Siirry suoraan sisältöön

OhjelmointiprojektiLaajuus (5 op)

Tunnus: TT00CE06

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää sekä osaa soveltaa:
- mikä on pelisuunnitteludokumentti ja mikä on sen merkitys
- oman projektin toteutusaikataulun laatiminen
- oman projektin ominaisuuksien priorisointi
- oman projektin eri vaiheiden seuranta
- oman tuotoksen esittely eri vaiheissa projektia
- Unity-pelimoottorin peruskäyttö
- peliohjelmointi C#-kielellä

Sisältö

Ohjelmointi ja Unity-pelimoottorin käyttäminen:
• Pelihahmon ohjaus
• Pelimekaniikka sekä pelattavuus
• Äänet, animaatiot sekä efektit
• Pelimekaniikka sekä pelin ominaisuuksien muutokset
• Pelin käyttöliittymä

Ilmoittautumisaika

28.09.2023 - 14.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Päivi Oliva
  • Jaakko Lamminpää

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää sekä osaa soveltaa:
- mikä on pelisuunnitteludokumentti ja mikä on sen merkitys
- oman projektin toteutusaikataulun laatiminen
- oman projektin ominaisuuksien priorisointi
- oman projektin eri vaiheiden seuranta
- oman tuotoksen esittely eri vaiheissa projektia
- Unity-pelimoottorin peruskäyttö
- peliohjelmointi C#-kielellä

Sisältö

Ohjelmointi ja Unity-pelimoottorin käyttäminen:
• Pelihahmon ohjaus
• Pelimekaniikka sekä pelattavuus
• Äänet, animaatiot sekä efektit
• Pelimekaniikka sekä pelin ominaisuuksien muutokset
• Pelin käyttöliittymä

Viestintäkanava ja lisätietoja

Kurssi kuuluu ICT-alan väyläopintoihin, jotka voidaan myöhemmin hyväksyä osaksi AMK-tutkintoa Tietojenkäsittelyn tai Tieto- ja Viestintätekniikan koulutuksissa.

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

28.04.2023 - 14.08.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Päivi Oliva
  • Jaakko Lamminpää

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää sekä osaa soveltaa:
- mikä on pelisuunnitteludokumentti ja mikä on sen merkitys
- oman projektin toteutusaikataulun laatiminen
- oman projektin ominaisuuksien priorisointi
- oman projektin eri vaiheiden seuranta
- oman tuotoksen esittely eri vaiheissa projektia
- Unity-pelimoottorin peruskäyttö
- peliohjelmointi C#-kielellä

Sisältö

Ohjelmointi ja Unity-pelimoottorin käyttäminen:
• Pelihahmon ohjaus
• Pelimekaniikka sekä pelattavuus
• Äänet, animaatiot sekä efektit
• Pelimekaniikka sekä pelin ominaisuuksien muutokset
• Pelin käyttöliittymä

Viestintäkanava ja lisätietoja

Kurssi kuuluu ICT-alan väyläopintoihin, jotka voidaan myöhemmin hyväksyä osaksi AMK-tutkintoa Tietojenkäsittelyn tai Tieto- ja Viestintätekniikan koulutuksissa.

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

26.11.2022 - 15.01.2023

Ajoitus

05.01.2023 - 29.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 50

Opettaja
  • Jaakko Lamminpää
  • Päivi Oliva
  • Matti Kuikka

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää sekä osaa soveltaa:
- mikä on pelisuunnitteludokumentti ja mikä on sen merkitys
- oman projektin toteutusaikataulun laatiminen
- oman projektin ominaisuuksien priorisointi
- oman projektin eri vaiheiden seuranta
- oman tuotoksen esittely eri vaiheissa projektia
- Unity-pelimoottorin peruskäyttö
- peliohjelmointi C#-kielellä

Sisältö

Ohjelmointi ja Unity-pelimoottorin käyttäminen:
• Pelihahmon ohjaus
• Pelimekaniikka sekä pelattavuus
• Äänet, animaatiot sekä efektit
• Pelimekaniikka sekä pelin ominaisuuksien muutokset
• Pelin käyttöliittymä

Viestintäkanava ja lisätietoja

Kurssi kuuluu ICT-alan väyläopintoihin, jotka voidaan myöhemmin hyväksyä osaksi AMK-tutkintoa Tietojenkäsittelyn tai Tieto- ja Viestintätekniikan koulutuksissa.

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

13.07.2022 - 05.09.2022

Ajoitus

29.08.2022 - 16.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 50

Opettaja
  • Matti Kuikka

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää sekä osaa soveltaa:
- mikä on pelisuunnitteludokumentti ja mikä on sen merkitys
- oman projektin toteutusaikataulun laatiminen
- oman projektin ominaisuuksien priorisointi
- oman projektin eri vaiheiden seuranta
- oman tuotoksen esittely eri vaiheissa projektia
- Unity-pelimoottorin peruskäyttö
- peliohjelmointi C#-kielellä

Sisältö

Ohjelmointi ja Unity-pelimoottorin käyttäminen:
• Pelihahmon ohjaus
• Pelimekaniikka sekä pelattavuus
• Äänet, animaatiot sekä efektit
• Pelimekaniikka sekä pelin ominaisuuksien muutokset
• Pelin käyttöliittymä

Viestintäkanava ja lisätietoja

Kurssi kuuluu ICT-alan väyläopintoihin, jotka voidaan myöhemmin hyväksyä osaksi AMK-tutkintoa Tietojenkäsittelyn tai Tieto- ja Viestintätekniikan koulutuksissa.

Arviointiasteikko

H-5