Siirry suoraan sisältöön

TapahtumatuotantoLaajuus (5 op)

Tunnus: KH00BS64

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tehdä idean pohjalta toteuttamiskelpoisen tuotantosuunnitelman 
- markkinoida tapahtumaa
- toteuttaa tapahtuman ja toimia osana tuotantoryhmää
- arvioida toteutettua tapahtumaa

Sisältö

- Tapahtuman järjestäminen ja markkinoiminen kirjastoympäristössä 
- Kirjaston sidosryhmien tunnistaminen ja hyödyntäminen tapahtumatuotannossa

Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 17.09.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 12.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus
Opettaja
  • Kati Haanpää
Ryhmät
  • MKITIS22
    Liiketalous, kirjasto- ja tietopalvelu (monimuoto)

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tehdä idean pohjalta toteuttamiskelpoisen tuotantosuunnitelman 
- markkinoida tapahtumaa
- toteuttaa tapahtuman ja toimia osana tuotantoryhmää
- arvioida toteutettua tapahtumaa

Sisältö

- Tapahtuman järjestäminen ja markkinoiminen kirjastoympäristössä 
- Kirjaston sidosryhmien tunnistaminen ja hyödyntäminen tapahtumatuotannossa

Oppimateriaalit

- Juntunen A, ja Saarti J. 2014. Ulos kirjastosta - kirjaston markkinointivietintä. Avain.
- Huhtaniska, T., Tirronen, J., Turunen, J., Asikainen, A., Ahlavuo, H., & Heinonen, J. (2019). Faktaa ja fiilistä tapahtumatuottajalle. Edita Publishing Oy.
- Vallo. H ja Häyrinen Eija. 2014. Tapahtuma on tilaisuus - tapahtumamarkkinointi ja tapahtuman järjestäminen

Oppimateriaali tarkentuu opintojakson alussa.

Opetusmenetelmät

raportti, ryhmätehtävät, yksilötehtävät.
Tehtävistä kerrotaan tarkemmin opintojakson ensimmäisellä kerralla ja niistä tulee tiedot myös opintojakson Itslearning-alustalle.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Yhteistoiminnallinen oppiminen. Työelämäyhteistyö

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on laajuudeltaan 5 op eli 135 h (1 op = 27 h).

Opiskelijat ideoivat, suunnittelevat ja toteuttavat kirjastoon sopivan tapahtuman. Kurssilla keskitytään vahvasti myös tapahtuman markkinointiin.

Sisällön jaksotus

Opiskelija osallistuu tapatuman ideointiin, suunnitteluun, markkinointiin, toteutukseen ja arviointiin. Tapaamme verkossa.

Opetuspäivät ovat:
10.9. verkossa klo 8:30-11
8.10. verkossa klo 8:30-9:45
25.10. verkossa 8:30-11
28.11.tapathtuman järjestäminen klo 9-16

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

h-5

Ilmoittautumisaika

01.06.2023 - 08.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Kati Haanpää
Ryhmät
  • MKITIS21
    Liiketalous, kirjasto- ja tietopalvelu (monimuoto)

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tehdä idean pohjalta toteuttamiskelpoisen tuotantosuunnitelman 
- markkinoida tapahtumaa
- toteuttaa tapahtuman ja toimia osana tuotantoryhmää
- arvioida toteutettua tapahtumaa

Sisältö

- Tapahtuman järjestäminen ja markkinoiminen kirjastoympäristössä 
- Kirjaston sidosryhmien tunnistaminen ja hyödyntäminen tapahtumatuotannossa

Oppimateriaalit

Juntunen A, ja Saarti J. 2014. Ulos kirjastosta - kirjaston markkinointivietintä. Avain.
Vallo. H ja Häyrinen Eija. 2014. Tapahtuma on tilaisuus - tapahtumamarkkinointi ja tapahtuman järjestäminen

sekä tunnilla jaettu materiaali

Opetusmenetelmät

Tapahtuman toteuttaminen kirjastossa, raportti, ryhmätehtävät, yksilötehtävät.
Tehtävistä kerrotaan tarkemmin opintojakson ensimmäisellä kerralla ja niistä tulee tiedot myös opintojakson Itslearning-alustalle.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Yhteistoiminnallinen oppiminen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on laajuudeltaan 5 op eli 135 h (1 op = 27 h).

Opiskelijat ideoivat, suunnittelevat ja toteuttavat kirjastoon sopivan tapahtuman ja laativat toiminnastaan raportin tapahtuman eri vaiheista. Raportti sisältää kirjallisen dokumentin ja käytettyjen lähteiden lisäksi mm. kuvia, linkkejä, videoita, ym.

Sisällön jaksotus

Opiskelijat järjestävät tapahtuman tiimityönä opintojaksotavoitteiden mukaisesti. Opiskelija osallistuu tapatuman ideointiin, suunnitteluun, markkinointiin, toteutukseen ja arviointiin. Opiskelija hoitaa tapahtuman järjestämisessä hänelle sovitut vastuut ja tehtävät.

Opintojakson lähipäivät (13.10. tapaamme poikkeuksellisesti Zoomissa).
8.9. klo 9-12
5.10. klo 13-16
13.10. klo 9-12 (tapaamme Zoomissa)
2.11. klo 9-16
8.12. klo 9-12

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija ei täytä hyväksytyn kriteereitä.

Hylätty (0)

Opiskelija ei täytä hyväksytyn kriteereitä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

osallistunut kirjaston tapahtuman havainnointiin ja tuottaa siitä raportin
- ideoi ja tuottaa tapahtuman asiakkaalle tarjottavaksi
- osallistuu markkinointimateriaalin tekemiseen ja jakamiseen
- tekee tiimissä työtä yhteisten tavoitteiden eteen
- raportissa asiat on käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä. Itsereflektio puuttuu.
- ei käytetty lähteitä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

osallistunut kirjaston tapahtuman havainnointiin ja tuottaa siitä johdonmukaiseseti aihetta käsittelevän raportin
- Ideoi ja kehittää tapahtumaa ammattimaisesti
- tekee aktiivisesti työtä tiimin tavoitteiden eteen
- raprotissa tulee esiin tapahtuman kulku selkeästi.
- kuvia, videoita ym. on käytetty mm. asioiden selkeyttämiseksi
- rapportti sisältää muutaman lähdeviitteen
- ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- osallistunut kirjaston tapahtuman havainnointiin ja tuottaa siitä erittäin johdonmukaiseseti ja aihetta monipuoliseti käsittelevän raportin
Ideoi ja kehittää tapahtumaa ammattimaisesti ja uudistaen
- tekee aktiivisesti työtä tiimin tavoitteiden eteen, ottaa vastuuta tehtävien suorittamisesta
- raportissa tulee esiin tapahtuman kulku erittäin kattavasti ja loogisesti. Kuvia, videoita ym. on käytetty mm. asioiden selkeyttämiseksi.
- Tapahtumaa on kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta
- raportissa on hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa.
- Itsereflektio on selkeä.ja asiaa on pohdittu monelta kantilta.
- Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen.
- Osallistunut ryhmätehtävien tekemiseen ja jakaa tietoa muiden kanssa