Digitaalinen markkinointiLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: KH00BS08
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa hyödyntää digitaalista markkinointia ja sen kanavia yrityksen markkinointiin sekä osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija ymmärtää alan keskeisiä termistöä ja mittareita. Opiskelija tunnistaa verkkosivuston ja sosiaalisen median merkityksen ja osaa suunnitella kävijöiden määrää ja sitoutumista lisääviä toimenpiteitä sekä tuntee verkkoanalytiikan perusteet.
Sisältö
Digitaalisen markkinoinnin kanavat; mm SEO, SEM, displaymainonta, sisältömarkkinointi ja sosiaalinen media. Inbound-/outbound-markkinoinnin käsitteet. Kohdentaminen, ostajapersoonat ja ostajan polku. Hakukoneoptimoinnin merkitys kävijäliikenteen luomisessa. Opiskelijat suorittavat Google Analytics for Beginners -sertifikaatin.