Please select the curriculum by the start year of studies and competence track.
Hille Halonen
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Hille Halonen
Ritva Laaksonen-Heikkilä (not translated)
Distance learning
- TtL asiantuntijavideot,
- (not translated)
Luennot, keskustelut, videot ja tehtävät (not translated)
Arviointi kohdistuu kurssin aikana suoritettaviin oppimistehtäviin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn. Kurssin suorittamiseksi kaikki tehtävät tulee olla palautettuina annettuihin määräaikoihin mennessä ja hyväksytysti suoritettuina. Kurssin kokonaisarvosana annetaan asteikolla 0-5 ja se perustuu oppimistehtävien arviointeihin.
Tehtävät tulee olla kaikki suoritettuina, jotta saa opintojakson suoritusmerkinnän:
Läsnäolo etäopetuksessa (arviointi HKS-HYL)
Pienryhmätehtävät (arviointi HKS-HYL)
Yksilöllinen tehtävä (arviointi 1-5) - opintojakson loppuarvosana muodostuu näiden kokonaisuudesta.
Yksilöllinen kirjallinen työ arvioidaan asteikolla 0-5 seuraavia arviointikriteerejä noudattaen:
1. Työn teoreettinen viitekehys ja lähdekirjallisuuden käyttö
2. Työn rakenne, sisältö ja jäsentely
3. Näkökulmien perustelu ja aktiivinen osallistuminen työstä käytävään keskusteluun
4. Työn tekemiseksi annettujen ohjeiden noudattaminen
Opintojakson muut tehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty. (not translated)
Finnish
01.08.2022 - 31.12.2022
06.06.2022 - 31.08.2022
15 - 30
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
1 credits
5 credits
H-5
Asiantuntijaluentoja teemoittain, pienryhmätyöskentelyä, yksilöllisiä tehtäviä (not translated)
Opintojaksolla on kolme arvioitavaa tehtävää :
Tehtävä 1 Työterveyshuollon laatuverkostoon tutustuminen ja sen analyyttinen arviointi pienryhmässä
Tehtävä 2 Englanninkieliseen artikkeliin perehtyminen ja sen kriittivinen analyysi asiantuntijan näkökulmasta
Tehtävä 3 Yksilöllinen kirjallinen tehtävä; aiheena: Terveys, työkyky ja johtaminen työterveyshuollon ja työyhteisön yhteistyönä.
Opiskelijan työn mitoitus:
Luennot ja keskustelut sekä niihin valmistautuminen 20t
Materiaaliin perehtyminen 10t
Tehtävien teko 35t
Itsenäinen työskentely 70t
yhteensä 135t = 5op (not translated)
Ajoitus:
24.8. klo 12.30-15.30 (4t) video ja tehtävä pienryhmissä Työterveyshuollon toteutus ja laatu
Opintokokonaisuuden esittely ja tehtävät
19.9. klo 8.30-15.30 (8t) (lyhyet teema-alustukset)
- kuntakokeilu Salon kaupunki (klo 14.30-15.00),
asiakassuhteen merkitys (Yksityinen sektori ) ja
Työterveys ja HVA ?),
20.9. klo 12.30-15.30 (4t) (maahanmuuttajat 30min)
24.10 klo 10.15-11.45 (2t)
Sisältötietoja päivitetään vielä syyskuussa. (not translated)
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä määräaikaan mennessä ja/tai osallistunut lähiopetukseen. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia/eivät vastaa tehtävänantoon/tehtävissä on havaittavissa plagiointia. (not translated)
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt pintapuolisesti. Lähdemateriaalien käyttö on niukkaa, tekstissä on asia-/käsitevirheitä ja työ on sisällöllisesti hajanainen/ulkoasultaan viimeistelemätön. (not translated)
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt hyvin, sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on asianmukaista, eikä tekstissä juurikaan ole havaittavissa käsite- tai asiavirheitä. (not translated)
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään kurssin sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on monipuolista, eikä tekstissä ole käsite- tai asiavirheitä. Esitetyt näkökulmat ja väitteet perustellaan ja oppimistehtävistä välittyy tutkiva ja pohtiva ote. (not translated)
Hille Halonen
Camilla Granholm
Face-to-face
Paritehtävä HYV / Täydennettävä / HYL
Yksilötehtävä numeerinen arvio:1-5 (not translated)
Finnish
01.08.2022 - 31.12.2022
02.06.2022 - 31.08.2022
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max.5 opiskelijaa mukaan. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
H-5
Opintojaksoon ei liity tenttiä (not translated)
Paritehtävä:
Tutustukaa pareittain yhteen kolmannen sektorin toimijaan, jonka toimintakenttänä ja/tai perustehtävänä on terveyden ja/tai hyvinvoinnin edistämisen.
Kun olette valinneet tutustuttavan kolmannen sektorin toimijan, laittakaa sen nimi ja nettilinkki Itslearning keskustelualueelle viimeistään 17.10.22 opettaja käy hyväksymässä valinnan (ts. arvioi ko. kolmannen sektorin toimijan soveltuvuuden tehtävään).
Käyttäkää apuna nettisivuja, tiedotteita mainoksia sekä käykää tutustumassa toimijaan tai haastatelkaa. Selvitä kolmannen sektorin toimijan perustehtävä ja tarjottavat palvelut. Pohtikaa/arvioikaa miten terveyden edistäminen on yrityksessä ymmärretty.
Laatikaa ko. kolmannen sektorin toimijasta ja selvitystyöstänne diaesitys ja palauttakaa esitysdiat Itselearning palautuslaatikkoon 10.11.22 mennessä.
Esitys arvioidaan asteikolla hyväksytty/täydennettävä.
Yksilötehtävä:
Visioi tutkimus- ja muun näyttöön perustuvan kirjallisuuden perusteella suomalaisten terveys ja terveyshaasteet vuonna 2050. Voit kohdentaa työsi tietyn väestöryhmän terveyteen. Laadi tästä kirjallinen työ (max 8-10 sisältösivua), johon sisältyy johdanto, itse otsikoidut sisältösivut sekä pohdinta ja lähdeluettelo .Yksilötyön palautus 21.11.22.
Opintojakson työmäärä 5op (=135t)
Lähiopetus
Paritehtävä
Yksilötehtävä
Itsenäinen työskentely
HUOM ITS alusta päivittyy täydentyy Syyskuun 2022 aikana
Terveisin Hille ja Camilla (not translated)
· Huomioi Tämä päivittyy vielä.
terveyden edistämisen asiantuntijuus · terveyden edistämisen rakenteet (muuttuvat toimintaympäristöt ja säädökset, SOTE-uudistus)
· sisäinen yrittäjyys ja itsensä johtaminen · terveyden edistämisen pedagoginen osaaminen ja oppiminen (elinikäinen oppiminen, modernit oppimisympäristöt, innovaatiopedagogiikka ja innovatiiviset ongelmanratkaisutaidot)
· kansainväliset toimintaympäristöt terveyden edistämisessä
· innovaatiokyvykkyys osana terveyden edistämistä
Sosiaali- ja terveyspalveluiden haasteet
Yrittäjyys sosiaali- ja terveyspalveluissa
Toteutus:
Orientaatio aiheeseen ja opintojakson esittely tehtävineen.
opetus; Terveyden edistämisen pedagoginen osaaminen ja ongelmanratkaisu. Kansainvälinen näkökulma terveyden edistämiseen.
opetus; Kolmas sektori ja toimintaympäristöt.
Yksilötehtävän seminaari, jossa esitellään tulevaisuustehtävien keskeiset seikat.
Tulevaisuustehtävän (numeerisesti arvioitava yksilötyö) viimeistely ja palautus mennessä.
Opintojakson kaikki tehtävät tulee olla hyväksytysti tehtyinä ja palautettuina, jotta saat arvosanan rekisteriin. (not translated)
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä määräaikaan mennessä ja/tai osallistunut lähiopetukseen. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia/eivät vastaa tehtävänantoon/tehtävissä on havaittavissa plagiointia. (not translated)
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt pintapuolisesti. Lähdemateriaalien käyttö on niukkaa, tekstissä on asia-/käsitevirheitä ja työ on sisällöllisesti hajanainen/ulkoasultaan viimeistelemätön. (not translated)
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt hyvin, sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on asianmukaista, eikä tekstissä juurikaan ole havaittavissa käsite- tai asiavirheitä. (not translated)
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään kurssin sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on monipuolista, eikä tekstissä ole käsite- tai asiavirheitä. Esitetyt näkökulmat ja väitteet perustellaan ja oppimistehtävistä välittyy tutkiva ja pohtiva ote. (not translated)
Hille Halonen
Maarit Janhunen
Face-to-face
Paritehtävä HYV / Täydennettävä / HYL
Yksilötehtävä numeerinen arvio:1-5 (not translated)
Finnish
01.01.2023 - 31.05.2023
01.12.2022 - 01.02.2023
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max.5 opiskelijaa mukaan. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
H-5
Ei valinnaista suoritustapaa. (not translated)
Opintojaksoon liittyy yksilö ja paritehtävä. (not translated)
Paritehtävä:
Tutustukaa pareittain yhteen kolmannen sektorin toimijaan, jonka toimintakenttänä ja/tai perustehtävänä on terveyden ja/tai hyvinvoinnin edistämisen.
Kun olette valinneet tutustuttavan kolmannen sektorin toimijan, laittakaa sen nimi ja nettilinkki Itslearning keskustelualueelle viimeistään 20.1.23 opettaja käy hyväksymässä valinnan (ts. arvioi ko. kolmannen sektorin toimijan soveltuvuuden tehtävään).
Käyttäkää apuna nettisivuja, tiedotteita mainoksia sekä käykää tutustumassa toimijaan tai haastatelkaa. Selvitä kolmannen sektorin toimijan perustehtävä ja tarjottavat palvelut. Pohtikaa/arvioikaa miten terveyden edistäminen on yrityksessä ymmärretty.
Laatikaa ko. kolmannen sektorin toimijasta ja selvitystyöstänne diaesitys ja palauttakaa esitysdiat Itselearning palautuslaatikkoon 14.2.23 mennessä.
Esitys arvioidaan asteikolla hyväksytty/täydennettävä.
Yksilötehtävä:
Visioi tutkimus- ja muun näyttöön perustuvan kirjallisuuden perusteella suomalaisten terveys ja terveyshaasteet vuonna 2050. Voit kohdentaa työsi tietyn väestöryhmän terveyteen. Laadi tästä kirjallinen työ (max 10 sisältösivua), johon sisältyy johdanto, itse otsikoidut sisältösivut sekä pohdinta ja lähdeluettelo .Yksilötyön palautus 28.2.23
Opintojakson työmäärä 5op (=135t)
Paritehtävä
Yksilötehtävä
Itsenäinen työskentely
HUOM ITS alusta päivittyy täydentyy Tammikuun 2023 aikana
Terveisin Hille ja Maarit (not translated)
Sisältö
-terveyden edistämisen asiantuntijuus ·
- terveyden edistämisen rakenteet (muuttuvat toimintaympäristöt ja säädökset, Hyvinvointialue SOTE
- sisäinen yrittäjyys ja itsensä johtaminen ·
- terveyden edistämisen pedagoginen osaaminen ja oppiminen (elinikäinen oppiminen,
modernit oppimisympäristöt,
- innovaatiopedagogiikka ja innovatiiviset ongelmanratkaisutaidot)
- kansainväliset toimintaympäristöt terveyden edistämisessä
- innovaatiokyvykkyys osana terveyden edistämistä
-Sosiaali- ja terveyspalveluiden haasteet
- Yrittäjyys sosiaali- ja terveyspalveluissa
Toteutus:
Kurssi alkaa 18.1.2023 klo 12.30-15.30 Zoom linkki itsissä
Orientaatio aiheeseen
-Terveyden edistämisen asiantuntijuus
- Terveyden edistämisen pedagoginen osaaminen ja ongelmanratkaisu.
-Kansainvälinen näkökulma terveyden edistämiseen.
19.1.2023 klo 8.30-11.30 Zoom Päivän sisältö tulee Itsiin .
15.2 2023 klo 8.30-15.30 Zoom Seminaaripäivä Diasarja/ Kolmannen sektorin esitykset (not translated)
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä määräaikaan mennessä ja/tai osallistunut lähiopetukseen. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia/eivät vastaa tehtävänantoon/tehtävissä on havaittavissa plagiointia. (not translated)
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt pintapuolisesti. Lähdemateriaalien käyttö on niukkaa, tekstissä on asia-/käsitevirheitä ja työ on sisällöllisesti hajanainen/ulkoasultaan viimeistelemätön. (not translated)
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt hyvin, sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on asianmukaista, eikä tekstissä juurikaan ole havaittavissa käsite- tai asiavirheitä. (not translated)
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään kurssin sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on monipuolista, eikä tekstissä ole käsite- tai asiavirheitä. Esitetyt näkökulmat ja väitteet perustellaan ja oppimistehtävistä välittyy tutkiva ja pohtiva ote. (not translated)
Anu Vaihekoski
Tiina Murto
Camilla Granholm
Tiina Murto
Anu Vaihekoski (not translated)
Distance learning
Itslearningissa ovat linkit kirjallisuuteen, www-sivuille ja opetusvideoihin. (not translated)
Itsenäinen ja ryhmätyöskentely. 4 oppimistehtävää, joista kaksi yksilötehtävää ja kaksi ryhmätehtävää.
Ryhmätehtävät tehdään monialaisissa, ennalta jaetuissa ryhmissä (4-5 hlö / ryhmä). (not translated)
Kehittämistoiminnan johtaminen (yksilötyö): T1 - K5 (arviointikriteerit Itslearningissa)
Muut tehtävät: hyväksytty / hylätty
Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien tehtävien suorittamista sovitussa aikataulussa. (not translated)
Finnish
21.09.2022 - 31.12.2022
02.05.2022 - 21.09.2022
Avoin AMK: maksimi 5 opiskelijaa.
On YAMK-opintoja eikä sovellu perustutkintoon. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
Kupittaa Campus
5 credits
H-5
Ei ole. (not translated)
Tenttiä ei ole. (not translated)
Verkko-toteutus: tarkemmat tiedot tehtävistä löydät Itslearningista.
Opintojakson aloitusinfo 21.9.2022.
Oppimistehtävät Itslearningissa ohjaavat pedagogisia ratkaisuja osatehtävittäin. (not translated)
Oppimistehtävät:
1. Kehittämisprojektin prosessi (yksilötehtävä)
2. Kehittämisen menetelmät (ryhmätehtävä): posteri valitusta menetelmästä ja vertaispalaute muiden ryhmien postereista
3. Kehittämistoiminnan johtaminen: essee (yksilötehtävä)
4. Arviointi- ja juurruttamismenetelmät: essee (ryhmätehtävä) (not translated)
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin
Sisältö:
- Osalliistavan työelämän kehittämisprosessin suunnittelu
- Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
- Osallistavia työelämän kehittämismenetelmiä
- Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten juurruttaminen / implementointi (not translated)
Tiina Murto
Maarit Janhunen
Tiina Murto
Maarit Janhunen (not translated)
Distance learning
Itslearningissa ovat linkit kirjallisuuteen, www-sivuille ja opetusvideoihin. (not translated)
Itsenäinen ja ryhmätyöskentely.
Ryhmätehtävät tehdään monialaisissa, ennalta jaetuissa ryhmissä (4-5 hlö / ryhmä). (not translated)
Kehittämistoiminnan johtaminen sekä Arviointi- ja juurruttamismenetelmät: T1 - K5 (arviointikriteerit Itslearningissa)
Kehittämisen menetelmät posteri: hyväksytty / hylätty
Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien tehtävien suorittamista sovitussa aikataulussa. (not translated)
Finnish
23.01.2023 - 28.05.2023
30.11.2022 - 30.01.2023
20 - 150
Avoin AMK: maksimi 5 opiskelijaa.
On YAMK-opintoja eikä sovellu perustutkintoon. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
Kupittaa Campus
5 credits
H-5
Ei ole. (not translated)
Tenttiä ei ole. (not translated)
Verkko-toteutus: tarkemmat tiedot tehtävistä löydät Itslearningista.
Oppimistehtävät Itslearningissa ohjaavat pedagogisia ratkaisuja osatehtävittäin. (not translated)
Oppimistehtävät:
1. Orientoiva itsenäinen tehtävä (ei arviointia)
2.. Kehittämisen menetelmät (ryhmätehtävä): posteri valitusta menetelmästä ja vertaispalaute muiden ryhmien postereista
3. Kehittämistoiminnan johtaminen: essee (ryhmätehtävä)
4. Arviointi- ja juurruttamismenetelmät: essee (ryhmätehtävä) (not translated)
Opintojakson ajoitus: 6.2.-28.5.2023.
Opintojakso aukeaa Itslearningissa vkolla 5 ja siellä ilmoitetaan tarkempi aikataulu.
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin
Sisältö:
- Osalliistavan työelämän kehittämisprosessin suunnittelu
- Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
- Osallistavia työelämän kehittämismenetelmiä
- Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten juurruttaminen / implementointi (not translated)
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Maarit Janhunen
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Maarit Janhunen (not translated)
40% Face-to-face, 60% Distance learning
Kirjatentti:
Teos: ANNA-MAIJA PIETILÄ & ANJA TERKAMO-MOISIO (TOIM.)
NÄKÖKULMIA TERVEYTEEN JA SEN EDISTÄMISEEN, 2019
Linkki teokseen sähköisessä oppimisympäristössä.
Opetuksessa käytettävä muu materiaali nähtävillä sähköisessä oppimisympäristössä. (not translated)
Opetus toteutuu lähi- ja verkkoopetuksena eri oppimismenetelmin. (not translated)
Kirjatentti: hyväksytty / hylätty
Pari/Ryhmätehtävä: 1-5
Verkkokeskustelu: hyväksytty / hylätty
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl./T1-K5. Arviointi koostuu tehtävä- ja tenttiarvioista.
Sähköisessä oppimisympäristössä on kuvattuna pari/ryhmätehtävän arviointikriteerit
sekä kirjatentin ja verkkokeskustelun hyväksytty-hylätty -kriteerit (not translated)
Finnish
01.01.2023 - 01.06.2023
01.01.2023 - 06.02.2023
30 - 40
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 5 opiskelijaa mukaan. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
Kupittaa Campus
2 credits
3 credits
H-5
Kirjatentti ajankohta päivitetään tänne.
Tarvittavat uusintamahdollisuudet (max. kaksi (2) kertaa) sovitaan ryhmän kanssa (not translated)
Oppimistehtävät:
Verkkokeskustelu ajalla
Kirjatentti
Ryhmätehtävä, jossa yksilöllinen pohdintaosuus ja näiden palautus
Ohjeet sähköisessä oppimisympäristössä.
Opintojakson työmäärä: 135 tuntia
Kirjatentti 2 tuntia
Pari/ryhmätehtävä 20 tuntia
Verkkokeskustelu 5 tuntia
Itsenäinen opiskelu 100 tuntia
Lähiopetus 8 tuntia
5op = 135tuntia (not translated)
Terveyden edistämisen tietoperusta -opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tunnistaa väestön terveyden ja hyvinvoinnin sekä ymmärtää niihin vaikuttavien tekijöiden merkityksen terveyden edistämisen lähtökohtana. Hän tuntee terveyden edistämisen erityisosaamista edellyttävät käsitteet sekä terveyden edistämisen eettisen perustan ja arvolähtökohdat.
·Opiskelija tietää terveyden edistämisen alueelliset, kansalliset ja kansainväliset tutkimus- ja kehittämisohjelmat ja niitä ohjaavat säädökset sekä osaa käyttää terveyden edistämisen tietoperustaa toiminnassaan. Lisäksi hän osaa analysoida ja arvioida väestön terveyttä ja hyvinvointia kuvaavia tutkimuksia ja muuta ajankohtaista informaatiota osana terveyden edistämisen.
Opintojakson suorittamiseksi opiskelijan tulee tehdä yksi kirjatentti, yksi ryhmätyö (kirjallinen työ), yksilöllinen pohdintaosuus ryhmätyöhön sekä osallistua aktiivisesti lähiopetukseen, keskusteluun ja seminaareihin.
Opetus toteutuu seuraavasti:
10.1.2023 klo 12.00 - 14.00 Orientaatio ja tehtäväksiannot
26.1.2023 klo 08.30 - 11.30 Opetus, Kyselytunti
8.2.2023 klo 10.00 - 15.30 Opetus + Kirjatentti nettitenttinä (13.2.23)
8.3.2023 klo 08.30 - 11.30 Kirjallisen tehtävän esittelyt ja yhteenvedot
lisäksi tapaamisia verkossa, joista sovitaan erikseen opintojakson alussa. (not translated)
Teoreettiset lähtökohdat (teoriatieto, käsitteet)
Lähdemateriaali niukkaa ja/tai hyödyntämättä. Teoriaperusta puuttuu.
Työn sisältö (ohjelman kuvaus ja tarkastelu ks. ohjeet)
Sisältöä ei ole kohdennettu eikä työ ole sisällöltään riittävä. Työssä ei ole käsitelty keskeisiä asioita.
Työn rakenne ja johdonmukaisuus
Työn rakenne sekava tai sisältöalueet irralliset tai osia puuttuu.
Oma pohdinta (perustelut ja kriittinen tarkastelu)
Pohdinta ei kohdistu työn sisältöön tai puuttuu kokonaan.
Ulkoasu epäsiisti, lähteet ja lähdeviitteet puuttuvat suurimmaksi osaksi. (not translated)
Teoreettiset lähtökohdat (teoriatieto, käsitteet)
Lähdemateriaali vähäistä ja/tai puutteellinen.
Työn sisältö (ohjelman kuvaus ja tarkastelu ks. ohjeet)
Työ on sisällöllisesti suppea tai puutteellinen (vrt. ohjeet). Asioiden käsittely pintapuolista.
Työn rakenne ja johdonmukaisuus
Työn rakenne hajanainen tai puutteellinen.
Oma pohdinta (perustelut ja kriittinen tarkastelu)
Pohdinta niukkaa ja/tai pinnallista. Kriittinen ja asiantunteva ote työstä puuttuu.
Muotoseikat
Ulkoasu puutteellinen, ilmaisu epäselvää, lähteet ja lähdeviitteet puutteelliset. (not translated)
Teoreettiset lähtökohdat (teoriatieto, käsitteet)
Perustuu asianmukaiseen ja riittävään lähdemateriaaliin.
Työn sisältö (ohjelman kuvaus ja tarkastelu ks. ohjeet)
Työ sisällöllisesti riittävä ja tarkoituksenmukainen (vrt. ohjeistus). Työssä käsitelty keskeisiä asioita.
Työn rakenne ja johdonmukaisuus
Työn rakenne selkeä ja pääsääntöisesti sisällöltään looginen.
Oma pohdinta (perustelut ja kriittinen tarkastelu)
Asioita tarkastelu pohtien. Pohdinta asiallisesti perusteltua.
Muotoseikat
Ulkoasu siisti, ilmaisu asiallista, lähteet ja lähdeviitteet pääsääntöisesti kirjallisen työn ohjeiden mukaiset. (not translated)
Teoreettiset lähtökohdat (teoriatieto, käsitteet)
Perustuu asianmukaiseen ja monipuoliseen lähdemateriaaliin.
Työn sisältö (ohjelman kuvaus ja tarkastelu ks. ohjeet)
Sisältö rajattu ja kohdennettu selkeästi. Asioita käsitelty laajasti ja monipuolisesti ohjeistuksen mukaisesti.
Työn rakenne ja johdonmukaisuus
Työ rakenteeltaan selkeä ja johdonmukainen, sisältö loogisesti etenevä.
Oma pohdinta (perustelut ja kriittinen tarkastelu)
Asioita tarkasteltu kriittisesti ja analysoiden. Pohdinta syvällistä ja kriittistä. Perustelut osoittavat syvällistä perehtyneisyyttä aiheeseen.
Muotoseikat
Ulkoasu siisti, ilmaisu selkeää ja sujuvaa. Lähteet ja lähdeviitteet kirjallisen työn ohjeiden mukaiset. (not translated)
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Minna Salakari
Ritva Laaksonen-Heikkilä ja Minna Salakari (not translated)
Distance learning
Kirjatentti:
Teos: ANNA-MAIJA PIETILÄ & ANJA TERKAMO-MOISIO (TOIM.)
NÄKÖKULMIA TERVEYTEEN JA SEN EDISTÄMISEEN, 2019
Linkki teokseen sähköisessä oppimisympäristössä.
Opetuksessa käytettävä muu materiaali nähtävillä sähköisessä oppimisympäristössä. (not translated)
Opetus toteutuu verkossa eri oppimismenetelmin. (not translated)
Kirjatentti: hyväksytty / hylätty
Pari/Ryhmätehtävä: 1-5
Verkkokeskustelu: hyväksytty / hylätty
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl./T1-K5. Arviointi koostuu tehtävä- ja tenttiarvioista.
Sähköisessä oppimisympäristössä on kuvattuna pari/ryhmätehtävän arviointikriteerit
sekä kirjatentin ja verkkokeskustelun hyväksytty-hylätty -kriteerit (not translated)
Finnish
01.08.2022 - 31.12.2022
14.06.2022 - 30.09.2022
15 - 30
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 5 opiskelijaa mukaan. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
Kupittaa Campus
1 credits
5 credits
H-5
Kirjatentti ajankohta päivitetään tänne.
Tarvittavat uusintamahdollisuudet (max. kaksi (2) kertaa) sovitaan ryhmän kanssa (not translated)
Oppimistehtävät:
Verkkokeskustelu ajalla
Kirjatentti
Ryhmätehtävä, jossa yksilöllinen pohdintaosuus ja näiden palautus
Ohjeet sähköisessä oppimisympäristössä.
Opintojakson työmäärä: 135 tuntia
Kirjatentti 2 tuntia
Pari/ryhmätehtävä 20 tuntia
Verkkokeskustelu 5 tuntia
Itsenäinen opiskelu 100 tuntia
Lähiopetus 8 tuntia
5op = 135tuntia (not translated)
Terveyden edistämisen tietoperusta -opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tunnistaa väestön terveyden ja hyvinvoinnin sekä ymmärtää niihin vaikuttavien tekijöiden merkityksen terveyden edistämisen lähtökohtana. Hän tuntee terveyden edistämisen erityisosaamista edellyttävät käsitteet sekä terveyden edistämisen eettisen perustan ja arvolähtökohdat.
·Opiskelija tietää terveyden edistämisen alueelliset, kansalliset ja kansainväliset tutkimus- ja kehittämisohjelmat ja niitä ohjaavat säädökset sekä osaa käyttää terveyden edistämisen tietoperustaa toiminnassaan. Lisäksi hän osaa analysoida ja arvioida väestön terveyttä ja hyvinvointia kuvaavia tutkimuksia ja muuta ajankohtaista informaatiota osana terveyden edistämisen.
Opintojakson suorittamiseksi opiskelijan tulee tehdä yksi kirjatentti, yksi ryhmätyö (kirjallinen työ), yksilöllinen pohdintaosuus ryhmätyöhön sekä osallistua aktiivisesti lähiopetukseen, keskusteluun ja seminaareihin.
Opetus toteutuu seuraavasti:
30.8.2022 klo 11.00-12.30 Orientaatio ja tehtäväksiannot
27.9.2022, klo 12.30-15.30 Opetus, Kyselytunti
28.9.2022 klo 8.30-14.00 Kirjatentti ja opetus
17.11..2022 klo 8.30-14.00, Kirjallisen tehtävän esittelyt ja yhteenvedot
lisäksi tapaamisia verkossa, joista sovitaan erikseen opintojakson alussa. (not translated)
Marion Karppi
Krista Salo-Tuominen
Camilla Granholm
Anne Rouhelo
Niina Katajapuu
Eeva Timonen-Kallio
Anssi Lähde
Sanna-Maria Nurmi
Hille Halonen
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Johanna Berg
Minna Salakari
Jan Holmberg
Marjo Harju
Opettajatuutorit
YERISOS22 Eeva Timonen-Kallio, Anssi Lähde
YKLAOS22 Sanna-Maria Nurmi
YKLAMS22 Sanna-Maria Nurmi, Johanna Berg
YKLABS22 Krista Salo-Tuominen
YKUNLIS22 Niina Katajapuu, Marjo Harju
YTEKES22V Anssi Lähde, Anne Rouhelo
YTEDS22V Sanna-Maria Nurmi, Ritva Laaksonen-Heikkilä
YTERTES22 Minna Salakari, Hille Halonen (not translated)
Distance learning
In the itslearning course platform.
Keynote lectures and talks (live or by video) by TUAS specialists and visiting lectures; group work in multidisciplinary groups, reading and discussing in reading groups, individual written assignments.
Assessment will be based on the individual and group assignments submitted in the itslearning course platform and on the demonstrated contribution to the group work in contact days.
Tutor teacher evaluates the assignments (assignments 1–4). To pass the course, students are expected to participate in the contact days and to contribute to group work in them, as well as to complete and turn in all the assignments. Missing contact day participation will be compensated by an extra assignment. Tutor teachers will keep records of participation in group work in contact days and evaluate the compensatory assignments.
Finnish
29.08.2022 - 11.12.2022
23.05.2022 - 18.09.2022
10 - 170
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
1 credits
5 credits
Hyväksytty/Hylätty
Contact days and lectures: 15 h
Online and virtual working individually and in groups: 120 h
Group work and assignments:
• Starting day 29.8.2022: multidisciplinary groups working with SITRA’s megatrend cards.
• Reading groups within each study programme: reading and discussing research articles/papers/reports, creating a visual presentation of the key ideas and publishing it in a discussion forum in the itslearning course platform (tutor teacher evaluates, pass/fail).
• Hackathon 28.11.2022 (a pre-meeting of the hackathon 16.11.2022): multidisciplinary groups work to solve real working-life problems.
Individual work and assignments:
• Orientation assignment: Futures consciousness and attitudes towards future (in the itslearning course platform; tutor teacher evaluates, pass/fail).
• Scenario assignment: imagining alternative professional futures (in the itslearning course platform; tutor teacher evaluates, pass/fail).
• Reflective report on utilizing futures thinking and anticipation methods in one’s own work (in the itslearning course platform; tutor teacher evaluates, pass/fail).
The course is compulsory for all Turku UAS Master Students. It will be implemented partly in groups comprised of students across the various study programmes, and partly as team and individual work within each study programme.
There are three contact days (29.8.2022, 16.11.2022 and 28.11.2022).) common to all students of the various study programmes, and further, there are common study materials and assignments in the itslearning course platform. In addition, the study programmes may add and cover discipline specific topics. This will be guided by the tutor teacher during the programme’s contact days.
***
THEME 1: CHANGING WORLD AND WORKING LIFE (calendar weeks 35-37)
• Common starting day 29.8. for all students of the various study programmes: orientation to the course, a keynote talk on the future working life and competence requirements, and group work with SITRA’s megatrend cards (tutor teachers will guide working of the groups).
• Students familiarize themselves independently with the materials in the itslearning course platform.
• Orientation assignment: Futures consciousness and attitudes towards future (DL 18.9.)
• (Each study programme may arrange lectures by TUAS specialists on themes such as new technologies, circular economy etc. during the programme’s contact days.)
***
THEME 2: FUTURES STUDIES AND ANTICIPATION (calendar weeks 38-41)
• Students familiarize themselves independently with the materials in the itslearning course platform.
• Scenario assignment: imagining alternative professional futures (DL 16.10.)
***
THEME 3: CHANGING WORKING LIFE IN MY FIELD (calendar weeks 42-45)
• Reading groups: reading and discussing research articles in groups that meet virtually or face to face, and creating a visual presentation based on the key ideas of the discussion. Readings are related to the changing work, working environment and competence requirements in the field of the study programme. The visual presentation will be shared in the itslearning course platform (DL 13.11.).
• Tutor teacher organizes the reading groups and compiles the list of readings (or guides students to find relevant research articles and reports).
***
THEME 4: SHAPING MY OWN FUTURE (calendar weeks (viikot 46-49)
• Students familiarize themselves independently with the materials in the itslearning course platform.
• Common Hackathon day 28.11. (a pre-meeting of the hackathon 16.11.) for all students of the various study programmes: group working to solve real working-life problems related to sustainable future. Students will familiarize themselves with the Hackathon instructions and assignments before the Hackathon day in the itslearning platform and submit their team reports there after the Hackathon (DL 4.12.).
• Final assignment: a reflective report on utilizing futures thinking and anticipation methods in one’s own work (DL 11.12.).
Hille Halonen
Anu Vaihekoski
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Kari Salonen
Maarit Janhunen
Anne Rouhelo
Camilla Granholm
Sanna-Maria Nurmi
YGEROK23V Kari Salonen
YTEKEK23 Sanna-Maria Nurmi
YTEEDK23 Ritva Laaksonen-Heikkilä ja Hille Halonen (not translated)
Face-to-face
In the itslearning course platform.
Group work in multidisciplinary groups, reading and discussing in reading groups, individual written assignments and possible keynote lectures and talks.
Assessment will be based on the individual and group assignments submitted in the itslearning course platform and on the demonstrated contribution to the group work in contact days.
Tutor teacher evaluates the assignments (assignments 1–4). To pass the course, students are expected to participate in the contact days and to contribute to group work in them, as well as to complete and turn in all the assignments. Missing contact day participation will be compensated by an extra assignment. Tutor teachers will keep records of participation in group work in contact days and evaluate the compensatory assignments.
Finnish
01.01.2023 - 31.05.2023
01.12.2022 - 15.01.2023
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
Hyväksytty/Hylätty
Contact days and lectures: 15 h
Online and virtual working individually and in groups: 120 h
Group work and assignments:
• Starting day 9.1.2023: multidisciplinary groups working with SITRA’s megatrend cards.
• Reading groups within each study programme: reading and discussing research articles/papers/reports, creating a visual presentation of the key ideas and publishing it in a discussion forum in the itslearning course platform (tutor teacher evaluates, pass/fail).
• Hackathon 24.4.2023 (a pre-meeting of the hackathon 12.4.2023): multidisciplinary groups work to solve real working-life problems.
Individual work and assignments:
• Orientation assignment: Futures consciousness and attitudes towards future (in the itslearning course platform; tutor teacher evaluates, pass/fail).
• Scenario assignment: imagining alternative professional futures (in the itslearning course platform; tutor teacher evaluates, pass/fail).
• Reflective report on utilizing futures thinking and anticipation methods in one’s own work (in the itslearning course platform; tutor teacher evaluates, pass/fail).
The course is compulsory for all Turku UAS Master Students. It will be implemented partly in groups comprised of students across the various study programmes, and partly as team and individual work within each study programme.
There are three contact days (9.1., 12.4. and 24.4.) common to all students of the various study programmes, and further, there are common study materials and assignments in the itslearning course platform. In addition, the study programmes may add and cover discipline specific topics. This will be guided by the tutor teacher during the programme’s contact days.
The course starts on Monday 9.1.2022 at 12:30-3:30 p.m online in Zoom.
Zoom link: https://turkuamk.zoom.us/j/63854050706
***
THEME 1: CHANGING WORLD AND WORKING LIFE (calendar weeks 2-4)
• Common starting day 9.1.2023 for all students of the various study programmes: orientation to the course, a keynote talk on the future working life and competence requirements, and group work with SITRA’s megatrend cards (tutor teachers will guide working of the groups).
• Students familiarize themselves independently with the materials in the itslearning course platform.
• Orientation assignment: Futures consciousness and attitudes towards future (DL 29.1.)
• (Each study programme may arrange lectures by TUAS specialists on themes such as new technologies, circular economy etc. during the programme’s contact days.)
***
THEME 2: FUTURES STUDIES AND ANTICIPATION (calendar weeks 5-8)
• Students familiarize themselves independently with the materials in the itslearning course platform.
• Scenario assignment: imagining alternative professional futures (DL 26.2.)
***
THEME 3: CHANGING WORKING LIFE IN MY FIELD (calendar weeks 9-13)
• Reading groups: reading and discussing research articles in groups that meet virtually or face to face, and creating a visual presentation based on the key ideas of the discussion. Readings are related to the changing work, working environment and competence requirements in the field of the study programme. The visual presentation will be shared in the itslearning course platform (DL 2.4.).
• Tutor teacher organizes the reading groups and compiles the list of readings (or guides students to find relevant research articles and reports).
***
THEME 4: SHAPING MY OWN FUTURE (calendar weeks 14-17)
• Students familiarize themselves independently with the materials in the itslearning course platform.
• Common Hackathon Day 24.4.2023 (a pre-meeting of the hackathon 12.4.2023) for all students of the various study programmes: group working to solve real working-life problems related to sustainable future. Students will familiarize themselves with the Hackathon instructions and assignments before the Hackathon day in the itslearning platform and submit their team reports there after the Hackathon (DL 30.4.).
• Final assignment: a reflective report on utilizing futures thinking and anticipation methods in one’s own work (DL 7.5.).
Hille Halonen
Tuuli Lahti
Tuuli Lahti: tuuli.lahti@turkuamk.fi &
Hille Halonen: hille.halonen@turkuamk.fi (not translated)
Distance learning
Materials can be found from Its Learning.
Group task will be evaluated with numbers 0-5 by using the following criteria:
1. Theoretical background
2. Structure, content and logic
3. Argumentation and ability for synthesis
4. Formal compliance with the instructions.
Other tasks of the course will be evaluated as pass/fail.
English
01.01.2023 - 30.05.2023
01.12.2021 - 01.02.2023
0 - 30
Master-studies, not for bachelor-studies. From Open AMK max. 3 students
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
Location-independent
1 credits
5 credits
H-5
There are no alternative methods for passing the course.
Teaching in Turku University of Applied Sciences is based on innovation pedagogy approach: https://innopeda.turkuamk.fi/language/en/home/
Lectures and group discussions 1 ECTS
Group task 2 ECTS
Individual tasks 1 ECTS
Reading materials of the course and working in the online environment 1 ECTS
Social and health policy
Health promotion management and leadership
International and future aspects of health promotion
Teaching will be organized in Zoom. The link to the Zoom connection can be found from Its Learning. Days for teaching on Spring 2023:
25.01 at 12:30-15:30
26.01 at 08:30-15:00
01.03 at 08:30-11:30
Student has not returned all assignments, attended to contact teaching sessions or completed replacement assignments. The returned tasks are superficial or do not correspond to the assignment.
Student has returned all assignments and participated in contact teaching sessions. Student demonstrates basic understanding of the contents of the course.
Student has returned all assignments on time and actively participated in contact teaching sessions. Student demonstrates good understanding and application of the contents of the course.
Student has returned all assignments on time and actively participated in contact teaching. Student demonstrates profound understanding and application of the contents of the course.
Minna Salakari
80% Face-to-face, 20% Distance learning
Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua, yksilö- ja ryhmätehtäviä sekä asiantuntijajohtoista opetusta. (not translated)
Finnish
01.08.2022 - 31.12.2022
02.07.2022 - 31.07.2022
8 - 30
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
Kupittaa Campus
2 credits
1 credits
H-5
Opintojaksoo toteutuu pääasiassa lähiopetuksessa Kupittaan kampuksella.
25.08.2022 12.30 - 15.45 ICT_C2046 (40 henkilöä)
14.09.2022 08.15 - 14.00 ICT_C2046 (40 henkilöä)
11.10.2022 14.15 - 15.45 Ulkopuolinen tila : Etäopetus (not translated)
Anu Vaihekoski
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Minna Salakari
Anu Vaihekoski (not translated)
Face-to-face
Täydentyy lukukauden alkuun mennessä. (not translated)
Opintojakso toteutuu monimuotoisesti lähi- ja verkko-opetuksen menetelmin. (not translated)
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl./T1-K5. Arviointi koostuu kirjallisten tehtävien arvioista. (not translated)
Finnish
01.01.2023 - 31.05.2023
01.12.2022 - 31.03.2023
20 - 30
Avoimen AMK:n opiskelijamäärä 5.
Soveltuu YAMK-tason opiskelijoille, ei sovellu AMK-opiskelijoille. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
Kupittaa Campus
H-5
Täsmentyy lukukauden alkuun mennessä. (not translated)
Opintojakso toteutuu monimuotoisesti lähi- ja verkko-opetuksen menetelmin. Opiskelijoilta edellytetään osallistumista kaikille lähiopetustunneille. (not translated)
Täydentyy lukukauden alkuun mennessä. (not translated)
Opintojakson (5op) tavoitteena on, että opiskelija osaa käyttää hyvinvointiteknologian tarjoamia mahdollisuuksia terveyden edistämisessä, kehittää innovatiivisia ongelmanratkaisuja terveyden edistämiseen alueellisessa, kansallisessa ja kansainvälisessä tutkimus- ja kehittämistoiminnassa, hahmottaa digitalisaation ja sähköiset sekä liikkuvat palvelut osana sosiaali- ja terveyspalveluita ja terveyden edistämistä, analysoi viestinnän ja median ajankohtaisia ilmiöitä terveyden edistämisen näkökulmasta.
Sisällöstä:
· terveysmedia ja terveyden lukutaito
· sosiaalinen media terveyden edistämisessä
· kulttuurihyvinvointi osana terveyden edistämistä
· digitalisaatio, sähköiset ja liikkuvat palvelut
· innovaatiopedagogiikka terveyden edistämisessä
Kontaktitunnit etänä:
19.1.2023 klo 12.30-15.30 (4t)
16.2.2023 klo 8.30-15.30 (8t)
15.3.2023 klo 8.30-11.30 (4t)
yht. 16 tuntia (not translated)
Täsmentyy lukukauden alkuun mennessä. (not translated)
Täsmentyy lukukauden alkuun mennessä. (not translated)
Täsmentyy lukukauden alkuun mennessä. (not translated)
Täsmentyy lukukauden alkuun mennessä. (not translated)
Hille Halonen
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Hille Halonen
Ritva Laaksonen-Heikkilä (not translated)
Distance learning
Luennot, keskustelut, videot ja tehtävät (not translated)
Arviointi kohdistuu kurssin aikana suoritettaviin oppimistehtäviin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn. Kurssin suorittamiseksi kaikki tehtävät tulee olla palautettuina annettuihin määräaikoihin mennessä ja hyväksytysti suoritettuina. Kurssin kokonaisarvosana annetaan asteikolla 0-5 ja se perustuu oppimistehtävien arviointeihin.
Tehtävät tulee olla kaikki suoritettuina, jotta saa opintojakson suoritusmerkinnän:
Tehtävä 1 numeerinen arviointi 0-5
Tehtävä 2 numeerinen arviointi 0-5
Lopullinen arvosana näiden keskiarvona.
Opiskelijan työn mitoitus:
Luennot ja keskustelut sekä niihin valmistautuminen 20t
Materiaaliin perehtyminen 10t
Tehtävien teko 25t
Itsenäinen työskentely 80t
yhteensä 135t = 5op (not translated)
Finnish
01.08.2022 - 31.12.2022
15.06.2022 - 25.10.2022
15 - 30
Opintojakso: Terveyden, työ- ja toimintakyvyn edistäminen työpaikan ja työterveyshuollon yhteistyönä tulee suorittaa samalla lukukaudella ensin. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
1 credits
5 credits
H-5
Asiantuntijaluentoja teemoittain, pienryhmätyöskentelyä, yksilöllisiä tehtäviä (not translated)
Tehtävä 1; Ennakkoarvioinnista sovellus
Tehtävä 2; CASE-esimerkki - hankalasta asiakastilanteesta, johon esihenkilön tulee ottaa kantaa tuen, ohjauksen ja koulutuksen näkökulmasta. Voit valita johtamisen mallin tehtäväsi taustaksi. Tarkoituksena esihenkilön toiminnan tarkastelu ja perustelu kirjallisuuteen perustuen.
Opiskelijan työn mitoitus:
Luennot ja keskustelut sekä niihin valmistautuminen 20t
Materiaaliin perehtyminen 10t
Tehtävien teko 25t
Itsenäinen työskentely 80t
yhteensä 135t = 5op (not translated)
24.10.2022 4t (lyhyt teema-alustus) klo 12.30-15.30
Opintojakson info ja kokonaisuuden esittely, tehtävät
Yhteistyö eri näkökulmista; työntekijän, työpaikan, ja työterveyshuollon
29.11.2022 8t (lyhyitä teema-alustuksia) klo 8.30-15.30
Aiheina mm.
Yhteistyö työterveyshuollon ja johtamisen näkökulmasta; Marjo Sinokki, hankejohtaja, Länsirannikon Työterveys Oy, Turku
Yhteistyön edellytykset ja yhteistoiminta lähihenkilön näkökulmasta; Sanna Ylikorpi, palvelupäällikkö , terveydenhoitaja YAMK, Länsirannikon Työterveys Oy, Turku
Tiedolla johtaminen työterveyshuollossa (HIlle Halonen)
Ennakkoarviointi Työterveyshuollon sekä sosiaali- ja terveydenhuollon päätöksenteon perustaksi (Ritva Laaksonen-Heikkilä)
15.12.2022 4t klo 8.15- 12.00
Tehtävän 2 esimerkkien käsittelyä
Itsensä kehittäminen, sparraus (testit) (not translated)
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä määräaikaan mennessä ja/tai osallistunut lähiopetukseen. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia/eivät vastaa tehtävänantoon/tehtävissä on havaittavissa plagiointia. (not translated)
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt pintapuolisesti. Lähdemateriaalien käyttö on niukkaa, tekstissä on asia-/käsitevirheitä ja työ on sisällöllisesti hajanainen/ulkoasultaan viimeistelemätön. (not translated)
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt hyvin, sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on asianmukaista, eikä tekstissä juurikaan ole havaittavissa käsite- tai asiavirheitä. (not translated)
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään kurssin sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on monipuolista, eikä tekstissä ole käsite- tai asiavirheitä. Esitetyt näkökulmat ja väitteet perustellaan ja oppimistehtävistä välittyy tutkiva ja pohtiva ote. (not translated)
Hille Halonen
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Sanna-Maria Nurmi
Hille Halonen
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Sanna-Maria Nurmi (not translated)
20% Face-to-face, 80% Distance learning
Kehittämisprojektin aiheeseen liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin liittyvä kirjallisuus. (not translated)
Itsenäinen opiskelu ja projektipäällikkönä (mahd. soveltavan tutkimuksen tekijänä) toimiminen työelämässä / hankkeessa. (not translated)
Hyväksytty tehtävien suorittaminen. (not translated)
Finnish
22.08.2022 - 31.05.2024
01.08.2022 - 28.07.2023
20 - 30
Opinnäytetyön toteutusvaiheeseen voi siirtyä vasta, kun suunnitelmavaihe on hyväksytty. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
Kupittaa Campus
5 credits
4 credits
Hyväksytty/Hylätty
Ei valinnaisia suoritustapoja. (not translated)
Soveltava TKI - toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopedagogiikan ja kolmikantamallin avulla. (not translated)
Väliraportointi työelämä/-hankeympäristössä toimeksiantajalle erikseen sovitulla tavalla.
Työn mitoitus:
- Väliraportointi (esitys) toimeksiantajalle on ajallisesti lyhyt (n. 1 t), lisäksi esityksen valmisteluaika.
- Muut opintojakson tunnit käytetään kehittämisprojektin käytännön toteuttamiseen työelämässä / hankkeessa. (not translated)
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· täsmentää kehittämisprojektinsa tietoperustaa
· tuottaa kirjallisen kuvauksen kehittämisprojektinsa siihenastisesta etenemisestä
· arvioida kehittämisprojektinsa etenemistä suhteessa suunnitelmaan (esim. aikataulussa pysyminen, tavoitteen suunnassa eteneminen, valittujen tutkimus- ja kehittämismenetelmien toimivuus, projektiorganisaation toiminta)
Sisältö:
· Esitys kehittämisprojektin siihenastisesta etenemisestä toimeksiantajataholle tai muulla sovitulla tavalla (not translated)
Hyväksytty:
Opiskelija on toteuttanut väliraportoinnin osoittaen, että kykenee kuvaamaan kehittämisprojektinsa siihenastista etenemistä johdonmukaisena kokonaisuutena ja arvioivalla otteella. (not translated)
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Sanna-Maria Nurmi
20% Face-to-face, 80% Distance learning
Kehittämisprojektin aiheeseen liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin liittyvä kirjallisuus. (not translated)
Itsenäinen opiskelu ja projektipäällikkönä (mahd. soveltavan tutkimuksen tekijänä) toimiminen työelämässä / hankkeessa. (not translated)
Hyväksytty tehtävien suorittaminen. (not translated)
Finnish
02.01.2023 - 31.07.2024
02.01.2023 - 30.07.2023
20 - 30
Opinnäytetyön toteutusvaiheeseen voi siirtyä vasta, kun suunnitelmavaihe on hyväksytty. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
Kupittaa Campus
5 credits
4 credits
Hyväksytty/Hylätty
Ei valinnaisia suoritustapoja. (not translated)
Soveltava TKI - toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopedagogiikan ja kolmikantamallin avulla. (not translated)
Väliraportointi työelämä/-hankeympäristössä toimeksiantajalle erikseen sovitulla tavalla.
Kirjallinen väliraportti tuutoropettajalle.
Työn mitoitus:
- Väliraportointi (esitys) toimeksiantajalle on ajallisesti lyhyt (n. 1 t), lisäksi esityksen valmisteluaika.
- Kirjallinen väliraportti tarkoittaa valmiiden, jo aikaisemmin tehtyjen dokumenttien yhdistämistä yhdeksi kokonaisuudeksi, ja siihen liittyen arviointia kehittämisprojektin etenemisestä. Ajallisesti lyhyt tehtävä.
- Muut opintojakson tunnit käytetään kehittämisprojektin käytännön toteuttamiseen työelämässä / hankkeessa. (not translated)
Tavoitteet
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· täsmentää kehittämisprojektinsa tietoperustaa
· tuottaa kirjallisen kuvauksen kehittämisprojektinsa siihenastisesta etenemisestä
· arvioida kehittämisprojektinsa etenemistä suhteessa suunnitelmaan (esim. aikataulussa pysyminen, tavoitteen suunnassa eteneminen, valittujen tutkimus- ja kehittämismenetelmien toimivuus, projektiorganisaation toiminta)
Sisältö
· Loppuraportin rakennetta (sisältöjä) noudattava kuvaus kehittämisprojektin siihenastisesta etenemisestä (projektin etenemisen arviointi osana kuvausta)
· Esitys kehittämisprojektin siihenastisesta etenemisestä toimeksiantajataholle tai muulla sovitulla tavalla (not translated)
Opiskelija ei ole tehnyt molempia tehtäviä tai ei ole kyennyt kuvaamaan ymmärrettävästi kehittämisprojektinsa siihenastista kokonaisuutta tai ei ole arvioinut sitä mitenkään. (not translated)
Hyväksytty:
Opiskelija on tehnyt molemmat tehtävät osoittaen, että kykenee kuvaamaan kehittämisprojektinsa siihenastista etenemistä johdonmukaisena kokonaisuutena ja arvioivalla otteella. (not translated)
Hille Halonen
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Katja Heikkinen
Sanna-Maria Nurmi
Ritva Laaaksonen-Heikkilä,
Hille Halonen,
Sanna-Maria Nurmi (not translated)
10% Face-to-face, 90% Distance learning
Opinnäytetyön aiheeseen liittyvät kansallset ja kansainväliset julkaisut, kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin sekä mentorointiin liittyvä kirjallisuus. (not translated)
Itsenäinen työskentely, projektipäällikkönä toimiminen sekä seminaarityöskentely. Lähtökohtana sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Kehittämisprojekti kokonaisuudessaan perustuu Innopeda-oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Itslearning-oppimisympäristön materiaaleissa. (not translated)
Hyväksytty tehtävien suorittaminen
Loppuraportti T1 - K5 (not translated)
Finnish
15.08.2022 - 31.07.2023
25.04.2022 - 31.01.2023
20 - 30
Raporttivaiheeseen voi siirtyä, kun toteutusvaihe on hyväksytty. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
Kupittaa Campus
10 credits
9 credits
H-5
Oppiminen ja soveltava TKI-toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopeda-pohjaisen oppimisjatkumon ja kolmikantamallin avulla. (not translated)
Loppuraportin valmiiksi saattaminen
Itsearviointi
Posterien työstäminen ja esittäminen KV-päivässä sekä TALK-seminaarissa
Kypsyysnäytteen kirjoittaminen
10 op (not translated)
Tavoitteet:
Opiskelija osaa
• tuottaa kehittämisprojektistaan kielellisesti hyväksyttävän kirjallisen loppuraportin
• suullisesti esittää kehittämisprojektinsa prosessin, keskeiset tulokset ja tuotoksen
• arvioida kriittisesti omaa osaamistaan projektipäällikkönä ja kehittämisprojektinsa eri vaiheita
• tunnistaa kehittämisprojektinsa lopputuotoksen hyödynnettävyyden
• arvioida kriittisesti toisten kehittämisprojektien prosessia, tuotosta ja loppuraporttia
• kirjoittaa opinnäytetyöstään kypsyysnäytteen
Sisältö:
• Opinnäytetyön loppuraportti
• Kirjallinen itsearviointi
• Kypsyysnäyte
• Opinnäytetyötä esittelevä posteri (englanti)
• Suullinen esitys tai posteri opinnäytetyöstä (suomi) (not translated)
Hille Halonen
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Sanna-Maria Nurmi
10% Face-to-face, 90% Distance learning
Opinnäytetyön aiheeseen liittyvät kansallset ja kansainväliset julkaisut, kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin sekä mentorointiin liittyvä kirjallisuus. (not translated)
Itsenäinen työskentely, projektipäällikkönä toimiminen sekä seminaarityöskentely. Lähtökohtana sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Kehittämisprojekti kokonaisuudessaan perustuu Innopeda-oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Itslearning-oppimisympäristön materiaaleissa. (not translated)
Hyväksytty tehtävien suorittaminen
Loppuraportti T1 - K5 (not translated)
Finnish
03.01.2023 - 31.05.2024
01.12.2022 - 31.12.2023
20 - 30
Raporttivaiheeseen voi siirtyä, kun toteutusvaihe on hyväksytty. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
Kupittaa Campus
10 credits
9 credits
H-5
Oppiminen ja soveltava TKI-toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopeda-pohjaisen oppimisjatkumon ja kolmikantamallin avulla. (not translated)
Loppuraportin valmiiksi saattaminen
Itsearviointi
Posterien työstäminen ja esittäminen KV-päivässä sekä TALK-seminaarissa
Kypsyysnäytteen kirjoittaminen
10 op (not translated)
Tavoitteet:
Opiskelija osaa
• tuottaa kehittämisprojektistaan kielellisesti hyväksyttävän kirjallisen loppuraportin
• suullisesti esittää kehittämisprojektinsa prosessin, keskeiset tulokset ja tuotoksen
• arvioida kriittisesti omaa osaamistaan projektipäällikkönä ja kehittämisprojektinsa eri vaiheita
• tunnistaa kehittämisprojektinsa lopputuotoksen hyödynnettävyyden
• arvioida kriittisesti toisten kehittämisprojektien prosessia, tuotosta ja loppuraporttia
• kirjoittaa opinnäytetyöstään kypsyysnäytteen
Sisältö:
• Opinnäytetyön loppuraportti
• Kirjallinen itsearviointi
• Kypsyysnäyte
• Opinnäytetyötä esittelevä posteri (englanti)
• Suullinen esitys tai posteri opinnäytetyöstä (suomi) (not translated)
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Henri Aho
Sanna-Maria Nurmi
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Sanna-Maria Nurmi
Henri Aho (not translated)
Distance learning
Kehittämisprojektin aiheeseen / ilmiöön liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin liittyvä kirjallisuus.
Tiedonhakijan oppaat https://libguides.turkuamk.fi/etusivu (not translated)
Itsenäinen työskentely, seminaarityöskentely. Lähtökohtana sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Kehittämisprojekti kokonaisuudessaan perustuu Innopeda-oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Itslearning-oppimisympäristön materiaaleissa. (not translated)
Kehittämisprojektin suunnitelman ja tarvittaessa tutkimussuunnitelman arvioinnin kohteet ovat: hanke-/työelämälähtöisyys, aihealueeseen perehtyneisyys, tietoperusta, tavoitteiden / tehtävien asettaminen, kehittävä ja tutkimuksellinen ote, eettisyys ja luotettavuus, tavoiteltava tuotos / tulos ja sen hyödynnettävyys, (not translated)
Finnish
29.08.2022 - 31.07.2024
01.08.2022 - 31.12.2022
Opinnäytetyön suunnitelma -opintojakson hyväksyminen edellyttää siis varsinaisen projektisuunnitelman lisäksi hyväksyttyä projekti-ideaa sekä siihen liittyvää hyväksyttyä tietoperustaa. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
10 credits
Hyväksytty/Hylätty
Ei valinnaisia suoritustapoja. (not translated)
Oppiminen ja soveltava TKI-toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopeda-pohjaisen oppimisjatkumon ja kolmikantamallin avulla. Kolmikantamalli perustuu opiskelijan, työelämämentorin ja opettajan väliseen yhteistyöhön. (not translated)
1) Kehittämisprojektin suunnitelman laadinta
2) Esitys suunnitelmaseminaarissa
3) Opponointi
4) Vertaisarviointi
Kehittämisprojektin suunnitelman laadintaa edeltää hyväksytty, kirjallisesti tuotettu ideavaiheen kuvaus sekä hyväksytty kirjallisuuskatsaus aihealueesta, yhteensä 223 t. Seminaariesitykset ja vertaisarvioinnit yhteensä 20 t. Tiedonhankinnan verkkokurssi 27 t. (not translated)
Tavoitteet:
Opiskelija osaa
- kuvata kehittämisprojektin lähtökohdat, tarpeen ja edellytykset siinä organisaatiossa tai hankkeessa, jossa kehittämisprojekti tehdään
- toteuttaa systemaattisia tutkimustiedon ja muun tiedon hakuja suomalaisista ja kansainvälisistä tietokannoista
- kirjoittaa kehittämisprojektinsa tietoperustan
- nimetä kehittämisprojektin tavoitteet, tarkoituksen, tehtävät ja lopputuloksen
- määrittää kehittämis- ja arviointimenetelmät sekä kuvata menetelmällisen toteutuksen
- kirjoittaa toteuttamiskelpoisen kehittämisprojektin suunnitelman ja tarvittaessa tutkimussuunnitelman
- kuvata oman roolinsa asiantuntijana ja projektipäällikkönä
- laatia eettisen tarkastelun ja luotettavuustarkastelun
- arvioida ja ennakoida kehittämisprojektinsa riskit
Sisällöt:
- Ideaseminaari
- Tiedonhankinnan verkkokurssi (1 op)
- Tietoperusta
- Kehittämisprojektin suunnitelma, tarvittaessa tutkimussuunnitelma sen liitteenä
- Suunnitelmaseminaari
- Opponointi
- Vertaispalaute
- Opinnäytetyösopimus (not translated)
Kehittämisprojektin suunnitelma ja tarvittaessa tutkimussuunnitelma on laadittu ohjeiden mukaan, ja niissä ilmenevät edellä mainitut asiat. (not translated)
Hille Halonen
Kirsi Mononen
Ritva Laaksonen-Heikkilä
20% Face-to-face, 80% Distance learning
Kehittämisprojektin aiheeseen / ilmiöön liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin liittyvä kirjallisuus.
Tiedonhakijan oppaat https://libguides.turkuamk.fi/etusivu (not translated)
Lähi/etäopetus
Pienryhmä/yksilöohjaus (not translated)
Kehittämisprojektin suunnitelman ja tarvittaessa tutkimussuunnitelman arvioinnin kohteet ovat: hanke-/työelämälähtöisyys, aihealueeseen perehtyneisyys, tietoperusta, tavoitteiden / tehtävien asettaminen, kehittävä ja tutkimuksellinen ote, eettisyys ja luotettavuus, tavoiteltava tuotos / tulos ja sen hyödynnettävyys, kehittämisprosessin ja tuotoksen arviointi, suullinen ja kirjallinen raportointi, projektin johtaminen ja oma asiantuntijuus. (not translated)
Finnish
01.01.2023 - 31.12.2024
01.12.2021 - 31.03.2023
20 - 35
Opinnäytetyön suunnitelma -opintojakson hyväksyminen edellyttää siis varsinaisen projektisuunnitelman lisäksi hyväksyttyä projekti-ideaa sekä siihen liittyvää hyväksyttyä kirjallisuuskatsausta. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
Kupittaa Campus
10 credits
8 credits
Hyväksytty/Hylätty
Lähtökohtana on sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Kehittämisprojekti kokonaisuudessaan perustuu Innopeda-oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti It's-oppimisympäristön materiaaleissa.
Oppiminen ja soveltava TKI-toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopeda-pohjaisen oppimisjatkumon ja kolmikantamallin avulla. Kolmikantamalli perustuu opiskelijan, työelämämentorin ja opettajan väliseen yhteistyöhön. (not translated)
1) Kehittämisprojektin suunnitelman laadinta
2) Esitys suunnitelmaseminaarissa
3) Vertaisarviointi
Kehittämisprojektin suunnitelman laadintaa edeltää hyväksytty, kirjallisesti tuotettu ideavaiheen kuvaus sekä hyväksytty kirjallisuuskatsaus aihealueesta, yhteensä 223 t. Seminaariesitykset ja vertaisarvioinnit yhteensä 20 t. Tiedonhankinnan verkkokurssi 27 t. (not translated)
- Ideaseminaari
- Tiedonhankinnan verkkokurssi (1 op)
- Kirjallisuuskatsaus
- Kehittämisprojektin suunnitelma, tarvittaessa tutkimussuunnitelma sen liitteenä
- Suunnitelmaseminaari
- Opinnäytetyösopimus
- Vertaispalaute (not translated)
Kehittämisprojektin suunnitelma ja tarvittaessa tutkimussuunnitelma on laadittu ohjeiden mukaan, ja niissä ilmenevät edellä mainitut asiat. (not translated)
Minna Salakari
80% Face-to-face, 20% Distance learning
Finnish
01.08.2022 - 31.12.2022
02.07.2022 - 31.07.2022
8 - 30
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
Kupittaa Campus
2 credits
1 credits
H-5
Opintojakso sisältää yksilö- ja ryhmätehtäviä, pienryhmäkeskusteluja sekä asiantuntijajohtoista opetusta. (not translated)
Opintojakso toteutuu lähiopetuksessa Kupittaan kampuksella.
25.08.2022 10.00 - 11.30 ICT_C2046 (40 henkilöä)
14.09.2022 14.15 - 15.45 ICT_C2046 (40 henkilöä)
15.09.2022 08.15 - 14.00 EDU_3029 (40 henkilöä)
14.12.2022 08.15 - 14.00 EDU_3029 (40 henkilöä) (not translated)
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Minna Pohjola (not translated)
20% Face-to-face, 80% Distance learning
Kontaktiopetusta ja etäopetusta sekä pienryhmä että itsenäistä työskentelyä (not translated)
Suomeksi
Arviointi ja arvosanan muodostuminen:
•Orientoiva tehtävä HKS/HYL
•Luennoille osallistuminen ja seminaarityöskentely HKS/HYL
•Kirjallinen työ T1 - K5
•Itsearvioinnin, vertaispalautteen sekä opintojaksopalautteen laatiminen (not translated)
Finnish
01.01.2023 - 31.05.2023
01.12.2022 - 01.02.2023
20 - 30
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 5 opiskelijaa mukaan. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
Kupittaa Campus
4 credits
H-5
Opiskelijan työmäärän mitoitus (5op, 135t):
•Lähiopetus (asiantuntijaluennot ja seminaari) 17 h
•Kirjalliset tehtävät 40h
•Itsenäinen työskentely 78 h (not translated)
Opintojakso sisältää lähiopetusta, tehtäviä ja itsenäistä työskentelyä sekä vertaisarvioinnin ja seminaarin.
- terveyden edistämisen interventiot ja menetelmät
· interventioiden vaikuttavuus ja tuloksellisuus
· vaikuttavuus ja tuloksellisuus käsitteenä
· vaikuttavuuden ja tuloksellisuuden arviointi ja menetelmät
Kurssin kokonaisuus on seuraava:
Etäopetuskerta
15.3.2023 klo 12.30-15.30
16.3.2023 klo 10.00-15.30
10.5.2023 klo 8.30-14.00
Tehtäväpalautukset
Orientoiva tehtävä - testi
Yksilö/paritehtävä 1 palautuspäivä
Kirjallinen yksilötehtävä (not translated)
Hylätty (0): Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista. (not translated)
Tyydyttävä (1-2): On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin. (not translated)
Hyvä (3-4): On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. (not translated)
Kiitettävä (5): On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista. (not translated)
Anu Vaihekoski
Camilla Granholm
Sanna-Maria Nurmi
Sanna-Maria Nurmi (sanna-maria.nurmi@turkuamk.fi)
Anu Vaihekoski (anu.vaihekoski@turkuamk.fi) (not translated)
Distance learning
Itslearningissa ilmoitettu lähdemateriaali sekä muu opiskelijan itsensä hankkima lähdemateriaali. (not translated)
Itsenäinen työskentely
Oppimistehtävä ryhmätyönä
Tentti (not translated)
Oppimistehtävä: H-K5 (arviointikriteerit itslearningissa)
Tentti: H- K5 (pisterajat Itslearningissa)
Opintojakson arvosana muodostuu oppimistehtävän ja tentin arvosanasta. (not translated)
Finnish
01.08.2022 - 31.12.2022
13.06.2022 - 30.09.2022
10 - 170
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoin AMK maksimi 5 opiskelijaa (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
5 credits
H-5
Tentti on mahdollista tehdä kolme kertaa 1.10 -11.12.2022 välisenä aikana oppimisympäristössä. (not translated)
Itsenäinen opiskelu, tenttiin valmistautuminen ja perehtyminen opintojakson keskeiseen kirjallisuuteen: 75h
Ryhmätehtävä: 60h
Yhteensä: 135h (not translated)
Opintojakson osaamistavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· selittää tutkimuksen tieteenfilosofisia lähtökohtia
· kuvata tutkimusprosessin
· kuvata keskeiset määrälliset ja laadulliset tutkimusmenetelmät
· lukea ja tulkita määrällistä ja laadullista tutkimusta
· syventää osaamistaan tutkimusaineiston analyysissä
· syventää osaamistaan tutkimuksen luotettavuuden arvioinnissa
· arvioida tietoa kriittisesti
· hallitsee tutkimuksen eettisiä periaatteita
Opintojakson sisältö:
· Tutkimuksen tieteenfilosofiset lähtökohdat
· Määrällinen ja laadullinen tutkimusprosessi
· Keskeiset määrälliset ja laadulliset tutkimusmenetelmät
· Tutkimusaineiston analysointi
· Tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
· Tiedon kriittinen arviointi
Opintojakson aloitusinfo 21.9. 2022 klo 14.00-16.00. (not translated)
Anu Vaihekoski
Sanna-Maria Nurmi
Opettajat:
Sanna-Maria Nurmi (sanna-maria.nurmi@turkuamk.fi)
Maarit Janhunen (maarit.janhunen@turkuamk.fi) (not translated)
Distance learning
Itslearningissa ilmoitettu lähdemateriaali sekä muu opiskelijan itsensä hankkima lähdemateriaali. (not translated)
Itsenäinen työskentely
Oppimistehtävä ryhmätyönä
Tentti (not translated)
Oppimistehtävä: H-K5 (arviointikriteerit itslearningissa)
Tentti: H- K5 (pisterajat Itslearningissa)
Opintojakson arvosana muodostuu oppimistehtävän ja tentin arvosanasta. (not translated)
Finnish
01.01.2023 - 31.07.2023
19.12.2022 - 24.01.2023
5 - 150
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoin AMK maksimi 5 opiskelijaa. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
5 credits
H-5
Tentti on mahdollista tehdä kolme kertaa erikseen ilmoitettuna ajankohtana. (not translated)
Itsenäinen opiskelu, tenttiin valmistautuminen ja perehtyminen opintojakson keskeiseen kirjallisuuteen: 75h
Ryhmätehtävä: 60h
Yhteensä: 135h (not translated)
Opintojakso toteutuu verkko-opintoina. Opintojakso alkaa 16.1.2023. Tarkemmat ohjeet opintojakson toteuttamiseen liittyen löytyvät Itslearningista.
Opintojakson osaamistavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· selittää tutkimuksen tieteenfilosofisia lähtökohtia
· kuvata tutkimusprosessin
· kuvata keskeiset määrälliset ja laadulliset tutkimusmenetelmät
· lukea ja tulkita määrällistä ja laadullista tutkimusta
· syventää osaamistaan tutkimusaineiston analyysissä
· syventää osaamistaan tutkimuksen luotettavuuden arvioinnissa
· arvioida tietoa kriittisesti
· hallitsee tutkimuksen eettisiä periaatteita
Opintojakson sisältö:
· Tutkimuksen tieteenfilosofiset lähtökohdat
· Määrällinen ja laadullinen tutkimusprosessi
· Keskeiset määrälliset ja laadulliset tutkimusmenetelmät
· Tutkimusaineiston analysointi
· Tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
· Tiedon kriittinen arviointi (not translated)
Hille Halonen
Tuuli Lahti
Principle lecturer Tuuli Lahti
Senior lecturer Hille Halonen
Distance learning
Material is in its learning -platform.
Individual task
Contact teaching
Collaborative group work
The course progresses through a variety of tasks and activities based on both theoretical frameworks as well as knowledge sharing.
To complete the course you need to complete all the activities and tasks successfully by due dates.
The course evaluation mark grid varies from 0 to 5 as based on the Mindmap task and Pestle activity.
Written work will be evaluated with numbers 0-5 by using the following criteria:
1. Theoretical background and references
2. Structure, content and logic
3. Argumentation and ability for synthesis
4. Formal compliance with the instructions.
Finnish
01.01.2023 - 30.05.2023
01.12.2022 - 09.01.2023
0 - 30
Master-studies, not for bachelor-studies. From Avoin AMK max. 5 students, who has passed the course Health Promotion Management. Health Promotion Management has to be done before Various Aspects of Health Promotion Management course.
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
2 credits
5 credits
H-5
No alternative methods for passing the course.
No exam.
Teaching in Turku University of Applied Sciences is based on innovation pedagogy approach: https://innopeda.turkuamk.fi/language/en/home/
Tasks 3 op
Contact teaching 2 op
Contact teaching days:
1.3 at 12.30-15.00
22.3 at 10-15.30
19.4 at 10-15.00
Teaching will be organized via Zoom and Its Learning. Zoom links can be found from Its learning environment.
Student has not returned all assignments, attended to contact teaching sessions or completed replacement assignments. The returned tasks are superficial or do not correspond to the assignment.
Student has returned all assignments and participated in contact teaching sessions. Student demonstrates basic understanding of the contents of the course.
Student has returned all assignments on time and actively participated in contact teaching sessions. Student demonstrates good understanding and application of the contents of the course.
Student has returned all assignments on time and actively participated in contact teaching. Student demonstrates profound understanding and application of the contents of the course.
There is no implementations attached to this degree programme.