Siirry suoraan sisältöön

Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen ensihoidossa ja hoitotyössäLaajuus (3 op)

Tunnus: TH00BW18

Laajuus

3 op

Osaamistavoitteet

Tavoitteet
• harjaantuu tunnistamaan ammatillisen tehtäväkenttänsä keskeisiä kehittämistarpeita
• tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin, sekä projektityöskentelyn luonteen ja kulun
• osaa käyttää tavallisimpia tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä
• osaa tulkita ja soveltaa kehittämis- ja tutkimustyössä tuotettuja tuloksia

Sisältö

Sisältö
• keskeiset käsitteet: terveydenhuollon, ensihoidon ja hoitotyön kehittäminen, tieteellinen tutkimus, soveltava tutkimus, projektityö
• tutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdat
• tutkimus- ja kehittämishankkeen vaiheet
• tutkimus- ja kehittämismenetelmät
• aineiston keruu, käsittely ja analysointi
• tutkimustulosten tulkinta ja soveltaminen
• tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
• kehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi

Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 31.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 16.03.2025

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Ensihoitajakoulutus
Opettaja
  • Jari Säämänen
Ryhmät
  • PENHOS22
    Ensihoitajakoulutus, Turku, S22

Tavoitteet

Tavoitteet
• harjaantuu tunnistamaan ammatillisen tehtäväkenttänsä keskeisiä kehittämistarpeita
• tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin, sekä projektityöskentelyn luonteen ja kulun
• osaa käyttää tavallisimpia tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä
• osaa tulkita ja soveltaa kehittämis- ja tutkimustyössä tuotettuja tuloksia

Sisältö

Sisältö
• keskeiset käsitteet: terveydenhuollon, ensihoidon ja hoitotyön kehittäminen, tieteellinen tutkimus, soveltava tutkimus, projektityö
• tutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdat
• tutkimus- ja kehittämishankkeen vaiheet
• tutkimus- ja kehittämismenetelmät
• aineiston keruu, käsittely ja analysointi
• tutkimustulosten tulkinta ja soveltaminen
• tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
• kehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi

Oppimateriaalit

Oppimateriaali mainitaan Itslearning:ssä.

Opetusmenetelmät

Verkkopedagogiikka, tutkimus

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämälähtöisyys
Yksilöllinen oppiminen
Yhteisöllinen oppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Toteutus on kokonaan verkossa, jolloin itsenäistä työskentelyä on 81h (3 op).
Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5.

Sisällön jaksotus

Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen 3 op on verkkokurssi. Oppimisalustana toimii Itslearning.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Avoimen AMK:n kiintiö 3-5 opiskelijaa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan numeerisesti asteikolla 0-5 (kirj. tehtävät hyv. - hyl.). Numero määräytyy tentin pistemäärän perusteella.

alle 35p = Hylätty (0)
35-41 p = T1
42-48 p = T2
49-55 p = H3
56-62 p = H4
63-70 p = K5

Ilmoittautumisaika

05.06.2024 - 01.09.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 20.12.2024

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Ensihoitajakoulutus
Opettaja
  • Jani Paulin
  • Jari Säämänen
Ryhmät
  • PENHOK22
    Ensihoitaja (AMK), päiväkoulutus, K22

Tavoitteet

Tavoitteet
• harjaantuu tunnistamaan ammatillisen tehtäväkenttänsä keskeisiä kehittämistarpeita
• tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin, sekä projektityöskentelyn luonteen ja kulun
• osaa käyttää tavallisimpia tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä
• osaa tulkita ja soveltaa kehittämis- ja tutkimustyössä tuotettuja tuloksia

Sisältö

Sisältö
• keskeiset käsitteet: terveydenhuollon, ensihoidon ja hoitotyön kehittäminen, tieteellinen tutkimus, soveltava tutkimus, projektityö
• tutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdat
• tutkimus- ja kehittämishankkeen vaiheet
• tutkimus- ja kehittämismenetelmät
• aineiston keruu, käsittely ja analysointi
• tutkimustulosten tulkinta ja soveltaminen
• tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
• kehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi

Oppimateriaalit

Oppimateriaali mainitaan Itslearning:ssä.

Opetusmenetelmät

Verkkopedagogiikka, tutkimus

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämälähtöisyys
Yksilöllinen oppiminen
Yhteisöllinen oppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Toteutus on kokonaan verkossa, jolloin itsenäistä työskentelyä on 81h (3 op).
Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5.

Sisällön jaksotus

Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen 3 op on verkkokurssi. Oppimisalustana toimii Itslearning.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Avoimen AMK:n kiintiö 3-5 opiskelijaa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan numeerisesti asteikolla 0-5 (kirj. tehtävät hyv. - hyl.). Numero määräytyy tentin pistemäärän perusteella.

alle 35p = Hylätty (0)
35-41 p = T1
42-48 p = T2
49-55 p = H3
56-62 p = H4
63-70 p = K5

Ilmoittautumisaika

30.11.2023 - 15.01.2024

Ajoitus

16.12.2023 - 31.05.2024

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Ensihoitajakoulutus
Opettaja
  • Jari Säämänen
Ryhmät
  • PENHOS21
    Ensihoitajakoulutus, Turku, S21

Tavoitteet

Tavoitteet
• harjaantuu tunnistamaan ammatillisen tehtäväkenttänsä keskeisiä kehittämistarpeita
• tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin, sekä projektityöskentelyn luonteen ja kulun
• osaa käyttää tavallisimpia tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä
• osaa tulkita ja soveltaa kehittämis- ja tutkimustyössä tuotettuja tuloksia

Sisältö

Sisältö
• keskeiset käsitteet: terveydenhuollon, ensihoidon ja hoitotyön kehittäminen, tieteellinen tutkimus, soveltava tutkimus, projektityö
• tutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdat
• tutkimus- ja kehittämishankkeen vaiheet
• tutkimus- ja kehittämismenetelmät
• aineiston keruu, käsittely ja analysointi
• tutkimustulosten tulkinta ja soveltaminen
• tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
• kehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi

Oppimateriaalit

Oppimateriaali mainitaan Itslearning:ssä.

Opetusmenetelmät

Verkkopedagogiikka, tutkimus

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämälähtöisyys
Yksilöllinen oppiminen
Yhteisöllinen oppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Toteutus on kokonaan verkossa, jolloin itsenäistä työskentelyä on 81h (3 op).
Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5.

Sisällön jaksotus

Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen 3 op on verkkokurssi. Oppimisalustana toimii Itslearning.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Avoimen AMK:n kiintiö 3-5 opiskelijaa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan numeerisesti asteikolla 0-5 (kirj. tehtävät hyv. - hyl.). Numero määräytyy tentin pistemäärän perusteella.

alle 35p = Hylätty (0)
35-41 p = T1
42-48 p = T2
49-55 p = H3
56-62 p = H4
63-70 p = K5

Ilmoittautumisaika

05.06.2023 - 30.11.2024

Ajoitus

14.09.2023 - 30.11.2024

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Ensihoito, terveydenhoito ja kätilötyö

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 30

Koulutus
  • Ensihoitajakoulutus
Opettaja
  • Jani Paulin
  • Jari Säämänen
Ajoitusryhmät
  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
  • PENHOK21
    Ensihoitaja (AMK), päiväkoulutus, K21
Pienryhmät
  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää

Tavoitteet

Tavoitteet
• harjaantuu tunnistamaan ammatillisen tehtäväkenttänsä keskeisiä kehittämistarpeita
• tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin, sekä projektityöskentelyn luonteen ja kulun
• osaa käyttää tavallisimpia tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä
• osaa tulkita ja soveltaa kehittämis- ja tutkimustyössä tuotettuja tuloksia

Sisältö

Sisältö
• keskeiset käsitteet: terveydenhuollon, ensihoidon ja hoitotyön kehittäminen, tieteellinen tutkimus, soveltava tutkimus, projektityö
• tutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdat
• tutkimus- ja kehittämishankkeen vaiheet
• tutkimus- ja kehittämismenetelmät
• aineiston keruu, käsittely ja analysointi
• tutkimustulosten tulkinta ja soveltaminen
• tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
• kehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi

Oppimateriaalit

Oppimateriaali mainitaan Itslearning:ssä.

Opetusmenetelmät

Verkkopedagogiikka, tutkimus

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämälähtöisyys
Yksilöllinen oppiminen
Yhteisöllinen oppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Toteutus on kokonaan verkossa, jolloin itsenäistä työskentelyä on 81h (3 op).
Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5.

Sisällön jaksotus

Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen 3 op on verkkokurssi. Oppimisalustana toimii Itslearning.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Avoimen AMK:n kiintiö 3-5 opiskelijaa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan numeerisesti asteikolla 0-5 (kirj. tehtävät hyv. - hyl.). Numero määräytyy tentin pistemäärän perusteella.

alle 35p = Hylätty (0)
35-41 p = T1
42-48 p = T2
49-55 p = H3
56-62 p = H4
63-70 p = K5