Asiakastyön prosessiLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: 7081207
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija- ymmärtää asiakkuuden prosessinominaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet.- osaa arvioida ja kuvata asiakasprosessin eri vaiheita.- osaa tunnistaa yksilöiden ainutkertaisuuden.- kykenee havaitsemaan arvoristiriitoja.- ymmärtää asiakkaan kokemuksen ja osallisuuden merkityksen kuntoutumisessa
Sisältö
Asiakastyön prosessin eri vaiheetAsiakastyön dokumentointiTyö- ja toimintakykyisyys ja niiden arviointiKuntoutuksen palvelujärjestelmäAsiakas oman tilanteensa asiantuntijanaSosiaalihuoltolakiLaki sosiaalihuollon asiakaskirjoistaVammaistyöKriisityö