Siirry suoraan sisältöön

Asiantuntijana kehittyminen mielenterveys ja päihdetyössäLaajuus (5 op)

Tunnus: TH00BN89

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
kriittisesti arvioida sekä kehittää omaa asiantuntija-identiteettiään mielenterveys ja päihdetyön alueella
kriittisesti arvioida ja kehittää työtä ja työyhteisöjen toimintaa omalla asiantuntijuusalueellaan
analysoida kehittyvää mielenterveys- ja päihdetyön
palvelujärjestelmää laaja-alaisesti ja syvällisesti
analysoida kriittisesti ja laaja-alaisesti toiminnan muutostarpeita sekä johtaa muutosta eettisesti ja kustannustehokkaasti omalla asiantuntijuusalueella

Sisältö

Asiantuntija-identiteetin kehittyminen: kriittisen ajattelun kehittyminen, eettinen reflektointi, reflektiivisen työotteen vahvistaminen, työnohjauksen merkitys

Toiminnan ja työn kehittäminen: näyttöön perustuva toimintamallit (mm. Safewards), laatu, kustannustehokkuus, kehittyvä palvelujärjestelmä

Laadukas ja eettinen toiminnan johtaminen muutoksessa

Ilmoittautumisaika

02.07.2022 - 31.07.2023

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK
Opettaja
  • Johanna Berg
Ryhmät
  • YKLAMS22
    Kliininen asiantuntijuus (ylempi AMK), mielenterveys ja päihdetyö, S22

Tavoitteet

Opiskelija osaa
kriittisesti arvioida sekä kehittää omaa asiantuntija-identiteettiään mielenterveys ja päihdetyön alueella
kriittisesti arvioida ja kehittää työtä ja työyhteisöjen toimintaa omalla asiantuntijuusalueellaan
analysoida kehittyvää mielenterveys- ja päihdetyön
palvelujärjestelmää laaja-alaisesti ja syvällisesti
analysoida kriittisesti ja laaja-alaisesti toiminnan muutostarpeita sekä johtaa muutosta eettisesti ja kustannustehokkaasti omalla asiantuntijuusalueella

Sisältö

Asiantuntija-identiteetin kehittyminen: kriittisen ajattelun kehittyminen, eettinen reflektointi, reflektiivisen työotteen vahvistaminen, työnohjauksen merkitys

Toiminnan ja työn kehittäminen: näyttöön perustuva toimintamallit (mm. Safewards), laatu, kustannustehokkuus, kehittyvä palvelujärjestelmä

Laadukas ja eettinen toiminnan johtaminen muutoksessa

Opetusmenetelmät

Ks Digicampus

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Ks Digicampus

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ks Digicampus

Sisällön jaksotus

Ks Digicampus

Arviointiasteikko

H-5