuksen laaja oppimäärä ja sen opetukselliset sisällöt ja oppimateriaali. Opiskelija oppii hahmottamaan ja analysoimaan jazztanssituntien sisältöjä ja teemoja, tuntirakennetta ja liikemateriaalia eri ikä- ja taitotasoille (perus- ja syventävät opinnot). Opiskelija suunnittelee eri ikä- ja taitotasoille sopivia harjoitteita ja opettaa niitä vertaisryhmälle, sekä analysoi kanssaopiskelijoiden harjoitteita ja keskustelee harjoitteiden sisällöistä ja tavoitteista. Tämän lisäksi opiskelija suunnittelee I vsk:n tanssinopettajaopiskelijoille soveltuvan jazztanssitunnin. Opiskelija opettaa tunnin I vsk:n tanssinopettajaopiskelijoille, seuraa kanssaopiskelijoiden opetustunnit ja antaa vertaispalautetta opetuksesta. Opetuksessa erityistä huomiota kiinnitetään työskentelyyn muusikon kanssa sekä kykyyn jäsentää ja rytmittää liikettä puheen, laskujen ja scattauksen (scat singing) keinoin.
Opiskelija huomioi seuraavat asiat suunnitellessa jazztunteja eri ikä- ja taitotasoille:
- jazztanssitunnin tulee sisältää jazztanssin tuntirakenteen mukaisia tanssiteknisiä, rytmisiä, tilassa ja eri tasoissa liikkuvia harjoitteita
- tanssitunnin liikekieli ja liikelaadut ovat perinteiseen jazztanssiin pohjautuvia opiskelijan omalla tyylillä höystettynä
- tanssinopettaja on myös musiikkikasvattaja, jazztunnin musiikki on kattaukseltaan monipuolinen ja perinteitä kunnioittava
Viestintäkanava ja lisätietoja
-
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, oppimistehtävien ja harjoitusten hyväksytty suorittaminen. Annettujen tehtävien suorittaminen määräajassa ja vaaditussa laajuudessa. Opetuksen toteuttaminen vastuullisella asenteella ja aktiivinen osallistuminen palautekeskusteluihin.
Opettajan tekemä arviointi, itsearviointi.
Hylätty (0)
Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Opiskelija osallistuu puutteellisesti tuntitilanteeseen ja ryhmän vuorovaikutustilanteisiin.
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 01.03.2023
Ajoitus
28.02.2023 - 23.05.2023
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Linnankadun taidekampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
6 - 7
Koulutus
- Esittävän taiteen koulutus, Tanssinopettaja
Opettaja
- Katja Korpi
Ryhmät
-
PTANSS20Tanssinopettaja syksy 20
Tavoitteet
Opiskelija soveltaa taidetanssista saamaansa tietoa ja kokemusta suunnitellessaan ja toteuttaessaan taidetanssin opetusjaksoja eri ikäryhmille erityisesti tanssitaiteen perusopetuksessa ja ammatillisella toisella asteella.
Sisältö
Opiskelija tunnistaa taidetanssin tekniikoita ja tyylejä, jäsentää taidetanssin käsitteistöä ja analysoi eri liiketyylien ominaispiirteitä.
Opiskelija rakentaa eri ikä- ja taitotasoille soveltuvia taidetanssin opetuskokonaisuuksia sekä kartoittaa tuloksekkaan opetuksen taustatekijöitä ja edellytyksiä.
Opiskelija soveltaa oppimaansa taidetanssin perusopetuksen yleisen ja laajan oppimäärän sekä ammatillisen II asteen opettamiseen.
Opiskelija opettaa opiskelijatovereilleen suunnittelemansa tunnin käyttäen itse kehittämäänsä liikemateriaalia sekä toimii arvioijana opiskelijatovereidensa toteuttamilla tunneilla.
Oppimateriaalit
Opettajan antama liikemateriaali ja oppimateriaali, taiteen perusopetus, keskustelut, opiskelijoiden oma liikemateriaali, lähdeaineisto.
Opetusmenetelmät
Lähioppiminen, oppimistehtävät, keskustelut, vierailu, vertaisoppiminen, ryhmätyö.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Lähiopetus, tehtäväperusteisuus, keskustelut, itsereflektio, oppimateriaalit, lähdekirjallisuus ja muut lähteet.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Jazztanssin opettamisen opinto-osa on laajuudeltaan 3 op, eli 81 h opiskelijan työtä. Opiskelijan työ koostuu kontaktiopetuksesta, erilaisista oppimistehtävistä, keskusteluista, työelämävierailusta, opetuskokeiluista ja vertaispalautteesta. Loput työajasta on varattu opetustuntien suunnitteluun ja valmisteluun, erilaisten oppimistehtävien tekemiseen, lähteisiin tutustumiseen, esseen kirjoittamiseen ja oman työn reflektointiin.
Sisällön jaksotus
Jazztanssin opettamisen opinto-osa toteutetaan opintojen kolmannen vuoden kevätlukukaudella. Opintojakso koostuu keskustelevista luennoista, oppimistehtävistä, opetuskokeiluista ja työelämävierailusta. Opiskelija perehtyy jazztanssin opetussuunnitelmaan, Taiteen perusopetuksen laajanoppimäärän opetussuunnitelman perusteisiin ja muuhun opintojakson lähde- ja oppimateriaaliin. Tavoitteena on kasvattaa opiskelijan ymmärrystä jazztanssin opettajan monipuolisesta työnkuvasta, jazztanssin perinteistä ja tuntisisällöistä oppimateriaalin, oppimistehtävien, keskusteluiden ja taiteen perusopetusta antavan tanssikouluvierailun kautta.
Opintojakson keskiössä on taiteen perusopetuksen laaja oppimäärä ja sen opetukselliset sisällöt ja oppimateriaali. Opiskelija oppii hahmottamaan ja analysoimaan jazztanssituntien sisältöjä ja teemoja, tuntirakennetta ja liikemateriaalia eri ikä- ja taitotasoille (perus- ja syventävät opinnot). Opiskelija suunnittelee eri ikä- ja taitotasoille sopivia harjoitteita ja opettaa niitä vertaisryhmälle, sekä analysoi kanssaopiskelijoiden harjoitteita ja keskustelee harjoitteiden sisällöistä ja tavoitteista. Tämän lisäksi opiskelija suunnittelee I vsk:n tanssinopettajaopiskelijoille soveltuvan jazztanssitunnin. Opiskelija opettaa tunnin I vsk:n tanssinopettajaopiskelijoille, seuraa kanssaopiskelijoiden opetustunnit ja antaa vertaispalautetta opetuksesta. Opetuksessa erityistä huomiota kiinnitetään työskentelyyn muusikon kanssa sekä kykyyn jäsentää ja rytmittää liikettä puheen, laskujen ja scattauksen (scat singing) keinoin.
Opiskelija huomioi seuraavat asiat suunnitellessa jazztunteja eri ikä- ja taitotasoille:
- jazztanssitunnin tulee sisältää jazztanssin tuntirakenteen mukaisia tanssiteknisiä, rytmisiä, tilassa ja eri tasoissa liikkuvia harjoitteita
- tanssitunnin liikekieli ja liikelaadut ovat perinteiseen jazztanssiin pohjautuvia opiskelijan omalla tyylillä höystettynä
- tanssinopettaja on myös musiikkikasvattaja, jazztunnin musiikki on kattaukseltaan monipuolinen ja perinteitä kunnioittava
Viestintäkanava ja lisätietoja
-
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, oppimistehtävien ja harjoitusten hyväksytty suorittaminen. Annettujen tehtävien suorittaminen määräajassa ja vaaditussa laajuudessa. Opetuksen toteuttaminen vastuullisella asenteella ja aktiivinen osallistuminen palautekeskusteluihin.
Opettajan tekemä arviointi, itsearviointi.
Hylätty (0)
Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Opiskelija osallistuu puutteellisesti tuntitilanteeseen ja ryhmän vuorovaikutustilanteisiin.
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 31.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 29.05.2022
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Linnankadun taidekampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
6 - 6
Koulutus
- Esittävän taiteen koulutus, Tanssinopettaja
Opettaja
- Katja Korpi
Ryhmät
-
PTANSS19Tanssinopettaja syksy 19
Tavoitteet
Opiskelija soveltaa taidetanssista saamaansa tietoa ja kokemusta suunnitellessaan ja toteuttaessaan taidetanssin opetusjaksoja eri ikäryhmille erityisesti tanssitaiteen perusopetuksessa ja ammatillisella toisella asteella.
Sisältö
Opiskelija tunnistaa taidetanssin tekniikoita ja tyylejä, jäsentää taidetanssin käsitteistöä ja analysoi eri liiketyylien ominaispiirteitä.
Opiskelija rakentaa eri ikä- ja taitotasoille soveltuvia taidetanssin opetuskokonaisuuksia sekä kartoittaa tuloksekkaan opetuksen taustatekijöitä ja edellytyksiä.
Opiskelija soveltaa oppimaansa taidetanssin perusopetuksen yleisen ja laajan oppimäärän sekä ammatillisen II asteen opettamiseen.
Opiskelija opettaa opiskelijatovereilleen suunnittelemansa tunnin käyttäen itse kehittämäänsä liikemateriaalia sekä toimii arvioijana opiskelijatovereidensa toteuttamilla tunneilla.
Oppimateriaalit
Opettajan antama liikemateriaali ja oppimateriaali, taiteen perusopetuksen opetussuunnitelma, keskustelut, opiskelijoiden oma liikemateriaali.
Opetusmenetelmät
Lähioppiminen, oppimistehtävät, keskustelut, vertaisoppiminen, ryhmätyö.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Lähiopetus, tehtäväperusteisuus, keskustelut, oppimateriaali.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Jazztanssin opettamisen opinto-osa on laajuudeltaan 3 op, eli 81 h opiskelijan työtä. Opiskelijan työ koostuu kontaktiopetuksesta, opetuskokeiluista ja oppimistehtävistä, keskusteluista, opetuslaboratoriotunneista ja vertaispalautteesta. Loput työajasta on varattu opetuslaboratoriotuntien suunnitteluun ja valmisteluun, oppimistehtävien tekemiseen ja oman työn reflektointiin.
Opetuslaboratoriotunnit (90min) ja palautteiden kirjaaminen:
Koko vuosikurssi seuraa opetuslaboratoriotunteja ja jokainen seuraaja antaa vertaispalautetta palautekeskustelussa. Tunnin opettanut opiskelija kirjoittaa itsereflektion opetuksestaan ja saamastaan palautteesta, sekä antaa itselleen perustellun arvosanan tunnista asteikolla 1-5.
Sisällön jaksotus
Jazztanssin opettamisen opinto-osa toteutetaan opintojen kolmannen vuoden kevätlukukaudella. Kurssi koostuu keskustelevista luennoista, oppimistehtävistä ja opetuslaboratoriotunneista. Opiskelija perehtyy jazztanssin opetussuunnitelmaan, Taiteen perusopetuksen laajanoppimäärän opetussuunnitelman perusteisiin ja muuhun opintojakson oppimateriaaliin. Tavoitteena on kasvattaa opiskelijan ymmärrystä jazztanssin opettajan monipuolisesta työnkuvasta, jazztanssin perinteistä ja tuntisisällöistä oppimateriaalin, oppimistehtävien ja keskusteluiden kautta.
Opintojakson keskiössä on taiteen perusopetuksen laaja oppimäärä ja sen opetukselliset sisällöt ja oppimateriaali. Opiskelija oppii hahmottamaan ja analysoimaan jazztanssituntien sisältöjä ja teemoja, tuntirakennetta ja liikemateriaalia eri ikä- ja taitotasoille (perus- ja syventävät opinnot). Opiskelija suunnittelee eri ikä- ja taitotasoille sopivia harjoitteita ja opettaa niitä vertaisryhmälle, sekä analysoi kanssaopiskelijoiden harjoitteita ja keskustelee harjoitteiden sisällöistä ja tavoitteista. Tämän lisäksi opiskelija suunnittelee I vsk:n tanssinopettajaopiskelijoille soveltuvan jazztanssitunnin. Opiskelija opettaa tunnin I vsk:n tanssinopettajaopiskelijoille, seuraa kanssaopiskelijoiden opetustunnit ja antaa vertaispalautetta opetuksesta. Opetuksessa erityistä huomiota kiinnitetään työskentelyyn muusikon kanssa sekä kykyyn jäsentää ja rytmittää liikettä puheen, laskujen ja scattauksen (scat singing) keinoin.
Opiskelija huomioi seuraavat asiat suunnitellessa jazztunteja eri ikä- ja taitotasoille:
- jazztanssitunnin tulee sisältää jazztanssin tuntirakenteen mukaisia tanssiteknisiä, rytmisiä, tilassa ja eri tasoissa liikkuvia harjoitteita
- tanssitunnin liikekieli ja liikelaadut ovat perinteiseen jazztanssiin pohjautuvia opiskelijan omalla tyylillä höystettynä
- tanssinopettaja on myös musiikkikasvattaja, jazztunnin musiikki on kattaukseltaan monipuolinen ja perinteitä kunnioittava
Viestintäkanava ja lisätietoja
-
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, oppimistehtävien ja harjoitusten hyväksytty suorittaminen. Annettujen tehtävien suorittaminen määräajassa ja vaaditussa laajuudessa. Opetuksen toteuttaminen vastuullisella asenteella ja aktiivinen osallistuminen palautekeskusteluihin.
Opettajan tekemä arviointi, itsearviointi.
Hylätty (0)
Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Opiskelija osallistuu puutteellisesti tuntitilanteeseen ja ryhmän vuorovaikutustilanteisiin.