Myynti- ja neuvottelutaidotLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: KH00BN24
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija
• osaa valmistautua myyntineuvotteluun
• tunnistaa ja osaa käyttää erilaisia neuvottelutekniikoita eri rooleissa, erilaisissa myyntineuvottelutilanteissa
• tunnistaa erilaisia vuorovaikutustyylejä ja osaa perustella argumenttejaan näihin pohjautuen
• tunnistaa asiakasarvon merkityksen ja osaa viestittää sen asiakkaalle
• osaa johtaa myyntikeskustelun eri vaiheita keskustelun avauksesta, tarvekartoitukseen perustuvan ratkaisun ehdottamisesta aina sitoumuksen saamiseen asiakkaalta
• tiedostaa asiakassuhteen ylläpidon ja kehittämisen kannalta keskeiset toimintatavat
Sisältö
• Myyntineuvotteluun valmistautuminen
• Myyntineuvottelun vaiheet ja neuvottelun kulun ohjaaminen
• Adaptiivisuus asiakaskohtaamisessa
• Neuvottelutekniikat ja roolit
• Tarvekartoitustekniikat
• Asiakkaan sitouttaminen ja kaupan päättäminen
• Jatkosta sopiminen ja neuvottelun jälkihoito
• Tuutorointi