Please select the curriculum by the start year of studies and competence track.
Hille Halonen
Maarit Janhunen
Maarit Janhunen
Minna Pohjola (not translated)
Face-to-face
Itsenäinen - ja parityöskentely. (not translated)
Paritehtävä: HYV / Täydennettävä / HYL
Yksilötehtävä: HYL, 1-5 (not translated)
Finnish
01.08.2023 - 31.12.2023
02.07.2023 - 30.09.2023
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max.5 opiskelijaa mukaan. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
H-5
Ei valinnaista suoritustapaa. (not translated)
Opintojaksoon liittyy yksilö ja paritehtävä. (not translated)
Oppimistehtävät:
1. Paritehtävä (kolmannen sektorin toimija)
2. Yksilötehtävä (suomalaisten terveys ja terveyshaasteet vuonna 2050)
Opintojakson työmäärä 5 op (= 135 tuntia) (not translated)
Opintojakson ajoitus: 7.9.-22.11.2023
Opintojakso aukeaa Itslearningissa viikolla 36 ja siellä ilmoitetaan tarkempi aikataulu.
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· analysoida terveyden edistämisen tulevaisuuden haasteita ja etsiä ratkaisuja niihin
· kehittää terveyden edistämisen rakenteita ja tunnistaa kehittämishaasteet osaksi modernin yhteiskunnan kehitystä
· syventää tietämystään terveyden edistämisen yritystoiminnasta ja tunnistaa yritystoiminnan mahdollisuuksia omalla toimialallaan
· tunnistaa ja kehittää innovatiivisia ongelmanratkaisuja terveyden edistämiseen alueellisessa, kansallisessa ja kansainvälisessä tutkimus- ja kehittämistoiminnassa
· kehittyy terveyden edistämisen kansainvälisenä toimijana
Sisältö:
- terveyden edistämisen asiantuntijuus
- terveyden edistämisen rakenteet (muuttuvat toimintaympäristöt ja säädökset, Hyvinvointialue SOTE)
- sisäinen yrittäjyys ja itsensä johtaminen
- terveyden edistämisen pedagoginen osaaminen ja oppiminen (elinikäinen oppiminen, modernit oppimisympäristöt, innovaatiopedagogiikka ja innovatiiviset ongelmanratkaisutaidot)
- kansainväliset toimintaympäristöt terveyden edistämisessä
- innovaatiokyvykkyys osana terveyden edistämistä (not translated)
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä määräaikaan mennessä ja/tai osallistunut lähiopetukseen. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia/eivät vastaa tehtävänantoon/tehtävissä on havaittavissa plagiointia. (not translated)
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt pintapuolisesti. Lähdemateriaalien käyttö on niukkaa, tekstissä on asia-/käsitevirheitä ja työ on sisällöllisesti hajanainen/ulkoasultaan viimeistelemätön. (not translated)
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt hyvin, sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on asianmukaista, eikä tekstissä juurikaan ole havaittavissa käsite- tai asiavirheitä. (not translated)
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään kurssin sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on monipuolista, eikä tekstissä ole käsite- tai asiavirheitä. Esitetyt näkökulmat ja väitteet perustellaan ja oppimistehtävistä välittyy tutkiva ja pohtiva ote. (not translated)
Tiina Murto
Maarit Janhunen
Maarit Janhunen
Tiina Murto (not translated)
Distance learning
Itslearningissa ovat linkit kirjallisuuteen, www-sivuille ja opetusvideoihin. (not translated)
Itsenäinen ja ryhmätyöskentely. 4 oppimistehtävää, joista kolme ryhmätehtävää ja yksi itsenäinen (ei arvioitava) orientaatiotehtävä
Ryhmätehtävät tehdään monialaisissa ryhmissä (5-6 hlö / ryhmä), samat ryhmät kaikissa tehtävissä. Ryhmät valitaan itse Itslearningissa erillisen ohjeen mukaan. (not translated)
Kehittämistoiminnan johtaminen ja Kehittämistoiminnan arviointi ja juurruttaminen: T1 - K5 (arviointikriteerit Itslearningissa)
Muut tehtävät: hyväksytty / hylätty
Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien tehtävien suorittamista sovitussa aikataulussa. (not translated)
Finnish
13.09.2023 - 15.12.2023
06.04.2023 - 13.09.2023
50 - 150
Avoin AMK: maksimi 5 opiskelijaa.
On YAMK-opintoja eikä sovellu perustutkintoon. (not translated)
Master School
Master's Degree Programme in Health Promotion
Kupittaa Campus
2 credits
5 credits
H-5
Ei ole. (not translated)
Tenttiä ei ole. (not translated)
Verkko-toteutus: tarkemmat tiedot tehtävistä löydät Itslearningista.
Opintojakson aloitusinfo verkossa 13.9.2023 klo: 15-15.45.
Kurssi alkaa virallisesti 18.9.2023.
Oppimistehtävät Itslearningissa ohjaavat pedagogisia ratkaisuja osatehtävittäin. (not translated)
Oppimistehtävät:
1. Kehittämisprojektin prosessi (orientaatiotehtävä/yksilö)
2. Kehittämisen menetelmät (ryhmätehtävä): posteri valitusta menetelmästä ja vertaispalaute muiden ryhmien postereista
3. Kehittämistoiminnan johtaminen: essee (ryhmätehtävä)
4. Arviointi- ja juurruttamismenetelmät: essee (ryhmätehtävä) (not translated)
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin
Sisältö:
- Osalliistavan työelämän kehittämisprosessin suunnittelu
- Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
- Osallistavia työelämän kehittämismenetelmiä
- Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten juurruttaminen / implementointi (not translated)
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Maarit Janhunen
Maarit Janhunen
Ritva Laaksonen-Heikkilä (not translated)
Distance learning
Kirjatentti:
Teos: ANNA-MAIJA PIETILÄ & ANJA TERKAMO-MOISIO (TOIM.)
NÄKÖKULMIA TERVEYTEEN JA SEN EDISTÄMISEEN, 2019
Linkki teokseen sähköisessä oppimisympäristössä.
Opetuksessa käytettävä muu materiaali nähtävillä sähköisessä oppimisympäristössä. (not translated)
Opetus toteutuu verkko-opetuksena eri oppimismenetelmin. (not translated)
Orientoiva tehtävä: hyväksytty / hylätty
Kirjatentti: hyväksytty / hylätty
Ryhmätehtävä ja oma pohdintaosuus
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl./T1-K5. Arviointi koostuu tehtäväarvioinnista
Sähköisessä oppimisympäristössä on kuvattuna ryhmätehtävän arviointikriteerit
sekä kirjatentin hyväksytty-hylätty -kriteerit (not translated)
Finnish
01.08.2023 - 31.12.2023
02.07.2023 - 30.09.2023
20 - 35
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 5 opiskelijaa mukaan. (not translated)
Master School
Master's Degree Programme in Health Promotion
5 credits
H-5
Kirjatentti ajankohta 11.10.2023 (klo 17.00-19.00)
Tarvittavat uusintamahdollisuudet (max. kaksi (2) kertaa) sovitaan ryhmän kanssa (not translated)
Oppimistehtävät:
Verkkokeskustelu ajalla
Kirjatentti
Ryhmätehtävä, jossa yksilöllinen pohdintaosuus ja näiden palautus
Ohjeet sähköisessä oppimisympäristössä.
Opintojakson työmäärä: 135 tuntia
Kirjatentti 2 tuntia
Pari/ryhmätehtävä 20 tuntia
Verkkokeskustelu 5 tuntia
Itsenäinen opiskelu 100 tuntia
Lähiopetus 8 tuntia
5op = 135tuntia (not translated)
Terveyden edistämisen tietoperusta -opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tunnistaa väestön terveyden ja hyvinvoinnin sekä ymmärtää niihin vaikuttavien tekijöiden merkityksen terveyden edistämisen lähtökohtana. Hän tuntee terveyden edistämisen erityisosaamista edellyttävät käsitteet sekä terveyden edistämisen eettisen perustan ja arvolähtökohdat.
·Opiskelija tietää terveyden edistämisen alueelliset, kansalliset ja kansainväliset tutkimus- ja kehittämisohjelmat ja niitä ohjaavat säädökset sekä osaa käyttää terveyden edistämisen tietoperustaa toiminnassaan. Lisäksi hän osaa analysoida ja arvioida väestön terveyttä ja hyvinvointia kuvaavia tutkimuksia ja muuta ajankohtaista informaatiota osana terveyden edistämisen.
Opintojakson suorittamiseksi opiskelijan tulee tehdä yksi kirjatentti, yksi ryhmätyö (kirjallinen työ), yksilöllinen pohdintaosuus ryhmätyöhön sekä osallistua aktiivisesti lähiopetukseen, keskusteluun ja seminaareihin.
Opetus toteutuu seuraavasti:
13.9.2023 klo 10.00-11.30 Orientaatio ja tehtäväksiannot
27.9.2023 klo 08.30 - 14.00 Opetus, Orientoivan tehtävän läpikäynti
11.10.2023 klo 17.00 - 19.00 Kirjatentti nettitenttinä
25.10.2023 klo 08.30 - 14.00 Kirjallisen tehtävän esittelyt ja yhteenvedot
lisäksi tapaamisia verkossa, joista sovitaan erikseen opintojakson alussa. (not translated)
Teoreettiset lähtökohdat (teoriatieto, käsitteet)
Lähdemateriaali niukkaa ja/tai hyödyntämättä. Teoriaperusta puuttuu.
Työn sisältö (ohjelman kuvaus ja tarkastelu ks. ohjeet)
Sisältöä ei ole kohdennettu eikä työ ole sisällöltään riittävä. Työssä ei ole käsitelty keskeisiä asioita.
Työn rakenne ja johdonmukaisuus
Työn rakenne sekava tai sisältöalueet irralliset tai osia puuttuu.
Oma pohdinta (perustelut ja kriittinen tarkastelu)
Pohdinta ei kohdistu työn sisältöön tai puuttuu kokonaan.
Ulkoasu epäsiisti, lähteet ja lähdeviitteet puuttuvat suurimmaksi osaksi. (not translated)
Teoreettiset lähtökohdat (teoriatieto, käsitteet)
Lähdemateriaali vähäistä ja/tai puutteellinen.
Työn sisältö (ohjelman kuvaus ja tarkastelu ks. ohjeet)
Työ on sisällöllisesti suppea tai puutteellinen (vrt. ohjeet). Asioiden käsittely pintapuolista.
Työn rakenne ja johdonmukaisuus
Työn rakenne hajanainen tai puutteellinen.
Oma pohdinta (perustelut ja kriittinen tarkastelu)
Pohdinta niukkaa ja/tai pinnallista. Kriittinen ja asiantunteva ote työstä puuttuu.
Muotoseikat
Ulkoasu puutteellinen, ilmaisu epäselvää, lähteet ja lähdeviitteet puutteelliset. (not translated)
Teoreettiset lähtökohdat (teoriatieto, käsitteet)
Perustuu asianmukaiseen ja riittävään lähdemateriaaliin.
Työn sisältö (ohjelman kuvaus ja tarkastelu ks. ohjeet)
Työ sisällöllisesti riittävä ja tarkoituksenmukainen (vrt. ohjeistus). Työssä käsitelty keskeisiä asioita.
Työn rakenne ja johdonmukaisuus
Työn rakenne selkeä ja pääsääntöisesti sisällöltään looginen.
Oma pohdinta (perustelut ja kriittinen tarkastelu)
Asioita tarkastelu pohtien. Pohdinta asiallisesti perusteltua.
Muotoseikat
Ulkoasu siisti, ilmaisu asiallista, lähteet ja lähdeviitteet pääsääntöisesti kirjallisen työn ohjeiden mukaiset. (not translated)
Teoreettiset lähtökohdat (teoriatieto, käsitteet)
Perustuu asianmukaiseen ja monipuoliseen lähdemateriaaliin.
Työn sisältö (ohjelman kuvaus ja tarkastelu ks. ohjeet)
Sisältö rajattu ja kohdennettu selkeästi. Asioita käsitelty laajasti ja monipuolisesti ohjeistuksen mukaisesti.
Työn rakenne ja johdonmukaisuus
Työ rakenteeltaan selkeä ja johdonmukainen, sisältö loogisesti etenevä.
Oma pohdinta (perustelut ja kriittinen tarkastelu)
Asioita tarkasteltu kriittisesti ja analysoiden. Pohdinta syvällistä ja kriittistä. Perustelut osoittavat syvällistä perehtyneisyyttä aiheeseen.
Muotoseikat
Ulkoasu siisti, ilmaisu selkeää ja sujuvaa. Lähteet ja lähdeviitteet kirjallisen työn ohjeiden mukaiset. (not translated)
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Tuuli Lahti
Yliopettaja Tuuli Lahti, tuuli.lahti@turkuamk.fi (not translated)
Face-to-face
In the itslearning course platform.
Studying instructed learning materials, individual written assignments, group work in multidisciplinary groups, reading and discussing in reading groups in your own study programme.
Assessment will be based on the individual and group assignments submitted in the itslearning course platform and on the demonstrated contribution to the group work in contact days.
Tutor teacher evaluates the assignments (assignments 1–4). To pass the course, students are expected to participate in the contact days and to contribute to group work in them, as well as to complete and turn in all the assignments. Missing contact day participation will be compensated by an extra assignment. Tutor teachers will keep records of participation in group work in contact days and evaluate the compensatory assignments.
Finnish
28.08.2023 - 10.12.2023
25.04.2023 - 15.09.2023
0 - 35
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
Hyväksytty/Hylätty
Contact days and lectures: 15 h
Online and virtual working individually and in groups: 120 h
Group work and assignments:
• Starting day 28.8.2023: multidisciplinary groups working with SITRA’s megatrend cards.
• Reading groups within each study programme: reading and discussing research articles/papers/reports, creating a visual presentation of the key ideas and publishing it in a discussion forum in the itslearning course platform (tutor teacher evaluates, pass/fail).
• Hackathon 27.11.2023 (a pre-meeting of the hackathon 15.11.2023): multidisciplinary groups work to solve real working-life problems.
Individual work and assignments:
• Orientation assignment: Futures consciousness and attitudes towards future (in the itslearning course platform; tutor teacher evaluates, pass/fail).
• Scenario assignment: imagining alternative professional futures (in the itslearning course platform; tutor teacher evaluates, pass/fail).
• Reflective report on utilizing futures thinking and anticipation methods in one’s own work (in the itslearning course platform; tutor teacher evaluates, pass/fail).
The course is compulsory for all Turku UAS Master Students. It will be implemented partly in groups comprised of students across the various study programmes, and partly as team and individual work within each study programme.
There are three contact days (Zoom-meetings: 28.8.2023, 15.11.2023 and 27.11.2023).) common to all students of the various study programmes, and further, there are common study materials and assignments in the itslearning course platform. In addition, the study programmes may add and cover discipline specific topics. This will be guided by the tutor teacher during the programme’s contact days.
***
THEME 1: CHANGING WORLD AND WORKING LIFE (calendar weeks 35-37)
• Common starting day 28.8. for all students of the various study programmes: orientation to the course, a keynote talk on the future working life and competence requirements, and group work with SITRA’s megatrend cards (tutor teachers will guide working of the groups).
• Students familiarize themselves independently with the materials in the itslearning course platform.
• Orientation assignment: Futures consciousness and attitudes towards future (DL 17.9.)
• (Each study programme may arrange lectures by TUAS specialists on themes such as new technologies, circular economy etc. during the programme’s contact days.)
***
THEME 2: FUTURES STUDIES AND ANTICIPATION (calendar weeks 38-41)
• Students familiarize themselves independently with the materials in the itslearning course platform.
• Scenario assignment: imagining alternative professional futures (DL 15.10.)
***
THEME 3: CHANGING WORKING LIFE IN MY FIELD (calendar weeks 42-45)
• Reading groups: reading and discussing research articles in groups that meet virtually or face to face, and creating a visual presentation based on the key ideas of the discussion. Readings are related to the changing work, working environment and competence requirements in the field of the study programme. The visual presentation will be shared in the itslearning course platform (DL 12.11.).
• Tutor teacher organizes the reading groups and compiles the list of readings (or guides students to find relevant research articles and reports).
***
THEME 4: SHAPING MY OWN FUTURE (calendar weeks (viikot 46-49)
• Students familiarize themselves independently with the materials in the itslearning course platform.
• Common Hackathon day 27.11. (a pre-meeting of the hackathon 16.11.) for all students of the various study programmes: group working to solve real working-life problems related to sustainable future. Students will familiarize themselves with the Hackathon instructions and assignments before the Hackathon day in the itslearning platform and submit their team reports there after the Hackathon (DL 3.12.).
There are two possible ways to participate in the hackathon: 1) as a commissioner or 2) as a student solving working life problems in a multidisciplinary small group.
• Final assignment: a reflective report on utilizing futures thinking and anticipation methods in one’s own work (DL 10.12.).
Tuuli Lahti
Tuuli Lahti, tuuli.lahti@turkuamk.fi
Face-to-face
Material of the course are available in the online learning-platform.
Individual tasks (orienting tasks and end tests of modules)
Collaborative group working (during contact meetings)
Pairworking (writing a policy brief)
Pairwork and tests of modules is assessed as 0-5 (as described in Its Learning), other tasks as pass/fail.
Finnish
01.01.2024 - 31.07.2024
02.12.2023 - 31.12.2023
0 - 35
Master-studies, not for bachelor-studies.
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
1 credits
H-5
No alternative methods available.
No exam.
Teaching in Turku University of Applied Sciences is based on innovation pedagogy approach: https://innopeda.turkuamk.fi/language/en/home/
Tasks and working in the online environment of the course 4 op
Contact teaching 1 op
Kontaktitapaamiset (not translated)
Student has not returned all assignments or attended to contact teaching sessions. The returned tasks are superficial or do not correspond to the assignment.
Student has returned all assignments and participated in contact teaching sessions. Student demonstrates basic understanding of the contents of the course.
Student has returned all assignments on time and participated in contact teaching sessions. Student demonstrates good understanding and application of the contents of the course.
Student has returned all assignments on time and participated in contact teaching. Student demonstrates profound understanding and application of the contents of the course.
Hille Halonen
Tuuli Lahti
tuuli.lahti@turkuamk.fi
Distance learning
Material of the course are available in the online learning-platform.
Individual tasks (orienting tasks and end tests of modules)
Collaborative group working (in breakout rooms during contact meetings)
Pairworking (writing a short policy brief)
Pairwork is assessed as 0-5 (as described in Its Learning), other tasks as pass/fail.
English
14.08.2023 - 31.12.2023
24.04.2023 - 25.08.2023
10 - 35
Master-studies, not for bachelor-studies.
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
Kupittaa Campus
1 credits
5 credits
H-5
No alternative methods available.
No exam.
Teaching in Turku University of Applied Sciences is based on innovation pedagogy approach: https://innopeda.turkuamk.fi/language/en/home/
Tasks and working in the online environment of the course 3 op
Contact teaching 2 op
Contact meetings will be organized via Zoom. Zoom link for these meetings can be found from the online learning environment of the course.
Student has not returned all assignments or attended to contact teaching sessions. The returned tasks are superficial or do not correspond to the assignment.
Student has returned all assignments and participated in contact teaching sessions. Student demonstrates basic understanding of the contents of the course.
Student has returned all assignments on time and participated in contact teaching sessions. Student demonstrates good understanding and application of the contents of the course.
Student has returned all assignments on time and participated in contact teaching. Student demonstrates profound understanding and application of the contents of the course.
Anu Vaihekoski
Minna Salakari
Face-to-face
Täydentyy lukukauden alkuun mennessä. (not translated)
Opintojakso toteutuu monimuotoisesti lähi- ja verkko-opetuksen menetelmin. (not translated)
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl./T1-K5. Arviointi koostuu kirjallisten tehtävien arvioista. (not translated)
Finnish
01.08.2023 - 31.12.2023
02.07.2023 - 23.08.2023
Avoimen AMK:n opiskelijamäärä 5.
Soveltuu YAMK-tason opiskelijoille, ei sovellu AMK-opiskelijoille. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
H-5
Täsmentyy lukukauden alkuun mennessä. (not translated)
Opintojakso toteutuu monimuotoisesti lähi- ja verkko-opetuksen menetelmin. Opiskelijoilta edellytetään osallistumista kaikille lähiopetustunneille. (not translated)
Täydentyy lukukauden alkuun mennessä. (not translated)
Opintojakson (5op) tavoitteena on, että opiskelija osaa käyttää hyvinvointiteknologian tarjoamia mahdollisuuksia terveyden edistämisessä, kehittää innovatiivisia ongelmanratkaisuja terveyden edistämiseen alueellisessa, kansallisessa ja kansainvälisessä tutkimus- ja kehittämistoiminnassa, hahmottaa digitalisaation ja sähköiset sekä liikkuvat palvelut osana sosiaali- ja terveyspalveluita ja terveyden edistämistä, analysoi viestinnän ja median ajankohtaisia ilmiöitä terveyden edistämisen näkökulmasta.
Sisällöstä:
· terveysmedia ja terveyden lukutaito
· sosiaalinen media terveyden edistämisessä
· kulttuurihyvinvointi osana terveyden edistämistä
· digitalisaatio, sähköiset ja liikkuvat palvelut
· innovaatiopedagogiikka terveyden edistämisessä
Kontaktiopetus: (not translated)
Täsmentyy lukukauden alkuun mennessä. (not translated)
Täsmentyy lukukauden alkuun mennessä. (not translated)
Täsmentyy lukukauden alkuun mennessä. (not translated)
Täsmentyy lukukauden alkuun mennessä. (not translated)
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Sanna-Maria Nurmi
Face-to-face
Opinnäytetyön aiheeseen liittyvät kansallset ja kansainväliset julkaisut, kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin sekä mentorointiin liittyvä kirjallisuus. (not translated)
Itsenäinen työskentely, projektipäällikkönä toimiminen sekä seminaarityöskentely. Lähtökohtana sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Kehittämisprojekti kokonaisuudessaan perustuu Innopeda-oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Itslearning-oppimisympäristön materiaaleissa. (not translated)
Hyväksytty tehtävien suorittaminen
Loppuraportti T1 - K5
(Katso arviointikriteerit ja arviointilausunto) (not translated)
Finnish
28.08.2023 - 30.05.2025
25.08.2023 - 31.08.2024
Raporttivaiheeseen voi siirtyä, kun toteutusvaihe on hyväksytty. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
H-5
Oppiminen ja soveltava TKI-toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopeda-pohjaisen oppimisjatkumon ja kolmikantamallin avulla. (not translated)
Loppuraportin valmiiksi saattaminen ja sen plagiointitarkastus Ouriginalissa
Itsearviointi
Posterien työstäminen ja esittäminen KV-päivässä sekä TALK-seminaarissa
Kypsyysnäytteen kirjoittaminen
10 op (not translated)
Tavoitteet:
Opiskelija osaa
• tuottaa kehittämisprojektistaan kielellisesti hyväksyttävän kirjallisen loppuraportin
• suullisesti esittää kehittämisprojektinsa prosessin, keskeiset tulokset ja tuotoksen
• arvioida kriittisesti omaa osaamistaan projektipäällikkönä ja kehittämisprojektinsa eri vaiheita
• tunnistaa kehittämisprojektinsa lopputuotoksen hyödynnettävyyden
• arvioida kriittisesti toisten kehittämisprojektien prosessia, tuotosta ja loppuraporttia
• kirjoittaa opinnäytetyöstään kypsyysnäytteen
Sisältö:
• Opinnäytetyön loppuraportti
• Kirjallinen itsearviointi
• Kypsyysnäyte
• Opinnäytetyötä esittelevä posteri (englanti)
• Suullinen esitys tai posteri opinnäytetyöstä (suomi) (not translated)
Kirsi Mononen
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Tuuli Lahti
Distance learning
Opinnäytetyön aiheeseen / ilmiöön liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin liittyvä kirjallisuus.
Tiedonhakijan oppaat https://libguides.turkuamk.fi/etusivu (not translated)
Opinnäytetyön yhteisinfot,
Opinnäytetyön tietoiskut (erityisesti 2. lukukaudella)
Lähi/etäopetus
Pienryhmäohjaus (not translated)
Opinnäytetyön suunnitelman ja tarvittaessa tutkimussuunnitelman arvioinnin kohteet ovat: hanke-/työelämälähtöisyys, aihealueeseen perehtyneisyys, tietoperusta, tavoitteiden / tehtävien asettaminen, kehittävä ja tutkimuksellinen ote, eettisyys ja luotettavuus, tavoiteltava tuotos / tulos ja sen hyödynnettävyys, opinnäytetyön etenemisen ja tuotoksen arviointi, suullinen ja kirjallinen raportointi ja oma asiantuntijuus
sekä opinnäytetyösopimuksen laatiminen ja sen allekirjoitusprosessi. (not translated)
Finnish
28.08.2023 - 31.07.2025
28.08.2023 - 31.12.2023
20 - 35
Opinnäytetyön suunnitelma -opintojakson hyväksyminen edellyttää siis varsinaisen opinnäytetyön suunnitelman lisäksi mahdollista tutkimuslupaa sekä opinnäytetyösopimuksen laatimista. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
Kupittaa Campus
3 credits
10 credits
Hyväksytty/Hylätty
Lähtökohtana on sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Opinnäytetyö kokonaisuudessaan perustuu Innopeda-oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti It's-oppimisympäristön materiaaleissa.
Oppiminen ja soveltava TKI-toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopeda-pohjaisen oppimisjatkumon ja kolmikantamallin avulla. Kolmikantamalli perustuu opiskelijan, työelämämentorin ja opettajan väliseen yhteistyöhön. (not translated)
Ensimmäinen lukukausi:
1. Opinnäytetyön yhteisinfot ja tietoperustaan perehtyminen
2. Tiedonhankinnan verkkokurssi (27 t).
3. Hyväksytty opinnäytetyön aihe (15t)
Toinen lukukausi:
1) Osallistuminen suunnitelmatyöpajaan lukukauden alussa
Opinnäytetyön suunnitelman laadinta
2) Esittely suunnitelmatyöpajassa
3) Vertaiskeskusteluun osallistuminen
Opinnäytetyö tietoiskuihin osallistuminen aiheen ja tarpeen mukaisesti
Opinnäytetyön suunnitelman laadintaa edeltää ideatyöpajoihin osallistumisen ja ideavaiheen kuvauksen esittelyn. Suunnitelman yhteyteen tarvittaessa laaditun tutkimussuunnitelman (yhteensä 213 t).
Suunnitelman esittely ja vertaiskeskustelu sekä opinnäytetyösopimus (yhteensä 15t).
Opintojakson (10op) opiskelijan työtunnit yhteensä 270t. (not translated)
Opinnäytetyön suunnitelma (10op) opintojakso sijoittuu 1.-2. lukukaudelle.
Ensimmäinen lukukausi (laajuus 2op):
- Opinnäytetyön yhteisinfot
- Ideatyöpajat ja teoriaperustan laatiminen
- Tiedonhankinnan verkkokurssi (1 op)
Toinen lukukausi (laajuus 8op):
- Osallistuminen TERHY Master Schoolin yhteiseen suunnitelmainfoon lukukauden alussa
- Suunnitelmatyöpajaan osallistuminen
- Vertaiskeskusteluun osallistuminen
- Hyväksytty Opinnäytetyön suunnitelma
- Opinnäytetyösopimus
- Opinnäytetyö tietoiskut osallistuminen aiheen ja tarpeen mukaisesti (not translated)
Opinnäytetyön suunnitelma ja tarvittaessa tutkimussuunnitelma on laadittu ohjeiden mukaan, ja niissä ilmenevät edellä mainitut asiat. (not translated)
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Minna Pohjola (not translated)
60% Face-to-face, 40% Distance learning
Kontaktiopetusta ja etäopetusta sekä pienryhmä että itsenäistä työskentelyä (not translated)
Suomeksi
Arviointi ja arvosanan muodostuminen:
•Orientoiva tehtävä HKS/HYL
•Luennoille osallistuminen ja seminaarityöskentely HKS/HYL
•Paritehtävä T1 - K5
•Kirjallinen yksilötyö T1 - K5
•Itsearvioinnin, vertaispalautteen sekä opintojaksopalautteen laatiminen
Numeerinen arvosana muodostuu Paritehtävän ja Kirjallisen yksilötyön keskiarvosta. (not translated)
Finnish
01.08.2023 - 31.12.2023
02.07.2023 - 05.10.2023
25 - 40
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 5 opiskelijaa mukaan. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
Kupittaa Campus
1 credits
2 credits
H-5
Opiskelijan työmäärän mitoitus (5op, 135t):
•Lähiopetus (asiantuntijaluennot ja seminaari) 17 h
•Kirjalliset tehtävät 40h
•Itsenäinen työskentely 78 h (not translated)
Opintojakso sisältää lähiopetusta, tehtäviä ja itsenäistä työskentelyä sekä vertaisarvioinnin ja seminaarin.
- terveyden edistämisen interventiot ja menetelmät
· interventioiden vaikuttavuus ja tuloksellisuus
· vaikuttavuus ja tuloksellisuus käsitteenä
· vaikuttavuuden ja tuloksellisuuden arviointi ja menetelmät
Kurssin kokonaisuus on seuraava:
Lähiopetuskerta
4.10.2023 klo 8.30-10.00
5.10.2023 klo 8.30-15.30
2.11 .2023 klo 8.30-15.30
Tehtäväpalautukset
Orientoiva tehtävä - testi
Yksilö/paritehtävä
Kirjallinen yksilötehtävä (not translated)
Hylätty (0): Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista. (not translated)
Tyydyttävä (1-2): On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin. (not translated)
Hyvä (3-4): On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. (not translated)
Kiitettävä (5): On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista. (not translated)
Anu Vaihekoski
Sanna-Maria Nurmi
Face-to-face
Itslearningissa ilmoitettu lähdemateriaali sekä muu opiskelijan itsensä hankkima lähdemateriaali. (not translated)
Itsenäinen työskentely
Oppimistehtävä ryhmätyönä
Tentti (not translated)
Oppimistehtävä: H-K5 (arviointikriteerit itslearningissa)
Tentti: H- K5 (pisterajat Itslearningissa)
Opintojakson arvosana muodostuu oppimistehtävän ja tentin arvosanasta. (not translated)
Finnish
01.08.2023 - 31.12.2023
02.05.2023 - 06.09.2023
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoin AMK maksimi 5 opiskelijaa. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
H-5
Tentti on mahdollista tehdä kolme kertaa erikseen ilmoitettuna ajankohtana. (not translated)
Itsenäinen opiskelu, tenttiin valmistautuminen ja perehtyminen opintojakson keskeiseen kirjallisuuteen: 75h
Ryhmätehtävä: 60h
Yhteensä: 135h (not translated)
Opintojakso toteutuu kokonaan verkko-opintoina. Tarkemmat ohjeet opintojakson toteuttamiseen liittyen löytyvät Itslearningista.
Opintojakson aikataulu:
Opintojakso alkaa: 4.9.2023, jolloin Itslearningkurssikortti aukeaa
Osasuorituksen hyväksiluvun haku: 4.9- 10.9.2023 (koskee vain aikaisemmalla toteutuksella mukana olleita opiskelijoita)
Ryhmätehtävän ryhmään ilmoittautuminen: 4.9 – 17.9. 2023
Ryhmätehtävän palautus: 19.11.2023 mennessä
Tentti auki Itslearningissä:1.11-10.12.2023
Arvosana Pepissä: 17.12.2023 mennessä
Opintojakson osaamistavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· selittää tutkimuksen tieteenfilosofisia lähtökohtia
· kuvata tutkimusprosessin
· kuvata keskeiset määrälliset ja laadulliset tutkimusmenetelmät
· lukea ja tulkita määrällistä ja laadullista tutkimusta
· syventää osaamistaan tutkimusaineiston analyysissä
· syventää osaamistaan tutkimuksen luotettavuuden arvioinnissa
· arvioida tietoa kriittisesti
· hallitsee tutkimuksen eettisiä periaatteita
Opintojakson sisältö:
· Tutkimuksen tieteenfilosofiset lähtökohdat
· Määrällinen ja laadullinen tutkimusprosessi
· Keskeiset määrälliset ja laadulliset tutkimusmenetelmät
· Tutkimusaineiston analysointi
· Tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
· Tiedon kriittinen arviointi (not translated)
Anu Vaihekoski
Sanna-Maria Nurmi
Distance learning
Itslearningissa ilmoitettu lähdemateriaali sekä muu opiskelijan itsensä hankkima lähdemateriaali. (not translated)
Itsenäinen työskentely
Oppimistehtävä ryhmätyönä
Tentti (not translated)
Oppimistehtävä: H-K5 (arviointikriteerit itslearningissa)
Tentti: H- K5 (pisterajat Itslearningissa)
Opintojakson arvosana muodostuu oppimistehtävän ja tentin arvosanasta. (not translated)
Finnish
01.01.2024 - 31.07.2024
02.12.2023 - 06.02.2024
0 - 150
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoin AMK maksimi 5 opiskelijaa. (not translated)
Master School
Master's Degree Programme in Health Promotion
5 credits
H-5
Tentti on mahdollista tehdä kolme kertaa erikseen ilmoitettuna ajankohtana. (not translated)
Itsenäinen opiskelu, tenttiin valmistautuminen ja perehtyminen opintojakson keskeiseen kirjallisuuteen: 75h
Ryhmätehtävä: 60h
Yhteensä: 135h (not translated)
Opintojakso toteutuu kokonaan verkko-opintoina. Tarkemmat ohjeet opintojakson toteuttamiseen liittyen löytyvät Itslearningista.
Opintojakson aikataulu:
Opintojakso alkaa: 5.2.2024, jolloin Itslearningkurssikortti aukeaa
Osasuorituksen hyväksiluvun haku: 5.2- 11.2.2024 (koskee vain aikaisemmalla toteutuksella mukana olleita opiskelijoita)
Ryhmätehtävän ryhmään ilmoittautuminen: 5.2 – 18.2.2024
Ryhmätehtävän palautus: 21.4.2024 mennessä
Tentti auki Itslearningissä:1.4-19.5.2024
Arvosana Pepissä: 31.5.2024 mennessä
Opintojakson osaamistavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· selittää tutkimuksen tieteenfilosofisia lähtökohtia
· kuvata tutkimusprosessin
· kuvata keskeiset määrälliset ja laadulliset tutkimusmenetelmät
· lukea ja tulkita määrällistä ja laadullista tutkimusta
· syventää osaamistaan tutkimusaineiston analyysissä
· syventää osaamistaan tutkimuksen luotettavuuden arvioinnissa
· arvioida tietoa kriittisesti
· hallitsee tutkimuksen eettisiä periaatteita
Opintojakson sisältö:
· Tutkimuksen tieteenfilosofiset lähtökohdat
· Määrällinen ja laadullinen tutkimusprosessi
· Keskeiset määrälliset ja laadulliset tutkimusmenetelmät
· Tutkimusaineiston analysointi
· Tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
· Tiedon kriittinen arviointi (not translated)
Tuuli Lahti
Tuuli Lahti, tuuli.lahti@turkuamk.fi
Face-to-face
Material is in its learning -platform.
Individual tasks
Contact teaching
Collaborative group work
The course evaluation mark grid varies from 1 to 5 as based on the essay task.The work will be evaluated with numbers 1-5 by using the following criteria:
1. Theoretical background and references
2. Structure, content and logic
3. Argumentation and ability for synthesis
4. Formal compliance with the instructions.
Finnish
01.01.2024 - 31.07.2024
02.12.2023 - 31.12.2023
0 - 35
Master-studies, not for bachelor-studies. From Avoin AMK max. 3 students, who has passed the course Health Promotion Management. Health Promotion Management has to be done before Various Aspects of Health Promotion Management course.
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
1 credits
H-5
No alternative methods for passing the course.
No exam.
Teaching in Turku University of Applied Sciences is based on innovation pedagogy approach: https://innopeda.turkuamk.fi/language/en/home/
Tasks 4op
Contact teaching 1op
Kontaktitapaamiset
20.3.2024 klo. 10:00-11:30
17.4.2024 klo. 10:00-15:45
15.5.2024 klo. 10:00-15:45 (not translated)
Student has not returned all assignments, attended to contact teaching sessions or completed replacement assignments. The returned tasks are superficial or do not correspond to the assignment.
Student has returned all assignments and participated in contact teaching sessions. Student demonstrates basic understanding of the contents of the course.
Student has returned all assignments on time and actively participated in contact teaching sessions. Student demonstrates good understanding and application of the contents of the course.
Student has returned all assignments on time and actively participated in contact teaching. Student demonstrates profound understanding and application of the contents of the course.
Hille Halonen
Tuuli Lahti
Principla Lecturer tuuli.lahti@turkuamk.fi
Distance learning
Material is in its learning -platform.
Individual tasks
Contact teaching
Collaborative group work
The course evaluation mark grid varies from 1 to 5 as based on the essay task.The work will be evaluated with numbers 1-5 by using the following criteria:
1. Theoretical background and references
2. Structure, content and logic
3. Argumentation and ability for synthesis
4. Formal compliance with the instructions.
Finnish
01.08.2023 - 31.12.2023
01.05.2023 - 01.09.2023
10 - 35
Master-studies, not for bachelor-studies. From Avoin AMK max. 3 students, who has passed the course Health Promotion Management. Health Promotion Management has to be done before Various Aspects of Health Promotion Management course.
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
Kupittaa Campus
1 credits
5 credits
H-5
No alternative methods for passing the course.
No exam.
Teaching in Turku University of Applied Sciences is based on innovation pedagogy approach: https://innopeda.turkuamk.fi/language/en/home/
Tasks 3 op
Contact teaching 2 op
Contact teaching days:
12.10.23 klo 12.30-14.00
8.11.23 klo 12.30-15.30
29.11.23 klo 11.30-14.00
Teaching will be organized via Zoom and Its Learning. Zoom links can be found from Its learning environment.
Student has not returned all assignments, attended to contact teaching sessions or completed replacement assignments. The returned tasks are superficial or do not correspond to the assignment.
Student has returned all assignments and participated in contact teaching sessions. Student demonstrates basic understanding of the contents of the course.
Student has returned all assignments on time and actively participated in contact teaching sessions. Student demonstrates good understanding and application of the contents of the course.
Student has returned all assignments on time and actively participated in contact teaching. Student demonstrates profound understanding and application of the contents of the course.
There is no implementations attached to this degree programme.