Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin osa-alueet ja toimintaympäristöLaajuus (10 op)

Tunnus: KH00CA05

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

Digitaalinen markkinointi
- Opiskelija osaa hyödyntää digitaalista markkinointia yrityksen markkinointiin sekä osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön.
- Opiskelija ymmärtää alan keskeisiä termistöä ja mittareita.
- Opiskelija tietää hakukoneoptimoinnin merkityksen ja osaa suunnitella sivustokävijöiden määrää ja sitoutumista lisääviä toimenpiteitä sekä tuntee verkkoanalytiikan perusteet.

Brand Management:
- Opiskelija ymmärtää holistisen 360° brändiprosessin, sen sisällön ja merkityksen
- Opiskelija ymmärtää ja osaa analysoida kolmen suuren kategorian – FMCG eli nopeasti kiertävät kulutustavarat, palvelu- ja b-to-b -kategoriat

Sisältö

- Digitaalisen markkinoinnin kanavat; mm SEO, SEM, displaymainonta.
- Inbound-/outbound-markkinoinnin käsitteet, kohdentaminen.
- Erilaiset digitaaliset kampanjat ja ostotavat.
- Opiskelijat suorittavat Google Analytics for Beginners -sertifikaatin.
- Brändäysprosessi
- FMCG (Fast Moving Consumer Goods)
- Palvelu ja b-to-b brändit

Ilmoittautumisaika

01.06.2023 - 05.09.2023

Ajoitus

05.09.2023 - 12.12.2023

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Salo IoT Campus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Jaana Merikallio
  • Taru Kankaanpää
Ryhmät
  • MLIISK23
    Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2023

Tavoitteet

Digitaalinen markkinointi
- Opiskelija osaa hyödyntää digitaalista markkinointia yrityksen markkinointiin sekä osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön.
- Opiskelija ymmärtää alan keskeisiä termistöä ja mittareita.
- Opiskelija tietää hakukoneoptimoinnin merkityksen ja osaa suunnitella sivustokävijöiden määrää ja sitoutumista lisääviä toimenpiteitä sekä tuntee verkkoanalytiikan perusteet.

Brand Management:
- Opiskelija ymmärtää holistisen 360° brändiprosessin, sen sisällön ja merkityksen
- Opiskelija ymmärtää ja osaa analysoida kolmen suuren kategorian – FMCG eli nopeasti kiertävät kulutustavarat, palvelu- ja b-to-b -kategoriat

Sisältö

- Digitaalisen markkinoinnin kanavat; mm SEO, SEM, displaymainonta.
- Inbound-/outbound-markkinoinnin käsitteet, kohdentaminen.
- Erilaiset digitaaliset kampanjat ja ostotavat.
- Opiskelijat suorittavat Google Analytics for Beginners -sertifikaatin.
- Brändäysprosessi
- FMCG (Fast Moving Consumer Goods)
- Palvelu ja b-to-b brändit

Oppimateriaalit

Valinnainen kirja brändistä
Luentomateriaalit
Verkkoartikkelit
Ohjevideot

Opetusmenetelmät

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten
- työelämälähtöiset yrityscaset ja niiden työstäminen ja esittelyt sekä vertaisarviointi.
- pienryhmätyöskentely
- oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
- itsenäinen tiedonhaku ja haetun tiedon soveltaminen

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Flipped learning
Työelämälähtöiset tehtävät
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pienryhmätyöskentely
Itslearning hyödynnetään verkko-oppimisalustana

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnoisia suoritustapoja

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10 op=270 h
Lähitapaamiset 18 tuntia
Yksilötehtävät 80 tuntia
Pari-/ ryhmätehtävät 100 tuntia
Itsenäinen tiedonhaku 70 tuntia

Työmäärä koostuu yhteisistä lähitapaamisista, yksilö-, pari- ja ryhmätöistä.

Sisällön jaksotus

Digitaalinen markkinointi:
- Google Analytics
- hakukoneoptimointi ja -mainonta
- display-mainonta

Brändäys:
- Brändin osa-alueet, brändin rakentaminen ja kehittäminen
- FMCG, nopeasti kiertävät kulutustavarat
- palvelu - ja B2B-kategoriat

Kurssiin sisältyy kaksi ennakkotehtävä, jotka annetaan viimeistään 29.8.

Lähitapaamiset, yhteensä 6 tapaamista:

5.9. klo 9-12

26.9. klo 9-12
26.9. klo 13-16

24.10. klo 9-12
24.10. klo 13-16

14.11. klo 9-12

Viestintäkanava ja lisätietoja

Itslearning

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ennakkotehtävät (yksilö) osana kurssiaktiivisuuden arviointia:
- kokoa itsellesi digimarkkinoinnin sanasto
- tutustu brändin käsitteeseen annetun kirjallisuuden avulla

Google Analytics: Itslearning-tentti (yksilö) 10%
SEO/SEA-tehtävä (ryhmä) 20%
Display-kampanja (ryhmä) 20%
FMCG-bränditehtävä (yksilö) 30%
Palvelu- ja B2B-bränditehtävä sisältäen brändikanvaksen (ryhmä) 20%

Kurssin lopussa opiskelijat tekevät vertaisarvionnin pienryhmän jäsenten työskentelystä ja aktiivisuudesta. Vertaisarviointi otetaan huomioon kurssin arvosanassa.

Ennakkotehtäviä lukuunottamatta kaikki tehtävät ovat pakollisia. Ennakkotehtävien palautus vaikuttaa kuitenkin henkilökohtaisen aktiiivisuuden arviointiin.

Jos opintojakson tehtävät palautetaan myöhässä, se vaikuttaa arvosanaan alentavasti. Myös poissaolot ja aktiivisuus lähiopetuksessa vaikuttavat arvosanaan. Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin kaksi kertaa, kurssi hylätään.

Korvaavia tai lisätehtäviä ei ole.

Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi

Hylätty (0)

Opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin kaksi kertaa. (Aamu- ja iltapäivän tapaamiset ovat erillisiä opetuskertoja.)
Kaikkia tehtäviä ei ole palautettu.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija ymmärtää osittain keskeisimpiä digitaalisen markkinoinnin ja brändäyksen perusteita.

Kaikki oppimistehtävät on suoritettu hyväksytysti ja osallistunut riittävästi yhteisiin tapaamisiin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin ja brändäyksen perusteet . Hän pystyy soveltamaan oppimaansa käytäntöön ja pystyy esittämään perusteltuja ratkaisuja.

Aktiivisuus tapaamisissa, kaikki tehtävät on palautettu ajallaan ohjeistuksen mukaan.
Tuotokset ovat selkeitä, perusteltuja ja sisältävät lähdemateriaalia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin ja brändäyksen perusteet . Hän pystyy soveltamaan oppimaansa käytäntöön ja osoittaa analyyttisyyttä ja innovatiivisuutta esittämissään ratkaisuissa.

Aktiivisuus tapaamisissa, kaikki tehtävät on tehty ammattimaisesti hyvin perustellen ja ne osoittavat kykyä yhdistää monipuolista lähdemateriaalia ja omaa pohdintaa.

Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 19.01.2023

Ajoitus

09.01.2023 - 19.04.2023

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Jaana Merikallio
  • Marianne Renvall
Ryhmät
  • MLIITS22
    Liiketalouden monimuotokoulutus, syksy 2022

Tavoitteet

Digitaalinen markkinointi
- Opiskelija osaa hyödyntää digitaalista markkinointia yrityksen markkinointiin sekä osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön.
- Opiskelija ymmärtää alan keskeisiä termistöä ja mittareita.
- Opiskelija tietää hakukoneoptimoinnin merkityksen ja osaa suunnitella sivustokävijöiden määrää ja sitoutumista lisääviä toimenpiteitä sekä tuntee verkkoanalytiikan perusteet.

Brand Management:
- Opiskelija ymmärtää holistisen 360° brändiprosessin, sen sisällön ja merkityksen
- Opiskelija ymmärtää ja osaa analysoida kolmen suuren kategorian – FMCG eli nopeasti kiertävät kulutustavarat, palvelu- ja b-to-b -kategoriat

Sisältö

- Digitaalisen markkinoinnin kanavat; mm SEO, SEM, displaymainonta.
- Inbound-/outbound-markkinoinnin käsitteet, kohdentaminen.
- Erilaiset digitaaliset kampanjat ja ostotavat.
- Opiskelijat suorittavat Google Analytics for Beginners -sertifikaatin.
- Brändäysprosessi
- FMCG (Fast Moving Consumer Goods)
- Palvelu ja b-to-b brändit

Oppimateriaalit

Valinnainen kirja brändistä
Luentomateriaalit
Verkkoartikkelit
Ohjevideot

Opetusmenetelmät

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten
- työelämälähtöiset yrityscaset ja niiden työstäminen ja esittelyt sekä vertaisarviointi.
-pienryhmätyöskentely, tiimityö.
- oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
- itsenäinen tiedon haltuunotto ja sen reflektointia.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat pedagogiikkaan.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pienryhmätyöskentely
Itslearning hyödynnetään verkko-oppimisalustana

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnoisia suoritustapoja

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10 op=270 h
Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektion arviointi sekä tiedon jakaminen kirjapiirissä.
Opettajien luennot, opiskelijoiden itsenäiset tehtävät, ryhmätöitten työstäminen ja esittelyt, harjoitukset

Sisällön jaksotus

Digitaalinen markkinointi:
- verkkoanalytiikka: Google Analytics for Beginners -sertifikaatti ennakkotehtävänä tai kurssin aikana suoritettuna
- hakukoneoptimointi ja -mainonta
- outbound-markkinointi: display-kampanjan suunnittelu

Brandin rakentaminen ja kehittäminen: Kirjareflektio ja brändivideo
Markkinoinnin kilpailukeinot: Suunnitelma kilpailukeinojen kehittämisestä

Lähiopetuspäivät, klo 9-16:
12.1. A-ryhmä 9-12, B-ryhmä 13-16
3.2. B-ryhmä 9-12, A-ryhmä 13-16
2.3. A-ryhmä 9-12, B-ryhmä 13-16
31.3. B-ryhmä 9-12, A-ryhmä 13-16

Viestintäkanava ja lisätietoja

Itslearning

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ennakkotehtävä: kokoa itsellesi digimarkkinoinnin sanasto. Pakollinen, mutta ei vaikutusta arvosanaan.
SEO/SEA-tehtävä (ryhmä) 30%
Display-kampanja (ryhmä) 20%
Google Analytics -sertifikaatti pakollinen, ei vaikutusta arvosanaan
Kirjareflektio (yksilö) pakollinen, ei vaikutusta arvosanaan
Brändivideo (ryhmä) 25%
Markkinoinnin kilpailukeinojen kehittämissuunnitelma (ryhmä) 25%.

Jos opintojakson tuotokset toimitetaan myöhässä, tämä vaikuttaa arvosanaan. Myös poissaolot ja aktiivisuus lähiopetuksessa vaikuttavat arvosanaan. Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin yhden kerran, kurssi hylätään.

Korvaavia tai lisätehtäviä ei ole.

Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi

Hylätty (0)

Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin kerran, kurssi hylätään. Jos opiskelija ei toimita kaikkia kurssin osasuorituksia, kurssi on hylätty.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija toimii ohjeita noudattaen.
Optintojakson aikana tehdyt työt ovat ohjeiden mukaisia.
Esitykset ovat rutiininomaisia.
Opiskelijan ryhmätyöskentely ja tuntiaktiivisuus ovat puutteellisia

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Optintojakson aikana tehdyt työt ovat selkeästi tavoitteellisia sekä kehityshakuisia ja innovatiivisia.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivia.
Johtopäätösten ja tuotosten esittelyt ovat loogisia, selkeitä ja myös inspiroivia.
Ryhmätyö on dialogista ja aktiivista. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta lähiopetuksessa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa faktoja ja optintojakson aikana tehdyt työt ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti..
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan ja on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Esitykset ovat inspiroivia ja innovatiivisia.
Ryhmätyöskentely on dialogista ja aktiivista.
Opiskelja osoittaa aktiivisuutta lähiopetuksessa

Ilmoittautumisaika

01.06.2022 - 06.09.2022

Ajoitus

30.08.2022 - 22.11.2022

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Salo IoT Campus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Sanna Merisalo
  • Timo Luukka
Ryhmät
  • MLIISK22
    Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2022

Tavoitteet

Digitaalinen markkinointi
- Opiskelija osaa hyödyntää digitaalista markkinointia yrityksen markkinointiin sekä osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön.
- Opiskelija ymmärtää alan keskeisiä termistöä ja mittareita.
- Opiskelija tietää hakukoneoptimoinnin merkityksen ja osaa suunnitella sivustokävijöiden määrää ja sitoutumista lisääviä toimenpiteitä sekä tuntee verkkoanalytiikan perusteet.

Brand Management:
- Opiskelija ymmärtää holistisen 360° brändiprosessin, sen sisällön ja merkityksen
- Opiskelija ymmärtää ja osaa analysoida kolmen suuren kategorian – FMCG eli nopeasti kiertävät kulutustavarat, palvelu- ja b-to-b -kategoriat

Sisältö

- Digitaalisen markkinoinnin kanavat; mm SEO, SEM, displaymainonta.
- Inbound-/outbound-markkinoinnin käsitteet, kohdentaminen.
- Erilaiset digitaaliset kampanjat ja ostotavat.
- Opiskelijat suorittavat Google Analytics for Beginners -sertifikaatin.
- Brändäysprosessi
- FMCG (Fast Moving Consumer Goods)
- Palvelu ja b-to-b brändit

Oppimateriaalit

Digitaalinen markkinointi: Luennoitsijan materiaali, internet Google Analytics (englanninkielinen)

Brändi: Luennoitsijan materiaali, verkkoartikkelit, vapaavalintainen kirja brändistä.

Opetusmenetelmät

Digitaalinen markkinointi: Käänteinen oppiminen, ryhmätyöskentely, verkko-opiskelu

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Digitaalinen markkinointi: Google Analytics -sertifikaatti - viimeistään 20.11.2022.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Digitaalinen markkinointi: Käänteinen oppiminen, verkkokurssi & tentti

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Digitaalinen markkinointi: AHOT, näyttö
Brändi: AHOT, näyttö

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Digitaalinen markkinointi: Henkilökohtainen verkkokurssi, henkilökohtainen tehtävä, ryhmätyöt - laskennallinen työaika 135 tuntia
Itsenäinen verkkokurssi jonka suorittamisen voi aloittaa itsenäisesti, välittömästi.
https://analytics.google.com/analytics/academy/course/6

Brändi: Henkilökohtainen tehtävä, ryhmätyöt, aktiivinen osallistuminen opetukseen - laskennallinen työaika 135 tuntia

Sisällön jaksotus

Brändiosion sisältö:
- Brandin rakentaminen ja kehittäminen
- Markkinoinnin kilpailukeinot

Digitaalisen markkinoinnin sisältö:
1) Digimarkkinoinnin positiointi yrityksen kokonaismarkkinointiin
2) Mitkä ovat sosiaalisen median ja kotisivujen roolit digitaalisessa markkinoinnissa
3) Tavoitteiden asettaminen ja analytiikka

Viestintäkanava ja lisätietoja

Digitaalinen markkinointi : timo.luukka@turkuamk.fi
Brändi: sanna.merisalo@turkuamk.fi

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Brändi:
- Kirjareflektio (yksilötyö) pakollinen, ei vaikutusta arvosanaan (hyväksytty/hylätty)
- Video brändistä (ryhmätyö) (arviointi: 1-5)
- Markkinoinnin kilpailukeinojen toteutussuunnitelma (ryhmätyö ) (arviointi: 1-5)

Hylätty (0)

Digitaalinen markkinointi:
Google Analytics -kurssista hylätty arvosana
Ryhmätehtävät suorittamatta tai hylätty arvosana.

Brändi: Joku vaadituista tehtävistä suorittamatta tai hylätty arvosana.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on tehnyt vaaditut tehtävät ohjeistuksen mukaan, mutta ne ovat sisällöltään yleisluonteisia eivätkä sisällä itsenäistä ajattelua tai lisäarvoa.
Esitykset ovat rutiininomaisia.
Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn tai keskusteluun oppitunneilla.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa tietoa. Hänen tekemänsä työt ovat tavoitteellisia ja innovatiivisia.
Opiskelija osaa käyttää monipuolisesti eri lähteitä aiheeseen sopivalla tavalla. Hänen johtopäätöksensä perustuvat tietoperustaan ja ovat loogisia.
Esitykset ovat loogisia, selkeitä ja kiinnostavia.
Ryhmätyö on dialogista ja aktiivista. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta lähiopetuksessa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa tietoa. Hänen tekemänsä työt ovat innovatiivisia ja sisältävät yksilöllistä ajattelua.
Opiskelija osaa käyttää monipuolisesti eri lähteitä ja hallitsee lähdekritiikin. Johtopäätökset ovat loogisia ja pohjautuvat tietoperustaan.
Esitykset ovat kiinnostavia ja laadukkaita.
Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja dialogissa muiden ryhmän jäsenten kanssa.
Opiskelija osallistuu lähiopetukseen aktiivisesti ja keskustellen.

Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 16.01.2022

Ajoitus

14.01.2022 - 31.05.2022

Opintopistemäärä

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Jaana Merikallio
  • Marianne Renvall
Ryhmät
  • MLIITS21
    Liiketalous, aikuiskoulutus

Tavoitteet

Digitaalinen markkinointi
- Opiskelija osaa hyödyntää digitaalista markkinointia yrityksen markkinointiin sekä osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön.
- Opiskelija ymmärtää alan keskeisiä termistöä ja mittareita.
- Opiskelija tietää hakukoneoptimoinnin merkityksen ja osaa suunnitella sivustokävijöiden määrää ja sitoutumista lisääviä toimenpiteitä sekä tuntee verkkoanalytiikan perusteet.

Brand Management:
- Opiskelija ymmärtää holistisen 360° brändiprosessin, sen sisällön ja merkityksen
- Opiskelija ymmärtää ja osaa analysoida kolmen suuren kategorian – FMCG eli nopeasti kiertävät kulutustavarat, palvelu- ja b-to-b -kategoriat

Sisältö

- Digitaalisen markkinoinnin kanavat; mm SEO, SEM, displaymainonta.
- Inbound-/outbound-markkinoinnin käsitteet, kohdentaminen.
- Erilaiset digitaaliset kampanjat ja ostotavat.
- Opiskelijat suorittavat Google Analytics for Beginners -sertifikaatin.
- Brändäysprosessi
- FMCG (Fast Moving Consumer Goods)
- Palvelu ja b-to-b brändit

Oppimateriaalit

Valinnainen kirja brändistä
Luentomateriaalit
Verkkoartikkelit

Opetusmenetelmät

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten

-yrityslähtöisten ryhmätöiden työstäminen ja esittely
-pienryhmätyöskentely, tiimityö.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat pedagogiikkaan.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pienryhmätyöskentely
Itslearning hyödynnetään verkko-oppimisalustana

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnoisia suoritustapoja

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10 op=270 h
Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektion arviointi sekä tiedon jakaminen kirjapiirissä.
Opettajien luennot, opiskelijoiden itsenäiset tehtävät, ryhmätöitten työstäminen ja esittelyt, harjoitukset.

Sisällön jaksotus

Digitaalinen markkinointi:
- verkkoanalytiikka: Google Analytics for Beginners -sertifikaatti ennakkotehtävänä tai kurssin aikana suoritettuna
- hakukoneoptimointi ja -mainonta
- outbound-markkinointi: display-kampanjan suunnittelu

Brandin rakentaminen ja kehittäminen
Markkinoinnin kilpailukeinot

Lähiopetuspäivät, klo 9-16:
14.1. B-ryhmä 9-12, A-ryhmä 13-16, Jaana Merikallio (Digitaalinen markkinointi)
3.3. A-ryhmä 9-12, B-ryhmä 13-16, Jaana Merikallio (Digitaalinen markkinointi)
28.4. A-ryhmä 9-12, B-ryhmä 13-16, Marianne Renvall (Brändi)
19.5. B-ryhmä 9-12, A-ryhmä 13-16, Marianne Renvall (Markkinoinnin kilpailukeinot)

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kohteet:

SEO-tehtävä (ryhmä) 25%
Display-kampanja (yksilö) 25%
GA for Beginners -sertifikaatti pakollinen, ei vaikutusta arvosanaan
Kirjareflektio (yksilö) pakollinen, ei vaikutusta arvosanaan
Video brändistä (ryhmä) 25%
Markkinoinnin kilpailukeinojen toteutussuunnitelma (ryhmä) 25%

Jos opintojakson tuotokset toimitetaan myöhässä, tämä voi vaikuttaa arvosanaan. Myös poissaolot ja aktiivisuus lähiopetuksessa vaikuttavat arvosanaan.

Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi

Hylätty (0)

Mikäli jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, mutta hän ei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Optintojakson aikana tehdyt työt eivät tuo uutta ajattelua tai lisäarvoa.
Esitykset ovat rutiininomaisia.
Opiskelijan ryhmätyöskentely ja tuntiaktiivisuus ovat puutteellisia

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Optintojakson aikana tehdyt työt ovat selkeästi tavoitteellisia sekä kehityshakuisia ja innovatiivisia.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivia.
Johtopäätösten ja tuotosten esittelyt ovat loogisia, selkeitä ja myös inspiroivia.
Ryhmätyö on dialogista ja aktiivista. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta lähiopetuksessa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa faktoja ja optintojakson aikana tehdyt työt ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti..
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan ja on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Esitykset ovat inspiroivia ja innovatiivisia.
Ryhmätyöskentely on dialogista ja aktiivista.
Opiskelja osoittaa aktiivisuutta lähiopetuksessa