Urheilupalvelujen tuotteistaminenLaajuus (5 op)
Tunnus: KH00BP58
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa kehittää ideasta kilpailukykyisen tuote- tai palvelukonseptin urheiluympäristöön.
Hän osaa
- käyttää tuotteistamista kehittämisen välineenä
- määritellä palvelun/tuotteen sisällön, rakenteen ja palveluprosessin
- konkretisoida palvelun/tuotteen tarjottavaksi toimivaksi kokonaisuudeksi
- hinnoitella palvelun/tuotteen ja ymmärtää tuotteistamisen vaikutuksen hinnoitteluun.
Sisältö
- tuotteistamisen menetelmät ja työkalut
- käytännön tuote- ja/tai palvelukehitysprojekti urheiluympäristöön
Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 31.12.2023
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 25
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Jaakko Haltia
Ryhmät
-
DUSVAS23Urheilun sponsoroinnin ja varainhankinnan korkeakouludiplomi
Tavoitteet
Opiskelija osaa kehittää ideasta kilpailukykyisen tuote- tai palvelukonseptin urheiluympäristöön.
Hän osaa
- käyttää tuotteistamista kehittämisen välineenä
- määritellä palvelun/tuotteen sisällön, rakenteen ja palveluprosessin
- konkretisoida palvelun/tuotteen tarjottavaksi toimivaksi kokonaisuudeksi
- hinnoitella palvelun/tuotteen ja ymmärtää tuotteistamisen vaikutuksen hinnoitteluun.
Sisältö
- tuotteistamisen menetelmät ja työkalut
- käytännön tuote- ja/tai palvelukehitysprojekti urheiluympäristöön
Opetusmenetelmät
Monimuoto
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogia
Sisällön jaksotus
Opiskelija osaa kehittää ideasta kilpailukykyisen tuote- tai palvelukonseptin urheiluympäristöön.
Opiskelija osaa
- käyttää tuotteistamista kehittämisen välineenä
- määritellä palvelun/tuotteen sisällön, rakenteen ja palveluprosessin
- konkretisoida palvelun/tuotteen tarjottavaksi toimivaksi kokonaisuudeksi
- hinnoitella palvelun/tuotteen ja ymmärtää tuotteistamisen vaikutuksen hinnoitteluun
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opinotjakso arvioidaan arvosanoilla 0, 1-5
Hylätty (0)
Työ täysin puutteellinen tai virheellinen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Asiat käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä
Ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta
Perustelut täysin puutteellisia
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin
Epäolennaista ainesta vain vähän tai ei ollenkaan
Ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin
Kirjallinen työ selkeä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 31.12.2022
Ajoitus
01.01.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Jaakko Haltia
Ryhmät
-
DUSVAS22Urheilun sponsoroinnin ja varainhankinnan korkeakouludiplomi
Tavoitteet
Opiskelija osaa kehittää ideasta kilpailukykyisen tuote- tai palvelukonseptin urheiluympäristöön.
Hän osaa
- käyttää tuotteistamista kehittämisen välineenä
- määritellä palvelun/tuotteen sisällön, rakenteen ja palveluprosessin
- konkretisoida palvelun/tuotteen tarjottavaksi toimivaksi kokonaisuudeksi
- hinnoitella palvelun/tuotteen ja ymmärtää tuotteistamisen vaikutuksen hinnoitteluun.
Sisältö
- tuotteistamisen menetelmät ja työkalut
- käytännön tuote- ja/tai palvelukehitysprojekti urheiluympäristöön
Opetusmenetelmät
Monimuoto
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogia
Sisällön jaksotus
Opiskelija osaa kehittää ideasta kilpailukykyisen tuote- tai palvelukonseptin urheiluympäristöön.
Opiskelija osaa
- käyttää tuotteistamista kehittämisen välineenä
- määritellä palvelun/tuotteen sisällön, rakenteen ja palveluprosessin
- konkretisoida palvelun/tuotteen tarjottavaksi toimivaksi kokonaisuudeksi
- hinnoitella palvelun/tuotteen ja ymmärtää tuotteistamisen vaikutuksen hinnoitteluun
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opinotjakso arvioidaan arvosanoilla 0, 1-5
Hylätty (0)
Työ täysin puutteellinen tai virheellinen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Asiat käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä
Ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta
Perustelut täysin puutteellisia
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin
Epäolennaista ainesta vain vähän tai ei ollenkaan
Ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin
Kirjallinen työ selkeä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen