KehittämistehtäväLaajuus (10 op)
Tunnus: 3071065
Laajuus
10 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tunnistaa, määritellä ja rajata työelämässä havaitun kehittämiskohteen
- etsiä ratkaisuvaihtoehtoja havaittuun haasteeseen
- kerätä tutkimusaineistoa ja analysoida sitä.
Sisältö
- opiskelijan asiantuntemuksen syventäminen kirjasto- ja tietopalvelualalla.
- työelämässä havaitun haasteen tunnistaminen, määrittely ja rajaaminen
- tutkimusaineiston kerääminen ja analysointi
- ratkaisuvaihtoehtojen etsiminen havaittuun haasteeseen
- empiirisen tutkimuksen tulosten kirjallinen raportointi ja niiden liittäminen valittuun teoreettiseen kontekstiin
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 31.12.2022
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
10 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Paikasta riippumaton
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Kati Haanpää
- Hannele Mikkola
Ryhmät
-
DKITIS22Kirjasto- ja tietopalvelualan korkeakouludiplomi
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tunnistaa, määritellä ja rajata työelämässä havaitun kehittämiskohteen
- etsiä ratkaisuvaihtoehtoja havaittuun haasteeseen
- kerätä tutkimusaineistoa ja analysoida sitä.
Sisältö
- opiskelijan asiantuntemuksen syventäminen kirjasto- ja tietopalvelualalla.
- työelämässä havaitun haasteen tunnistaminen, määrittely ja rajaaminen
- tutkimusaineiston kerääminen ja analysointi
- ratkaisuvaihtoehtojen etsiminen havaittuun haasteeseen
- empiirisen tutkimuksen tulosten kirjallinen raportointi ja niiden liittäminen valittuun teoreettiseen kontekstiin
Oppimateriaalit
Kehittämistyön menetelmät: uudenlaista osaamista liiketoimintaan: https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995069427205970
Opetusmenetelmät
Itsenäinen työskentely, parityöskentely, verkko-opetus, raportin kirjoittaminen
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Verkkopedagogiikka, innovaatiopedagogiikka, sosiaalinen oppiminen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ennakkotehtävä kehittämistehtävän menetelmistä (26h)
Kehittämistehtävän raportti (218h)
Vertaistuki kehittämistehtävän kirjoittamisen aikana (26h)
Sisällön jaksotus
Opiskelija osaa rajata ja toteuttaa jonkin käytännön kehittämis- tai selvitystehtävän. Kehittämistehtävässä hän soveltaa ja syventää tietojaan ja taitojaan. Hän osaa dokumentoida tekemänsä työn.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ennakkotehtävä hyv/hyl
Vertaistuki hyv/hyl
Kehittämistehtävän raportti H-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut kurssiin kuuluvia pakollisia tehtäviä tai kehittämistehtävä on suoritettu erittäin puutteellisesti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija hallitsee perusteet. Asiat on kuitenkin käsitelty suppeasti ja/tai luettelomaisesti ja opiskelijan osaamisessa on puutteita. Kirjallisessa ilmaisussa ja/tai raportoinnin käytäntöjen hallinnassa on puutteita (esim. lähdeviitteet).
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelijan kirjalliset raportit ovat selkeitä. Keskeinen asiasisältö ymmärretään ja tuodaan esille perustellusti. Epäolennaista ainesta on vain vähän tai ei ollenkaan. Omakohtainen reflektio saattaa puuttua. Lähdeaineistoa on käytetty kohtalaisen hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää ja tuo esille keskeisen asiasisällön erittäin kattavasti. Kirjalliset raportit ovat erittäin selkeät ja loogiset. Asiat on kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta Lähdeaineistoa on hyödynnetty erittäin monipuolisesti. Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti.
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 10.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Kati Haanpää
- Pauliina Isomäki
- Hannele Mikkola
Ryhmät
-
DKITIS21Kirjasto- ja tietopalvelualan korkeakouludiplomi
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tunnistaa, määritellä ja rajata työelämässä havaitun kehittämiskohteen
- etsiä ratkaisuvaihtoehtoja havaittuun haasteeseen
- kerätä tutkimusaineistoa ja analysoida sitä.
Sisältö
- opiskelijan asiantuntemuksen syventäminen kirjasto- ja tietopalvelualalla.
- työelämässä havaitun haasteen tunnistaminen, määrittely ja rajaaminen
- tutkimusaineiston kerääminen ja analysointi
- ratkaisuvaihtoehtojen etsiminen havaittuun haasteeseen
- empiirisen tutkimuksen tulosten kirjallinen raportointi ja niiden liittäminen valittuun teoreettiseen kontekstiin
Oppimateriaalit
Kehittämistyön menetelmät: uudenlaista osaamista liiketoimintaan: https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995069427205970
Opetusmenetelmät
Itsenäinen työskentely, parityöskentely, verkko-opetus, raportin kirjoittaminen
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Verkkopedagogiikka, innovaatiopedagogiikka, sosiaalinen oppiminen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ennakkotehtävä kehittämistehtävän menetelmistä (26h)
Kehittämistehtävän raportti (218h)
Vertaistuki kehittämistehtävän kirjoittamisen aikana (26h)
Sisällön jaksotus
Opiskelija osaa rajata ja toteuttaa jonkin käytännön kehittämis- tai selvitystehtävän. Kehittämistehtävässä hän soveltaa ja syventää tietojaan ja taitojaan. Hän osaa dokumentoida tekemänsä työn.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ennakkotehtävä hyv/hyl
Vertaistuki hyv/hyl
Kehittämistehtävän raportti H-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut kurssiin kuuluvia pakollisia tehtäviä tai kehittämistehtävä on suoritettu erittäin puutteellisesti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija hallitsee perusteet. Asiat on kuitenkin käsitelty suppeasti ja/tai luettelomaisesti ja opiskelijan osaamisessa on puutteita. Kirjallisessa ilmaisussa ja/tai raportoinnin käytäntöjen hallinnassa on puutteita (esim. lähdeviitteet).
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelijan kirjalliset raportit ovat selkeitä. Keskeinen asiasisältö ymmärretään ja tuodaan esille perustellusti. Epäolennaista ainesta on vain vähän tai ei ollenkaan. Omakohtainen reflektio saattaa puuttua. Lähdeaineistoa on käytetty kohtalaisen hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää ja tuo esille keskeisen asiasisällön erittäin kattavasti. Kirjalliset raportit ovat erittäin selkeät ja loogiset. Asiat on kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta Lähdeaineistoa on hyödynnetty erittäin monipuolisesti. Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti.