Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen yritystoiminta, markkinointi ja yrittäjyysLaajuus (4 op)

Tunnus: TE00BS93

Laajuus

4 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa selostaa yrityksen eri toimintojen tehtävät ja niiden merkityksen osana yrityksen toimintaa ja kannattavuutta. Hän tunnistaa yrityksen keskeiset sidosryhmät ja osaa kuvata niiden näkökulmia yrityksen toimintaan. Hän osaa etsiä ratkaisuja toimivan liikeidean löytämiseen ja menestymismahdollisuuksien selvittämiseen sekä arvioida omia yrittämisen edellytyksiään. Opiskelija osaa kertoa sopivista markkinoinnin kilpailukeinoista tavoiteltujen asiakassegmenttien saavuttamisessa. Hän osaa käyttää oikein yrityselämän keskeisiä käsitteitä ja itse toimia asiakaslähtöisesti.

Sisältö

Yrityksen toimintaympäristö
Liiketoiminnan peruskäsitteitä
Yrityksen perustoiminnot ja ydinprosessit
Yrittäjyys
Yritystoiminnan suunnittelu, käynnistäminen, organisointi ja kehittäminen
Asiakaslähtöisyys ja markkinointi
Markkinoinnin kilpailukeinot