Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin osa-alueet ja toimintaympäristö (10 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CA05-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2022 - 19.01.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
09.01.2023 - 19.04.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Jaana Merikallio
Marianne Renvall
Ryhmät
MLIITS22
Liiketalouden monimuotokoulutus, syksy 2022
Opintojakso
KH00CA05
Toteutukselle KH00CA05-3003 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Digitaalinen markkinointi:
- verkkoanalytiikka: Google Analytics for Beginners -sertifikaatti ennakkotehtävänä tai kurssin aikana suoritettuna
- hakukoneoptimointi ja -mainonta
- outbound-markkinointi: display-kampanjan suunnittelu

Brandin rakentaminen ja kehittäminen: Kirjareflektio ja brändivideo
Markkinoinnin kilpailukeinot: Suunnitelma kilpailukeinojen kehittämisestä

Lähiopetuspäivät, klo 9-16:
12.1. A-ryhmä 9-12, B-ryhmä 13-16
3.2. B-ryhmä 9-12, A-ryhmä 13-16
2.3. A-ryhmä 9-12, B-ryhmä 13-16
31.3. B-ryhmä 9-12, A-ryhmä 13-16

Tavoitteet

Digitaalinen markkinointi
- Opiskelija osaa hyödyntää digitaalista markkinointia yrityksen markkinointiin sekä osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön.
- Opiskelija ymmärtää alan keskeisiä termistöä ja mittareita.
- Opiskelija tietää hakukoneoptimoinnin merkityksen ja osaa suunnitella sivustokävijöiden määrää ja sitoutumista lisääviä toimenpiteitä sekä tuntee verkkoanalytiikan perusteet.

Brand Management:
- Opiskelija ymmärtää holistisen 360° brändiprosessin, sen sisällön ja merkityksen
- Opiskelija ymmärtää ja osaa analysoida kolmen suuren kategorian – FMCG eli nopeasti kiertävät kulutustavarat, palvelu- ja b-to-b -kategoriat

Sisältö

- Digitaalisen markkinoinnin kanavat; mm SEO, SEM, displaymainonta.
- Inbound-/outbound-markkinoinnin käsitteet, kohdentaminen.
- Erilaiset digitaaliset kampanjat ja ostotavat.
- Opiskelijat suorittavat Google Analytics for Beginners -sertifikaatin.
- Brändäysprosessi
- FMCG (Fast Moving Consumer Goods)
- Palvelu ja b-to-b brändit

Oppimateriaalit

Valinnainen kirja brändistä
Luentomateriaalit
Verkkoartikkelit
Ohjevideot

Opetusmenetelmät

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten
- työelämälähtöiset yrityscaset ja niiden työstäminen ja esittelyt sekä vertaisarviointi.
-pienryhmätyöskentely, tiimityö.
- oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
- itsenäinen tiedon haltuunotto ja sen reflektointia.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat pedagogiikkaan.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pienryhmätyöskentely
Itslearning hyödynnetään verkko-oppimisalustana

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnoisia suoritustapoja

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10 op=270 h
Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektion arviointi sekä tiedon jakaminen kirjapiirissä.
Opettajien luennot, opiskelijoiden itsenäiset tehtävät, ryhmätöitten työstäminen ja esittelyt, harjoitukset

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ennakkotehtävä: kokoa itsellesi digimarkkinoinnin sanasto. Pakollinen, mutta ei vaikutusta arvosanaan.
SEO/SEA-tehtävä (ryhmä) 30%
Display-kampanja (ryhmä) 20%
Google Analytics -sertifikaatti pakollinen, ei vaikutusta arvosanaan
Kirjareflektio (yksilö) pakollinen, ei vaikutusta arvosanaan
Brändivideo (ryhmä) 25%
Markkinoinnin kilpailukeinojen kehittämissuunnitelma (ryhmä) 25%.

Jos opintojakson tuotokset toimitetaan myöhässä, tämä vaikuttaa arvosanaan. Myös poissaolot ja aktiivisuus lähiopetuksessa vaikuttavat arvosanaan. Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin yhden kerran, kurssi hylätään.

Korvaavia tai lisätehtäviä ei ole.

Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi

Hylätty (0)

Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin kerran, kurssi hylätään. Jos opiskelija ei toimita kaikkia kurssin osasuorituksia, kurssi on hylätty.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija toimii ohjeita noudattaen.
Optintojakson aikana tehdyt työt ovat ohjeiden mukaisia.
Esitykset ovat rutiininomaisia.
Opiskelijan ryhmätyöskentely ja tuntiaktiivisuus ovat puutteellisia

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Optintojakson aikana tehdyt työt ovat selkeästi tavoitteellisia sekä kehityshakuisia ja innovatiivisia.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivia.
Johtopäätösten ja tuotosten esittelyt ovat loogisia, selkeitä ja myös inspiroivia.
Ryhmätyö on dialogista ja aktiivista. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta lähiopetuksessa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa faktoja ja optintojakson aikana tehdyt työt ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti..
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan ja on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Esitykset ovat inspiroivia ja innovatiivisia.
Ryhmätyöskentely on dialogista ja aktiivista.
Opiskelja osoittaa aktiivisuutta lähiopetuksessa

Lisätiedot

Itslearning

Siirry alkuun