Toiminnallisuuden arviointiLaajuus (5 op)
Tunnus: TH00BF46
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
• selittää arviointiin liittyviä käytäntöjä ja vaikuttavia tekijöitä sekä eettisiä periaatteita,
• tunnistaa toiminnallisuuden eri tasojen arviointimahdollisuuksia,
• käyttää tarkoituksenmukaisia arviointimenetelmiä arvioidessaan asiakkaan toiminnallisuutta,
Sisältö
Hyvät arviointikäytännöt toimintaterapiassa
Toiminnallisuuden eri tasojen arviointi
Ilmoittautumisaika
03.09.2022 - 02.10.2022
Ajoitus
03.10.2022 - 16.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
- Kirsi Kero
- Mary-Ann Kaukinen
Vastuuopettaja
Mary-Ann Kaukinen
Ryhmät
-
PTOIMS22Toimintaterapeutti (AMK), S22
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• selittää arviointiin liittyviä käytäntöjä ja vaikuttavia tekijöitä sekä eettisiä periaatteita,
• tunnistaa toiminnallisuuden eri tasojen arviointimahdollisuuksia,
• käyttää tarkoituksenmukaisia arviointimenetelmiä arvioidessaan asiakkaan toiminnallisuutta,
Sisältö
Hyvät arviointikäytännöt toimintaterapiassa
Toiminnallisuuden eri tasojen arviointi
Oppimateriaalit
Tieto oppimateriaaleista löytyy Itslearning oppimisympäristöstä.
Opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua verkkoympäristössä ja tiimityöskenteyä tiimipäivinä(lähipäivissä)
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opiskelu tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppimisen menetelmin. Ohjeistus löytyy Tiimioppijan käsikirjasta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27t= 1op; 5op= 135t, josta tiimipäiviä 34t + info 2t.
Itsenäistä työskentelyn osuus 99t:
Henkilökohtaiset pikaohjeet menetelmien käytöstä ennen tiimipäiviä,
Arvioinnin käsikirja
Reflektiopaperi toiminnallisuuden arviointi ja toiminnallisuuden arviointi käytännössä opintojaksoista.
Sisällön jaksotus
Vko 41 13.10. 2t Opintojakson info Ankku ja Kirsi
Vko 43 24.10. 4t Hyvät arviointikäytännöt, Kirsi
Vko 44 1.11. 6t OSA, Kirsi
Vko 45 8.11. 6t COPM, Ankku
Vko 46 15.11. 6t MOHOST, Kirsi
Vko 47 22.11. 6t Käden kliininen tutkiminen yhd.ANFY!6t, Kirsi ja Ankku
Vko 47 24.11.6t Sensomotoriikan arviointi, Kirsi
reflektiopaperin ja arvioinnin käsikirjan palautus 8.12.2022 klo 8 mennessä
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti. Opintojakson arvioinnin kohteet ovat:
Reflektio arvioidaan asteikolla 0-5.
Arvioinnin käsikirja (sisältää henkilökohtaiset pikaohjeet) +/- 1 numero
Aktiivisuus tiimipäivissä, itse- ja vertaisarviointi, käsikirjan vaikutus arvosanaan +/- 1 numero
Arvionti tapahtuu arviointikehikon mukaisesti. Tarkemmat ohjeet löytyy ITSLearningistä.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 14.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 29.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Anu Kuikkaniemi
- Mary-Ann Kaukinen
- Tuija Suominen-Romberg
Ryhmät
-
MTOIMK22Toimintaterapeutti
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• selittää arviointiin liittyviä käytäntöjä ja vaikuttavia tekijöitä sekä eettisiä periaatteita,
• tunnistaa toiminnallisuuden eri tasojen arviointimahdollisuuksia,
• käyttää tarkoituksenmukaisia arviointimenetelmiä arvioidessaan asiakkaan toiminnallisuutta,
Sisältö
Hyvät arviointikäytännöt toimintaterapiassa
Toiminnallisuuden eri tasojen arviointi
Oppimateriaalit
Tieto oppimateriaaleista löytyy ITS Learningistä.
Opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua verkkoympäristössä ja tiimityöskentelyä lähipäivissä
Poissaolot tiimitreeneistä osoitetaan osaamisen näyttönä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opiskelu tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppimisen menetelmin. Ohjeistus löytyy Tiimioppijan käsikirjasta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Essee/muistiinpanot 3.teemasta.
Omat pikaohjeet menetelmien käyttöohjeista ennen tiimityöskentelyä lähipäivissä. Pikaohjeet kootaan Arvioinnin käsikirjaksi. Lopuksi tehdään reflektiopaperi toiminnallisuuden arviointi ja toiminnallisuuden arviointikäytännössä opintojaksojen sisällöistä. Tarkempi ohjeistus löytyy ITS Learningistä.
27t= 1op; 5op= 135t, josta tiimityöskentelyä lähipäivissä on 28t + nauhoitettu info. Itsenäistä työskentelyä 110t.
Sisällön jaksotus
Itsenäistä työskentelyä vkot 5-8., jolloin tehdään teeman 3 essee/muistiinpanot, omat pikaohjeet OSA ja COPM arviointimenetelmien käytöstä.
1.3. 4t Teema OSA, Anu
3.3. 4t Teema COPM, Ankku
4.3. 4t Teema Hyvät arviointikäytännöt, Anu (ja Ankku)
Itsenäistä työskentelyä vkot 10-12, jolloin tehdään omat pikaohjeet MOHO:n taidoista ja niiden arvioinnista MOHOST-menetelmällä sekä sensomotorisista ja toiminnallisista arviointimenetelmistä.
30.3. 7t MOHOST, Anu ja Maija
xx.xx. 5t Sensomotoriset ja toiminnalliset arviointimenetelmät, Tuija
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti ja osallistumista tiimityöskentelyyn. Opintojakson arvioinnin kohteet ovat:
Portfolio ja reflektiopaperi arvioidaan asteikolla hyl-5.
Aktiivisuus tiimitreeneissä, itseis- ja vertaisarviointi vaikutus arvosanaan +/- 1numero
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa