Healthy Meetings and EventsLaajuus (5 op)
Tunnus: KH00BM34
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
The student is able
- to analyse and apply different meeting and event planning process models
- to recognise and apply different services as well as different wellness components in a meeting or event concept
- to arrange a healthy, sustainable and customer-oriented meeting or event.
Sisältö
- Event and meeting planning process models
- Mental and physical well-being elements in meeting and event context
- Planning, implementation and documentation of a meeting or event project
Ilmoittautumisaika
02.08.2024 - 05.09.2024
Ajoitus
01.09.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Annika Karppelin
Ryhmät
-
PLMWES23PLMWES23 Liiketalous, matkailu ja wellness liiketoimintana, S23
-
VAIHTOS24Vaihto syksy 2024
Tavoitteet
The student is able
- to analyse and apply different meeting and event planning process models
- to recognise and apply different services as well as different wellness components in a meeting or event concept
- to arrange a healthy, sustainable and customer-oriented meeting or event.
Sisältö
- Event and meeting planning process models
- Mental and physical well-being elements in meeting and event context
- Planning, implementation and documentation of a meeting or event project
Oppimateriaalit
(Toimivat linkit ja lisää oppimateriaalia löydät ITS-alustalta)
1. U.S. Department of Labor, Employment, and Training Administration 2016. Competencies Established for Meeting, Events, and Exhibition Management (available at: https://www.careeronestop.org/CompetencyModel/info_documents/EventManagement-CaseSummary.pdf)
2. Meeting Professionals International. 33 Skills Needed to Become a Successfull Event Planner (available at: https://www.mpi.org/blog/article/33-skills-meeting-and-event-planners-need-to-succeed)
3. Arlington Convention & Visitors Bureau: 25 Pivotal Hospitality Trends for 2018.
https://www.smartmeetings.com/magazine_article/25-pivotal-hospitality-trends-for-2018
4. World Health organisation. Planning healthy and sustainable meetings.
http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0005/373172/healthy-meetings-eng.pdf
5. Ulkoministeriön vastuullisen kokoustamisen opas: https://um.fi/documents/35732/0/Green+Meeting_suom_final+%282%29.pdf/5f119a18-9d56-821f-c867-67b1141726e3?t=1554276947781
6. Wellness Sector Spotlight: The Stunning Shift to Telehealth & Telewellness. Kongressijärjestön raportti 2019: https://www.iccaworld.org/cnt/files/ICCA%20Sustainability%20Report%202019.pdf
Opetusmenetelmät
Opintojakso perustuu aktivoivaan oppimiseen. Tavoitteena on, että opiskelijat omaksuvat ydinkäsitteet ja kokousten/tapahtumien suunnittelumallit ja osaavat yhdistää opittua toteutettavaan projektiin. Opintojakson toteutus sisältää itsenäistä yksilöllistä oppimista ja opiskelua (etätyö), lukupiirejä, tuotosten esityksiä, projektityötä ja oppimisen reflektointia.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksolla ei ole tenttiä. Opintojakson arviointi perustuu opintojakson aikaisiin tuotoksiin ja tekemiseen.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opetus Turun ammattikorkeakoulussa perustuu #Innopedaan, joka on Turku AMK:ssa kehitetty oppimismenetelmä. Innopeda perustuu kokeiluun, osaamisen jakamiseen ja eri lähestymistapojen yhdistämiseen. Innopedalla yhdistämme opetus-, tutkimus- ja kehitystoiminnan, kansainvälisyyden ja yhteistyön työelämään. Lisää Innopedasta löydät Intranet Messistä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Jos opiskelijalla on vähintään vuoden kokopäivätoiminen työkokemus erilaisten kokousten ja tai tapahtumien järjestämisestä (todennetaan työtodistuksella), hänelle järjestetään suullinen kuulustelu tai esitys, jossa opiskelijan tulee osoittaa myös hyvinvoinnin ja kestävän kehityksen näkökulmien hallinta osana tapahtumaa ja tapahtuman järjestämistä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lukupiirit (3) ja lukupiirien suulliset esitykset (3)
Mahdollisuus osallistua kysely/haastattelututkimuksen tekemiseen Turussa järjestettävissä tapahtumissa.
Käytännön projekti - projektin kirjallinen toteutussuunnitelma pienryhmissä sekä toteutus tapahtumapäivinä
Vertais- ja itsearviointi
Kirjallinen loppureflektio (Reflektio on arvioinnin perusta)
Opiskelijatyön mitoitus:
5ects on 133h opiskelijan työtä ja jakautuu seuraavasti
65h kontaktituntia (siitä tapahtuman toteutus n.20 - 25h)
68 h tuntia itsenäistä työskentelyä
Sisällön jaksotus
Kurssin suorittamisen jälkeen opiskelija osaa
- analysoida ja soveltaa erilaisia kokous- ja tapahtumasuunnitteluprosesseja
- tunnistaa ja soveltaa erilaisia palveluja sekä erilaisia hyvinvointikomponentteja kokous- tai tapahtumakonseptissa
- järjestää hyvinvointia edistävän, kestävän kehityksen periaatteita noudattavan ja asiakaslähtöisen kokouksen tai tapahtuman
Sisältö:
- Tapahtumien ja kokousten suunnittelun prosessimallit
- Henkisen ja fyysisen hyvinvoinnin elementtejä kokous- ja tapahtumakontekstissa
- Kokouksen tai tapahtumaprojektin suunnittelu, toteutus ja dokumentointi
Aikataulutus:
Tilat ja kellonajat löytyvät nettilukujärjestyksestä.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Toteutettavat tapahtumat ovat
1) International Language Week (ILW) - lähinnä vaihto-opiskelijoiden toteutus. Toteutusviikko 18. - 23.11.2024 EDU Kampuksen tiloissa. Tämä tapahtuma on vaihto-opiskelijoiden vastuulla.
2) Matkailuakatemian verkostopäivät - Tourism Academy Networking Seminar 31.10. at EDU Campus.
3) 14.11. V-S liiton koordinoima matkailun sidosryhmätilaisuus Turku AMK:n tiloissa
4) Opintojakson päätapahtuma on: Find Your Future - Ura- ja rekrymessut, EDU ja ICT kampuksilla 28.11.2024. Tämä tapahtuma on PLMWES23 -ryhmän vastuulla
Messut toteutetaan yhteistyössä TERHY:n ja International Business opiskelijoiden kanssa. Toimeksiantajana on COS-yksikkö
5) Osallistuminen kansalliseen Kongressi Delegaattien -haastatteluun Turun kongresseissa. Kohteeksi on valittu tapahtuma Logomossa viikolla 38. Myös ILW aikana voidaan tehdä delegaattitutkimusta.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Lukupiirit (3) ja lukupiirien suulliset esitykset (3) - arviointi 1-5 (opettajan arviointi)
Tapahtuman toteutus -projektin kirjallinen toteutussuunnitelma pienryhmissä sekä toteutus tapahtumapäivinä - arviointi 1-5 (Kirjallinen osuus jäi pois)
Vertais- ja itsearviointi skaalalla 1-5, vaikuttaa loppuarvosanaan suuntaa-antavasti
Kirjallinen loppureflektio arviointi 1-5 (opettaja arvioi, reflektio muodostaa arvioinnin perustan)
Osallistuminen kongressi delegaatio -haastatteluun.
Hylätty (0)
Suoritukset (lukupiirit, loppureflektio) ovat puutteellisia eivätkä täytä vähimmäisvaatimuksia, eikä täydennyksiä ole palautettu ajallaan, TAI opiskelija ei osallistu hänelle osoitetun tapahtuman suunnitteluun ja toteutukseen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Projektityö ja siihen valmistavat lukupiirit
Opiskelija/ryhmä toimii itsenäisesti, mutta ei täysin opetussuunnitelman tavoitteiden mukaisesti. Ohjeistusta ei hyödynnetä. Tietopohjan käsittely lukupiirissä ja soveltaminen projektissa on yksipuolista. Valittujen näkökulmien ja omien johtopäätösten esittäminen on heikkoa, eikä osaa opintojakson tavoitteista saavuteta. Lukupiirien tuotokset eivät sisällä kriittistä pohdintaa tai asioiden yhdistämistä. Lukupiiriehdotusten pohjalta tehty pienryhmän projektitoteutussuunnitelma ei selkeästi tue pienryhmän projektin toteutusta tai se on vajaa ja ylimalkainen.
Loppureflektio
Reflektiossa ei osoiteta luetun hallintaa ja pohdinta jää pinnalliseksi. Tapahtumatoteutuksesta (projekti) opittu on joko itsestään selvää tai pinnallista. Reflektio on yksipuolinen ja/ tai lyhyt. Tiimityöskentely puutteellista. Poissaoloja.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Arvosanan 3
Projektityö ja siihen valmistavat lukupiirit:
Opiskelija/ryhmä on aloitteellinen, jossain määrin innovatiivinen ja kriittinen ja hyödyntää oppimateriaalia hyvin. Teoreettisen tietopohjan ja viimeisimmän tutkimustiedon valinta ja hyödyntäminen ovat melko monipuolista ja sopivaa aiheeseen. Luettua pohditaan ja kokonaisuuksia esitetään pääosin loogisella ja selkeällä tavalla.
Tuotos sisältää kriittistä ajattelua ja toiminta on aktiivista. Lukupiirien tuotoksista on osittain hyötyä projektin toteutukseen.
Loppureflektio
Reflektiossa palataan luettuun teoriatietoperustaan ja pohdinta täydentyy opitun sekä projektin kokemuksilla. Reflektointi on melko monipuolista tai osittain analyyttistä, opittua pohtien. Reflektoiniti on ehjä, tehtävänantoon vastaava kokonaisuus.
Melko aktiivinen osallistuminen tapahtuman suunnitteluun ja toteutukseen tai tiimityössä kehitettävää.
Arvosanan 4 täyttää kriteerit arvosanalle 3, mutta ei kata riittävästi arvosanaa 5.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Projektityö ja siihen valmistavat lukupiirit:
Opiskelija/ryhmä käyttää hyväkseen koko ryhmän resursseja ja osaamista. Lukupiireihin on valmistauduttu hyvin ja aiheeseen osoitetaan selkeää kiinnostusta. Opiskelija/ryhmä osaa lukupiirin pohjalta analysoida kriittisesti erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja projektiin liittyen ja rakentaa asiakaslähtöisen kokonaisuuden ottaen huomioon tapahtumatoteutuksen eri näkökulmia ja reunaehtoja. Opiskelija/ryhmä on ottanut vastaan palautetta rakentavasti ja hyödyntänyt sitä myös projektityön aikana. Ryhmän työ on dialogista ja se kehittää kaikkien osallistujien tietotaitoa ja osaamista.
Loppureflektio:
Reflektio on looginen ja ehjä kokonaisuus. Reflektiossa on selkeästi esillä monipuolinen teoriataustaan ja liiketaloudellisiin reunaehtoihin perehtyminen, tietoperustan soveltaminen projektiin sekä opitun jäsentely. Teksti on analyyttista ja osittain kriittistäkin.
Aktiivinen osallistuminen tapahtuman suunnitteluun ja toteutukseen osana tiimiä.
Ilmoittautumisaika
01.06.2023 - 03.09.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
16 - 40
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Annika Karppelin
Ryhmät
-
VaihtoS23YrmyVaihtoS23Yrmy
-
PMMWES22Myyntityö, matkailu ja wellness liiketoimintana, S22
Tavoitteet
The student is able
- to analyse and apply different meeting and event planning process models
- to recognise and apply different services as well as different wellness components in a meeting or event concept
- to arrange a healthy, sustainable and customer-oriented meeting or event.
Sisältö
- Event and meeting planning process models
- Mental and physical well-being elements in meeting and event context
- Planning, implementation and documentation of a meeting or event project
Oppimateriaalit
(Toimivat linkit ja lisää oppimateriaalia löydät ITS-alustalta)
1. U.S. Department of Labor, Employment, and Training Administration 2016. Competencies Established for Meeting, Events, and Exhibition Management (available at: https://www.careeronestop.org/CompetencyModel/info_documents/EventManagement-CaseSummary.pdf)
2. Meeting Professionals International. 33 Skills Needed to Become a Successfull Event Planner (available at: https://www.mpi.org/blog/article/33-skills-meeting-and-event-planners-need-to-succeed)
3. Arlington Convention & Visitors Bureau: 25 Pivotal Hospitality Trends for 2018.
https://www.smartmeetings.com/magazine_article/25-pivotal-hospitality-trends-for-2018
4. World Health organisation. Planning healthy and sustainable meetings.
http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0005/373172/healthy-meetings-eng.pdf
5. Ulkoministeriön vastuullisen kokoustamisen opas: https://um.fi/documents/35732/0/Green+Meeting_suom_final+%282%29.pdf/5f119a18-9d56-821f-c867-67b1141726e3?t=1554276947781
6. Wellness Sector Spotlight: The Stunning Shift to Telehealth & Telewellness. Kongressijärjestön raportti 2019: https://www.iccaworld.org/cnt/files/ICCA%20Sustainability%20Report%202019.pdf
Opetusmenetelmät
Opintojakso perustuu aktivoivaan oppimiseen. Tavoitteena on, että opiskelijat omaksuvat ydinkäsitteet ja kokousten/tapahtumien suunnittelumallit ja osaavat yhdistää opittua toteutettavaan projektiin. Opintojakson toteutus sisältää itsenäistä yksilöllistä oppimista ja opiskelua (etätyö), lukupiirejä, tuotosten esityksiä, projektityötä ja oppimisen reflektointia.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksolla ei ole tenttiä. Opintojakson arviointi perustuu opintojakson aikaisiin tuotoksiin ja tekemiseen.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opetus Turun ammattikorkeakoulussa perustuu #Innopedaan, joka on TURKU AMK:ssa kehitetty oppimismenetelmä. Innopeda perustuu kokeiluun, osaamisen jakamiseen ja eri lähestymistapojen yhdistämiseen. Innopedalla yhdistämme opetus-, tutkimus- ja kehitystoiminnan, kansainvälisyyden ja yhteistyön työelämään. Lisää Innopedasta löydät Intranet Messistä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Jos opiskelijalla on vähintään vuoden kokopäivätoiminen työkokemus erilaisten kokousten ja tapahtumien järjestämisestä (todennetaan työtodistuksella), hänelle järjestetään suullinen kuulustelu tai esitys, jossa opiskelijan tulee osoittaa myös hyvinvoinnin ja kestävän kehityksen näkökulmien hallinta osana tapahtumaa ja tapahtuman järjestämistä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lukupiirit (3) ja lukupiirien suulliset esitykset (3)
Mahdollisuus osallistua kysely/haastattelututkimuksen tekemiseen Turussa järjestettävissä tapahtumissa.
Käytännön projekti - projektin kirjallinen toteutussuunnitelma pienryhmissä sekä toteutus tapahtumapäivinä
Vertais- ja itsearviointi
Kirjallinen loppureflektio (Reflektio on arvioinnin perusta)
Opiskelijatyön mitoitus:
5ects on 133h opiskelijan työtä ja jakautuu seuraavasti
65h kontaktituntia (siitä tapahtuman toteutus n.20 - 25h)
68 h tuntia itsenäistä työskentelyä
YKTS - ryhmävastaavien toteutus (kesä 2023):
YKTS 2023-toteutuksessa itsenäisen työn osuus on n.100h. Osa itsenäisestä työstä on tiimityötä.
Sisällön jaksotus
Kurssin suorittamisen jälkeen opiskelija osaa
- analysoida ja soveltaa erilaisia kokous- ja tapahtumasuunnitteluprosesseja
- tunnistaa ja soveltaa erilaisia palveluja sekä erilaisia hyvinvointikomponentteja kokous- tai tapahtumakonseptissa
- järjestää hyvinvointia edistävän, kestävän kehityksen periaatteita noudattavan ja asiakaslähtöisen kokouksen tai tapahtuman
Sisältö:
- Tapahtumien ja kokousten suunnittelun prosessimallit
- Henkisen ja fyysisen hyvinvoinnin elementtejä kokous- ja tapahtumakontekstissa
- Kokouksen tai tapahtumaprojektin suunnittelu, toteutus ja dokumentointi
Aikataulutus:
Tilat ja kellonajat löytyvät nettilukujärjestyksestä.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Toteutettavat tapahtumat ovat
1) International Language Week (ILW) - lähinnä vaihto-opiskelijoiden toteutus. Toteutusviikko 18. -23.11.2024 EDU Kampuksen tiloissa
2) Opintojakson päätapahtuma on: Find Your Future - Ura- ja rekrymessut, EDU ja ICT kampuksilla 28.11.2024
Messut toteutetaan yhteistyössä TERHY:n opiskelijoiden kanssa. Toimeksiantajana on COS-yksikkö
3) Mahdollinen osallistuminen kansalliseen Kongressi Delegaattien -haastatteluun Turun kongresseissa. Tarkentuu syyskuun aikana. Myös ILW aikana.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Lukupiirit (3) ja lukupiirien suulliset esitykset (3) - arviointi 1-5 (opettajan arviointi)
Tapahtuman toteutus -projektin kirjallinen toteutussuunnitelma pienryhmissä sekä toteutus tapahtumapäivinä - arviointi 1-5 (Kirjallinen osuus jäi pois)
Vertais- ja itsearviointi skaalalla 1-5, vaikuttaa loppuarvosanaan suuntaa-antavasti
Kirjallinen loppureflektio arviointi 1-5 (opettaja arvioi, reflektio muodostaa arvioinnin perustan)
Osallistuminen kongressi delegaatio -haastatteluun.
Hylätty (0)
Suoritukset (lukupiirit, loppureflektio) ovat puutteellisia eivätkä täytä vähimmäisvaatimuksia, eikä täydennyksiä ole palautettu ajallaan, TAI opiskelija ei osallistu tapahtuman suunnitteluun ja toteutukseen 28.11.2024.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Projektityö ja siihen valmistavat lukupiirit
Opiskelija/ryhmä toimii itsenäisesti, mutta ei täysin opetussuunnitelman tavoitteiden mukaisesti. Ohjeistusta ei hyödynnetä. Tietopohjan käsittely lukupiirissä ja soveltaminen projektissa on yksipuolista. Valittujen näkökulmien ja omien johtopäätösten esittäminen on heikkoa, eikä osaa opintojakson tavoitteista saavuteta. Lukupiirien tuotokset eivät sisällä kriittistä pohdintaa tai asioiden yhdistämistä. Lukupiiriehdotusten pohjalta tehty pienryhmän projektitoteutussuunnitelma ei selkeästi tue pienryhmän projektin toteutusta tai se on vajaa ja ylimalkainen.
Loppureflektio
Reflektiossa ei osoiteta luetun hallintaa ja pohdinta jää pinnalliseksi. Tapahtumatoteutuksesta (projekti) opittu on joko itsestään selvää tai pinnallista. Reflektio on yksipuolinen ja/ tai lyhyt. Tiimityöskentely puutteellista. Poissaoloja.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Arvosanan 3
Projektityö ja siihen valmistavat lukupiirit:
Opiskelija/ryhmä on aloitteellinen, jossain määrin innovatiivinen ja kriittinen ja hyödyntää oppimateriaalia hyvin. Teoreettisen tietopohjan ja viimeisimmän tutkimustiedon valinta ja hyödyntäminen ovat melko monipuolista ja sopivaa aiheeseen. Luettua pohditaan ja kokonaisuuksia esitetään pääosin loogisella ja selkeällä tavalla.
Tuotos sisältää kriittistä ajattelua ja toiminta on aktiivista. Lukupiirien tuotoksista on osittain hyötyä projektin toteutukseen.
Loppureflektio
Reflektiossa palataan luettuun teoriatietoperustaan ja pohdinta täydentyy opitun sekä projektin kokemuksilla. Reflektointi on melko monipuolista tai osittain analyyttistä, opittua pohtien. Reflektoiniti on ehjä, tehtävänantoon vastaava kokonaisuus.
Melko aktiivinen osallistuminen tapahtuman suunnitteluun ja toteutukseen tai tiimityössä kehitettävää.
Arvosanan 4 täyttää kriteerit arvosanalle 3, mutta ei kata riittävästi arvosanaa 5.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Projektityö ja siihen valmistavat lukupiirit:
Opiskelija/ryhmä käyttää hyväkseen koko ryhmän resursseja ja osaamista. Lukupiireihin on valmistauduttu hyvin ja aiheeseen osoitetaan selkeää kiinnostusta. Opiskelija/ryhmä osaa lukupiirin pohjalta analysoida kriittisesti erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja projektiin liittyen ja rakentaa asiakaslähtöisen kokonaisuuden ottaen huomioon tapahtumatoteutuksen eri näkökulmia ja reunaehtoja. Opiskelija/ryhmä on ottanut vastaan palautetta rakentavasti ja hyödyntänyt sitä myös projektityön aikana. Ryhmän työ on dialogista ja se kehittää kaikkien osallistujien tietotaitoa ja osaamista.
Loppureflektio:
Reflektio on looginen ja ehjä kokonaisuus. Reflektiossa on selkeästi esillä monipuolinen teoriataustaan ja liiketaloudellisiin reunaehtoihin perehtyminen, tietoperustan soveltaminen projektiin sekä opitun jäsentely. Teksti on analyyttista ja osittain kriittistäkin.
Aktiivinen osallistuminen tapahtuman suunnitteluun ja toteutukseen osana tiimiä.
Ilmoittautumisaika
01.06.2022 - 02.09.2022
Ajoitus
05.09.2022 - 09.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Opettaja
- Annika Karppelin
- Telle Tuominen
Ryhmät
-
PMMWES21Myyntityö, matkailu ja wellness liiketoimintana, S21
Tavoitteet
The student is able
- to analyse and apply different meeting and event planning process models
- to recognise and apply different services as well as different wellness components in a meeting or event concept
- to arrange a healthy, sustainable and customer-oriented meeting or event.
Sisältö
- Event and meeting planning process models
- Mental and physical well-being elements in meeting and event context
- Planning, implementation and documentation of a meeting or event project
Oppimateriaalit
(Toimivat linkit ja lisää oppimateriaalia löydät ITS-alustalta)
1. U.S. Department of Labor, Employment, and Training Administration 2016. Competencies Established for Meeting, Events, and Exhibition Management (available at: https://www.careeronestop.org/CompetencyModel/info_documents/EventManagement-CaseSummary.pdf)
2. Meeting Professionals International. 33 Skills Needed to Become a Successfull Event Planner (available at: https://www.mpi.org/blog/article/33-skills-meeting-and-event-planners-need-to-succeed)
3. Arlington Convention & Visitors Bureau: 25 Pivotal Hospitality Trends for 2018.
https://www.smartmeetings.com/magazine_article/25-pivotal-hospitality-trends-for-2018
4. World Health organisation. Planning healthy and sustainable meetings.
http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0005/373172/healthy-meetings-eng.pdf
5. Ulkoministeriön vastuullisen kokoustamisen opas: https://um.fi/documents/35732/0/Green+Meeting_suom_final+%282%29.pdf/5f119a18-9d56-821f-c867-67b1141726e3?t=1554276947781
6. Wellness Sector Spotlight: The Stunning Shift to Telehealth & Telewellness. Kongressijärjestön raportti 2019: https://www.iccaworld.org/cnt/files/ICCA%20Sustainability%20Report%202019.pdf
Opetusmenetelmät
Opintojakso perustuu aktivoivaan oppimiseen. Tavoitteena on, että opiskelijat omaksuvat ydinkäsitteet ja kokousten/tapahtumien suunnittelumallit ja osaavat yhdistää opittua toteutettavaan projektiin. Opintojakson toteutus sisältää itsenäistä yksilöllistä oppimista ja opiskelua (etätyö), lukupiirejä, tuotosten esityksiä, projektityötä ja oppimisen reflektointia
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksolla ei ole tenttiä. Opintojakson arviointi perustuu opintojakson aikaisiin tuotoksiin ja tekemiseen.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opetus Turun ammattikorkeakoulussa perustuu #Innopedaan, joka on TURKU AMK:ssa kehitetty oppimismenetelmä. Innopeda perustuu kokeiluun, osaamisen jakamiseen ja eri lähestymistapojen yhdistämiseen. Innopedalla yhdistämme opetus-, tutkimus- ja kehitystoiminnan, kansainvälisyyden ja yhteistyön työelämään. Lisää Innopedasta löydät Intranet Messistä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Jos opiskelijalla on vähintään vuoden kokopäivätoiminen työkokemus erilaisten kokousten ja tapahtumien järjestämisestä (todennetaan työtodistuksella), hänelle järjestetään suullinen kuulustelu tai esitys, jossa opiskelijan tulee osoittaa myös hyvinvoinnin ja kestävän kehityksen näkökulmien hallinta osana tapahtumaa ja tapahtuman järjestämistä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lukupiirit (3) ja lukupiirien suulliset esitykset (3)
Käytännön projekti - projektin kirjallinen toteutussuunnitelma pienryhmissä sekä toteutus tapahtumapäivinä
Vertais- ja itsearviointi
Kirjallinen loppureflektio
Opiskelijatyön mitoitus:
5ects on 133h opiskelijan työtä ja jakautuu seuraavasti
65h kontaktituntia (siitä tapahtuman toteutus n.20 - 25h)
68 h tuntia itsenäistä työskentelyä
Sisällön jaksotus
Kurssin suorittamisen jälkeen opiskelija osaa
- analysoida ja soveltaa erilaisia kokous- ja tapahtumasuunnitteluprosesseja
- tunnistaa ja soveltaa erilaisia palveluja sekä erilaisia hyvinvointikomponentteja kokous- tai tapahtumakonseptissa
- järjestää hyvinvointia edistävän, kestävän kehityksen periaatteita noudattavan ja asiakaslähtöisen kokouksen tai tapahtuman
Sisältö:
- Tapahtumien ja kokousten suunnittelun prosessimallit
- Henkisen ja fyysisen hyvinvoinnin elementtejä kokous- ja tapahtumakontekstissa
- Kokouksen tai tapahtumaprojektin suunnittelu, toteutus ja dokumentointi
Aikataulutus:
Tilat ja kellonajat löytyvät nettilukujärjestyksestä.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Toteutettava tapahtuma on Find Your Future - Ura- ja rekrymessut, EDU ja ICT kampuksilla 10.11. 2022 .
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Lukupiirit (3) ja lukupiirien suulliset esitykset (3) - arviointi 1-5 (opettajan arviointi)
Tapahtuman toteutus -projektin kirjallinen toteutussuunnitelma pienryhmissä sekä toteutus tapahtumapäivinä - arviointi 1-5 (Kirjallinen osuus jäi pois)
Vertais- ja itsearviointi skaalalla 1-5, vaikuttaa loppuarvosanaan suuntaa-antavasti
Kirjallinen loppureflektio arviointi 1-5 (opettaja arvioi)
Hylätty (0)
Suoritukset (lukupiirit, loppureflektio) ovat puutteellisia eivätkä täytä vähimmäisvaatimuksia, eikä täydennyksiä ole palautettu ajallaan, TAI opiskelija ei osallistu tapahtuman suunnitteluun ja toteutukseen 10.11 2022.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Projektityö ja siihen valmistavat lukupiirit
Opiskelija/ryhmä toimii itsenäisesti, mutta ei täysin opetussuunnitelman tavoitteiden mukaisesti. Ohjeistusta ei hyödynnetä. Tietopohjan käsittely lukupiirissä ja soveltaminen projektissa on yksipuolista. Valittujen näkökulmien ja omien johtopäätösten esittäminen on heikkoa, eikä osaa opintojakson tavoitteista saavuteta. Lukupiirien tuotokset eivät sisällä kriittistä pohdintaa tai asioiden yhdistämistä. Lukupiiriehdotusten pohjalta tehty pienryhmän projektitoteutussuunnitelma ei selkeästi tue pienryhmän projektin toteutusta tai se on vajaa ja ylimalkainen.
Loppureflektio
Reflektiossa ei osoiteta luetun hallintaa ja pohdinta jää pinnalliseksi. Tapahtumatoteutuksesta (projekti) opittu on joko itsestään selvää tai pinnallista. Reflektio on yksipuolinen ja/ tai lyhyt. Tiimityöskentely puutteellista. Poissaoloja.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Projektityö ja siihen valmistavat lukupiirit:
Opiskelija/ryhmä on aloitteellinen, jossain määrin innovatiivinen ja kriittinen ja hyödyntää oppimateriaalia hyvin. Teoreettisen tietopohjan ja viimeisimmän tutkimustiedon valinta ja hyödyntäminen ovat melko monipuolista ja sopivaa aiheeseen. Luettua pohditaan ja kokonaisuuksia esitetään pääosin loogisella ja selkeällä tavalla.
Tuotos sisältää kriittistä ajattelua ja toiminta on aktiivista. Lukupiirien tuotoksista on osittain hyötyä projektin toteutukseen.
Loppureflektio
Reflektiossa palataan luettuun teoriatietoperustaan ja pohdinta täydentyy opitun sekä projektin kokemuksilla. Reflektointi on melko monipuolista tai osittain analyyttistä, opittua pohtien. Reflektoiniti on ehjä, tehtävänantoon vastaava kokonaisuus.
Melko aktiivinen osallistuminen tapahtuman suunnitteluun ja toteutukseen tai tiimityössä kehitettävää.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Projektityö ja siihen valmistavat lukupiirit:
Opiskelija/ryhmä käyttää hyväkseen koko ryhmän resursseja ja osaamista. Lukupiireihin on valmistauduttu hyvin ja aiheeseen osoitetaan selkeää kiinnostusta. Opiskelija/ryhmä osaa lukupiirin pohjalta analysoida kriittisesti erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja projektiin liittyen ja rakentaa asiakaslähtöisen kokonaisuuden ottaen huomioon tapahtumatoteutuksen eri näkökulmia ja reunaehtoja. Opiskelija/ryhmä on ottanut vastaan palautetta rakentavasti ja hyödyntänyt sitä myös projektityön aikana. Ryhmän työ on dialogista ja se kehittää kaikkien osallistujien tietotaitoa ja osaamista.
Loppureflektio:
Reflektio on looginen ja ehjä kokonaisuus. Reflektiossa on selkeästi esillä monipuolinen teoriataustaan ja liiketaloudellisiin reunaehtoihin perehtyminen, tietoperustan soveltaminen projektiin sekä opitun jäsentely. Teksti on analyyttista ja osittain kriittistäkin.
Aktiivinen osallistuminen tapahtuman suunnitteluun ja toteutukseen osana tiimiä.