Markkinoinnin osa-alueet ja toimintaympäristöLaajuus (10 op)
Tunnus: KH00CA05
Laajuus
10 op
Osaamistavoitteet
Digitaalinen markkinointi
- Opiskelija osaa hyödyntää digitaalista markkinointia yrityksen markkinointiin sekä osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön.
- Opiskelija ymmärtää alan keskeisiä termistöä ja mittareita.
- Opiskelija tietää hakukoneoptimoinnin merkityksen ja osaa suunnitella sivustokävijöiden määrää ja sitoutumista lisääviä toimenpiteitä sekä tuntee verkkoanalytiikan perusteet.
Brand Management:
- Opiskelija ymmärtää holistisen 360° brändiprosessin, sen sisällön ja merkityksen
- Opiskelija ymmärtää ja osaa analysoida kolmen suuren kategorian – FMCG eli nopeasti kiertävät kulutustavarat, palvelu- ja b-to-b -kategoriat
Sisältö
- Digitaalisen markkinoinnin kanavat; mm SEO, SEM, displaymainonta.
- Inbound-/outbound-markkinoinnin käsitteet, kohdentaminen.
- Erilaiset digitaaliset kampanjat ja ostotavat.
- Opiskelijat suorittavat Google Analytics for Beginners -sertifikaatin.
- Brändäysprosessi
- FMCG (Fast Moving Consumer Goods)
- Palvelu ja b-to-b brändit
Ilmoittautumisaika
01.06.2023 - 05.09.2023
Ajoitus
05.09.2023 - 12.12.2023
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Jaana Merikallio
- Taru Kankaanpää
Ryhmät
-
MLIISK23Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2023
Tavoitteet
Digitaalinen markkinointi
- Opiskelija osaa hyödyntää digitaalista markkinointia yrityksen markkinointiin sekä osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön.
- Opiskelija ymmärtää alan keskeisiä termistöä ja mittareita.
- Opiskelija tietää hakukoneoptimoinnin merkityksen ja osaa suunnitella sivustokävijöiden määrää ja sitoutumista lisääviä toimenpiteitä sekä tuntee verkkoanalytiikan perusteet.
Brand Management:
- Opiskelija ymmärtää holistisen 360° brändiprosessin, sen sisällön ja merkityksen
- Opiskelija ymmärtää ja osaa analysoida kolmen suuren kategorian – FMCG eli nopeasti kiertävät kulutustavarat, palvelu- ja b-to-b -kategoriat
Sisältö
- Digitaalisen markkinoinnin kanavat; mm SEO, SEM, displaymainonta.
- Inbound-/outbound-markkinoinnin käsitteet, kohdentaminen.
- Erilaiset digitaaliset kampanjat ja ostotavat.
- Opiskelijat suorittavat Google Analytics for Beginners -sertifikaatin.
- Brändäysprosessi
- FMCG (Fast Moving Consumer Goods)
- Palvelu ja b-to-b brändit
Oppimateriaalit
Valinnainen kirja brändistä
Luentomateriaalit
Verkkoartikkelit
Ohjevideot
Opetusmenetelmät
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten
- työelämälähtöiset yrityscaset ja niiden työstäminen ja esittelyt sekä vertaisarviointi.
- pienryhmätyöskentely
- oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
- itsenäinen tiedonhaku ja haetun tiedon soveltaminen
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Flipped learning
Työelämälähtöiset tehtävät
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pienryhmätyöskentely
Itslearning hyödynnetään verkko-oppimisalustana
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnoisia suoritustapoja
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10 op=270 h
Lähitapaamiset 18 tuntia
Yksilötehtävät 80 tuntia
Pari-/ ryhmätehtävät 100 tuntia
Itsenäinen tiedonhaku 70 tuntia
Työmäärä koostuu yhteisistä lähitapaamisista, yksilö-, pari- ja ryhmätöistä.
Sisällön jaksotus
Digitaalinen markkinointi:
- Google Analytics
- hakukoneoptimointi ja -mainonta
- display-mainonta
Brändäys:
- Brändin osa-alueet, brändin rakentaminen ja kehittäminen
- FMCG, nopeasti kiertävät kulutustavarat
- palvelu - ja B2B-kategoriat
Kurssiin sisältyy kaksi ennakkotehtävä, jotka annetaan viimeistään 29.8.
Lähitapaamiset, yhteensä 6 tapaamista:
5.9. klo 9-12
26.9. klo 9-12
26.9. klo 13-16
24.10. klo 9-12
24.10. klo 13-16
14.11. klo 9-12
Viestintäkanava ja lisätietoja
Itslearning
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ennakkotehtävät (yksilö) osana kurssiaktiivisuuden arviointia:
- kokoa itsellesi digimarkkinoinnin sanasto
- tutustu brändin käsitteeseen annetun kirjallisuuden avulla
Google Analytics: Itslearning-tentti (yksilö) 10%
SEO/SEA-tehtävä (ryhmä) 20%
Display-kampanja (ryhmä) 20%
FMCG-bränditehtävä (yksilö) 30%
Palvelu- ja B2B-bränditehtävä sisältäen brändikanvaksen (ryhmä) 20%
Kurssin lopussa opiskelijat tekevät vertaisarvionnin pienryhmän jäsenten työskentelystä ja aktiivisuudesta. Vertaisarviointi otetaan huomioon kurssin arvosanassa.
Ennakkotehtäviä lukuunottamatta kaikki tehtävät ovat pakollisia. Ennakkotehtävien palautus vaikuttaa kuitenkin henkilökohtaisen aktiiivisuuden arviointiin.
Jos opintojakson tehtävät palautetaan myöhässä, se vaikuttaa arvosanaan alentavasti. Myös poissaolot ja aktiivisuus lähiopetuksessa vaikuttavat arvosanaan. Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin kaksi kertaa, kurssi hylätään.
Korvaavia tai lisätehtäviä ei ole.
Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi
Hylätty (0)
Opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin kaksi kertaa. (Aamu- ja iltapäivän tapaamiset ovat erillisiä opetuskertoja.)
Kaikkia tehtäviä ei ole palautettu.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija ymmärtää osittain keskeisimpiä digitaalisen markkinoinnin ja brändäyksen perusteita.
Kaikki oppimistehtävät on suoritettu hyväksytysti ja osallistunut riittävästi yhteisiin tapaamisiin.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin ja brändäyksen perusteet . Hän pystyy soveltamaan oppimaansa käytäntöön ja pystyy esittämään perusteltuja ratkaisuja.
Aktiivisuus tapaamisissa, kaikki tehtävät on palautettu ajallaan ohjeistuksen mukaan.
Tuotokset ovat selkeitä, perusteltuja ja sisältävät lähdemateriaalia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin ja brändäyksen perusteet . Hän pystyy soveltamaan oppimaansa käytäntöön ja osoittaa analyyttisyyttä ja innovatiivisuutta esittämissään ratkaisuissa.
Aktiivisuus tapaamisissa, kaikki tehtävät on tehty ammattimaisesti hyvin perustellen ja ne osoittavat kykyä yhdistää monipuolista lähdemateriaalia ja omaa pohdintaa.
Ilmoittautumisaika
01.12.2022 - 19.01.2023
Ajoitus
09.01.2023 - 19.04.2023
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Jaana Merikallio
- Marianne Renvall
Ryhmät
-
MLIITS22Liiketalouden monimuotokoulutus, syksy 2022
Tavoitteet
Digitaalinen markkinointi
- Opiskelija osaa hyödyntää digitaalista markkinointia yrityksen markkinointiin sekä osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön.
- Opiskelija ymmärtää alan keskeisiä termistöä ja mittareita.
- Opiskelija tietää hakukoneoptimoinnin merkityksen ja osaa suunnitella sivustokävijöiden määrää ja sitoutumista lisääviä toimenpiteitä sekä tuntee verkkoanalytiikan perusteet.
Brand Management:
- Opiskelija ymmärtää holistisen 360° brändiprosessin, sen sisällön ja merkityksen
- Opiskelija ymmärtää ja osaa analysoida kolmen suuren kategorian – FMCG eli nopeasti kiertävät kulutustavarat, palvelu- ja b-to-b -kategoriat
Sisältö
- Digitaalisen markkinoinnin kanavat; mm SEO, SEM, displaymainonta.
- Inbound-/outbound-markkinoinnin käsitteet, kohdentaminen.
- Erilaiset digitaaliset kampanjat ja ostotavat.
- Opiskelijat suorittavat Google Analytics for Beginners -sertifikaatin.
- Brändäysprosessi
- FMCG (Fast Moving Consumer Goods)
- Palvelu ja b-to-b brändit
Oppimateriaalit
Valinnainen kirja brändistä
Luentomateriaalit
Verkkoartikkelit
Ohjevideot
Opetusmenetelmät
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten
- työelämälähtöiset yrityscaset ja niiden työstäminen ja esittelyt sekä vertaisarviointi.
-pienryhmätyöskentely, tiimityö.
- oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
- itsenäinen tiedon haltuunotto ja sen reflektointia.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat pedagogiikkaan.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pienryhmätyöskentely
Itslearning hyödynnetään verkko-oppimisalustana
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnoisia suoritustapoja
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10 op=270 h
Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektion arviointi sekä tiedon jakaminen kirjapiirissä.
Opettajien luennot, opiskelijoiden itsenäiset tehtävät, ryhmätöitten työstäminen ja esittelyt, harjoitukset
Sisällön jaksotus
Digitaalinen markkinointi:
- verkkoanalytiikka: Google Analytics for Beginners -sertifikaatti ennakkotehtävänä tai kurssin aikana suoritettuna
- hakukoneoptimointi ja -mainonta
- outbound-markkinointi: display-kampanjan suunnittelu
Brandin rakentaminen ja kehittäminen: Kirjareflektio ja brändivideo
Markkinoinnin kilpailukeinot: Suunnitelma kilpailukeinojen kehittämisestä
Lähiopetuspäivät, klo 9-16:
12.1. A-ryhmä 9-12, B-ryhmä 13-16
3.2. B-ryhmä 9-12, A-ryhmä 13-16
2.3. A-ryhmä 9-12, B-ryhmä 13-16
31.3. B-ryhmä 9-12, A-ryhmä 13-16
Viestintäkanava ja lisätietoja
Itslearning
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ennakkotehtävä: kokoa itsellesi digimarkkinoinnin sanasto. Pakollinen, mutta ei vaikutusta arvosanaan.
SEO/SEA-tehtävä (ryhmä) 30%
Display-kampanja (ryhmä) 20%
Google Analytics -sertifikaatti pakollinen, ei vaikutusta arvosanaan
Kirjareflektio (yksilö) pakollinen, ei vaikutusta arvosanaan
Brändivideo (ryhmä) 25%
Markkinoinnin kilpailukeinojen kehittämissuunnitelma (ryhmä) 25%.
Jos opintojakson tuotokset toimitetaan myöhässä, tämä vaikuttaa arvosanaan. Myös poissaolot ja aktiivisuus lähiopetuksessa vaikuttavat arvosanaan. Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin yhden kerran, kurssi hylätään.
Korvaavia tai lisätehtäviä ei ole.
Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi
Hylätty (0)
Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin kerran, kurssi hylätään. Jos opiskelija ei toimita kaikkia kurssin osasuorituksia, kurssi on hylätty.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija toimii ohjeita noudattaen.
Optintojakson aikana tehdyt työt ovat ohjeiden mukaisia.
Esitykset ovat rutiininomaisia.
Opiskelijan ryhmätyöskentely ja tuntiaktiivisuus ovat puutteellisia
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Optintojakson aikana tehdyt työt ovat selkeästi tavoitteellisia sekä kehityshakuisia ja innovatiivisia.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivia.
Johtopäätösten ja tuotosten esittelyt ovat loogisia, selkeitä ja myös inspiroivia.
Ryhmätyö on dialogista ja aktiivista. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta lähiopetuksessa
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa faktoja ja optintojakson aikana tehdyt työt ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti..
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan ja on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Esitykset ovat inspiroivia ja innovatiivisia.
Ryhmätyöskentely on dialogista ja aktiivista.
Opiskelja osoittaa aktiivisuutta lähiopetuksessa
Ilmoittautumisaika
01.06.2022 - 06.09.2022
Ajoitus
30.08.2022 - 22.11.2022
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Sanna Merisalo
- Timo Luukka
Ryhmät
-
MLIISK22Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2022
Tavoitteet
Digitaalinen markkinointi
- Opiskelija osaa hyödyntää digitaalista markkinointia yrityksen markkinointiin sekä osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön.
- Opiskelija ymmärtää alan keskeisiä termistöä ja mittareita.
- Opiskelija tietää hakukoneoptimoinnin merkityksen ja osaa suunnitella sivustokävijöiden määrää ja sitoutumista lisääviä toimenpiteitä sekä tuntee verkkoanalytiikan perusteet.
Brand Management:
- Opiskelija ymmärtää holistisen 360° brändiprosessin, sen sisällön ja merkityksen
- Opiskelija ymmärtää ja osaa analysoida kolmen suuren kategorian – FMCG eli nopeasti kiertävät kulutustavarat, palvelu- ja b-to-b -kategoriat
Sisältö
- Digitaalisen markkinoinnin kanavat; mm SEO, SEM, displaymainonta.
- Inbound-/outbound-markkinoinnin käsitteet, kohdentaminen.
- Erilaiset digitaaliset kampanjat ja ostotavat.
- Opiskelijat suorittavat Google Analytics for Beginners -sertifikaatin.
- Brändäysprosessi
- FMCG (Fast Moving Consumer Goods)
- Palvelu ja b-to-b brändit
Oppimateriaalit
Digitaalinen markkinointi: Luennoitsijan materiaali, internet Google Analytics (englanninkielinen)
Brändi: Luennoitsijan materiaali, verkkoartikkelit, vapaavalintainen kirja brändistä.
Opetusmenetelmät
Digitaalinen markkinointi: Käänteinen oppiminen, ryhmätyöskentely, verkko-opiskelu
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Digitaalinen markkinointi: Google Analytics -sertifikaatti - viimeistään 20.11.2022.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Digitaalinen markkinointi: Käänteinen oppiminen, verkkokurssi & tentti
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Digitaalinen markkinointi: AHOT, näyttö
Brändi: AHOT, näyttö
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Digitaalinen markkinointi: Henkilökohtainen verkkokurssi, henkilökohtainen tehtävä, ryhmätyöt - laskennallinen työaika 135 tuntia
Itsenäinen verkkokurssi jonka suorittamisen voi aloittaa itsenäisesti, välittömästi.
https://analytics.google.com/analytics/academy/course/6
Brändi: Henkilökohtainen tehtävä, ryhmätyöt, aktiivinen osallistuminen opetukseen - laskennallinen työaika 135 tuntia
Sisällön jaksotus
Brändiosion sisältö:
- Brandin rakentaminen ja kehittäminen
- Markkinoinnin kilpailukeinot
Digitaalisen markkinoinnin sisältö:
1) Digimarkkinoinnin positiointi yrityksen kokonaismarkkinointiin
2) Mitkä ovat sosiaalisen median ja kotisivujen roolit digitaalisessa markkinoinnissa
3) Tavoitteiden asettaminen ja analytiikka
Viestintäkanava ja lisätietoja
Digitaalinen markkinointi : timo.luukka@turkuamk.fi
Brändi: sanna.merisalo@turkuamk.fi
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Brändi:
- Kirjareflektio (yksilötyö) pakollinen, ei vaikutusta arvosanaan (hyväksytty/hylätty)
- Video brändistä (ryhmätyö) (arviointi: 1-5)
- Markkinoinnin kilpailukeinojen toteutussuunnitelma (ryhmätyö ) (arviointi: 1-5)
Hylätty (0)
Digitaalinen markkinointi:
Google Analytics -kurssista hylätty arvosana
Ryhmätehtävät suorittamatta tai hylätty arvosana.
Brändi: Joku vaadituista tehtävistä suorittamatta tai hylätty arvosana.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on tehnyt vaaditut tehtävät ohjeistuksen mukaan, mutta ne ovat sisällöltään yleisluonteisia eivätkä sisällä itsenäistä ajattelua tai lisäarvoa.
Esitykset ovat rutiininomaisia.
Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn tai keskusteluun oppitunneilla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa tietoa. Hänen tekemänsä työt ovat tavoitteellisia ja innovatiivisia.
Opiskelija osaa käyttää monipuolisesti eri lähteitä aiheeseen sopivalla tavalla. Hänen johtopäätöksensä perustuvat tietoperustaan ja ovat loogisia.
Esitykset ovat loogisia, selkeitä ja kiinnostavia.
Ryhmätyö on dialogista ja aktiivista. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta lähiopetuksessa
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa tietoa. Hänen tekemänsä työt ovat innovatiivisia ja sisältävät yksilöllistä ajattelua.
Opiskelija osaa käyttää monipuolisesti eri lähteitä ja hallitsee lähdekritiikin. Johtopäätökset ovat loogisia ja pohjautuvat tietoperustaan.
Esitykset ovat kiinnostavia ja laadukkaita.
Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja dialogissa muiden ryhmän jäsenten kanssa.
Opiskelija osallistuu lähiopetukseen aktiivisesti ja keskustellen.
Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 16.01.2022
Ajoitus
14.01.2022 - 31.05.2022
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Jaana Merikallio
- Marianne Renvall
Ryhmät
-
MLIITS21Liiketalous, aikuiskoulutus
Tavoitteet
Digitaalinen markkinointi
- Opiskelija osaa hyödyntää digitaalista markkinointia yrityksen markkinointiin sekä osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön.
- Opiskelija ymmärtää alan keskeisiä termistöä ja mittareita.
- Opiskelija tietää hakukoneoptimoinnin merkityksen ja osaa suunnitella sivustokävijöiden määrää ja sitoutumista lisääviä toimenpiteitä sekä tuntee verkkoanalytiikan perusteet.
Brand Management:
- Opiskelija ymmärtää holistisen 360° brändiprosessin, sen sisällön ja merkityksen
- Opiskelija ymmärtää ja osaa analysoida kolmen suuren kategorian – FMCG eli nopeasti kiertävät kulutustavarat, palvelu- ja b-to-b -kategoriat
Sisältö
- Digitaalisen markkinoinnin kanavat; mm SEO, SEM, displaymainonta.
- Inbound-/outbound-markkinoinnin käsitteet, kohdentaminen.
- Erilaiset digitaaliset kampanjat ja ostotavat.
- Opiskelijat suorittavat Google Analytics for Beginners -sertifikaatin.
- Brändäysprosessi
- FMCG (Fast Moving Consumer Goods)
- Palvelu ja b-to-b brändit
Oppimateriaalit
Valinnainen kirja brändistä
Luentomateriaalit
Verkkoartikkelit
Opetusmenetelmät
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten
-yrityslähtöisten ryhmätöiden työstäminen ja esittely
-pienryhmätyöskentely, tiimityö.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat pedagogiikkaan.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pienryhmätyöskentely
Itslearning hyödynnetään verkko-oppimisalustana
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnoisia suoritustapoja
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10 op=270 h
Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektion arviointi sekä tiedon jakaminen kirjapiirissä.
Opettajien luennot, opiskelijoiden itsenäiset tehtävät, ryhmätöitten työstäminen ja esittelyt, harjoitukset.
Sisällön jaksotus
Digitaalinen markkinointi:
- verkkoanalytiikka: Google Analytics for Beginners -sertifikaatti ennakkotehtävänä tai kurssin aikana suoritettuna
- hakukoneoptimointi ja -mainonta
- outbound-markkinointi: display-kampanjan suunnittelu
Brandin rakentaminen ja kehittäminen
Markkinoinnin kilpailukeinot
Lähiopetuspäivät, klo 9-16:
14.1. B-ryhmä 9-12, A-ryhmä 13-16, Jaana Merikallio (Digitaalinen markkinointi)
3.3. A-ryhmä 9-12, B-ryhmä 13-16, Jaana Merikallio (Digitaalinen markkinointi)
28.4. A-ryhmä 9-12, B-ryhmä 13-16, Marianne Renvall (Brändi)
19.5. B-ryhmä 9-12, A-ryhmä 13-16, Marianne Renvall (Markkinoinnin kilpailukeinot)
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kohteet:
SEO-tehtävä (ryhmä) 25%
Display-kampanja (yksilö) 25%
GA for Beginners -sertifikaatti pakollinen, ei vaikutusta arvosanaan
Kirjareflektio (yksilö) pakollinen, ei vaikutusta arvosanaan
Video brändistä (ryhmä) 25%
Markkinoinnin kilpailukeinojen toteutussuunnitelma (ryhmä) 25%
Jos opintojakson tuotokset toimitetaan myöhässä, tämä voi vaikuttaa arvosanaan. Myös poissaolot ja aktiivisuus lähiopetuksessa vaikuttavat arvosanaan.
Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi
Hylätty (0)
Mikäli jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, mutta hän ei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Optintojakson aikana tehdyt työt eivät tuo uutta ajattelua tai lisäarvoa.
Esitykset ovat rutiininomaisia.
Opiskelijan ryhmätyöskentely ja tuntiaktiivisuus ovat puutteellisia
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Optintojakson aikana tehdyt työt ovat selkeästi tavoitteellisia sekä kehityshakuisia ja innovatiivisia.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivia.
Johtopäätösten ja tuotosten esittelyt ovat loogisia, selkeitä ja myös inspiroivia.
Ryhmätyö on dialogista ja aktiivista. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta lähiopetuksessa
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa faktoja ja optintojakson aikana tehdyt työt ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti..
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan ja on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Esitykset ovat inspiroivia ja innovatiivisia.
Ryhmätyöskentely on dialogista ja aktiivista.
Opiskelja osoittaa aktiivisuutta lähiopetuksessa