Skip to main content

Leadership of Customer and Network Relationships (5 cr)

Code: 3191051-3005

General information


Enrollment
02.12.2022 - 30.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.02.2023 - 31.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master of Business Administration, Business Development
Teachers
Nina Vainio
Mervi Varhelahti
Course
3191051
No reservations found for realization 3191051-3005!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

OPINTOJAKSO EI TOTEUDU VÄHÄISEN ILMOITTAUMISMÄÄRÄN VUOKSI

Opintojakson osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee asiakassuhteiden ja verkostojen johtamiseen liittyvät ajankohtaiset kysymykset ja tutkimustrendit
- osaa arvioida ja soveltaa uutta tutkimustietoa yrityksen asiakassuhteiden johtamisessa ja liiketoimintakonseptien kehittämisessä
- pystyy toimimaan erilaisissa asiakas- ja sidosryhmäsuhteiden johtamis- ja kehittämistehtävissä asiakasarvoa tuottavasti
Opintojakson sisältö
- asiakassuhdejohtamisen kehittyminen ja siihen liittyvä teoreettinen keskustelu
- asiakassuhdestrategioiden kehittäminen, asiakkuuksien eri vaiheet ja keinot ylläpitää asiakkuuksia
- erilaiset verkostot ja niiden johtamisen problematiikka

Objective

After completing this course the student
- knows the current issues and research trends concerning the management of customer and network relationships
- is able to evaluate and apply the recent research results when managing customer relationships and developing business concepts
- is able to operate succesfully in different kind of customer or stakeholder relationships management and development positions

Content

Contents:
- developments of customer relationships management thinking and the theoretical discussion
- different stages of customer relationships and the methods and tools to maintain and develop customer relationships
- different types of networks and network relationships and the problematics related to managing them

Materials

tarkemmat tiedot itslearning-oppimisalustalla

Teaching methods

Lähi- ja verkko-opinnot

Exam schedules

-

International connections

Ennakkotehtävä
Osallistuminen lähipäiviin
- vähintään yhteen lähipäivään osallistuminen pakollista
- mahdollinen poissaolo korvataan korvaavalla tehtävällä
Aktiivisuus lähipäivinä
Oppimistehtävät

Completion alternatives

-

Student workload

tarkemmat tiedot itslearning-oppimisalustalla

Qualifications

Basic business studies

Go back to top of page