Siirry suoraan sisältöön

Healthy Meetings and Events (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BM34-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.08.2024 - 05.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.09.2024 - 31.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 60
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Annika Karppelin
Ryhmät
PLMWES23
PLMWES23 Liiketalous, matkailu ja wellness liiketoimintana, S23
Opintojakso
KH00BM34

Toteutuksella on 24 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 73 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 05.09.2024 klo 08:00 - 10:00
(2 t 0 min)
Healthy Meetings and Events KH00BM34-3007
LEM_A317 Oppimistila
Ke 11.09.2024 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Healthy Meetings and Events KH00BM34-3007
LEM_A317 Oppimistila
To 12.09.2024 klo 14:00 - 17:00
(3 t 0 min)
Healthy Meetings and Events KH00BM34-3007
LEM_A306 Oppimistila BYOD
Ke 18.09.2024 klo 12:00 - 15:00
(3 t 0 min)
Healthy Meetings and Events KH00BM34-3007
EDU_4071 Oppimistila muunto byod
To 19.09.2024 klo 08:00 - 10:00
(2 t 0 min)
Healthy Meetings and Events KH00BM34-3007
LEM_A306 Oppimistila BYOD
Ma 23.09.2024 klo 11:00 - 13:00
(2 t 0 min)
Healthy Meetings and Events KH00BM34-3007
EDU_1001 Dromberg Esitystila byod
To 26.09.2024 klo 08:00 - 11:00
(3 t 0 min)
Healthy Meetings and Events KH00BM34-3007
EDU_3006_3007 Oppimistila avo muunto byod
Ma 30.09.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Healthy Meetings and Events KH00BM34-3007
EDU_1091 Hammarbacka esitystila byod
Ke 02.10.2024 klo 12:00 - 14:00
(2 t 0 min)
Healthy Meetings and Events KH00BM34-3007
LEM_A317 Oppimistila
Ti 08.10.2024 klo 08:00 - 10:00
(2 t 0 min)
Healthy Meetings and Events KH00BM34-3007
LEM_B164 Tapio muunto
Ke 09.10.2024 klo 11:00 - 14:00
(3 t 0 min)
Healthy Meetings and Events KH00BM34-3007
EDU_2025_2026 Oppimistila avo byod
Ke 23.10.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Healthy Meetings and Events KH00BM34-3007
LEM_A317 Oppimistila
Ke 30.10.2024 klo 10:00 - 13:00
(3 t 0 min)
Healthy Meetings and Events KH00BM34-3007
EDU_3026_3027 Oppimistila avo byod
Ke 30.10.2024 klo 13:00 - 17:00
(4 t 0 min)
Healthy Meetings and Events KH00BM34-3007
Ti 05.11.2024 klo 10:00 - 13:00
(3 t 0 min)
Healthy Meetings and Events KH00BM34-3007
LEM_A309 Oppimistila BYOD
Ma 11.11.2024 klo 11:00 - 16:00
(5 t 0 min)
Healthy Meetings and Events KH00BM34-3007
To 14.11.2024 klo 08:00 - 11:00
(3 t 0 min)
Healthy Meetings and Events KH00BM34-3007
EDU_2001 Elias muunto byod
Ma 18.11.2024 klo 12:00 - 17:00
(5 t 0 min)
Healthy Meetings and Events KH00BM34-3007
Ti 19.11.2024 klo 08:00 - 10:00
(2 t 0 min)
Healthy Meetings and Events KH00BM34-3007
Ti 19.11.2024 klo 12:00 - 14:00
(2 t 0 min)
Healthy Meetings and Events KH00BM34-3007
Ke 20.11.2024 klo 11:00 - 14:00
(3 t 0 min)
Healthy Meetings and Events KH00BM34-3007
EDU_2001 Elias muunto byod
Ti 26.11.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Healthy Meetings and Events KH00BM34-3007
LEM_A311 Oppimistila BYOD
Ke 27.11.2024 klo 15:00 - 18:00
(3 t 0 min)
Healthy Meetings and Events KH00BM34-3007
To 28.11.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Fynd Your Future rekrymessut
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Kurssin suorittamisen jälkeen opiskelija osaa
- analysoida ja soveltaa erilaisia kokous- ja tapahtumasuunnitteluprosesseja
- tunnistaa ja soveltaa erilaisia palveluja sekä erilaisia hyvinvointikomponentteja kokous- tai tapahtumakonseptissa
- järjestää hyvinvointia edistävän, kestävän kehityksen periaatteita noudattavan ja asiakaslähtöisen kokouksen tai tapahtuman
Sisältö:
- Tapahtumien ja kokousten suunnittelun prosessimallit
- Henkisen ja fyysisen hyvinvoinnin elementtejä kokous- ja tapahtumakontekstissa
- Kokouksen tai tapahtumaprojektin suunnittelu, toteutus ja dokumentointi

Aikataulutus:
Tilat ja kellonajat löytyvät nettilukujärjestyksestä.

Tavoitteet

The student is able
- to analyse and apply different meeting and event planning process models
- to recognise and apply different services as well as different wellness components in a meeting or event concept
- to arrange a healthy, sustainable and customer-oriented meeting or event.

Sisältö

- Event and meeting planning process models
- Mental and physical well-being elements in meeting and event context
- Planning, implementation and documentation of a meeting or event project

Oppimateriaalit

(Toimivat linkit ja lisää oppimateriaalia löydät ITS-alustalta)
1. U.S. Department of Labor, Employment, and Training Administration 2016. Competencies Established for Meeting, Events, and Exhibition Management (available at: https://www.careeronestop.org/CompetencyModel/info_documents/EventManagement-CaseSummary.pd f)
2. Meeting Professionals International. 33 Skills Needed to Become a Successfull Event Planner (available at: https://www.mpi.org/blog/article/33-skills-meeting-and-event-planners-need-to-succee d)
3. Arlington Convention & Visitors Bureau: 25 Pivotal Hospitality Trends for 2018.
https://www.smartmeetings.com/magazine_article/25-pivotal-hospitality-trends-for-2018
4. World Health organisation. Planning healthy and sustainable meetings.
http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0005/373172/healthy-meetings-eng.pdf
5. Ulkoministeriön vastuullisen kokoustamisen opas: https://um.fi/documents/35732/0/Green+Meeting_suom_final+%282%29.pdf/5f119a18-9d56-821f-c867-67b1141726e3?t=1554276947781
6. Wellness Sector Spotlight: The Stunning Shift to Telehealth & Telewellness. Kongressijärjestön raportti 2019: https://www.iccaworld.org/cnt/files/ICCA%20Sustainability%20Report%202019.pdf

Opetusmenetelmät

Opintojakso perustuu aktivoivaan oppimiseen. Tavoitteena on, että opiskelijat omaksuvat ydinkäsitteet ja kokousten/tapahtumien suunnittelumallit ja osaavat yhdistää opittua toteutettavaan projektiin. Opintojakson toteutus sisältää itsenäistä yksilöllistä oppimista ja opiskelua (etätyö), lukupiirejä, tuotosten esityksiä, projektityötä ja oppimisen reflektointia.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Opintojakson arviointi perustuu opintojakson aikaisiin tuotoksiin ja tekemiseen.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opetus Turun ammattikorkeakoulussa perustuu #Innopedaan, joka on Turku AMK:ssa kehitetty oppimismenetelmä. Innopeda perustuu kokeiluun, osaamisen jakamiseen ja eri lähestymistapojen yhdistämiseen. Innopedalla yhdistämme opetus-, tutkimus- ja kehitystoiminnan, kansainvälisyyden ja yhteistyön työelämään. Lisää Innopedasta löydät Intranet Messistä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Jos opiskelijalla on vähintään vuoden kokopäivätoiminen työkokemus erilaisten kokousten ja tai tapahtumien järjestämisestä (todennetaan työtodistuksella), hänelle järjestetään suullinen kuulustelu tai esitys, jossa opiskelijan tulee osoittaa myös hyvinvoinnin ja kestävän kehityksen näkökulmien hallinta osana tapahtumaa ja tapahtuman järjestämistä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lukupiirit (3) ja lukupiirien suulliset esitykset (3)
Mahdollisuus osallistua kysely/haastattelututkimuksen tekemiseen Turussa järjestettävissä tapahtumissa.
Käytännön projekti - projektin kirjallinen toteutussuunnitelma pienryhmissä sekä toteutus tapahtumapäivinä
Vertais- ja itsearviointi
Kirjallinen loppureflektio (Reflektio on arvioinnin perusta)

Opiskelijatyön mitoitus:
5ects on 133h opiskelijan työtä ja jakautuu seuraavasti
65h kontaktituntia (siitä tapahtuman toteutus n.20 - 25h)
68 h tuntia itsenäistä työskentelyä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Lukupiirit (3) ja lukupiirien suulliset esitykset (3) - arviointi 1-5 (opettajan arviointi)
Tapahtuman toteutus -projektin kirjallinen toteutussuunnitelma pienryhmissä sekä toteutus tapahtumapäivinä - arviointi 1-5 (Kirjallinen osuus jäi pois)
Vertais- ja itsearviointi skaalalla 1-5, vaikuttaa loppuarvosanaan suuntaa-antavasti
Kirjallinen loppureflektio arviointi 1-5 (opettaja arvioi, reflektio muodostaa arvioinnin perustan)

Osallistuminen kongressi delegaatio -haastatteluun.

Hylätty (0)

Suoritukset (lukupiirit, loppureflektio) ovat puutteellisia eivätkä täytä vähimmäisvaatimuksia, eikä täydennyksiä ole palautettu ajallaan, TAI opiskelija ei osallistu hänelle osoitetun tapahtuman suunnitteluun ja toteutukseen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Projektityö ja siihen valmistavat lukupiirit
Opiskelija/ryhmä toimii itsenäisesti, mutta ei täysin opetussuunnitelman tavoitteiden mukaisesti. Ohjeistusta ei hyödynnetä. Tietopohjan käsittely lukupiirissä ja soveltaminen projektissa on yksipuolista. Valittujen näkökulmien ja omien johtopäätösten esittäminen on heikkoa, eikä osaa opintojakson tavoitteista saavuteta. Lukupiirien tuotokset eivät sisällä kriittistä pohdintaa tai asioiden yhdistämistä. Lukupiiriehdotusten pohjalta tehty pienryhmän projektitoteutussuunnitelma ei selkeästi tue pienryhmän projektin toteutusta tai se on vajaa ja ylimalkainen.
Loppureflektio
Reflektiossa ei osoiteta luetun hallintaa ja pohdinta jää pinnalliseksi. Tapahtumatoteutuksesta (projekti) opittu on joko itsestään selvää tai pinnallista. Reflektio on yksipuolinen ja/ tai lyhyt. Tiimityöskentely puutteellista. Poissaoloja.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Arvosanan 3
Projektityö ja siihen valmistavat lukupiirit:
Opiskelija/ryhmä on aloitteellinen, jossain määrin innovatiivinen ja kriittinen ja hyödyntää oppimateriaalia hyvin. Teoreettisen tietopohjan ja viimeisimmän tutkimustiedon valinta ja hyödyntäminen ovat melko monipuolista ja sopivaa aiheeseen. Luettua pohditaan ja kokonaisuuksia esitetään pääosin loogisella ja selkeällä tavalla.
Tuotos sisältää kriittistä ajattelua ja toiminta on aktiivista. Lukupiirien tuotoksista on osittain hyötyä projektin toteutukseen.
Loppureflektio
Reflektiossa palataan luettuun teoriatietoperustaan ja pohdinta täydentyy opitun sekä projektin kokemuksilla. Reflektointi on melko monipuolista tai osittain analyyttistä, opittua pohtien. Reflektoiniti on ehjä, tehtävänantoon vastaava kokonaisuus.

Melko aktiivinen osallistuminen tapahtuman suunnitteluun ja toteutukseen tai tiimityössä kehitettävää.
Arvosanan 4 täyttää kriteerit arvosanalle 3, mutta ei kata riittävästi arvosanaa 5.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Projektityö ja siihen valmistavat lukupiirit:
Opiskelija/ryhmä käyttää hyväkseen koko ryhmän resursseja ja osaamista. Lukupiireihin on valmistauduttu hyvin ja aiheeseen osoitetaan selkeää kiinnostusta. Opiskelija/ryhmä osaa lukupiirin pohjalta analysoida kriittisesti erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja projektiin liittyen ja rakentaa asiakaslähtöisen kokonaisuuden ottaen huomioon tapahtumatoteutuksen eri näkökulmia ja reunaehtoja. Opiskelija/ryhmä on ottanut vastaan palautetta rakentavasti ja hyödyntänyt sitä myös projektityön aikana. Ryhmän työ on dialogista ja se kehittää kaikkien osallistujien tietotaitoa ja osaamista.
Loppureflektio:
Reflektio on looginen ja ehjä kokonaisuus. Reflektiossa on selkeästi esillä monipuolinen teoriataustaan ja liiketaloudellisiin reunaehtoihin perehtyminen, tietoperustan soveltaminen projektiin sekä opitun jäsentely. Teksti on analyyttista ja osittain kriittistäkin.
Aktiivinen osallistuminen tapahtuman suunnitteluun ja toteutukseen osana tiimiä.

Lisätiedot

Toteutettavat tapahtumat ovat

1) International Language Week (ILW) - lähinnä vaihto-opiskelijoiden toteutus. Toteutusviikko 18. - 23.11.2024 EDU Kampuksen tiloissa. Tämä tapahtuma on vaihto-opiskelijoiden vastuulla.

2) Matkailuakatemian verkostopäivät - Tourism Academy Networking Seminar 31.10. at EDU Campus.

3) 14.11. V-S liiton koordinoima matkailun sidosryhmätilaisuus Turku AMK:n tiloissa

4) Opintojakson päätapahtuma on: Find Your Future - Ura- ja rekrymessut, EDU ja ICT kampuksilla 28.11.2024. Tämä tapahtuma on PLMWES23 -ryhmän vastuulla
Messut toteutetaan yhteistyössä TERHY:n ja International Business opiskelijoiden kanssa. Toimeksiantajana on COS-yksikkö

5) Osallistuminen kansalliseen Kongressi Delegaattien -haastatteluun Turun kongresseissa. Kohteeksi on valittu tapahtuma Logomossa viikolla 38. Myös ILW aikana voidaan tehdä delegaattitutkimusta.

Siirry alkuun