OhjelmointiprojektiLaajuus (5 op)
Tunnus: TT00CE06
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää sekä osaa soveltaa:
- mikä on pelisuunnitteludokumentti ja mikä on sen merkitys
- oman projektin toteutusaikataulun laatiminen
- oman projektin ominaisuuksien priorisointi
- oman projektin eri vaiheiden seuranta
- oman tuotoksen esittely eri vaiheissa projektia
- Unity-pelimoottorin peruskäyttö
- peliohjelmointi C#-kielellä
Sisältö
Ohjelmointi ja Unity-pelimoottorin käyttäminen:
• Pelihahmon ohjaus
• Pelimekaniikka sekä pelattavuus
• Äänet, animaatiot sekä efektit
• Pelimekaniikka sekä pelin ominaisuuksien muutokset
• Pelin käyttöliittymä
Ilmoittautumisaika
27.09.2024 - 13.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 30.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Päivi Oliva
- Paula Steinby
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää sekä osaa soveltaa:
- mikä on pelisuunnitteludokumentti ja mikä on sen merkitys
- oman projektin toteutusaikataulun laatiminen
- oman projektin ominaisuuksien priorisointi
- oman projektin eri vaiheiden seuranta
- oman tuotoksen esittely eri vaiheissa projektia
- Unity-pelimoottorin peruskäyttö
- peliohjelmointi C#-kielellä
Sisältö
Ohjelmointi ja Unity-pelimoottorin käyttäminen:
• Pelihahmon ohjaus
• Pelimekaniikka sekä pelattavuus
• Äänet, animaatiot sekä efektit
• Pelimekaniikka sekä pelin ominaisuuksien muutokset
• Pelin käyttöliittymä
Viestintäkanava ja lisätietoja
Kurssi toteutetaan ammattioppilaitoksissa.
Tätä toteutusta ei ole tarkoitettu ammattikorkeakoulun opiskelijoille.
Kurssi kuuluu ICT-alan väyläopintoihin, jotka voidaan myöhemmin hyväksyä osaksi AMK-tutkintoa tietojenkäsittelyn tai tieto- ja viestintätekniikan koulutuksissa.
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
27.04.2024 - 13.08.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Päivi Oliva
- Paula Steinby
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää sekä osaa soveltaa:
- mikä on pelisuunnitteludokumentti ja mikä on sen merkitys
- oman projektin toteutusaikataulun laatiminen
- oman projektin ominaisuuksien priorisointi
- oman projektin eri vaiheiden seuranta
- oman tuotoksen esittely eri vaiheissa projektia
- Unity-pelimoottorin peruskäyttö
- peliohjelmointi C#-kielellä
Sisältö
Ohjelmointi ja Unity-pelimoottorin käyttäminen:
• Pelihahmon ohjaus
• Pelimekaniikka sekä pelattavuus
• Äänet, animaatiot sekä efektit
• Pelimekaniikka sekä pelin ominaisuuksien muutokset
• Pelin käyttöliittymä
Viestintäkanava ja lisätietoja
Kurssi kuuluu ICT-alan väyläopintoihin, jotka voidaan myöhemmin hyväksyä osaksi AMK-tutkintoa Tietojenkäsittelyn tai Tieto- ja viestintätekniikan koulutuksissa.
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
28.09.2023 - 14.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Päivi Oliva
- Jaakko Lamminpää
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää sekä osaa soveltaa:
- mikä on pelisuunnitteludokumentti ja mikä on sen merkitys
- oman projektin toteutusaikataulun laatiminen
- oman projektin ominaisuuksien priorisointi
- oman projektin eri vaiheiden seuranta
- oman tuotoksen esittely eri vaiheissa projektia
- Unity-pelimoottorin peruskäyttö
- peliohjelmointi C#-kielellä
Sisältö
Ohjelmointi ja Unity-pelimoottorin käyttäminen:
• Pelihahmon ohjaus
• Pelimekaniikka sekä pelattavuus
• Äänet, animaatiot sekä efektit
• Pelimekaniikka sekä pelin ominaisuuksien muutokset
• Pelin käyttöliittymä
Viestintäkanava ja lisätietoja
Kurssi kuuluu ICT-alan väyläopintoihin, jotka voidaan myöhemmin hyväksyä osaksi AMK-tutkintoa Tietojenkäsittelyn tai Tieto- ja Viestintätekniikan koulutuksissa.
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
28.04.2023 - 14.08.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Päivi Oliva
- Jaakko Lamminpää
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää sekä osaa soveltaa:
- mikä on pelisuunnitteludokumentti ja mikä on sen merkitys
- oman projektin toteutusaikataulun laatiminen
- oman projektin ominaisuuksien priorisointi
- oman projektin eri vaiheiden seuranta
- oman tuotoksen esittely eri vaiheissa projektia
- Unity-pelimoottorin peruskäyttö
- peliohjelmointi C#-kielellä
Sisältö
Ohjelmointi ja Unity-pelimoottorin käyttäminen:
• Pelihahmon ohjaus
• Pelimekaniikka sekä pelattavuus
• Äänet, animaatiot sekä efektit
• Pelimekaniikka sekä pelin ominaisuuksien muutokset
• Pelin käyttöliittymä
Viestintäkanava ja lisätietoja
Kurssi kuuluu ICT-alan väyläopintoihin, jotka voidaan myöhemmin hyväksyä osaksi AMK-tutkintoa Tietojenkäsittelyn tai Tieto- ja Viestintätekniikan koulutuksissa.
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
26.11.2022 - 15.01.2023
Ajoitus
05.01.2023 - 29.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Opettaja
- Jaakko Lamminpää
- Päivi Oliva
- Matti Kuikka
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää sekä osaa soveltaa:
- mikä on pelisuunnitteludokumentti ja mikä on sen merkitys
- oman projektin toteutusaikataulun laatiminen
- oman projektin ominaisuuksien priorisointi
- oman projektin eri vaiheiden seuranta
- oman tuotoksen esittely eri vaiheissa projektia
- Unity-pelimoottorin peruskäyttö
- peliohjelmointi C#-kielellä
Sisältö
Ohjelmointi ja Unity-pelimoottorin käyttäminen:
• Pelihahmon ohjaus
• Pelimekaniikka sekä pelattavuus
• Äänet, animaatiot sekä efektit
• Pelimekaniikka sekä pelin ominaisuuksien muutokset
• Pelin käyttöliittymä
Viestintäkanava ja lisätietoja
Kurssi kuuluu ICT-alan väyläopintoihin, jotka voidaan myöhemmin hyväksyä osaksi AMK-tutkintoa Tietojenkäsittelyn tai Tieto- ja Viestintätekniikan koulutuksissa.
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
13.07.2022 - 05.09.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 16.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 50
Opettaja
- Matti Kuikka
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää sekä osaa soveltaa:
- mikä on pelisuunnitteludokumentti ja mikä on sen merkitys
- oman projektin toteutusaikataulun laatiminen
- oman projektin ominaisuuksien priorisointi
- oman projektin eri vaiheiden seuranta
- oman tuotoksen esittely eri vaiheissa projektia
- Unity-pelimoottorin peruskäyttö
- peliohjelmointi C#-kielellä
Sisältö
Ohjelmointi ja Unity-pelimoottorin käyttäminen:
• Pelihahmon ohjaus
• Pelimekaniikka sekä pelattavuus
• Äänet, animaatiot sekä efektit
• Pelimekaniikka sekä pelin ominaisuuksien muutokset
• Pelin käyttöliittymä
Viestintäkanava ja lisätietoja
Kurssi kuuluu ICT-alan väyläopintoihin, jotka voidaan myöhemmin hyväksyä osaksi AMK-tutkintoa Tietojenkäsittelyn tai Tieto- ja Viestintätekniikan koulutuksissa.
Arviointiasteikko
H-5