Fysioterapian ja projektitoiminnan perusteiden soveltaminen asiakasprojekteissa (4 cr)
Code: TH00CJ63-3004
General information
- Enrollment
-
02.07.2023 - 03.09.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
21.08.2023 - 31.05.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
- Teachers
- Marion Karppi
- Anu Granberg
- Groups
-
MFYSIK23Fysioterapeutti (AMK), monimuoto, K23
- Course
- TH00CJ63
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Opiskelijan työn osalta toteutuksesta 1op toteutuu syksyllä ja projektiryhmästä riippuen loput 3 op keväällä tai sitten 0-1op verran syksyn aikana riippuen oman työelämälähtöisen toimeksiannon luonteesta ja aikataulutuksesta.
Projektinhallinnan perusteet 1 op toteutuu itsenäisenä opiskeluna Itslearningissä. Tämän osion voi suorittaa syksyn aikana siten, että projektin suunnitteluvaiheen ensimmäinen osio tulee olla palautettu Itsiin 15.12 mennessä. Oppimistehtävät, ohjeistus ja niihin liittyvät videoluennot löytyvät Itsistä.
Kaikki tehtävät tulee palauttaa itsiin opintojakson voimassaoloaikana ja ne tulee olla hyväksytty arvosanan saamiseksi.
Käytännön projektien toteutusta varten ryhmä jaetaan jo syksyllä projektiryhmiin, jotka toteuttavat eri toimeksiantajien projekteja. Nämä projektit toteutetaan keväällä 2024, mutta suunnittelu- ja organisoitumisvaihe toteutuu mahdollisuuksien mukaan jo syksyllä. Ryhmä toteuttaa vastuullisesti annetut työelämälähtöiset projektit hyvää projektinhallintamenettelyä hyödyntäen. Valmiit projektit raportoidaan posterinäyttelynä toukokuussa 2024.
Toimeksiannot löytyvät ITSlearningista.
Objective
The student is able to
• describe the designing process of a project and different actor’s roles related to the project,
• design, implement and report, in accordance with his/her role,
• evaluate and develop his/her ethical skills in project work.
Content
As a learning environment various projects and project-related physiotherapy.
The study unit can consists of one or more projects.
Teaching methods
Tehtävät löytyvät Itsistä. 1 op = 27 tuntia opiskelijan työtä.
Opintojakson alussa on yksilö- ja ryhmätehtäviä, painotus ryhmätehtävissä
Student workload
Tehtävät löytyvät Itsistä. 1 op = 27 tuntia opiskelijan työtä.
Opintojakson alussa on yksilö- ja ryhmätehtäviä, painotus ryhmätehtävissä.
Assessment criteria, approved/failed
KS. arvioinnin kohteet ja menetelmät
HYLÄTTY: Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä eikä toiminut projektitoiminnan ohjeiden mukaisesti. Arvioinnin kohteena olevien osaamistavoitteiden saavuttamiseen vaadittava työskentely ei täytä yllä kirjattuja kriteerejä koskien oma-aloitteista ja vastuullista toimintaa, toiminnan arviointia ja reflektointia sekä eettisen toiminnan periaatteita.
HYVÄKSYTTY: Opiskelija täyttää opintojaksolla vaadittavat kriteerit projektitoimintaa koskien, osaamistavoitteiden täyttymiseksi vaadittava toiminta on sujunut suunnitelmien mukaisesti oma-aloitteisesti ja vastuullisesti toimien. Opiskelija on arvioinut ja reflektoinut toimintaansa sekä toiminut eettisten periaatteiden mukaisesti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi kohdistuu opintojakson osaamistavoitteiden toteutumiseen. Osaamistavoitteina on, että opiskelija osaa
• suunnitella ja toteuttaa työelämälähtöisen projektin fysioterapian ammattisisällön näkökulmasta,
• toimia oma-aloitteisesti ja vastuullisesti projektien tavoitteiden mukaisesti,
• arvioida ja raportoida sekä omaa toimintaansa että projektin tuloksia sovittujen roolien mukaan,
• tunnistaa ja arvioida omaa yrittäjyysosaamistaan ja toimintaansa erilaisissa palveluprojekteissa,
• ottaa huomioon fysioterapian eettiset periaatteet toiminnassaan
Arviointi perustuu opettajan arvioon opiskelijan toiminnasta sekä projektiryhmän vertaisarviointiin.
Qualifications
The student is able to observe movement, motion and functionality and assess preconditions of functionality like strength, flexibility and balance. (S)he is able to counsel clients to promote his/her functional ability.