Siirry suoraan sisältöön

English Professional Skills, B2 (3 cr)

Code: 1001004-3254

General information


Enrollment
02.07.2023 - 11.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
14.09.2023 - 27.10.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
English
Seats
15 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Dental Hygiene
Teachers
Päivi Pietikäinen
Katriina Vesanen
Teacher in charge
Katriina Vesanen
Groups
PSUUNS23
Suuhygienisti (AMK), S23
Course
1001004
No reservations found for realization 1001004-3254!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

HUOM!

Opintojakson tunneista osa pidetään lähitunteina kampuksella ja osa verkossa.
Verkkotapaamiset pidetään Zoomissa. Kutsu ensimmäiseen tuntitapaamiseen lähetetään sähköpostitise ennen kurssin aloitusta. Samaa linkkiä käytetään kurssin kaikissa verkkotapaamisissa ja se löytyy myös itselarning-oppimisympäristöstä.

Kurssin aihealueet:
• Personal learning goals and needs, language level, studies and professional profile
• English needed in patient/client situations e.g. assessment, guidance
• Field-related topics
• Spoken presentation
• Reading and summarizing field-related material
• Professional vocabulary
• Self-reflection

Objective

The aim of the course is to activate and develop the students’ field-relevant English language and communication skills. The students will gain professional skills in various spoken and written communicative situations encountered in working life and society. In addition, they will learn to utilize tools and techniques to further develop their skills in authentic, field-specific contexts. More specifically, students will focus on developing their language and communication skills in.
Upon completing the course, the students should have acquired skills to communicate at level B2 according to European Framework of Reference for Languages, which states that at B2-level students should be able to produce clear, coherent and well-structured texts, present detailed descriptions related to one’s field of interest, express and exchange opinions using fluent language, follow complex arguments, and read longer articles and reports.

Content

- writing professional, field-specific texts
- presenting and discussing field-specific topics in a professional manner
- reading field-specific texts and utilizing the information in professional contexts
- learning and using key terminology of their field
- becoming professional, autonomous language users in working life

Materials

Opettajan jakama materiaali tai opiskelijan verkosta hakema tai itse tuotettu materiaali. Kaikki materiaali tulee saataville Itslearning-oppimisympäristöön. Ei kustannuksia opiskelijalle.

Teaching methods

Lähi- ja verkko-opetus, verkkotehtävät, itsenäinen työskentely, pari-/ryhmätyöskentely

Exam schedules

Ei lopputenttiä, arviointi perustuu tehtäväperusteiseen arviointiin.

Pedagogic approaches and sustainable development

Työelämälähtöiset opppimistavoitteet ja materiaali
digioppiminen, tiimioppiminen, itsereflektointi, vertaisarviointi

Completion alternatives

-

Student workload

Opetustunnit ja kotitehtävät yht. 26h
Suullisen esityksen suunnittelu, valmistelu, esittäminen ja vertaispalaute 15 h
Kurssitehtävät 40 h

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Koko kurssi arvioidaan asteikolla 0-5:
Kurssisuoritukset pisteytetään, jonka perusteella muodostuu kokonaisarvosana. Arvosanaan vaikuttavat sekä suulliset että kirjalliset suoritukset.
Arviointi ja palaute: Opettajan palaute, vertaispalaute
Tarkemmat tiedot kurssilla

Hylätty (0)

Opiskelija ei suoriudu kurssista tai jättää kurssisuorituksen kesken.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Aiheen käsittely englanniksi moninaisissa ammatillisissa tilanteissa on melko suppeaa ja yksipuolista. Teksti vastaa puutteellisesti tehtävänantoon eikä etene aivan loogisesti. Teksti sisältää joitakin vaikeasti ymmärrettäviä kohtia. Kieli on tyydyttävää. Se sisältää joitakin rakenteita ja perussanastoa ja niiden käytössä ilmenee joitakin virheitä. Opiskelija osaa puhua keskeisistä oman alan aiheista kohtalaisesti. Puhetta ei ole aina helppo seurata. Sidosteisuudessa ja vuorovaikutuksessa voi olla huomattavia puutteita. Kieli on melko yksinkertaista ja epäröivää. Opiskelija pystyy kuitenkin välittämään viestin, vaikka virheet rakenteissa ja ääntämisessä haittaavat joskus ymmärrettävyyttä. Kurssitehtävät on suoritettu.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Kieli on rakenteellisesti selkeää ja loogista. Suullinen ja kirjallinen tuotos on sujuvaa ja selkeää. Rakenteet ja ammattisanasto ovat hyvin hallussa. Joitakin virheitä voi esiintyä. Opiskelija ymmärtää oman alansa englanninkielistä materiaalia. Puhe on loogista ja johdonmukaista. Vuorovaikutus ja reagointi on pääosin sujuvaa ja selkeää. Aiheen käsittely vastaa tehtävänantoa ja on sopivaa eri ammatillisiin tilanteisiin. Teksti etenee kohtalaisen loogisesti. Tyylivirheitä voi esiintyä. Vaativimmissa rakenteissa ja ilmauksissa voi ilmetä virheitä. Opiskelija osaa puhua moninaisista oman alan aiheista hyvin. Puhetta on helppo seurata. Kieli on sujuvaa vaikka joitakin katkoja ja ääntämisvirheitä saattaa esiintyä. Kurssisuorituksessa ei ole puutteita ja tehtävät on hyvin tehty.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Aiheen käsittely englanniksi on monipuolista ja taitavaa vastaten täysin tehtävänantoa moninaisissa ammatillisissa tilanteissa. Teksti on rakenteellisesti hyvin selkeää ja loogista. Siirtymät ovat sidosteisen sujuvia. Opiskelija osaa välittää viestin luontevasti asiaankuuluvalla tyylillä. Kieli on erittäin sujuvaa ja monipuolista. Rakenteet ovat vaihtelevia ja ammattisanasto on laaja. Satunnaisia virheitä voi esiintyä vaativimmissa rakenteissa ja ilmaisuissa. Opiskelija osaa puhua moninaisista oman alan aiheista erinomaisesti. Puhe on tavoitteellista, erittäin johdonmukaisista, osuvaa ja loogista. Siirtymät asiasta toiseen ovat erittäin sujuvia. Vuorovaikutus on erittäin taitavaa, nonverbaalinen viestintä tukee tehokkaasti puhetta. Kieli (puhe, ääntäminen ja intonaatio) on sujuvaa, selkeää, täsmällistä ja normaalitempoista. Kurssisuoritus osoittaa aktiivisuutta ja tehtävät on suoritettu erinomaisesti.

Further information

Ensisijaisesti itslearning viestikanava kurssikohtaiseen viestintään, lisäksi sähköposti ja tarvittaessa sovitut ohjausajat.

Siirry alkuun