Näyttöön perustuva kehittäminen käytännössäLaajuus (10 op)
Tunnus: TH00BF72
Laajuus
10 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
• tunnistaa toimintaterapian kehittämiskohteita työssään,
• esittää kehittämisehdotuksia työnsä laadun ja näytön näkökulmasta,
• hakea tieteellistä näyttöä työnsä perustaksi,
• toteuttaa toimintaterapiaprosessia harjoittelupaikan käytäntöjen mukaisesti,
• hakea ohjausta ja raportoida työstään tarkoituksenmukaisesti työyhteisössä.
Sisältö
Kehittämistyön toteuttaminen tieteelliseen näyttöön perustuen
Näytön hakeminen ja hakuprosessin kirjaaminen
Löydetyn tiedon kriittinen arviointi
Kehittämistyön tulosten esittely
Ilmoittautumisaika
21.07.2024 - 28.02.2025
Ajoitus
20.08.2024 - 30.05.2025
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
- Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
- Anu Kuikkaniemi
- Heli Arokki
- Tuija Suominen-Romberg
- Heidi Hämäläinen
Ryhmät
-
PTOIMS22Toimintaterapeutti (AMK), S22
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• tunnistaa toimintaterapian kehittämiskohteita työssään,
• esittää kehittämisehdotuksia työnsä laadun ja näytön näkökulmasta,
• hakea tieteellistä näyttöä työnsä perustaksi,
• toteuttaa toimintaterapiaprosessia harjoittelupaikan käytäntöjen mukaisesti,
• hakea ohjausta ja raportoida työstään tarkoituksenmukaisesti työyhteisössä.
Sisältö
Kehittämistyön toteuttaminen tieteelliseen näyttöön perustuen
Näytön hakeminen ja hakuprosessin kirjaaminen
Löydetyn tiedon kriittinen arviointi
Kehittämistyön tulosten esittely
Oppimateriaalit
Tarvittaessa ilmoitetaan verkkoympäristössä
Opetusmenetelmät
Työssä oppiminen, koottu näyttöön ja tieteelliseen tietoon perustuva kehittämistyö ja reflektointi vertaisryhmässä sekä itsereflektio.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä, kirjallinen näyttötyö, joka esitetään sekä työelämäyhteistyökumppanille että Turun AMK opiskelijaryhmälle
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Käytännön harjoittelu työelämäyhteistyökumppanin ohjauksen alaisuudessa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Käytännön harjoittelu yhteensä 10 op eli 270 h, josta:
- 243 h tehdään harjoittelupaikalla 14.10-29.11 välisenä aikana.
- 27 h harjoittelun oppimistehtävä (näytön haku kehittämistehtävään liittyen ja sen raportointi, sisältäen oman työn esityksen purkupäivässä) -> Tarkempi ohjeistus ja työn palautus ItsLearning-oppimisalustalle.
Harjoittelun aikana opiskelija tekee kehittämistehtävänä näytönhaun harjoittelupaikalle relevantista ja omaan kiinnostukseen liittyvästä aiheesta. Näyttö voi kohdentua mihin tahansa toimintaterapian sisältöalueeseen.
Harjoittelun info (2h) ja näytön esitykset / palautepäivä (8h) menevät kote-tunteihin.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty arviointilomakkeen mukaiset kriteerit käytännönharjoittelulle:
Opiskelija osaa ohjattuna luoda terapiasuhteen ja reflektoi toteutunutta terapiasuhdetta ohjattuna
Opiskelija osaa käyttää yksittäisiä toimintaterapian käsitteitä ja ohjattuna arviointimenetelmiä asiakkaan tilanteen kuvaamisessa. Opiskelija osaa hyödyntää yhden muun tieteenalan tietoa muodostaakseen kokonaiskuvan asiakkaan tilanteesta.
Opiskelija osaa suunnitella tuettuna sekä ohjattuna toimintoja terapiaan ja toteuttaa yhteistyössä ohjaajan kanssa terapiakäynnin. Opiskelija harjoittelee teoriatiedon hyödyntämistä toimintaterapian asiakasprosessien suunnittelussa ja dokumentoinnissa. Opiskelija ottaa ohjattuna toiminnassaan huomioon turvallisuuteen sekä eettisyyteen liittyvät asiat
Opiskelija osaa ohjattuna analysoida toimintaa ja yksilöön liittyviä ominaisuuksia. Opiskelija tunnistaa ohjattuna asiakkaalle merkityksellisen toiminnan. Opiskelija osaa ohjattuna soveltaa ja porrastaa toimintakokonaisuuksia.
Opiskelija osaa viestiä asiakasprosessista suullisesti ja kirjallisesti vähintään ohjaajalle. Opiskelija käyttää vain ohjattuna alan käsitteitä.
Kirjallisen työn osalta:
osoittaa tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä, mutta se jää suppeaksi
etsii ja käyttää sattumanvaraisesti annettuja tietolähteitä
tarkastelee asioita suppeasti referoimalla / toistamalla materiaaleja
käyttää lähdeviitemerkintöjä puutteellisesti
käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä sisällöltään ja/tai määrältään suppeasti
soveltaa toimintaterapian teoriaa käytännön tilanteissa yksipuolisesti ja asioiden perustelut jäävät puutteelliseksi
työskentelee ohjattuna toimintaterapian tilanteissa
Hyödyntää olemassa olevia ratkaisuja perustelematta niitä näytön avulla tai puutteellisin tiedoin
toimii ryhmän jäsenenä, mutta toiminta ei ole aina itseohjautuvaa
ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset, mutta se ei näy toiminnassa
työskentelee ryhmässä ja toimii tavoitteellisesti, mutta palauttaa opintojakson tehtävät usein myöhässä ja/tai odottaa / kysyy lisäohjeita
ymmärtää dialogin perusperiaatteita, mutta toiminta ei aina vastaa sitä
tekee muiden ohjeiden mukaisesti, mutta ei osoita aloitteellisuutta
arvioi omaa osaamistaan vähäisessä määrin ja/ tai epärealistisesti
Hylätty:
Seuraavat arviointikriteerit löytyvät arviointilomakkeesta hylätyn osalta ja niitä sovelletaan siltä osin kuin sopivat opiskelijan harjoitteluun (vrt. arviointikenttä/terapian toteutus)
Opiskelija ei kykene luomaan terapeuttista suhdetta, eikä pysty reflektoimaan sitä riittävästi
Opiskelija ei käytä alan käsitteitä ja arviointimenetelmiä tarkoituksenmukaisesti, eikä siten osoita riittäviä ammatillisia tietoja ja taitoja. Opiskelija ei toimi ohjeistusten ja ohjauksen mukaisesti
Opiskelija ei hallitse alan tietoperustaa, eikä siten kykene suunnittelemaan, toteuttamaan eikä dokumentoimaan asiakkaalle tavoitteen mukaista terapiaa huomioiden yksilön arjen ja osallistumisen näkökulman.
Opiskelija ei ota toiminnassaan riittävästi huomioon ammattialan turvallisuusohjeita tai eettisiä periaatteita tai suhtautuu niihin välinpitämättömästi
Opiskelija ei osaa analysoida toimintaa eikä yksilöä. Opiskelija ei tunnista asiakkaalle merkityksellistä toimintaa, eikä pysty porrastamaan ja soveltamaan tehtäviä tai toimintakokonaisuuksia
Opiskelija ei osaa viestiä asiakasprosessista, opiskelija ei käytä alan käsitteitä tarkoituksenmukaisesti, eikä osoita riittäviä ammatillisia tietoja ja taitoja
Kirjallisen työn osalta hylätyn kriteerit:
Annettu projektityö ei ole valmistunut
ei osoita riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
ei käytä annettua lähdekirjallisuutta tai hyödynnä asianmukaisia lähteitä
Käyttää lähdeviitemerkintöjä virheellisesti
ei käytä toimintaterapian ammattikäsitteitä
ei sovella toimintaterapian teoriaa käytännön tilanteissa
ei kykene työskentelemään ohjauksesta huolimatta toimintaterapian tilanteissa, ei tunnista oman osaamisensa rajoja
ei kykene hyödyntämään olemassa olevia ratkaisuja, ei tunnista toimintaterapian osaamista
ei osallistu ryhmän toimintaan, eikä ota vastuuta oppimisestaan
tiimiopiskelun perusajatukset eivät tule esiin toiminnassa
ei noudata dialogin perusperiaatteita
ei ole suorittanut opintojakson vaadittavia tehtäviä hyväksytysti ajallaan
ei noudata ohjeita
ei arvioi omaa osaamistaan tai arviointi on täysin epärealistist
Sisällön jaksotus
Harjoittelun ajoitus syksyllä aakkosissa 2024 sukunimet M-V
Keväällä 2025 aakkosissa sukunimet A-L
Harjoittelu 10op/7op
Harjoittelun tavoitteet SUN HARKKA-harkkasovellukseen, jonka jälkeen tavoitekeskustelut (30 min/opiskelija) (Tavoitteen muotoilu ylätasolla SMARTin avulla)
Harjoittelun loppuarvioinnit (45- 60min/opiskelija) näytön hausta mahdollisimman valmis tuotos ja arviointilomake palautetaan ennen loppuarviointia.
Harjoittelun palautekeskustelu 8h, johon pakollinen osallistuminen (esityksen kesto 15min, aikataulu ilmoitetaan myöhemmin)
Viestintäkanava ja lisätietoja
Harjoittelun matkakustannukset ja muut harjoittelusta aiheutuneet kustannukset on opiskelijan itse maksettava.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ennen harjoittelua:
-Tarvittavien asiakirjojen esittäminen (rikostaustaote alle 18-vuotiaiden harjoittelussa)
Hyväksytty suoritus edellyttää:
- käytännön harjoittelun hyväksytty suorittaminen
- oppimistehtävien hyväksytty suorittaminen (henkilökohtaiset tavoitteet, näytönhaku tehtävä ja sen esitys harjoittelupaikassa ja Turun amk:n tilaisuudessa)
- harjoittelua koskevien lomakkeiden palautus (arviointilomake, SUN-harkkaan)
- harjoittelun tuntien merkitseminen hyväksytysti SUN-harkkaan
- ryhmän palautekeskusteluun osallistuminen
Hylätty (0)
Hylätty:
Seuraavat arviointikriteerit löytyvät arviointilomakkeesta hylätyn osalta ja niitä sovelletaan siltä osin kuin sopivat opiskelijan harjoitteluun (vrt. arviointikenttä/terapian toteutus)
Opiskelija ei kykene luomaan terapeuttista suhdetta, eikä pysty reflektoimaan sitä riittävästi
Opiskelija ei käytä alan käsitteitä ja arviointimenetelmiä tarkoituksenmukaisesti, eikä siten osoita riittäviä ammatillisia tietoja ja taitoja. Opiskelija ei toimi ohjeistusten ja ohjauksen mukaisesti
Opiskelija ei hallitse alan tietoperustaa, eikä siten kykene suunnittelemaan, toteuttamaan eikä dokumentoimaan asiakkaalle tavoitteen mukaista terapiaa huomioiden yksilön arjen ja osallistumisen näkökulman.
Opiskelija ei ota toiminnassaan riittävästi huomioon ammattialan turvallisuusohjeita tai eettisiä periaatteita tai suhtautuu niihin välinpitämättömästi
Opiskelija ei osaa analysoida toimintaa eikä yksilöä. Opiskelija ei tunnista asiakkaalle merkityksellistä toimintaa, eikä pysty porrastamaan ja soveltamaan tehtäviä tai toimintakokonaisuuksia
Opiskelija ei osaa viestiä asiakasprosessista, opiskelija ei käytä alan käsitteitä tarkoituksenmukaisesti, eikä osoita riittäviä ammatillisia tietoja ja taitoja
Kirjallisen työn osalta hylätyn kriteerit:
Annettu projektityö ei ole valmistunut
ei osoita riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
ei käytä annettua lähdekirjallisuutta tai hyödynnä asianmukaisia lähteitä
Käyttää lähdeviitemerkintöjä virheellisesti
ei käytä toimintaterapian ammattikäsitteitä
ei sovella toimintaterapian teoriaa käytännön tilanteissa
ei kykene työskentelemään ohjauksesta huolimatta toimintaterapian tilanteissa, ei tunnista oman osaamisensa rajoja
ei kykene hyödyntämään olemassa olevia ratkaisuja, ei tunnista toimintaterapian osaamista
ei osallistu ryhmän toimintaan, eikä ota vastuuta oppimisestaan
tiimiopiskelun perusajatukset eivät tule esiin toiminnassa
ei noudata dialogin perusperiaatteita
ei ole suorittanut opintojakson vaadittavia tehtäviä hyväksytysti ajallaan
ei noudata ohjeita
ei arvioi omaa osaamistaan tai arviointi on täysin epärealistista
Ilmoittautumisaika
22.03.2024 - 07.05.2025
Ajoitus
04.03.2024 - 31.05.2025
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
- Tuija Suominen-Romberg
Ryhmät
-
MTOIMK22Toimintaterapeutti
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• tunnistaa toimintaterapian kehittämiskohteita työssään,
• esittää kehittämisehdotuksia työnsä laadun ja näytön näkökulmasta,
• hakea tieteellistä näyttöä työnsä perustaksi,
• toteuttaa toimintaterapiaprosessia harjoittelupaikan käytäntöjen mukaisesti,
• hakea ohjausta ja raportoida työstään tarkoituksenmukaisesti työyhteisössä.
Sisältö
Kehittämistyön toteuttaminen tieteelliseen näyttöön perustuen
Näytön hakeminen ja hakuprosessin kirjaaminen
Löydetyn tiedon kriittinen arviointi
Kehittämistyön tulosten esittely
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
09.12.2023 - 28.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 35
Koulutus
- Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
- Kirsi Kero
- Eetu Väre
- Anu Kuikkaniemi
Vastuuopettaja
Anu Kuikkaniemi
Ryhmät
-
PTOIMS21Toimintaterapeutti (AMK), S21
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• tunnistaa toimintaterapian kehittämiskohteita työssään,
• esittää kehittämisehdotuksia työnsä laadun ja näytön näkökulmasta,
• hakea tieteellistä näyttöä työnsä perustaksi,
• toteuttaa toimintaterapiaprosessia harjoittelupaikan käytäntöjen mukaisesti,
• hakea ohjausta ja raportoida työstään tarkoituksenmukaisesti työyhteisössä.
Sisältö
Kehittämistyön toteuttaminen tieteelliseen näyttöön perustuen
Näytön hakeminen ja hakuprosessin kirjaaminen
Löydetyn tiedon kriittinen arviointi
Kehittämistyön tulosten esittely
Oppimateriaalit
Tarvittaessa ilmoitetaan verkkoympäristössä
Opetusmenetelmät
Työssä oppiminen, koottu näyttöön ja tieteelliseen tietoon perustuva kehittämistyö ja reflektointi vertaisryhmässä sekä itsereflektio
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä, kirjallinen näyttötyö, joka esitetään sekä työelämäyhteistyökumppanille että Turun AMK opiskelijaryhmälle
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Käytännön harjoittelu työelämäyhteistyökumppanin ohjauksen alaisuudessa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Käytännön harjoittelu yhteensä 10 op eli 270 h, josta:
- 243 h tehdään harjoittelupaikalla 33 päivän aikana
- 27 h harjoittelun oppimistehtävä (näytön haku kehittämistehtävään liittyen ja sen raportointi, sisältäen oman työn esityksen purkupäivässä) -> Ohjeistus ja palautus Its Learning
Harjoittelun info (2h) ja näytön esitykset / palautepäivä (8h) menevät kote-tunteihin.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Määritelty harjoittelun arviointilomakkeella
Sisällön jaksotus
Käytännön harjoittelu (7 viikkoa).
Harjoittelun tavoitteet SUN-harkkasovellukseen, jonka jälkeen tavoitekeskustelut (30 min/opiskelija) (Tavoitteen muotoilu ylätasolla SMARTin avulla)
Harjoittelun loppuarvioinnit (45- 60min/opiskelija) näytön hausta mahdollisimman valmis tuotos ja arviointilomake palautetaan ennen loppuarviointia.
Harjoittelun palautekeskustelu 8h, johon pakollinen osallistuminen (esityksen kesto ja aikataulu ilmoitetaan myöhemmin)
Näytön haun viimeistellyn version palautus 15.4.2024 klo 16 mennessä, loppukeskustelussa mahdollisimman valmis (prosessi pitää olla valmis)
Viestintäkanava ja lisätietoja
Harjoittelun matkakustannukset ja muut harjoittelusta aiheutuneet kustannukset on opiskelijan itse maksettava
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ennen harjoittelua:
- tarvittavien asiakirjojen esitys (koronaliite, rikostaustaote alle 18-vuotiaiden harjoittelussa)
Hyväksytty suoritus edellyttää:
- käytännön harjoittelun hyväksytty suorittaminen
- oppimistehtävien hyväksytty suorittaminen (henkilökohtaiset tavoitteet, näytönhaku tehtävä ja sen esitys harjoittelupaikassa ja Turun amk:n tilaisuudessa)
- harjoittelua koskevien lomakkeiden palautus (arviointilomake, SUN-harkkaan)
- harjoittelun tuntien merkitseminen hyväksytysti SUN-harkkaan
- ryhmän palautekeskusteluun osallistuminen
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 31.12.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
- Tuija Suominen-Romberg
Ryhmät
-
MTOIMK21Toimintaterapeutti
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• tunnistaa toimintaterapian kehittämiskohteita työssään,
• esittää kehittämisehdotuksia työnsä laadun ja näytön näkökulmasta,
• hakea tieteellistä näyttöä työnsä perustaksi,
• toteuttaa toimintaterapiaprosessia harjoittelupaikan käytäntöjen mukaisesti,
• hakea ohjausta ja raportoida työstään tarkoituksenmukaisesti työyhteisössä.
Sisältö
Kehittämistyön toteuttaminen tieteelliseen näyttöön perustuen
Näytön hakeminen ja hakuprosessin kirjaaminen
Löydetyn tiedon kriittinen arviointi
Kehittämistyön tulosten esittely
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
30.07.2022 - 31.12.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 18.04.2023
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
- Kirsi Kero
- Irina Katajisto-Korhonen
- Anu Kuikkaniemi
- Heli Arokki
- Mary-Ann Kaukinen
Vastuuopettaja
Irina Katajisto-Korhonen
Ryhmät
-
PTOIMS20Toimintaterapeutti (AMK), S20
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• tunnistaa toimintaterapian kehittämiskohteita työssään,
• esittää kehittämisehdotuksia työnsä laadun ja näytön näkökulmasta,
• hakea tieteellistä näyttöä työnsä perustaksi,
• toteuttaa toimintaterapiaprosessia harjoittelupaikan käytäntöjen mukaisesti,
• hakea ohjausta ja raportoida työstään tarkoituksenmukaisesti työyhteisössä.
Sisältö
Kehittämistyön toteuttaminen tieteelliseen näyttöön perustuen
Näytön hakeminen ja hakuprosessin kirjaaminen
Löydetyn tiedon kriittinen arviointi
Kehittämistyön tulosten esittely
Opetusmenetelmät
Työssä oppiminen, koottu näyttöön ja tieteelliseen tietoon perustuva kehittämistyö ja reflektointi vertaisryhmässä sekä itsereflektio
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Käytännön harjoittelu yhteensä 10 op eli 270 h, josta:
- 243 h tehdään harjoittelupaikalla 34 päivän aikana
- 27 h harjoittelun oppimistehtävä (näytön haku kehittämistehtävään liittyen ja sen raportointi, sisältäen oman työn esityksen purkupäivässä) -> Ohjeistus ja palautus Its Learning
Harjoittelun purku ja näytön esitykset (7h) menevät kote-tunteihin.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Määritelty harjoittelun arviointilomakkeella
Sisällön jaksotus
Käytännön harjoittelu 9.10-24.11.2022 (7 viikkoa).
Harjoittelun tavoitteet SUN-harkkasovellukseen, jonka jälkeen tavoitekeskustelut (30 min/opiskelija) (Tavoitteen muotoilu ylätasolla SMARTin avulla, Tavoite avataan GAS-asteikolla -1, 0 ja +1 tasoilla.)
Harjoittelun loppuarvioinnit (45min/opiskelija) näytön hausta mahdollisimman valmis tuotos ja arviointilomake palautetaan ennen loppuarviointia.
29.11 7h Harjoittelun palautekeskustelu
Näytön haun viimeistellyn version palautus 2.12.22 mennessä
Viestintäkanava ja lisätietoja
Harjoittelun matkakustannukset ja muut harjoittelusta aiheutuneet kustannukset on opiskelijan itse maksettava
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ennen harjoittelua:
- tarvittavien asiakirjojen esitys (koronaliite, rikostaustaote alle 18-vuotiaiden harjoittelussa)
Hyväksytty suoritus edellyttää:
- käytännön harjoittelun hyväksytty suorittaminen
- oppimistehtävien hyväksytty suorittaminen (henkilökohtaiset tavoitteet, näytönhaku tehtävä ja sen esitys harjoittelupaikassa ja Turun amk:n tilaisuudessa)
- harjoittelua koskevien lomakkeiden palautus (arviointilomake, SUN-harkkaan)
- harjoittelun tuntien merkitseminen hyväksytysti SUN-harkkaan
- ryhmän palautekeskusteluun osallistuminen
Ilmoittautumisaika
19.05.2021 - 30.01.2022
Ajoitus
04.10.2021 - 31.05.2022
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 30
Koulutus
- Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
- Kirsi Kero
- Anu Kuikkaniemi
Ryhmät
-
PTOIMS19Toimintaterapeutti
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• tunnistaa toimintaterapian kehittämiskohteita työssään,
• esittää kehittämisehdotuksia työnsä laadun ja näytön näkökulmasta,
• hakea tieteellistä näyttöä työnsä perustaksi,
• toteuttaa toimintaterapiaprosessia harjoittelupaikan käytäntöjen mukaisesti,
• hakea ohjausta ja raportoida työstään tarkoituksenmukaisesti työyhteisössä.
Sisältö
Kehittämistyön toteuttaminen tieteelliseen näyttöön perustuen
Näytön hakeminen ja hakuprosessin kirjaaminen
Löydetyn tiedon kriittinen arviointi
Kehittämistyön tulosten esittely
Opetusmenetelmät
Harjoittelu työelämäyhteistyökumppanin toimipaikassa, koottu näyttöön ja tieteelliseen tietoon perustuva kehittämistyö.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Sisällöllinen teorian syventäminen sekä oppimistehtävän teko ja esityksen valmistelu. Esitys tuotetaan power point, Prezi tai videoesityksenä, esitetään työpaikalla ja opiskelijaryhmälle palautepäivässä.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Ennen harjoittelua tarvittavat asiakirjat esitetty (koronaliite, rikostaustaote alle 18 vuotiaiden harjoittelussa). Opiskelijan suoritus on hyväksytty, kun työelämäyhteistyökumppanin nimeämä toimintaterapeutti ja ohjaava opettaja ovat hyväksynyneet oppimistavoitteet ja loppukeskustelussa tavoitteet hyväksytysti saavutettu, sovittu työtuntimäärä on toteutunut, esitys on esitetty sekä harjoittelupaikassa että Turun amk:n tilaisuudessa (palautepäivä tai vastaava), ja kaikki pyydetyt lomakkeet allekirjoitettu ja palutettu sovitusti.
Sisällön jaksotus
10op x27t= 270t, josta
4t Harjoittelun info KOTE tunti
7.2- 25.3 harjoittelu käytännössä, joista 7 viikkoa sisältäen 34 työpäivää x 7t= 238t (tämä tuntilomakkeen kliinisen työn osuudessa) ja loput itsenäistä työtä;
sisällöllinen teorian syventäminen, oppimistehtävän teko, esityksen valmistelu ja
28.3 harjoittelun palautekeskustelu/näytön esitykset sisältyen KOTE tunteihin
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Harjoittelu, oppimistehtävä ja esitys