Please select the curriculum by the start year of studies and competence track.
Jan Holmberg
Jan Holmberg, jan.holmberg@turkuamk.fi (not translated)
Face-to-face
Ilmoitettu Itslearning-oppimisympäristössä. (not translated)
Lähiopetus, ryhmätyöskentely ja oppimistehtävät. (not translated)
Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn. (not translated)
Finnish
13.01.2023 - 31.07.2023
02.12.2022 - 31.12.2022
0 - 35
YAMK - opintoja, ei sovellu AMK - opintoihin. (not translated)
Tradenomi (ylempi AMK), SOTE-palvelujen ja -liiketoiminnan johtaminen (not translated)
H-5
Ei erillistä valinnaista suoritustapaa. (not translated)
Ei tenttiä. (not translated)
Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.
Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Pienryhmätyöskentelyssä korostuvat itseohjautuvuus, vertaisoppiminen sekä dialoginen vuorovaikutus. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa. (not translated)
Lähiopetusta: luentoja ja toiminnallista työskentelyä (16 h) sekä itsenäistä opiskelua: oppimistehtäviä ja pienryhmätyöskentelyä (119 h). Yhteensä 135 h (5 op). (not translated)
Opintojakson 2023 lähipäivät toteutetaan lähiopetuksena kampuksella seuraavina päivinä:
• 13.01.2023 klo 9-16
• 03.03.2023 klo 9-16
Muutoin toteutus perustuu jakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin.
Opintojakson pääsisältöjä ovat:
• Osaamisen johtamisen käsitteet ja käytännöt.
• Osaamistarpeiden tunnistaminen ja ennakointi.
• Osaamispääoman kehittäminen ja säilyttäminen.
• Tulevaisuuden osaamistarpeet sosiaali- ja terveysalalla. (not translated)
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista. (not translated)
Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin. (not translated)
Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissä hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin, ja osaavansa myös soveltaa oppimaansa. (not translated)
Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista. (not translated)
Heli Aramo-Immonen
Tuuli Lahti
Tuuli Lahti & Heli Aramo-Immonen
20% Face-to-face, 80% Distance learning
See itslearning course platform.
Keynote lectures and talks (live or by video) by TUAS specialists and visiting lectures; group work in multidisciplinary groups, reading and discussing in reading groups, individual written assignments.
Assessment will be based on the individual and group assignments submitted in the itslearning course platform and on the demonstrated contribution to the group work in contact days.
Tutor teacher evaluates the assignments. To pass the course, students are expected to participate in the contact days and to contribute to group work in them, as well as to complete and turn in all the assignments. Missing contact day participation will be compensated by an extra assignment. Tutor teachers will keep records of participation in group work in contact days and evaluate the compensatory assignments.
Finnish
01.08.2022 - 31.12.2022
02.07.2022 - 31.08.2022
20 - 60
YAMK - opintoja, ei sovellu AMK - opintoihin. Avoin AMK maksimi 5 opiskelijaa. (not translated)
Tradenomi (ylempi AMK), SOTE-palvelujen ja -liiketoiminnan johtaminen (not translated)
Kupittaa Campus
2 credits
4 credits
H-5
Contact days and lectures: 15 h
Online and virtual working individually and in groups: 120 h
The course is compulsory for all TUAS Master Students. It will be implemented partly in groups comprised of students across the various study programmes, and partly as team and individual work within each study programme. There are two contact days common to all students of the various study programmes, and further, there are common study materials and assignments in the itslearning course platform. In addition, the study programmes may add and cover discipline specific topics. This will be guided by the tutor teacher during the programme’s contact days.
Heli Aramo-Immonen
Tuuli Lahti
Tuuli Lahti
tuuli.lahti@turkuamk.fi
Heli Aramo-Immonen
heli.aramo-immonen@turkuamk.fi
20% Face-to-face, 80% Distance learning
Oppimisympäristössä ilmoitettu materiaali, kuten:
Leskelä, R-L., Haavisto, I., Jääskeläinen, A., Sillanpää, V., Helander, N., Laasonen, V., Ranta, T. & Torkki, P. (2019). Tietojohtaminen ja sen kehittäminen: tietojohtamisen arviointimalli ja suosituksia maakuntavalmistelun pohjalta. Valtioneuvoston kanslia. Helsinki.
Laihonen, H. , Hannula, M., Helander, N., Ilvonen, I., Jussila, J., Kukko, M., Kärkkäinen, H., Lönnqvist, A., Myllärniemi, J., Pekkola, S., Virtanen, P., Vuori, V. & Yliniemi, T. 2013. Tietojohtaminen. Juvenes Print. Tampere. (not translated)
Lähiopetus, vierailijaluennot, ryhmätyöskentely, oppimistehtävät sekä asiantuntijahaastattelu. (not translated)
Arviointiasteikko H-5. Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn. (not translated)
Finnish
19.08.2022 - 31.12.2022
02.05.2022 - 05.09.2022
0 - 40
Avoimen amk:n kiintiö 3 hlö (not translated)
Engineering and Business
Tradenomi (ylempi AMK), SOTE-palvelujen ja -liiketoiminnan johtaminen (not translated)
Kupittaa Campus
2 credits
4 credits
H-5
Ei valinnaista suoritustapaa. (not translated)
Opintojaksoon ei sisälly tenttejä. (not translated)
Innovaatiopedagogiikka eli konstruktivistinen ja ongelmalähtöinen tekemällä ja soveltamalla oppiminen on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ja haluavat laajentaa ja syventää teoriaosaamistaan sekä saada malleja teorian soveltamiseksi omassa työssään.
Oppimistehtävissä orientoidutaan opintojakson teemoihin ja pohditaan aihetta. Lähiopetuksessa perehdytään sote-alan tietolähteisiin sekä tietojohtamisen käsitteisiin ja prosesseihin. Lähiopetuksen aikana pohditaan myös tietojohtamisen mahdollisuuksia ja haasteita sekä kuullaan asiantuntijaluentoja tietojohtamisen käytännön sovelluksista.
Tarkemmat tehtävänannot löytyvät kurssin oppimisympäristöstä Its Learningista. (not translated)
Lähiopetus: Luentoja ja toiminnallista työskentelyä 16 h
Itsenäinen opiskelu: 75 h
Ryhmätyö: 44 h
Yhteensä: 135 h
Työmäärämitoitus on ohjeellinen ja suuntaa antava opintojakson osaamistavoitteiden saavuttamiseksi ja arvosanaan 3/5 tarvittava keskimääräinen työmäärä. Opiskelijan aiemmasta osaamis- ja kokemustaustasta riippuen työmäärä voi olla vähemmän tai enemmän. Opintojaksossa hankittua osaamista arvioidaan tehtävien ja muiden suoritteiden kautta, ei tehtyjen tuntien määrällä. (not translated)
Tavoitteena on, että opiskelija tunnistaa tiedolla johtamisen haasteet ja mahdollisuudet. Hän ymmärtää siihen liittyviä käsitteitä, malleja ja prosesseja, ja osaa hyödyntää tietovarantoja omassa työssään.
Opintojakson pääsisältöjä ovat:
- Sosiaali- ja terveydenhuollon tietovarannot ja niiden hyötykäyttö
- Tiedolla johtamisen haasteet, mahdollisuudet, käsitteet, mallit ja prosessit
Opintojaksolla on kaksi kaikille yhteistä lähipäivää, jotka järjestetään kampuksella/verkossa. (not translated)
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista. (not translated)
Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissä hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin. (not translated)
Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissä hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. (not translated)
Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista. Arvosana 5 edellyttää kiitettävää onnistumista sekä yksilö- että ryhmätehtävissä. (not translated)
Sami Nummela
Heli Aramo-Immonen
Face-to-face
Soveltuva lähdekirjallisuus, esimerkiksi Laskentatoimi johtamisen tukena (Suomala, Manninen, Lyly-Yrjänäinen. Itsenäisesti tai ryhmätyönä tuotettavat raportit, joita esitetään kurssin aikana ja jotka antavat erilaisia näkökulmia SOTE-alan nykytilanteeseen ja kehityssuuntauksiin. (not translated)
Kurssin aikana yksilö- tai ryhmätyönä tehdään tehtäviä, joissa laskentatoimen teoriaa sovelletaan SOTE-alan johtamisen tukena:
- Mittarit ja tunnusluvut (mitä mitataan ja miten dataa käytetään)
- Kannattavuuslaskenta
Soveltavat tehtävät voivat liittyä esimerkiksi oman työpaikan prosessien analysointiin ja kehittämiseen tai valitun SOTE-alan yhtiön toiminnan analysointiin. (not translated)
Kurssityöskentely: itsenäinen opiskelu, oppitunneille osallistuminen ja aktiivisuus ovat perusedellytys kurssin hyväksyttävään suorittamiseen. Kurssitehtävien palautus on hyväksytyn suorituksen edellytys. Viimeisellä kurssikerralla voi esittää muille kurssin opiskelijoille kurssitehtäväänsä, jotta muutkin voivat siitä oppia. Opettaja arvoi opiskelijan suoritusta ja osaamista kokonaisuutena. (not translated)
Finnish
01.01.2023 - 31.07.2023
02.12.2022 - 31.12.2022
0 - 35
Tradenomi (ylempi AMK), SOTE-palvelujen ja -liiketoiminnan johtaminen (not translated)
H-5
After completing the course, the student:
- is able to evaluate the situation and development needs of the management
- can apply the financial ratios into the management needs of social and healthcare sector
- can reform the financial key figures into measures in service provision
Contents:
- management accounting
- measures and key figures
Opiskelija ei suorita annettuja tehtäviä tai suoritus on riittämätön. (not translated)
Opiskelija suorittaa annetut tehtävät, mutta suoritus on melko heikko. (not translated)
Opiskelija suorittaa annetut tehtävät, sekä suoritus on hyvä (not translated)
Opiskelija suorittaa annetut tehtävät, sekä suoritus on erinomainen. (not translated)
Sami Nummela
Heli Aramo-Immonen
Sami Nummela, Heli Aramo-Immonen (not translated)
20% Face-to-face, 80% Distance learning
Kirjallisuus ja artikkelit listattu oppimisalustalla Its-learningissä. (not translated)
Käänteinen luokkahuone -menetelmä
Esitehtävä yksilötehtävä; 3 ryhmätehtävää
Suullinen esitys 2. lähipäivässä (not translated)
Finnish
01.09.2022 - 31.12.2022
01.05.2022 - 05.09.2022
0 - 35
Tradenomi (ylempi AMK), SOTE-palvelujen ja -liiketoiminnan johtaminen (not translated)
2 credits
4 credits
H-5
Ei valinnaisia tapoja (not translated)
ei tenttiä (not translated)
2 lähiopetuspäivää
Ryhmätyöt
Suullinen esitys (not translated)
2 lähiopetuspäivää 16h
Esitehtävä 5h
Ryhmätyöt 40h
Omatoiminen etäoppiminen (kirjallisuus yms.) 70h
Suullinen esitys valmisteluineen 4h (not translated)
Lähipäivä 1. Kampuksella 5.9.2022
Palautuspäivä 5.10.
Palautuspäivä 5.11
Lähipäivä 2. Kampuksella 17.11.2022 (not translated)
Tuuli Lahti
Principal lecturer Tuuli Lahti
tuuli.lahti@turkuamk.fi
40% Face-to-face, 60% Distance learning
Ilmoitettu oppimisympäristössä. (not translated)
Luento-opetus, tiimityöskentely, vertaispalaute- ja keskustelu, sekä kirjalliset tehtävät. (not translated)
Arviointi kohdistuu kurssin aikana suoritettaviin oppimistehtäviin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn. Kurssin suorittamiseksi kaikki tehtävät tulee olla palautettuina annettuihin määräaikoihin mennessä ja hyväksytysti suoritettuina. Kurssin kokonaisarvosana annetaan asteikolla 0-5 ja se perustuu oppimistehtävien arviointeihin. (not translated)
Finnish
18.08.2022 - 31.12.2022
31.03.2022 - 31.08.2022
10 - 40
YAMK - opintoja, ei sovellu AMK - opintoihin. (not translated)
Tradenomi (ylempi AMK), SOTE-palvelujen ja -liiketoiminnan johtaminen (not translated)
Kupittaa Campus
2 credits
3 credits
H-5
Ei erillistä valinnaista suoritustapaa. (not translated)
Ei tenttiä. (not translated)
Innovaatiopedagogiikka eli konstruktivistinen ja ongelmalähtöinen tekemällä ja soveltamalla oppiminen on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ja haluavat laajentaa ja syventää teoriaosaamistaan sekä saada malleja teorian soveltamiseksi omassa työssään.
Kurssin aikana perehdytään keskeiseen tietoperustaan ja keskustellaan käsiteltävistä aiheista. Tiimitehtävässä korostuu projektimainen työskentely, itseohjautuvuus sekä dialoginen vuorovaikutus tiimin jäsenten kanssa. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen ja harjoitellaan jäsenneltyä asioiden esitystapaa. Lisäksi harjoitellaan palautteen antamista ja sen vastaanottamista vertaispalautteen keinoin. (not translated)
Luentoja ja toiminnallista työskentelyä: 20h
Verkkokeskustelut: 20h
Tiimityö: 50h
Kirjallinen tehtävä: 45h
Yhteensä: 135h (not translated)
Kurssin pääsisältöjä ovat:
- Sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmä ja sen kehittäminen
- Sosiaali- ja terveyspalvelujen ohjaus ja valvonta
- Sosiaali- ja terveyspalvelujen eettiset erityiskysymykset
Kurssilla on kaksi kaikille yhteistä lähipäivää (2.9 kello 09-16 & 29.11 kello 09-16), jotka toteutetaan kampuksella. Muutoin toteutus perustuu kurssin aikana suoritettaviin oppimistehtäviin, joiden kautta työelämässä tarvittavaa osaamista kehitetään. (not translated)
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä määräaikaan mennessä ja/tai osallistunut lähiopetukseen. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia/eivät vastaa tehtävänantoon/tehtävissä on havaittavissa plagiointia. (not translated)
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt pintapuolisesti. Lähdemateriaalien käyttö on niukkaa, tekstissä on asia-/käsitevirheitä ja työ on sisällöllisesti hajanainen/ulkoasultaan viimeistelemätön. (not translated)
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt hyvin, sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on asianmukaista, eikä tekstissä juurikaan ole havaittavissa käsite- tai asiavirheitä. (not translated)
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään kurssin sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on monipuolista, eikä tekstissä ole käsite- tai asiavirheitä. Esitetyt näkökulmat ja väitteet perustellaan ja oppimistehtävistä välittyy tutkiva ja pohtiva ote. (not translated)
There is no implementations attached to this degree programme.