Siirry suoraan sisältöön

Toiminnallisuus toimintaterapiassaLaajuus (5 op)

Tunnus: TH00BF45

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
• tunnistaa toimintaterapeutin työtä ohjaavan teoreettisen tiedon tasot,
• kuvata ihmisen toiminnallisuutta toimintaterapian teoreettisten mal-lien mukaan.

Sisältö

Toimintaterapeutin työtä ohjaava teoreettinen tieto
Toiminnallisuuden määritelmät mallien mukaan

Ilmoittautumisaika

30.07.2022 - 09.09.2022

Ajoitus

29.08.2022 - 25.11.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

16 - 26

Koulutus
  • Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
  • Heli Arokki
  • Mary-Ann Kaukinen
Vastuuopettaja

Mary-Ann Kaukinen

Ryhmät
  • PTOIMS22
    Toimintaterapeutti (AMK), S22

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• tunnistaa toimintaterapeutin työtä ohjaavan teoreettisen tiedon tasot,
• kuvata ihmisen toiminnallisuutta toimintaterapian teoreettisten mal-lien mukaan.

Sisältö

Toimintaterapeutin työtä ohjaava teoreettinen tieto
Toiminnallisuuden määritelmät mallien mukaan

Oppimateriaalit

Tieto oppimateriaali löytyy verkkoympäristöstä.

Opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua verkkoympäristössä ja tiimityöskentelyä tiimipäivinä(lähipäivät).

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opiskelu tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppisen menetelmin. Ohjeistus löytyy tiimioppijan käsikirjasta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

27t opiskelijan työtä vastaa 1op. 5op= 135t
Info 2t ,tiimipäivät: 22t
Itsenäinen opiskelu 111t sisältää ennakkotehtävät ja kirjallisuuteen perehtymisen
Ohjeistus ennakkotehtäviin löytyy verkkoympäristöstä

Sisällön jaksotus

29.9 2h Opintojakson info

3.10 8h Teema Toiminnallisuus inhimillisen toiminnan mallin (MOHO) (Heli)

6.10 6h Teema Toiminnallisuus kanadalaisen toiminnallisuuden mallin (CMOP-E) mukaan, (Ankku)

10.10 4hTeema Toimintaterapeutin työtä ohjaava teoreettinen tieto, (Ankku ja Heli)

13.10 4h Näyttöpäivä

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin kohteet:
Ennakkotehtävät => hyväksytty/ hylätty
Moho-tehtävä ja case-työskentely 0-5
Aktiivisuus tiimipäivissä sekä itse- ja vertaisarviointi +/- 1numero

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa. Arviointikehikko löytyy oman ryhmän kote-kansiosta itslearnigista.

Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 14.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 29.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
  • Heli Arokki
  • Mary-Ann Kaukinen
Ryhmät
  • MTOIMK22
    Toimintaterapeutti

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• tunnistaa toimintaterapeutin työtä ohjaavan teoreettisen tiedon tasot,
• kuvata ihmisen toiminnallisuutta toimintaterapian teoreettisten mal-lien mukaan.

Sisältö

Toimintaterapeutin työtä ohjaava teoreettinen tieto
Toiminnallisuuden määritelmät mallien mukaan

Oppimateriaalit

Tieto oppimateriaali löytyy verkkoympäristöstä (It's Learning).

Opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua verkkoympäristössä ja tiimityöskentelyä tiimipäivinä(lähipäivät). Poissaolot tiimipäivistä osoitetaan osaamisen näyttöinä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opiskelu tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppisen menetelmin. Tiimioppimisen ohjeistus löytyy tiimioppijan käsikirjasta, opintojakson tehtävien ohjeistus ItsLearning ympäristöstä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

27t opiskelijan työtä vastaa 1op. 5op= 135t. Lähipäivät 14t ja itsenäistä työskentelyä 121t.

Ohjeistus teemoihin liittyvistä oppimistehtävistä löytyy verkkoympäristöstä

Sisällön jaksotus

Info
28.2. 8t Teema 1. Toiminnallisuus inhimillisen toiminnan mallin (MOHO) mukaan, Heli
3.3. 4t Teema 2. Toiminnallisuus kanadalaisen toiminnallisuuden mallin (CMOP-E) mukaan, Ankku
4.3. 2t Teema 3. Toimintaterapeutin työtä ohjaava teoreettinen tieto, Heli ja Ankku

Tarkemmat tiimipäivien infot löytyvät It's Learning -oppimisympäristöstä.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin kohteet:

CMOP-E ja Teoriaosuuden ennakkotehtävät-> hyväksytty/ hylätty
CMOP-E casetyöskentely H-5
MOHO:n ennakkotehtävä +/- 1numero
Aktiivisuus tiimipäivissä +/- 1numero
Itse- ja vertaisarviointi +/- 1numero

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa. Arviointkehikko löytyy KOTE 2 kansiossa