Asiakas- ja käyttäjälähtöinen kehittäminenLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: KU00BR34
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
- Vastuuhenkilö
- Markus Hatakka
- Jani Pihlajamaa
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• tunnistaa, analysoida ja määritellä asiakkaiden ja käyttäjien ongelmia ja tarpeita
• tuottaa ja arvioida luovia ideoita ja ratkaisuja monialaisessa tiimissä
• hyödyntää muotoiluajattelua ja palvelumuotoilun menetelmiä liiketoimintakonseptien, tuotteiden ja palveluiden kehittämisessä
Sisältö
• Asiakkaiden ja käyttäjien ongelmat ja tarpeet kehittämisen lähtökohtana
• Ratkaisujen ideointi, testaaminen ja arviointi
• Muotoiluajattelu liikeidean kehittämisen tukena
• Palvelumuotoilun menetelmät kehittämistyössä