Leadership of Customer and Network Relationships (5 cr)
Code: 3191051-3005
General information
- Enrollment
-
02.12.2022 - 30.01.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
13.02.2023 - 31.05.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master of Business Administration, Business Development
- Teachers
- Nina Vainio
- Mervi Varhelahti
- Course
- 3191051
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
OPINTOJAKSO EI TOTEUDU VÄHÄISEN ILMOITTAUMISMÄÄRÄN VUOKSI
Opintojakson osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee asiakassuhteiden ja verkostojen johtamiseen liittyvät ajankohtaiset kysymykset ja tutkimustrendit
- osaa arvioida ja soveltaa uutta tutkimustietoa yrityksen asiakassuhteiden johtamisessa ja liiketoimintakonseptien kehittämisessä
- pystyy toimimaan erilaisissa asiakas- ja sidosryhmäsuhteiden johtamis- ja kehittämistehtävissä asiakasarvoa tuottavasti
Opintojakson sisältö
- asiakassuhdejohtamisen kehittyminen ja siihen liittyvä teoreettinen keskustelu
- asiakassuhdestrategioiden kehittäminen, asiakkuuksien eri vaiheet ja keinot ylläpitää asiakkuuksia
- erilaiset verkostot ja niiden johtamisen problematiikka
Objective
After completing this course the student
- knows the current issues and research trends concerning the management of customer and network relationships
- is able to evaluate and apply the recent research results when managing customer relationships and developing business concepts
- is able to operate succesfully in different kind of customer or stakeholder relationships management and development positions
Content
Contents:
- developments of customer relationships management thinking and the theoretical discussion
- different stages of customer relationships and the methods and tools to maintain and develop customer relationships
- different types of networks and network relationships and the problematics related to managing them
Materials
tarkemmat tiedot itslearning-oppimisalustalla
Teaching methods
Lähi- ja verkko-opinnot
Exam schedules
-
International connections
Ennakkotehtävä
Osallistuminen lähipäiviin
- vähintään yhteen lähipäivään osallistuminen pakollista
- mahdollinen poissaolo korvataan korvaavalla tehtävällä
Aktiivisuus lähipäivinä
Oppimistehtävät
Completion alternatives
-
Student workload
tarkemmat tiedot itslearning-oppimisalustalla
Qualifications
Basic business studies