Siirry suoraan sisältöön

Tapahtumatuotanto (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BS64-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 17.09.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 12.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus

Opettaja

  • Kati Haanpää

Ryhmät

  • MKITIS22
    Liiketalous, kirjasto- ja tietopalvelu (monimuoto)
  • 10.09.2024 08:30 - 11:00, Tapahtumatuotanto KH00BS64-3004
  • 08.10.2024 08:30 - 09:45, Tapahtumatuotanto KH00BS64-3004
  • 10.10.2024 12:00 - 15:45, Tapahtumatuotanto KH00BS64-3004
  • 25.10.2024 08:30 - 11:00, Tapahtumatuotanto KH00BS64-3004
  • 28.11.2024 09:00 - 15:45, Tapahtumatuotanto KH00BS64-3004

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tehdä idean pohjalta toteuttamiskelpoisen tuotantosuunnitelman 
- markkinoida tapahtumaa
- toteuttaa tapahtuman ja toimia osana tuotantoryhmää
- arvioida toteutettua tapahtumaa

Sisältö

- Tapahtuman järjestäminen ja markkinoiminen kirjastoympäristössä 
- Kirjaston sidosryhmien tunnistaminen ja hyödyntäminen tapahtumatuotannossa

Oppimateriaalit

- Juntunen A, ja Saarti J. 2014. Ulos kirjastosta - kirjaston markkinointivietintä. Avain.
- Huhtaniska, T., Tirronen, J., Turunen, J., Asikainen, A., Ahlavuo, H., & Heinonen, J. (2019). Faktaa ja fiilistä tapahtumatuottajalle. Edita Publishing Oy.
- Vallo. H ja Häyrinen Eija. 2014. Tapahtuma on tilaisuus - tapahtumamarkkinointi ja tapahtuman järjestäminen

Oppimateriaali tarkentuu opintojakson alussa.

Opetusmenetelmät

raportti, ryhmätehtävät, yksilötehtävät.
Tehtävistä kerrotaan tarkemmin opintojakson ensimmäisellä kerralla ja niistä tulee tiedot myös opintojakson Itslearning-alustalle.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Yhteistoiminnallinen oppiminen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on laajuudeltaan 5 op eli 135 h (1 op = 27 h).

Opiskelijat ideoivat, suunnittelevat ja toteuttavat kirjastoon sopivan tapahtuman. Kurssilla keskitytään vahvasti myös tapahtuman markkinointiin.

Sisällön jaksotus

Opiskelija osallistuu tapatuman ideointiin, suunnitteluun, markkinointiin, toteutukseen ja arviointiin. Tapaamme verkossa.

Opetuspäivät ovat:
10.9. verkossa klo 8:30-11
8.10. verkossa klo 8:30-9:45
25.10. verkossa 8:30-11
28.11. paikan päällä klo 9-16

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

h-5