Liiketoimintaosaamisen perusteetLaajuus (10 op)
Tunnus: 3221005
Laajuus
10 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata liiketoiminnan peruskäsitteet
- tulkita organisaation talousprosessin ja sen sidosryhmien välisiä vuorovaikutussuhteita ja niiden merkitystä kannattavuuteen
- kuvata markkinoinnin keskeiset käsitteet, toimintatavat ja keinot
- antaa esimerkkejä ostokäyttäytymiseen vaikuttavista asioista ja selittää, miten kilpailukeinoja voidaan käyttää tavoiteltujen asiakkaiden saavuttamisessa
- vertailla eri yritysmuotoja liiketoiminnan kannalta
- käyttää liiketoimintasuunnitelmaa työvälineenä
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään liiketoiminnan peruskäsitteisiin, organisaation talousprosessiin, yritystoiminnan kannattavuuteen ja kannattavuuslaskentaan, yritystoiminnan riskeihin ja niiden hallintaan, yritystoiminnan organisointiin ja johtamiseen, yritysmuotoihin, markkinointiajatteluun, markkinoinnin toimintaympäristöön, ostokäyttäytymiseen ja segmentointiin sekä markkinoinnin kilpailukeinoihin.