Asiakkuudet ja prosessien johtaminenLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: 7151119
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelijakykenee selittämään strategian merkityksen johtamisen välineenä sekä tuntee strategiaprosessin.käyttää hallinnollisissa toimintaprosesseissa eettistä vastuutahallitsee johtamisen palvelujärjestelmän muutosprosesseissa ja strategisen johtamisen prosessit sekä niiden merkityksen muutoksen johtamisessa.kehittää ja johtaa asiakaslähtöisiä sosiaali- ja terveyspalveluorganisaation toiminta- ja palveluprosessejakykenee kehittämään organisaation toimintaprosesseja ja arvioimaan toiminnan laatua ja perehtyy laadunhallinnan menetelmiinhallitsee asiakkuusajattelunOpiskelija osaaselittää sosiaali- ja terveyspalveluorganisaation palveluprosessien johtamiseen ja kehittämiseen liittyvää käsitteistöäsoveltaa toiminnan johtamisen ja työyhteisön kehittämisen keskeisimpiä teoriasuuntauksia ja tutkimustietoa oman johtamisosaamisen perustanaselittää strategian merkityksen johtamisen välineenä sekä strategiaprosessin ja sen läpiviennin perusteetsuunnitella asiakaslähtöisiä palveluprosessejaselittää muutosjohtamisen ja hallitsee muutoksen johtamisen edellyttämän organisaation sisäisen ja ulkoisen viestinnänarvioida ja kehittää toiminnan laatua ja perehtyy laadunhallinnan keskeisiin menetelmiinkäyttää hallinnollisissa toimintaprosesseissa eettistä vastuutaarvioida asiakkuuksien merkitystä osana palveluprosessejavalita markkinoinnin ja viestinnän osaksi organisaation toiminnan kehittämistä ja johtamista
Sisältö
Organisaatio- ja johtamisteoriat ja johtajuuden tutkimusOrganisaation ja johtamisen kulttuurit, arvot ja etiikkaJohtaminen palvelujärjestelmän muutosprosesseissaAsiakaslähtöisyysStrateginen johtajuusStrategiaprosessi ja laatuOrganisaatioiden toimintaprosessit ja niiden johtaminenPalveluprosessit ja kehittämistoimenpiteetAsiakkuudetMarkkinointi ja viestintä johtamisessaTyölainsäädäntö