Urheilu ja viestintäLaajuus (5 op)
Tunnus: KH00BP60
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kehittää organisaationsa ryhmien ja tiimien sisällä avointa vuorovaikutusta
- kuvata oman sosiaalisen toimintatapansa työyhteisössä
- toteuttaa hyviä ja tehokkaita palaverikäytäntöjä
- selittää eri medioiden merkityksen, toimintatavat ja tehtävät osana urheilualaa ja yhteiskunnallista toimintaympäristöä
Sisältö
- neuvottelutaidot
- urheilujournalismi
- uudet mediat urheiluympäristössä
- sisällöntuotantotavat
Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 31.07.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Arto Kuuluvainen
Ryhmät
-
DUSVAS23Urheilun sponsoroinnin ja varainhankinnan korkeakouludiplomi
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kehittää organisaationsa ryhmien ja tiimien sisällä avointa vuorovaikutusta
- kuvata oman sosiaalisen toimintatapansa työyhteisössä
- toteuttaa hyviä ja tehokkaita palaverikäytäntöjä
- selittää eri medioiden merkityksen, toimintatavat ja tehtävät osana urheilualaa ja yhteiskunnallista toimintaympäristöä
Sisältö
- neuvottelutaidot
- urheilujournalismi
- uudet mediat urheiluympäristössä
- sisällöntuotantotavat
Oppimateriaalit
Kurssin aikana jaettava materiaali (artikkeleita, podcasteja, videoita jne.)
Tarinallisuutta tukevana materiaalina:
Tony Salmelainen, Arto Kuuluvainen, Jukka Vuorio (2023) Elämän pelikirja : rakkaudesta urheilijoihin
Opetusmenetelmät
Projektioppiminen, kirjalliset tehtävät, lähiopetus, vierailijaluennot
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Työelämäyhteistyö, tiimioppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot
Kirjalliset työt
Itsenäinen työskentely
Yhteensä 135 tuntia
Sisällön jaksotus
Opintojakson suoritettuaan opiskelija...
- Ymmärtää sisäisen ja ulkoisen viestinnän roolia urheiluorganisaatioissa
- Ymmärtää median ja urheilun suhdetta
- Ymmärtää viestinnän ja markkinoinnin välistä suhdetta ja roolia urheilubrändien näkökulmasta.
- Ymmärtää sosiaalisen median kanavien eroja ja kohderyhmiä
- Ymmärtää tarinallisuuden mahdollisuuksia urheilun kontekstissa
Arviointiasteikko
H-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti tapaamisiin ja ryhmän työskentelyyn. Myös vaaditut kirjalliset tuotokset ovat tekemättä tai opiskelijalla on vakavia puutteita urheilun ja viestinnän kontekstiin liittyvässä tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on osallistunut heikosti ryhmän tapaamisiin. Opiskelijalla on kirjallisten tuotosten perusteella vaikeuksia ymmärtää ja kuvailla viestintää urheilun kontekstissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmän tapaamisiin sekä niillä käytävään keskusteluun. Hän on kyennyt näyttämään oppimistaan ja osaamistaan kirjallisten tuotosten muodossa käsittelemällä aihepiiriä kypsästi, rakentavasti ja kriittisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelijan ajattelu on itsenäistä ja laaja-alaista. Opiskelija kykenee ymmärtämään laajasti urheilun ja viestinnän eri osa-alueita sekä hahmottaa näiden välisiä suhteita.
Tapaamisiin osallistuminen on ollut kiitettävällä tasolla jonka lisäksi opiskelijan kirjalliset tuotokset ovat erinomaisia. Opiskelija osoittaa monipuolista ja luovaa ajattelua sekä kokonaisvaltaista urheiluviestinnän ymmärrystä.
Ilmoittautumisaika
02.07.2023 - 31.07.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Arto Kuuluvainen
Ryhmät
-
DUSVAS22Urheilun sponsoroinnin ja varainhankinnan korkeakouludiplomi
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kehittää organisaationsa ryhmien ja tiimien sisällä avointa vuorovaikutusta
- kuvata oman sosiaalisen toimintatapansa työyhteisössä
- toteuttaa hyviä ja tehokkaita palaverikäytäntöjä
- selittää eri medioiden merkityksen, toimintatavat ja tehtävät osana urheilualaa ja yhteiskunnallista toimintaympäristöä
Sisältö
- neuvottelutaidot
- urheilujournalismi
- uudet mediat urheiluympäristössä
- sisällöntuotantotavat
Oppimateriaalit
Kurssin aikana jaettava materiaali (artikkeleita, podcasteja, videoita jne.)
Tarinallisuutta tukevana materiaalina:
Tony Salmelainen, Arto Kuuluvainen, Jukka Vuorio (2023) Elämän pelikirja : rakkaudesta urheilijoihin
Opetusmenetelmät
Projektioppiminen, kirjalliset tehtävät, lähiopetus, vierailijaluennot
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Työelämäyhteistyö, tiimioppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot
Kirjalliset työt
Itsenäinen työskentely
Yhteensä 135 tuntia
Sisällön jaksotus
Opintojakson suoritettuaan opiskelija...
- Ymmärtää sisäisen ja ulkoisen viestinnän roolia urheiluorganisaatioissa
- Ymmärtää median ja urheilun suhdetta
- Ymmärtää viestinnän ja markkinoinnin välistä suhdetta ja roolia urheilubrändien näkökulmasta.
- Ymmärtää sosiaalisen median kanavien eroja ja kohderyhmiä
- Ymmärtää tarinallisuuden mahdollisuuksia urheilun kontekstissa
Arviointiasteikko
H-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti tapaamisiin ja ryhmän työskentelyyn. Myös vaaditut kirjalliset tuotokset ovat tekemättä tai opiskelijalla on vakavia puutteita urheilun ja viestinnän kontekstiin liittyvässä tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on osallistunut heikosti ryhmän tapaamisiin. Opiskelijalla on kirjallisten tuotosten perusteella vaikeuksia ymmärtää ja kuvailla viestintää urheilun kontekstissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmän tapaamisiin sekä niillä käytävään keskusteluun. Hän on kyennyt näyttämään oppimistaan ja osaamistaan kirjallisten tuotosten muodossa käsittelemällä aihepiiriä kypsästi, rakentavasti ja kriittisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelijan ajattelu on itsenäistä ja laaja-alaista. Opiskelija kykenee ymmärtämään laajasti urheilun ja viestinnän eri osa-alueita sekä hahmottaa näiden välisiä suhteita.
Tapaamisiin osallistuminen on ollut kiitettävällä tasolla jonka lisäksi opiskelijan kirjalliset tuotokset ovat erinomaisia. Opiskelija osoittaa monipuolista ja luovaa ajattelua sekä kokonaisvaltaista urheiluviestinnän ymmärrystä.
Ilmoittautumisaika
02.07.2022 - 31.07.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Olli-Pekka Lehtisalo
Ryhmät
-
DUSVAS21Urheilun sponsoroinnin ja varainhankinnan korkeakouludiplomi
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kehittää organisaationsa ryhmien ja tiimien sisällä avointa vuorovaikutusta
- kuvata oman sosiaalisen toimintatapansa työyhteisössä
- toteuttaa hyviä ja tehokkaita palaverikäytäntöjä
- selittää eri medioiden merkityksen, toimintatavat ja tehtävät osana urheilualaa ja yhteiskunnallista toimintaympäristöä
Sisältö
- neuvottelutaidot
- urheilujournalismi
- uudet mediat urheiluympäristössä
- sisällöntuotantotavat
Sisällön jaksotus
Suomeksi
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kehittää organisaationsa ryhmien ja tiimien sisällä avointa vuorovaikutusta
- kuvata oman sosiaalisen toimintatapansa työyhteisössä
- toteuttaa hyviä ja tehokkaita palaverikäytäntöjä
- selittää eri medioiden merkityksen, toimintatavat ja tehtävät osana urheilualaa ja yhteiskunnallista toimintaympäristöä
Sisältö:
- neuvottelutaidot
- urheilujournalismi
- uudet mediat urheiluympäristössä
- sisällöntuotantotavat
Arviointiasteikko
H-5