Siirry suoraan sisältöön

Current Best Practices In Oral HealthLaajuus (5 op)

Tunnus: 7051063

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

- Purpose is to promote collaboration within the Dental Hygiene Programs in Nordic and Baltic countries and to develop the practices within the subject of Oral Health Science.
- Aim is to broaden, and as well as to deepen, the knowledge of the different cultures in the Nordic -Baltic countries and strengthen the academic level.
- Broadening and cooperation includes also dental associations and/or public sector/employers in the network cooperation.
- This course can be implemented also with Finnish partners in Project.

Sisältö

- The different best practices will be presented by lecturers, practitioners or students from each institution and country by using different methods and techniques.
- The students also have to improve their internet communication skills as well as language skills and also their competence regarding internet pedagogical techniques to improve collaboration and online teaching within the new distance course.
- The students will get the benefit to learn from the experts of specialized areas from the different partner institutions.

Esitietovaatimukset

Osia ammattiopinnoista suorittuna

Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 16.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

1 - 25

Koulutus
  • Suuhygienistikoulutus
Opettaja
  • Minna Hyötilä
  • Jaana Manneros
Ryhmät
  • PSUUNS20
    Suuhygienisti (AMK), S20

Tavoitteet

- Purpose is to promote collaboration within the Dental Hygiene Programs in Nordic and Baltic countries and to develop the practices within the subject of Oral Health Science.
- Aim is to broaden, and as well as to deepen, the knowledge of the different cultures in the Nordic -Baltic countries and strengthen the academic level.
- Broadening and cooperation includes also dental associations and/or public sector/employers in the network cooperation.
- This course can be implemented also with Finnish partners in Project.

Sisältö

- The different best practices will be presented by lecturers, practitioners or students from each institution and country by using different methods and techniques.
- The students also have to improve their internet communication skills as well as language skills and also their competence regarding internet pedagogical techniques to improve collaboration and online teaching within the new distance course.
- The students will get the benefit to learn from the experts of specialized areas from the different partner institutions.

Oppimateriaalit

Oppimisalusta Moodle
moodle.savonia.fi/

https://moodle.savonia.fi/course/view.php?id=14303

Turun AMK:n opiskelijat ja opettajat pääsevät kirjautumaan Savonian Moodleen omilla kampustunnuksillaan kohdasta HAKA-luottamusverkosto.

Opetusmenetelmät

Verkko-oppiminen, vertais-oppiminen, verkosto-oppiminen (kansainvälinen), itsenäinen-ryhmäoppiminen: videointitehtävät

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ajastettu moodle alustalla erillisen ohjeen mukaan.

Exams:
Finland part Fri 18.3.2022
Lithuania part Fri 15.4.2022
Latvia part Fri 29.4.2022

Re-exams:
Fri 6.5.2022
Fri 13.5.2022

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Verkko-oppiminen, vertais-oppiminen, verkosto-oppiminen (kansainvälinen), itsenäinen-ryhmäoppiminen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op vastaa 27 h opiskelijan työtä.
Kirjalliset oppimistehtävät teemoittain verkossa
Verkkotestit ja kokeet
Videointitehtävä

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

• erittelee keskeisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita
• erottaa tutkitun tiedon arkitiedosta
• hankkii tietoa oman alansa tietolähteistä asianmukaisesti.

• toimii erilaissa tilanteissa ja toimintaympäristöissä sääntöjä ja ohjeita noudattaen,
• perustelee toimintaansa liittyviä valintojaan oman alansa tietoperustaa käyttäen,
• käyttää oman alansa menetelmiä asianmukaisesti, turvallisesti ja tavoitteen suuntaisesti,
• työskentelee oman alansa eettisiä periaatteita noudattaen.
• selittää oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia,
• toimii vastuullisesti ja joustavasti ryhmän jäsenenä.

Sisällön jaksotus

Toteutus on viikoilla 6-19:

Opintojakson materiaali ja toteutus tapahtuu Savonia AMK:n Moodle oppimisympäristössä.

https://moodle.savonia.fi/course/view.php?id=14303


Infotunti vk 6, Tukitunnit viikoilla 9, 11 ja 14 TEAMSissa

Sisältö/ teemat ja ajoitus:
Week 6: Orientation to course
Weeks 7-16 Orientation to virtual exchange

Weeks 9-12: Finland
After these studies you should be able to describe the benefits of Xylitol and understand the advantages of Xylitol usage in oral health promotion and prevention
Also you will get to know are there differences between current best practises in Oral health promotion/prevention among Finland, Lithuania and
Latvia.

Weeks 13-15: Lithuania
After these studies you should know the risk factors and indicators in etiology of oral diseases, clinical manifestations and prevention for children and adolescents

Weeks 16-17: Latvia
After this part you should be able to apply your knowledge and understanding of development of carious lesion, caries risk factors, preventive and early caries treatment methods in population and individual programs by using caries risk assessment (CRA)

Week 18: Evaluation and Feedback

Week 18-19: Re-Exam

Viestintäkanava ja lisätietoja

BYOD
Oma tietokone mukaan info ja tukitunneilla

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Teemoittain verkossa:
Kirjalliset oppimistehtävät
Verkkotestit ja kokeet
Videointitehtävä
Vertaisarviointi

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

• käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä ja hankkii tietoa eri tietolähteistä asianmukaisesti
• tunnistaa luotettavia tietolähteitä.
• toimii sääntöjä ja ohjeita noudattaen,
• tekee ohjattuna toimintaansa liittyviä valintojaan oman alansa tietoperustaa käyttäen,
• käyttää ohjattuna oman alansa menetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti,
• työskentelee oman alansa eettisiä periaatteita noudattaen.
• tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia,
• toimii ryhmän jäsenenä ja ottaa vastuun sovituista tehtävistä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

• erittelee keskeisten ammattikäsitteiden välisiä suhteita
• erottaa tutkitun tiedon arkitiedosta
• hankkii tietoa oman alansa tietolähteistä asianmukaisesti.
• toimii erilaissa tilanteissa ja toimintaympäristöissä sääntöjä ja ohjeita noudattaen,
• perustelee toimintaansa liittyviä valintojaan oman alansa tietoperustaa käyttäen,
• käyttää oman alansa menetelmiä asianmukaisesti, turvallisesti ja tavoitteen suuntaisesti,
• työskentelee oman alansa eettisiä periaatteita noudattaen.
• selittää oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia,
• toimii vastuullisesti ja joustavasti ryhmän jäsenenä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

• käyttää ammattikäsitteitä asiantuntevasti ja erittelee niiden välisiä suhteita,
• hankkii tietoa systemaattisesti ja itsenäisesti oman alansa tietolähteistä.
.• toimii erilaisissa tilanteissa ja toimintaympäristöissä aloitteellisesti
• vertailee omaan toimintaansa liittyviä vaihtoehtoja käyttäen perusteluna oman alansa tietoperustaa,
• soveltaa oman alansa menetelmiä asianmukaisesti, turvallisesti ja tavoitteen suuntaisesti sekä ottaen tilanteen huomioon,
• työskentelee oman alansa eettisiä periaatteita noudattaen.
• arvioi oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia,
• toimii aktiivisesti ja tavoitteisesti ryhmän toimintaa edistäen.

Esitietovaatimukset

Osia ammattiopinnoista suorittuna