Skip to main content

Marketing Law and Labour LawLaajuus (5 cr)

Code: 3101260

Credits

5 op

Objective

Opiskelijalle kehittyy mahdollisimman kattava asiantuntemus markkinointiin liittyvästä juridiikasta siten, että hänellä on valmius soveltaa oppimaansa ottamalla huomioon tapauskohtaisesti markkinointia koskeva sääntely tulevia työtehtäviä hoitaessaan. Markkinointioikeuteen kuuluu myös kilpailunrajoituksia koskeva sääntely, johon opiskelija perehtyy siten että osaa arvioida sen asettamat rajoitukset. Työoikeuden osalta opiskelija tuntee työsopimuksiin ja työehtosopimuksiin liittyvän sääntelyn niin, että kykenee työtehtävissään tarvittaessa ratkaisemaan työsuhteisiin liittyviä kysymyksiä.

Content

- markkinoinnin yleinen sääntely- kotimyynti ja etämyynti
-eri aloja koskeva erityissääntely
-kilpailuoikeus
- työoikeus

Enrollment

02.12.2021 - 31.12.2021

Timing

01.01.2022 - 21.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Engineering and Business

Campus

Kupittaa Campus

Teaching languages
  • Finnish
Teachers
  • Kaisa Sorsa
Groups
  • MLIITAS20

Objective

Opiskelijalle kehittyy mahdollisimman kattava asiantuntemus markkinointiin liittyvästä juridiikasta siten, että hänellä on valmius soveltaa oppimaansa ottamalla huomioon tapauskohtaisesti markkinointia koskeva sääntely tulevia työtehtäviä hoitaessaan. Markkinointioikeuteen kuuluu myös kilpailunrajoituksia koskeva sääntely, johon opiskelija perehtyy siten että osaa arvioida sen asettamat rajoitukset. Työoikeuden osalta opiskelija tuntee työsopimuksiin ja työehtosopimuksiin liittyvän sääntelyn niin, että kykenee työtehtävissään tarvittaessa ratkaisemaan työsuhteisiin liittyviä kysymyksiä.

Content

- markkinoinnin yleinen sääntely- kotimyynti ja etämyynti
-eri aloja koskeva erityissääntely
-kilpailuoikeus
- työoikeus

Evaluation scale

H-5