Asiakaslähtöinen ohjaus ja viestintä osana sairaanhoitajan vastaanottotyötä (4op)
Opintojakson tunnus: TH00CR61
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 4 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Tavoitteet
- Ymmärtää asiakaslähtöisyyden merkityksen vastaanottotyössä.
- Tunnistaa asiakkaan ohjauksen keskeisiä sisältöalueita.
- Hallitsee viestinnän
Sisältö
Sisältö
• Ohjaus hoitomenetelmänä (potilaan kokonaistilanne, jatkohoito)
• asiakaslähtöisyys asiakastyössä,
• vuorovaikutustaidot vastaanottotilanteissa, puhelimessa sekä taidot sähköiseen ja virtuaaliseen kohtaamiseen
• palveluohjaus osaaminen, oikeiden palvelujen piiriin ohjaaminen
• omahoidon tukeminen, todetun sairauden oireet, tutkimukset, hoito ja elintavat…
• Digitaaliset välineet ja ympäristöt
• Sähköisten palveluiden käytön ohjaus
• yleinen neuvonta ja ohjaus,
• Viestintä, Terveysviestintä