Asiakas- ja verkostosuhteiden johtaminenLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: 3191051
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
- Vastuuhenkilö
- Timo Tolmunen
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee asiakassuhteiden ja verkostojen johtamiseen liittyvät ajankohtaiset kysymykset ja tutkimustrendit
- osaa arvioida ja soveltaa uutta tutkimustietoa yrityksen asiakassuhteiden johtamisessa ja liiketoimintakonseptien kehittämisessä
- pystyy toimimaan erilaisissa asiakas- ja sidosryhmäsuhteiden johtamis- ja kehittämistehtävissä asiakasarvoa tuottavasti
Sisältö
- asiakassuhdejohtamisen kehittyminen ja siihen liittyvä teoreettinen keskustelu
- asiakassuhdestrategioiden kehittäminen, asiakkuuksien eri vaiheet ja keinot ylläpitää asiakkuuksia
- erilaiset verkostot ja niiden johtamisen problematiikka
Esitietovaatimukset
Liiketalouden perusteet