Opinnäytetyön suunnitteluLaajuus (4 op)
Tunnus: TH00BU89
Laajuus
4 op
Osaamistavoitteet
Opinnäytetyön suunnittelu 4 op
Opintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintoja
Tavoitteet
Opiskelija:
• tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun
- syventää osaamista tiedonhaussa ja osaa kriittisesti arvioida tietoa
• osaa laatia työelämälähtöisen tutkimus- ja kehittämishankkeen suunnitelman
• osaa laatia tutkimus- ja kehittämishankkeissa vaadittavia tiedotteita ja muita dokumenteja
• osaa toimia hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työelämälähtöisissä kehittämis- ja tutkimushankkeissa
• tunnistaa ohjaustarpeen ja osaa hyödyntää ohjausta opinnäytetyötään edistävällä tavalla
• osaa esitellä työskentelynsä etenemistä sekä antaa ja vastaanottaa rakentavaa palautetta
• esittää kirjallisen opinnäytetyön suunnitelman ja opponoi toisen työn sovitulla tavalla
Sisältö
Sisältö
• opinnäytetyöprosessiin tutustuminen
• työelämälähtöisen aiheen valinta ja rajaus
• teoreettisen taustan luominen
• tarkoituksen ja tavoitteen määrittely sekä ohjaavien kysymysten laatiminen
• toteutusmenetelmän valinta
• kirjallisen suunnitelman esittäminen ja toisen työn opponointi sovitulla tavalla
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 30.04.2023
Ajoitus
20.03.2023 - 02.06.2023
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
- Kati Lahtinen
Ryhmät
-
MSAISS20Sairaanhoitajakoulutus, monimuoto, Salo
Tavoitteet
Opinnäytetyön suunnittelu 4 op
Opintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintoja
Tavoitteet
Opiskelija:
• tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun
- syventää osaamista tiedonhaussa ja osaa kriittisesti arvioida tietoa
• osaa laatia työelämälähtöisen tutkimus- ja kehittämishankkeen suunnitelman
• osaa laatia tutkimus- ja kehittämishankkeissa vaadittavia tiedotteita ja muita dokumenteja
• osaa toimia hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työelämälähtöisissä kehittämis- ja tutkimushankkeissa
• tunnistaa ohjaustarpeen ja osaa hyödyntää ohjausta opinnäytetyötään edistävällä tavalla
• osaa esitellä työskentelynsä etenemistä sekä antaa ja vastaanottaa rakentavaa palautetta
• esittää kirjallisen opinnäytetyön suunnitelman ja opponoi toisen työn sovitulla tavalla
Sisältö
Sisältö
• opinnäytetyöprosessiin tutustuminen
• työelämälähtöisen aiheen valinta ja rajaus
• teoreettisen taustan luominen
• tarkoituksen ja tavoitteen määrittely sekä ohjaavien kysymysten laatiminen
• toteutusmenetelmän valinta
• kirjallisen suunnitelman esittäminen ja toisen työn opponointi sovitulla tavalla
Oppimateriaalit
Hyödynnetään tutkimusmetodiikan kirjallisuutta
- Messin ohjeet opinnäytetyön tekemisestä, It's -opinnäytetyön alusta.
Opetusmenetelmät
Projektityöskentely, kehittämis- ja tutkimustyöskentely itsenäisesti sekä ryhmässä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Työelämälähtöisyys
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opinnäytetyö tehdään yksin, parityönä tai kahta useamman opiskelijan ryhmässä, jos kyseessä laajempi selkeästi eriteltävä kokonaisuus tai opinnäytetyö on osa laajempaa projektia (yksintekeminen on mahdollista vain erityistilanteissa).
Opintojakson laajuus on 4 op, ja liittyy edellä alkaneisiin tutkimus-, kehittämis- ja innovaatio-opintojen verkko-opintoihin sekä myöhemmin alkavaan Opinnäytetyön raportointi- ja kypsyysnäyte- opintojaksoon.
Opinnäytetyön tekeminen etenee toteutusvaiheeseen seminaarissa ja ohjauskeskusteluissa saadun palautteen pohjalta.
Opinnäytetyö esitetään ja opponoidaan suunnitelmaseminaarissa.
• itsenäinen työskentely ja ryhmätyöskentely
• ohjauskeskustelut
• seminaarit (opinnäytetyön suunnitelmaseminaarit sisältävät esitykset ja opponoinnit)
- info
- itsenäinen opiskelu, kirjallisuushaut sekä aiheen rajaus ja täsmentäminen
- henkilökohtainen tai ryhmäohjaus
- itsenäinen opiskelu ja opinnäytetyön suunnitelman työstäminen
- suunnitelmaseminaarit luokkatilassa
Sisällön jaksotus
Opinnäytetyössä opiskelija osoittaa valmiutensa työskennellä itsenäisesti ja käyttää kriittisesti tutkimusperustaista tietoa hoitotyössä ja sen kehittämisessä. Opinnäytetyöt on kytketty ammattikorkeakoulun tutkimusryhmä- ja liiketoimintaan. Opinnäytetyön aihe liittyy johonkin hoitotyön kannalta merkittävään osa-alueeseen, mikä mahdollistaa opiskelijan ymmärryksen ja osaamisen syventämisen tällä alueella.
Aloitus ja info viikolla 12 (14).
Ryhmäohjaukset ja yksilöohjausajat ovat nähtävillä lukujärjestyksessä.
Yhteistyö toimeksiantajan kanssa.
Viikolla 21 on opinnäytetyön suunnitelmaseminaarit (OPSU).
Suunnitelmaseminaareissa on läsnäolo pakollista kaikille.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Työskentely opinnäytetyön prosessissa ja ohjaukseen osallistuminen.
Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma.
Hyväksytty opponointi.
Osallistuminen (pakollinen) opinnäytetyön suunnitelman seminaareihin.
Yksittäinen poissaolo seminaareista korvataan kirjallisella opponoinnilla.
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 09.01.2023
Ajoitus
02.01.2023 - 31.03.2023
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
- Tiina Nurmela
Ryhmät
-
PSHTS20CSairaanhoitajakoulutus, Turku, S20C
Tavoitteet
Opinnäytetyön suunnittelu 4 op
Opintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintoja
Tavoitteet
Opiskelija:
• tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun
- syventää osaamista tiedonhaussa ja osaa kriittisesti arvioida tietoa
• osaa laatia työelämälähtöisen tutkimus- ja kehittämishankkeen suunnitelman
• osaa laatia tutkimus- ja kehittämishankkeissa vaadittavia tiedotteita ja muita dokumenteja
• osaa toimia hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työelämälähtöisissä kehittämis- ja tutkimushankkeissa
• tunnistaa ohjaustarpeen ja osaa hyödyntää ohjausta opinnäytetyötään edistävällä tavalla
• osaa esitellä työskentelynsä etenemistä sekä antaa ja vastaanottaa rakentavaa palautetta
• esittää kirjallisen opinnäytetyön suunnitelman ja opponoi toisen työn sovitulla tavalla
Sisältö
Sisältö
• opinnäytetyöprosessiin tutustuminen
• työelämälähtöisen aiheen valinta ja rajaus
• teoreettisen taustan luominen
• tarkoituksen ja tavoitteen määrittely sekä ohjaavien kysymysten laatiminen
• toteutusmenetelmän valinta
• kirjallisen suunnitelman esittäminen ja toisen työn opponointi sovitulla tavalla
Oppimateriaalit
Hyödynnetään tutkimusmetodiikan kirjallisuutta
- Messin ohjeet opinnäytetyön tekemisestä, ITS- opinnäytetyön alusta.
Opetusmenetelmät
Projektityöskentely, kehittämis- ja tutkimustyöskentely itsenäisesti sekä ryhmässä ja parin kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 4 op, ja liittyy edellä alkaneesiin tutkimus-, kehittämis- ja innovaatio-opintojen verkko-opintoihin sekä myöhemmin alkavaan Opinnäytetyön raportointi- ja kypsyysnäyte- opintojaksoon.
Opinnäytetyö tehdään parityönä (erityistilanteessa yksilötyönä)
Opinnäytetyö esitetään ja opponoidaan suunnitelmaseminaarissa. Opinnäytetyön tekeminen etenee toteutusvaiheeseen seminaarissa ja ohjauskeskusteluissa saadun palautteen pohjalta.
• itsenäinen työskentely / ryhmätyöskentely
• ohjauskeskustelut
• seminaarit (opinnäytetyön suunnitelmaseminaarit sisältävät esitykset ja opponoinnit)
- info 2 h
- itsenäinen opiskelu, kirjallisuushaut sekä aiheen rajaus ja täsmentäminen
- henkilökohtainen ja/tai ryhmäohjaus
- itsenäinen opiskelu ja opinnäytetyön suunnitelman työstäminen
- suunnitelmaseminaarit luokkatilanteessa viikolla 11 paikan päällä
Sisällön jaksotus
Kevät 2023
Opinnäytetyön aihe liittyy johonkin hoitotyön kannalta merkittävään osa-alueeseen, mikä mahdollistaa opiskelijan ymmärryksen ja osaamisen syventämisen tällä alueella.
Vko 4: Info + ryhmäohjaus
Vkot 4-10: Ohjauksia
Vko 11: Opinnäytetyön suunnitelmaseminaarit (OPSU)
(OPSUn palautus 10.3.2023 klo 16.00 mennessä).
Suunnitelmaseminaareissa läsnäolo pakollista kaikille.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Työskentely opinnäytetyön prosessissa ja ohjaukseen osallistuminen.
Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma
Hyväksytty opponointi
Osallistuminen (pakollinen) opinnäytetyön suunnitelman seminaareihin.
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 07.04.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
4 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
- Tuija Leinonen
Ryhmät
-
PSHTS20ASairaanhoitajakoulutus, Turku, S20A
Tavoitteet
Opinnäytetyön suunnittelu 4 op
Opintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintoja
Tavoitteet
Opiskelija:
• tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun
- syventää osaamista tiedonhaussa ja osaa kriittisesti arvioida tietoa
• osaa laatia työelämälähtöisen tutkimus- ja kehittämishankkeen suunnitelman
• osaa laatia tutkimus- ja kehittämishankkeissa vaadittavia tiedotteita ja muita dokumenteja
• osaa toimia hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työelämälähtöisissä kehittämis- ja tutkimushankkeissa
• tunnistaa ohjaustarpeen ja osaa hyödyntää ohjausta opinnäytetyötään edistävällä tavalla
• osaa esitellä työskentelynsä etenemistä sekä antaa ja vastaanottaa rakentavaa palautetta
• esittää kirjallisen opinnäytetyön suunnitelman ja opponoi toisen työn sovitulla tavalla
Sisältö
Sisältö
• opinnäytetyöprosessiin tutustuminen
• työelämälähtöisen aiheen valinta ja rajaus
• teoreettisen taustan luominen
• tarkoituksen ja tavoitteen määrittely sekä ohjaavien kysymysten laatiminen
• toteutusmenetelmän valinta
• kirjallisen suunnitelman esittäminen ja toisen työn opponointi sovitulla tavalla
Oppimateriaalit
Hyödynnetään tutkimusmetodiikan kirjallisuutta
- Messin ohjeet opinnäytetyön tekemisestä, It's -opinnäytetyön alusta.
Opetusmenetelmät
Projektityöskentely, kehittämis- ja tutkimustyöskentely itsenäisesti sekä ryhmässä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Työelämälähtöisyys
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opinnäytetyö tehdään yksin, parityönä tai kahta useamman opiskelijan ryhmässä, jos kyseessä laajempi selkeästi eriteltävä kokonaisuus tai opinnäytetyö on osa laajempaa projektia (yksintekeminen on mahdollista vain erityistilanteissa).
Opintojakson laajuus on 4 op, ja liittyy edellä alkaneisiin tutkimus-, kehittämis- ja innovaatio-opintojen verkko-opintoihin sekä myöhemmin alkavaan Opinnäytetyön raportointi- ja kypsyysnäyte- opintojaksoon.
Opinnäytetyön tekeminen etenee toteutusvaiheeseen seminaarissa ja ohjauskeskusteluissa saadun palautteen pohjalta.
Opinnäytetyö esitetään ja opponoidaan suunnitelmaseminaarissa.
• itsenäinen työskentely ja ryhmätyöskentely
• ohjauskeskustelut
• seminaarit (opinnäytetyön suunnitelmaseminaarit sisältävät esitykset ja opponoinnit)
- info
- itsenäinen opiskelu, kirjallisuushaut sekä aiheen rajaus ja täsmentäminen
- henkilökohtainen tai ryhmäohjaus
- itsenäinen opiskelu ja opinnäytetyön suunnitelman työstäminen
- suunnitelmaseminaarit luokkatilanteessa viikolla 20.
Sisällön jaksotus
Opinnäytetyössä opiskelija osoittaa valmiutensa työskennellä itsenäisesti ja käyttää kriittisesti tutkimusperustaista tietoa hoitotyössä ja sen kehittämisessä. Opinnäytetyöt on kytketty ammattikorkeakoulun tutkimusryhmä- ja liiketoimintaan. Opinnäytetyön aihe liittyy johonkin hoitotyön kannalta merkittävään osa-alueeseen, mikä mahdollistaa opiskelijan ymmärryksen ja osaamisen syventämisen tällä alueella.
Aloitus ja info viikolla 14.
Ryhmäohjaukset ja yksilöohjausajat ovat nähtävillä lukujärjestyksessä.
Yhteistyö toimeksiantajan kanssa.
Viikolla 20 on opinnäytetyön suunnitelmaseminaarit (OPSU).
Suunnitelmaseminaareissa on läsnäolo pakollista kaikille.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Työskentely opinnäytetyön prosessissa ja ohjaukseen osallistuminen.
Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma.
Hyväksytty opponointi.
Osallistuminen (pakollinen) opinnäytetyön suunnitelman seminaareihin.
Yksittäinen poissaolo seminaareista korvataan kirjallisella opponoinnilla
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 02.04.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 02.06.2023
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
- Kati Lahtinen
- Mirka Toivonen
Ryhmät
-
PSHTS20BSairaanhoitajakoulutus, Turku, S20B
Tavoitteet
Opinnäytetyön suunnittelu 4 op
Opintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintoja
Tavoitteet
Opiskelija:
• tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun
- syventää osaamista tiedonhaussa ja osaa kriittisesti arvioida tietoa
• osaa laatia työelämälähtöisen tutkimus- ja kehittämishankkeen suunnitelman
• osaa laatia tutkimus- ja kehittämishankkeissa vaadittavia tiedotteita ja muita dokumenteja
• osaa toimia hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työelämälähtöisissä kehittämis- ja tutkimushankkeissa
• tunnistaa ohjaustarpeen ja osaa hyödyntää ohjausta opinnäytetyötään edistävällä tavalla
• osaa esitellä työskentelynsä etenemistä sekä antaa ja vastaanottaa rakentavaa palautetta
• esittää kirjallisen opinnäytetyön suunnitelman ja opponoi toisen työn sovitulla tavalla
Sisältö
Sisältö
• opinnäytetyöprosessiin tutustuminen
• työelämälähtöisen aiheen valinta ja rajaus
• teoreettisen taustan luominen
• tarkoituksen ja tavoitteen määrittely sekä ohjaavien kysymysten laatiminen
• toteutusmenetelmän valinta
• kirjallisen suunnitelman esittäminen ja toisen työn opponointi sovitulla tavalla
Oppimateriaalit
Hyödynnetään tutkimusmetodiikan kirjallisuutta
- Messin ohjeet opinnäytetyön tekemisestä, It's -opinnäytetyön alusta.
Opetusmenetelmät
Projektityöskentely, kehittämis- ja tutkimustyöskentely itsenäisesti sekä ryhmässä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Työelämälähtöisyys
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opinnäytetyö tehdään yksin, parityönä tai kahta useamman opiskelijan ryhmässä, jos kyseessä laajempi selkeästi eriteltävä kokonaisuus tai opinnäytetyö on osa laajempaa projektia (yksintekeminen on mahdollista vain erityistilanteissa).
Opintojakson laajuus on 4 op, ja liittyy edellä alkaneisiin tutkimus-, kehittämis- ja innovaatio-opintojen verkko-opintoihin sekä myöhemmin alkavaan Opinnäytetyön raportointi- ja kypsyysnäyte- opintojaksoon.
Opinnäytetyön tekeminen etenee toteutusvaiheeseen seminaarissa ja ohjauskeskusteluissa saadun palautteen pohjalta.
Opinnäytetyö esitetään ja opponoidaan suunnitelmaseminaarissa.
• itsenäinen työskentely ja ryhmätyöskentely
• ohjauskeskustelut
• seminaarit (opinnäytetyön suunnitelmaseminaarit sisältävät esitykset ja opponoinnit)
- info
- itsenäinen opiskelu, kirjallisuushaut sekä aiheen rajaus ja täsmentäminen
- henkilökohtainen tai ryhmäohjaus
- itsenäinen opiskelu ja opinnäytetyön suunnitelman työstäminen
- suunnitelmaseminaarit luokkatilanteessa viikolla 20.
Sisällön jaksotus
Opinnäytetyössä opiskelija osoittaa valmiutensa työskennellä itsenäisesti ja käyttää kriittisesti tutkimusperustaista tietoa hoitotyössä ja sen kehittämisessä. Opinnäytetyöt on kytketty ammattikorkeakoulun tutkimusryhmä- ja liiketoimintaan. Opinnäytetyön aihe liittyy johonkin hoitotyön kannalta merkittävään osa-alueeseen, mikä mahdollistaa opiskelijan ymmärryksen ja osaamisen syventämisen tällä alueella.
Aloitus ja info viikolla 12 (14).
Ryhmäohjaukset ja yksilöohjausajat ovat nähtävillä lukujärjestyksessä.
Yhteistyö toimeksiantajan kanssa.
Viikolla 20 on opinnäytetyön suunnitelmaseminaarit (OPSU).
Suunnitelmaseminaareissa on läsnäolo pakollista kaikille.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Työskentely opinnäytetyön prosessissa ja ohjaukseen osallistuminen.
Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma.
Hyväksytty opponointi.
Osallistuminen (pakollinen) opinnäytetyön suunnitelman seminaareihin.
Yksittäinen poissaolo seminaareista korvataan kirjallisella opponoinnilla
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 27.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
4 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
- Tiina Pelander
Ryhmät
-
PSHSS20ASairaanhoitajakoulutus, Salo, S20A
Tavoitteet
Opinnäytetyön suunnittelu 4 op
Opintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintoja
Tavoitteet
Opiskelija:
• tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun
- syventää osaamista tiedonhaussa ja osaa kriittisesti arvioida tietoa
• osaa laatia työelämälähtöisen tutkimus- ja kehittämishankkeen suunnitelman
• osaa laatia tutkimus- ja kehittämishankkeissa vaadittavia tiedotteita ja muita dokumenteja
• osaa toimia hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työelämälähtöisissä kehittämis- ja tutkimushankkeissa
• tunnistaa ohjaustarpeen ja osaa hyödyntää ohjausta opinnäytetyötään edistävällä tavalla
• osaa esitellä työskentelynsä etenemistä sekä antaa ja vastaanottaa rakentavaa palautetta
• esittää kirjallisen opinnäytetyön suunnitelman ja opponoi toisen työn sovitulla tavalla
Sisältö
Sisältö
• opinnäytetyöprosessiin tutustuminen
• työelämälähtöisen aiheen valinta ja rajaus
• teoreettisen taustan luominen
• tarkoituksen ja tavoitteen määrittely sekä ohjaavien kysymysten laatiminen
• toteutusmenetelmän valinta
• kirjallisen suunnitelman esittäminen ja toisen työn opponointi sovitulla tavalla
Oppimateriaalit
Hyödynnetään tutkimusmetodiikan kirjallisuutta
- Messin ohjeet opinnäytetyön tekemisestä, It's -opinnäytetyön alusta.
Opetusmenetelmät
Projektityöskentely, kehittämis- ja tutkimustyöskentely itsenäisesti sekä ryhmässä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Työelämälähtöisyys
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opinnäytetyö tehdään yksin, parityönä tai kahta useamman opiskelijan ryhmässä, jos kyseessä laajempi selkeästi eriteltävä kokonaisuus tai opinnäytetyö on osa laajempaa projektia (yksintekeminen on mahdollista vain erityistilanteissa).
Opintojakson laajuus on 4 op, ja liittyy edellä alkaneisiin tutkimus-, kehittämis- ja innovaatio-opintojen verkko-opintoihin sekä myöhemmin alkavaan Opinnäytetyön raportointi- ja kypsyysnäyte- opintojaksoon.
Opinnäytetyön tekeminen etenee toteutusvaiheeseen seminaarissa ja ohjauskeskusteluissa saadun palautteen pohjalta.
Opinnäytetyö esitetään ja opponoidaan suunnitelmaseminaarissa.
• itsenäinen työskentely ja ryhmätyöskentely
• ohjauskeskustelut
• seminaarit (opinnäytetyön suunnitelmaseminaarit sisältävät esitykset ja opponoinnit)
- info
- itsenäinen opiskelu, kirjallisuushaut sekä aiheen rajaus ja täsmentäminen
- henkilökohtainen tai ryhmäohjaus
- itsenäinen opiskelu ja opinnäytetyön suunnitelman työstäminen
- suunnitelmaseminaarit luokkatilanteessa viikolla 11.
Sisällön jaksotus
Opinnäytetyössä opiskelija osoittaa valmiutensa työskennellä itsenäisesti ja käyttää kriittisesti tutkimusperustaista tietoa hoitotyössä ja sen kehittämisessä. Opinnäytetyöt on kytketty ammattikorkeakoulun tutkimusryhmä- ja liiketoimintaan. Opinnäytetyön aihe liittyy johonkin hoitotyön kannalta merkittävään osa-alueeseen, mikä mahdollistaa opiskelijan ymmärryksen ja osaamisen syventämisen tällä alueella.
Aloitus ja info viikolla 2.
Ryhmäohjaukset ja yksilöohjausajat ovat nähtävillä lukujärjestyksessä.
Yhteistyö toimeksiantajan kanssa.
Viikolla 11 on opinnäytetyön suunnitelmaseminaarit (OPSU).
Suunnitelmaseminaareissa on läsnäolo pakollista kaikille.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Työskentely opinnäytetyön prosessissa ja ohjaukseen osallistuminen.
Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma.
Hyväksytty opponointi.
Osallistuminen (pakollinen) opinnäytetyön suunnitelman seminaareihin.
Yksittäinen poissaolo seminaareista korvataan kirjallisella opponoinnilla.
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 31.03.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
4 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
- Tuija Leinonen
Ryhmät
-
PSHSS20BSairaanhoitajakoulutus, Salo, S20B
Tavoitteet
Opinnäytetyön suunnittelu 4 op
Opintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintoja
Tavoitteet
Opiskelija:
• tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun
- syventää osaamista tiedonhaussa ja osaa kriittisesti arvioida tietoa
• osaa laatia työelämälähtöisen tutkimus- ja kehittämishankkeen suunnitelman
• osaa laatia tutkimus- ja kehittämishankkeissa vaadittavia tiedotteita ja muita dokumenteja
• osaa toimia hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työelämälähtöisissä kehittämis- ja tutkimushankkeissa
• tunnistaa ohjaustarpeen ja osaa hyödyntää ohjausta opinnäytetyötään edistävällä tavalla
• osaa esitellä työskentelynsä etenemistä sekä antaa ja vastaanottaa rakentavaa palautetta
• esittää kirjallisen opinnäytetyön suunnitelman ja opponoi toisen työn sovitulla tavalla
Sisältö
Sisältö
• opinnäytetyöprosessiin tutustuminen
• työelämälähtöisen aiheen valinta ja rajaus
• teoreettisen taustan luominen
• tarkoituksen ja tavoitteen määrittely sekä ohjaavien kysymysten laatiminen
• toteutusmenetelmän valinta
• kirjallisen suunnitelman esittäminen ja toisen työn opponointi sovitulla tavalla
Oppimateriaalit
Hyödynnetään tutkimusmetodiikan kirjallisuutta
- Messin ohjeet opinnäytetyön tekemisestä, It's -opinnäytetyön alusta.
Opetusmenetelmät
Projektityöskentely, kehittämis- ja tutkimustyöskentely itsenäisesti sekä ryhmässä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Työelämälähtöisyys
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opinnäytetyö tehdään yksin, parityönä tai kahta useamman opiskelijan ryhmässä, jos kyseessä laajempi selkeästi eriteltävä kokonaisuus tai opinnäytetyö on osa laajempaa projektia (yksintekeminen on mahdollista vain erityistilanteissa).
Opintojakson laajuus on 4 op, ja liittyy edellä alkaneisiin tutkimus-, kehittämis- ja innovaatio-opintojen verkko-opintoihin sekä myöhemmin alkavaan Opinnäytetyön raportointi- ja kypsyysnäyte- opintojaksoon.
Opinnäytetyön tekeminen etenee toteutusvaiheeseen seminaarissa ja ohjauskeskusteluissa saadun palautteen pohjalta.
Opinnäytetyö esitetään ja opponoidaan suunnitelmaseminaarissa.
• itsenäinen työskentely ja ryhmätyöskentely
• ohjauskeskustelut
• seminaarit (opinnäytetyön suunnitelmaseminaarit sisältävät esitykset ja opponoinnit)
- info
- itsenäinen opiskelu, kirjallisuushaut sekä aiheen rajaus ja täsmentäminen
- henkilökohtainen tai ryhmäohjaus
- itsenäinen opiskelu ja opinnäytetyön suunnitelman työstäminen
- suunnitelmaseminaarit luokkatilanteessa viikolla 20.
Sisällön jaksotus
Opinnäytetyössä opiskelija osoittaa valmiutensa työskennellä itsenäisesti ja käyttää kriittisesti tutkimusperustaista tietoa hoitotyössä ja sen kehittämisessä. Opinnäytetyöt on kytketty ammattikorkeakoulun tutkimusryhmä- ja liiketoimintaan. Opinnäytetyön aihe liittyy johonkin hoitotyön kannalta merkittävään osa-alueeseen, mikä mahdollistaa opiskelijan ymmärryksen ja osaamisen syventämisen tällä alueella.
Aloitus ja info viikolla 14.
Ryhmäohjaukset ja yksilöohjausajat ovat nähtävillä lukujärjestyksessä.
Yhteistyö toimeksiantajan kanssa.
Viikolla 20 on opinnäytetyön suunnitelmaseminaarit (OPSU).
Suunnitelmaseminaareissa on läsnäolo pakollista kaikille.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Työskentely opinnäytetyön prosessissa ja ohjaukseen osallistuminen.
Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma.
Hyväksytty opponointi.
Osallistuminen (pakollinen) opinnäytetyön suunnitelman seminaareihin.
Yksittäinen poissaolo seminaareista korvataan kirjallisella opponoinnilla.
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 27.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
4 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
- Kati Lahtinen
- Tuija Leinonen
Ryhmät
-
PSHSS20CSairaanhoitajakoulutus, Salo, S20C
Tavoitteet
Opinnäytetyön suunnittelu 4 op
Opintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintoja
Tavoitteet
Opiskelija:
• tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun
- syventää osaamista tiedonhaussa ja osaa kriittisesti arvioida tietoa
• osaa laatia työelämälähtöisen tutkimus- ja kehittämishankkeen suunnitelman
• osaa laatia tutkimus- ja kehittämishankkeissa vaadittavia tiedotteita ja muita dokumenteja
• osaa toimia hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työelämälähtöisissä kehittämis- ja tutkimushankkeissa
• tunnistaa ohjaustarpeen ja osaa hyödyntää ohjausta opinnäytetyötään edistävällä tavalla
• osaa esitellä työskentelynsä etenemistä sekä antaa ja vastaanottaa rakentavaa palautetta
• esittää kirjallisen opinnäytetyön suunnitelman ja opponoi toisen työn sovitulla tavalla
Sisältö
Sisältö
• opinnäytetyöprosessiin tutustuminen
• työelämälähtöisen aiheen valinta ja rajaus
• teoreettisen taustan luominen
• tarkoituksen ja tavoitteen määrittely sekä ohjaavien kysymysten laatiminen
• toteutusmenetelmän valinta
• kirjallisen suunnitelman esittäminen ja toisen työn opponointi sovitulla tavalla
Oppimateriaalit
Hyödynnetään tutkimusmetodiikan kirjallisuutta
- Messin ohjeet opinnäytetyön tekemisestä, It's -opinnäytetyön alusta.
Opetusmenetelmät
Projektityöskentely, kehittämis- ja tutkimustyöskentely itsenäisesti sekä ryhmässä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Työelämälähtöisyys
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opinnäytetyö tehdään yksin, parityönä tai kahta useamman opiskelijan ryhmässä, jos kyseessä laajempi selkeästi eriteltävä kokonaisuus tai opinnäytetyö on osa laajempaa projektia (yksintekeminen on mahdollista vain erityistilanteissa).
Opintojakson laajuus on 4 op, ja liittyy edellä alkaneisiin tutkimus-, kehittämis- ja innovaatio-opintojen verkko-opintoihin sekä myöhemmin alkavaan Opinnäytetyön raportointi- ja kypsyysnäyte- opintojaksoon.
Opinnäytetyön tekeminen etenee toteutusvaiheeseen seminaarissa ja ohjauskeskusteluissa saadun palautteen pohjalta.
Opinnäytetyö esitetään ja opponoidaan suunnitelmaseminaarissa.
• itsenäinen työskentely ja ryhmätyöskentely
• ohjauskeskustelut
• seminaarit (opinnäytetyön suunnitelmaseminaarit sisältävät esitykset ja opponoinnit)
- info
- itsenäinen opiskelu, kirjallisuushaut sekä aiheen rajaus ja täsmentäminen
- henkilökohtainen tai ryhmäohjaus
- itsenäinen opiskelu ja opinnäytetyön suunnitelman työstäminen
- suunnitelmaseminaarit luokkatilanteessa viikolla 11.
Sisällön jaksotus
Opinnäytetyössä opiskelija osoittaa valmiutensa työskennellä itsenäisesti ja käyttää kriittisesti tutkimusperustaista tietoa hoitotyössä ja sen kehittämisessä. Opinnäytetyöt on kytketty ammattikorkeakoulun tutkimusryhmä- ja liiketoimintaan. Opinnäytetyön aihe liittyy johonkin hoitotyön kannalta merkittävään osa-alueeseen, mikä mahdollistaa opiskelijan ymmärryksen ja osaamisen syventämisen tällä alueella.
Aloitus ja info viikolla 2.
Ryhmäohjaukset ja yksilöohjausajat ovat nähtävillä lukujärjestyksessä.
Yhteistyö toimeksiantajan kanssa.
Viikolla 11 on opinnäytetyön suunnitelmaseminaarit (OPSU).
Suunnitelmaseminaareissa on läsnäolo pakollista kaikille.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Työskentely opinnäytetyön prosessissa ja ohjaukseen osallistuminen.
Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma.
Hyväksytty opponointi.
Osallistuminen (pakollinen) opinnäytetyön suunnitelman seminaareihin.
Yksittäinen poissaolo seminaareista korvataan kirjallisella opponoinnilla.
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 31.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
4 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
5 - 30
Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus
Opettaja
- Tiina Pelander
- Tuuli Paija
Ryhmät
-
PSHTS20VSairaanhoitajakoulutus, Turku, S20A
Tavoitteet
Opinnäytetyön suunnittelu 4 op
Opintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintoja
Tavoitteet
Opiskelija:
• tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun
- syventää osaamista tiedonhaussa ja osaa kriittisesti arvioida tietoa
• osaa laatia työelämälähtöisen tutkimus- ja kehittämishankkeen suunnitelman
• osaa laatia tutkimus- ja kehittämishankkeissa vaadittavia tiedotteita ja muita dokumenteja
• osaa toimia hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työelämälähtöisissä kehittämis- ja tutkimushankkeissa
• tunnistaa ohjaustarpeen ja osaa hyödyntää ohjausta opinnäytetyötään edistävällä tavalla
• osaa esitellä työskentelynsä etenemistä sekä antaa ja vastaanottaa rakentavaa palautetta
• esittää kirjallisen opinnäytetyön suunnitelman ja opponoi toisen työn sovitulla tavalla
Sisältö
Sisältö
• opinnäytetyöprosessiin tutustuminen
• työelämälähtöisen aiheen valinta ja rajaus
• teoreettisen taustan luominen
• tarkoituksen ja tavoitteen määrittely sekä ohjaavien kysymysten laatiminen
• toteutusmenetelmän valinta
• kirjallisen suunnitelman esittäminen ja toisen työn opponointi sovitulla tavalla
Oppimateriaalit
- Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaamisen verkkokurssin hyödyntäminen, sisältää paljon ohjeita + hyviä lähteitä
- Hyödynnetään tutkimusmetodiikan kirjallisuutta
- Messin ohjeet opinnäytetyön tekemisestä
- Its ont pohjan lähtee
Opetusmenetelmät
Työpajatyöskentely > tiimityöskentely, projektioppiminen, tutkimuksellinen lähestyminen verkkotapaamiset
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Viikottainen työpajatyöskentely oman kurssin sekä oman opinnäytetyöryhmän kanssa Zoomin ja/tai Teamsin kautta.
Oppimisalustana ITS, jossa koko ont prosessi sekä OneDrive.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Jos amk tasoinen opinnäytetyö ja/tai gradu tehtynä opiskelija voi hakea hyväksilukua tästä opintojaksosta ja tehdä vain opinnäytetyön raportoinnin ja kypsyysnäytteen ns. artikkelin muotoisena.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opinnäytetyö tehdään mieluiten parityönä tai useamman opiskelijan ryhmässä, jos kyseessä laajempi selkeästi eriteltävä kokonaisuus tai opinnäytetyö on osa laajempaa projektia. Vain erityisistä syistä opinnäytetyön voi tehdä yksin.
Opinnäytetyön suunnitelman tekeminen etenee kahden osatehtävän kautta. Opinnäytetyön tekeminen etenee toteutusvaiheeseen seminaarissa ja ohjauskeskusteluissa saadun palautteen pohjalta.
Opinnäytetyön suunnitelma esitetään ja opponoidaan suunnitelmaseminaarissa.
* tehtävät x 2
* työpajatyöskentely etänä noin viikottain
* itsenäinen työskentely / ryhmätyöskentely
* seminaarit (opinnäytetyön suunnitelmaseminaarit sisältävät esitykset ja opponoinnit)
Oppimistehtävät ja opiskelijan työn mitoitus:
4 opintopistettä (108 h):
- info tammikuu
- työpajatyöskentely viikottain sisältäen ryhmäohjauksen
- itsenäinen opiskelu, kirjallisuushaut sekä aiheen rajaus ja täsmentäminen ja opinnäytetyön suunnitelman työstäminen
- suunnitelmaseminaarit
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty ont suunnitelma.
Sisällön jaksotus
Opinnäytetyön aihe liittyy johonkin hoitotyön kannalta merkittävään osa-alueeseen, mikä mahdollistaa opiskelijan ymmärryksen ja osaamisen syventämisen tällä alueella.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Edeltävyysehdot: Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen (KETUI) 3 op opinnot tehtynä
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävien 1-2 hyväksytty suorittaminen
- Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma
- Hyväksytty opponointi
- Osallistuminen (pakollinen) opinnäytetyön suunnitelman seminaareihin.
- Poissaolot korvataan kirjallisella seminaarityön opponoinnilla.
- Tarvittavat lomakkeet viety Somaattiin (ont sopimus, opinnäytetyön suunnitelma + opinnäytetyön suunnitelma lomake= Messin lomake, koko amk:n yhteinen) TÄMÄ KESKEN PÄIVITETÄÄN 1-2/2023 uusien ohjeiden mukaisesti