Valitse oppimissuunnitelma opintojen aloitusvuoden ja osaamispolun mukaan.
Anu Vaihekoski
Tuuli Lahti
Tuuli Lahti
tuuli.lahti@turkuamk.fi
60% Lähiopetus, 40% Etäopetus
Verkko-oppimisympäristössä ilmoitettu lähdemateriaali sekä opiskelijan itsensä hankkimat lisämateriaalit.
- Kontaktiopetus
- Perehtyminen opintojakson kirjallisuuteen ja tähän liittyvä lukupiirityöskentely
- Oman johtamisosaamisen arviointi ja kehittäminen (raportti ja siihen pohjautuva suullinen esitys)
Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin.
Suomi
09.01.2023 - 16.05.2023
01.12.2022 - 16.01.2023
10 - 40
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 3 opiskelijaa
Terveys ja hyvinvointi
Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen
Kupittaan kampus
2 op
2 op
H-5
Ei valinnaista suoritustapaa.
Ei tenttiä.
Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.
Kontaktiopetuksen aikana perehdytään teoriatietoon sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Yksilötehtävössä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.
Itsenäinen opiskelu: 88h
Kontaktiopetus: 16h
Lukupiirityöskentely: 25h
Työskentely verkko-oppimisympäristössä: 4h
Yhteensä: 133h
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tunnistaa erilaisia johtamisoppeja, sekä osaa analysoida ja kehittää itseään johtajana.
Kevään 2023 kontaktiopetus toteutetaan etäyhteyksin. Linkki etäyhteyteen löytyy verkko-oppimisympäristöstä.
23.01 kello 12:30-14:00
24.01 kello 12:30-15:30
21.03 kello 09:00-11:30
16.05 kello 09:00-15:30
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.
Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.
Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin, ja osaavansa myös soveltaa oppimaansa.
Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista.
Henri Aho
Maarit Janhunen
Anne Rouhelo
Anssi Lähde
Lähiopetus
Kehittämisprojektin aiheeseen / ilmiöön liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin liittyvä kirjallisuus.
Tiedonhakijan oppaat https://libguides.turkuamk.fi/etusivu
Itsenäinen työskentely, seminaarityöskentely. Lähtökohtana sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Kehittämisprojekti kokonaisuudessaan perustuu Innopeda-oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Itslearning-oppimisympäristön materiaaleissa.
Kehittämisprojektin suunnitelman ja tarvittaessa tutkimussuunnitelman arvioinnin kohteet ovat: hanke-/työelämälähtöisyys, aihealueeseen perehtyneisyys, tietoperusta, tavoitteiden / tehtävien asettaminen, kehittävä ja tutkimuksellinen ote, eettisyys ja luotettavuus, tavoiteltava tuotos / tulos ja sen hyödynnettävyys,
Suomi
29.08.2022 - 31.07.2024
26.08.2022 - 30.09.2022
Opinnäytetyön suunnitelma -opintojakson hyväksyminen edellyttää siis varsinaisen projektisuunnitelman lisäksi hyväksyttyä projekti-ideaa sekä siihen liittyvää hyväksyttyä tietoperustaa.
Terveys ja hyvinvointi
Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen
5 op
Hyväksytty/Hylätty
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Oppiminen ja soveltava TKI-toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopeda-pohjaisen oppimisjatkumon ja kolmikantamallin avulla. Kolmikantamalli perustuu opiskelijan, työelämämentorin ja opettajan väliseen yhteistyöhön.
1) Kehittämisprojektin suunnitelman laadinta
2) Esitys suunnitelmaseminaarissa
3) Vertaisarviointi
Kehittämisprojektin suunnitelman laadintaa edeltää hyväksytty, kirjallisesti tuotettu ideavaiheen kuvaus sekä hyväksytty tietoperusta aihealueesta, yhteensä 223 t. Seminaariesitykset ja vertaisarvioinnit yhteensä 20 t. Tiedonhankinnan verkkokurssi 27 t.
- Ideaseminaari
- Tiedonhankinnan verkkokurssi (1 op)
- Tietoperusta
- Kehittämisprojektin suunnitelma, tarvittaessa tutkimussuunnitelma sen liitteenä
- Suunnitelmaseminaari
- Opinnäytetyösopimus
- Vertaispalaute
Opinäytetyön ideaseminaari / työpaja 15.11.2022 klo 8.30 - 15.45
Zoom- linkki It´s learningissa
Kehittämisprojektin suunnitelma ja tarvittaessa tutkimussuunnitelma on laadittu ohjeiden mukaan, ja niissä ilmenevät edellä mainitut asiat.
Kirsi Mononen
Anu Vaihekoski
Sanna-Maria Nurmi
50% Lähiopetus, 50% Etäopetus
Kehittämisprojektin aiheeseen / ilmiöön liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin liittyvä kirjallisuus.
Tiedonhakijan oppaat https://libguides.turkuamk.fi/etusivu
Itsenäinen työskentely, seminaarityöskentely. Lähtökohtana sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Kehittämisprojekti kokonaisuudessaan perustuu Innopeda-oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Itslearning-oppimisympäristön materiaaleissa.
Kehittämisprojektin suunnitelman ja tarvittaessa tutkimussuunnitelman arvioinnin kohteet ovat: hanke-/työelämälähtöisyys, aihealueeseen perehtyneisyys, tietoperusta, tavoitteiden / tehtävien asettaminen, kehittävä ja tutkimuksellinen ote, eettisyys ja luotettavuus, tavoiteltava tuotos / tulos ja sen hyödynnettävyys,
Suomi
01.01.2023 - 31.12.2024
19.12.2022 - 31.03.2023
0 - 35
Opinnäytetyön suunnitelma -opintojakson hyväksyminen edellyttää siis varsinaisen projektisuunnitelman lisäksi hyväksyttyä projekti-ideaa sekä siihen liittyvää hyväksyttyä tietoperustaa.
Terveys ja hyvinvointi
Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen
5 op
Hyväksytty/Hylätty
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Oppiminen ja soveltava TKI-toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopeda-pohjaisen oppimisjatkumon ja kolmikantamallin avulla. Kolmikantamalli perustuu opiskelijan, työelämämentorin ja opettajan väliseen yhteistyöhön.
1) Kehittämisprojektin suunnitelman laadinta
2) Esitys suunnitelmaseminaarissa
3) Opponointi
4) Vertaisarviointi
Kehittämisprojektin suunnitelman laadintaa edeltää hyväksytty, kirjallisesti tuotettu ideavaiheen kuvaus sekä hyväksytty kirjallisuuskatsaus aihealueesta, yhteensä 223 t. Seminaariesitykset ja vertaisarvioinnit yhteensä 20 t. Tiedonhankinnan verkkokurssi 27 t.
Tavoitteet:
Opiskelija osaa
- kuvata kehittämisprojektin lähtökohdat, tarpeen ja edellytykset siinä organisaatiossa tai hankkeessa, jossa kehittämisprojekti tehdään
- toteuttaa systemaattisia tutkimustiedon ja muun tiedon hakuja suomalaisista ja kansainvälisistä tietokannoista
- kirjoittaa kehittämisprojektinsa tietoperustan
- nimetä kehittämisprojektin tavoitteet, tarkoituksen, tehtävät ja lopputuloksen
- määrittää kehittämis- ja arviointimenetelmät sekä kuvata menetelmällisen toteutuksen
- kirjoittaa toteuttamiskelpoisen kehittämisprojektin suunnitelman ja tarvittaessa tutkimussuunnitelman
- kuvata oman roolinsa asiantuntijana ja projektipäällikkönä
- laatia eettisen tarkastelun ja luotettavuustarkastelun
- arvioida ja ennakoida kehittämisprojektinsa riskit
Sisällöt:
- Ideaseminaari
- Tiedonhankinnan verkkokurssi (1 op)
- Tietoperusta
- Kehittämisprojektin suunnitelma, tarvittaessa tutkimussuunnitelma sen liitteenä
- Suunnitelmaseminaari
- Opponointi
- Vertaispalaute
- Opinnäytetyösopimus
Kehittämisprojektin suunnitelma ja tarvittaessa tutkimussuunnitelma on laadittu ohjeiden mukaan, ja niissä ilmenevät edellä mainitut asiat.
Anu Vaihekoski
Maarit Janhunen
Camilla Granholm
Anssi Lähde
Anu Vaihekoski
Anssi Lähde
60% Lähiopetus, 40% Etäopetus
Kehittämisprojektin aiheeseen liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin liittyvä kirjallisuus.
Itsenäinen opiskelu ja projektipäällikkönä (mahd. soveltavan tutkimuksen tekijänä) toimiminen työelämässä / hankkeessa.
Hyväksytty tehtävien suorittaminen.
Suomi
01.01.2023 - 31.07.2023
01.08.2022 - 31.07.2023
Opinnäytetyön toteutusvaiheeseen voi siirtyä vasta, kun suunnitelmavaihe on hyväksytty.
Terveys ja hyvinvointi
Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen
Kupittaan kampus
5 op
2 op
Hyväksytty/Hylätty
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Soveltava TKI - toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopedagogiikan ja kolmikantamallin avulla.
Väliraportointi työelämä/-hankeympäristössä toimeksiantajalle erikseen sovitulla tavalla.
Työn mitoitus:
- Väliraportointi (esitys) toimeksiantajalle on ajallisesti lyhyt (n. 1 t), lisäksi esityksen valmisteluaika.
- Muut opintojakson tunnit käytetään kehittämisprojektin käytännön toteuttamiseen työelämässä / hankkeessa.
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· täsmentää kehittämisprojektinsa tietoperustaa
· tuottaa kirjallisen kuvauksen kehittämisprojektinsa siihenastisesta etenemisestä
· arvioida kehittämisprojektinsa etenemistä suhteessa suunnitelmaan (esim. aikataulussa pysyminen, tavoitteen suunnassa eteneminen, valittujen tutkimus- ja kehittämismenetelmien toimivuus, projektiorganisaation toiminta)
Sisältö:
· Esitys kehittämisprojektin siihenastisesta etenemisestä toimeksiantajataholle tai muulla sovitulla tavalla
Hyväksytty:
Opiskelija on toteuttanut väliraportoinnin osoittaen, että kykenee kuvaamaan kehittämisprojektinsa siihenastista etenemistä johdonmukaisena kokonaisuutena ja arvioivalla otteella.
Marion Karppi
Ursula Hyrkkänen
Sanna-Maria Nurmi
Sanna-Maria Nurmi (sanna-maria.nurmi@turkuamk.fi)
Marion Karppi (marion.karppi@turkuamk.fi)
Ursula Hyrkkänen (ursula.hyrkkänen@turkuamk.fi)
Etäopetus
Oppimisympäristössä ilmoitettu lähdemateriaali sekä muu opiskelijan itsensä hankkima lähdemateriaali.
- Perehtyminen opintojakson kirjallisuuteen
- Lähiopetus
-Ryhmätyö
Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin, ryhmätehtävään sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn.
Suomi
01.08.2022 - 31.12.2022
02.07.2022 - 31.08.2022
0 - 35
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 3 opiskelijaa
Terveys ja hyvinvointi
Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen
5 op
H-5
Ei valinnaista suoritustapaa
Ei tenttiä.
Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.
Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.
Lähiopetus: 16h
Itsenäinen opiskelu: 119h
Yhteensä: 135h
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palveluiden suunnittelua ja tuottamista itsenäisesti ja vastuullisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.
Syksyn 2022 lähiopetuspäivät toteutetaan etäyhteyksin:
24.8.2022 klo 8.15-11.30
10.10.2022 klo 8.15-11.30
12.12.2022 klo 8.15-15.45
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.
Suomeksi
Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.
Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.
Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista.
Marion Karppi
Anu Vaihekoski
Ursula Hyrkkänen
Anu Vaihekoski
Marion Karppi
Ursula Hyrkkänen
20% Lähiopetus, 80% Etäopetus
Oppimisympäristössä ilmoitettu lähdemateriaali sekä muu opiskelijan itsensä hankkima lähdemateriaali.
- Perehtyminen opintojakson kirjallisuuteen
- Lähiopetus
- Ryhmätyö
Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin, ryhmätehtävään sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn.
Suomi
08.12.2022 - 14.03.2023
14.11.2022 - 22.01.2023
10 - 30
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 5 opiskelijaa
Terveys ja hyvinvointi
Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen
4 op
4 op
H-5
Ei valinnaista suoritustapaa
Ei tenttiä.
Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.
Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.
Lähiopetus: 15h
Itsenäinen opiskelu: 120h
Yhteensä: 135h
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palveluiden suunnittelua ja tuottamista itsenäisesti ja vastuullisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.
Opintojakson aloitus on torstaina 8.12. klo 8:15-11:30.
Aloitus toteutetaan Zoomissa. Linkki: https://turkuamk.zoom.us/j/61120937840
Kevään 2023 lähiopetuspäivät toteutetaan etäyhteyksin:
13.2.23 klo 8.15 -11.30 ja 3.4.23 klo 9-15.30.
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.
Suomeksi
Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.
Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.
Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista.
Hille Halonen
Ilkka Uusitalo
Lehtori Hille Halonen
Lehtori Ilkka Uusitalo
Lähiopetus
Opintojakso toteutuu monimuotoisesti lähi- ja etäopetuksena sekä verkko-opetuksen menetelmin
Sähköisessä oppimisympäristössä on kuvattuna yksilö/paritehtävän arviointikriteerit.
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl./T1-K5. Arviointi muodostuu tehtävän arvioinnista.
Tarkempi arvioinnin kriteerit ja arviointikehikko löytyy Itsin jakson työtilasta.
Suomi
01.01.2023 - 31.07.2023
02.12.2022 - 28.02.2023
Terveys ja hyvinvointi
Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen
H-5
Opintojakson suorittamiseksi opiskelijan tulee tehdä yksilö/paritehtävä ja osallistua opetukseen.
Opintojakson työmäärä:
5op = 135tuntia
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 5 opiskelijaa mukaan
Palveluojaus-opintojakson (5op) tavoitteena on, että opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palveluohjausta itsenäisesti ja vastuullisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.
Opintojakson keskeiset sisällöt:
· Palveluohjaus asiakastyömenetelmänä
· Palveluvaikuttavuus
· Asiakkaan ohjauksen etiikka
¨
Opetus:
7.2.2023 klo 9-11.30 ICT B2026
7.3.2023 klo 9.-15.00 etänä Zoom linkki ilmoitetaan myöhemmin
28.3.2023 klo 9-15.00 etänä Zoom linkki ilmoitetaan myöhemmin
Opetus toteutetaan lähi-ja etäopetuksena.
Huom: ohjelma päivittyy myöhemmin
Ilkka Uusitalo
Anssi Lähde
Anssi Lähde, Ilkka Uusitalo
60% Lähiopetus, 40% Etäopetus
Oppimistehtävä ja sitä tukeva materiaali It´s learningissa.
Opintojakso toteutuu etäopetuksena verkko-opetuksen menetelmin.
Sähköisessä oppimisympäristössä on kuvattuna yksilö/paritehtävän arviointikriteerit.
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl./T1-K5. Arviointi muodostuu tehtävän arvioinnista.
Suomi
29.09.2022 - 31.12.2022
02.07.2022 - 11.09.2022
15 - 30
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 5 opiskelijaa mukaan.
Terveys ja hyvinvointi
Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen
Kupittaan kampus
2 op
2 op
H-5
Opintojakson suorittamiseksi opiskelijan tulee tehdä yksilö/paritehtävä ja osallistua opetukseen.
Opintojakson työmäärä:
5op = 135tuntia
Oppimistehtävä 4 op
Verkko-opetukseen osallistuminen 1 op
Palveluojaus-opintojakson (5op) tavoitteena on, että opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palveluohjausta itsenäisesti ja vastuullisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.
Opintojakson keskeiset sisällöt:
· Palveluohjaus asiakastyömenetelmänä
· Palveluvaikuttavuus
· Asiakkaan ohjauksen etiikka
¨
Opetus:
29.9.2022 klo 10.00-15.45 / Opintojakson aloitus ja oppimistehtävä. Palveluohjauksen käsite ja merkitys sote -alalla / IU
27.10.2022 klo 9.00 -14.00 / Palveluohjauksen asiakasryhmäkohtainen tarkastelu, AL
9.12. 2022 klo 8.15-14.00 / Oppimistehtävän yhteinen käsittely AL, IU
Opetus toteutetaan etäyhteydellä. Zoom -linkki löytyy ITS työtilan jakson etusivulta tai toimitetaan kalenterikutsuna.
1. Raportin rakenne on pääpiirteissään johdonmukainen ja sisältää tehtäväksiannon mukaiset asiat.
2. Teoreettinen taustatieto ja käsitteet on tuotettu, mutta suppeasti.
3. Työssä on vastattu tehtäväksiannon kaikkiin kohtiin, mutta osa on käsitelty niukasti.
4. Raportti sisältää omaa pohdintaa
5. Tekstin viimeistely on ohjeiden mukaista joskin siinä on puutteita
1. Raportin rakenne on johdonmukainen ja otsikointi vastaa selkeästi tehtäväksiantoa.
2. Teoreettinen taustatieto ja käsitteet on tuotettu kattavasti.
3. Työssä on vastattu hyvällä tasolla ja tasapainoisesti kaikkiin tehtäväksiannon kohtiin.
4. Raportti sisältää perusteltua ja monipuolista pohdintaa.
5. Tekstin viimeistely on ohjeiden mukaista.
1. Raportin rakenne on johdonmukainen ja otsikointi vastaa selkeästi tehtäväksiantoa.
2. Teoreettinen taustatieto on monipuolista ja käsitteet on määritelty selkeästi.
3. Raportissa on vastattu analyyttisesti ja huolella kaikkiin tehtäväväksiannon kohtiin.
4. Raportti sisältää monipuolista ja analyyttistä pohdintaa.
5. Teksti on viimeisteltyä ja ohjeiden mukaista asiakieltä.
Camilla Granholm
Sanna-Maria Nurmi
Sanna-Maria Nurmi
sanna-maria.nurmi@turkuamk.fi
Etäopetus
Oppimisympäristössä ilmoitettu lähdemateriaali sekä muu opiskelijan itsensä hankkima lähdemateriaali.
Perehtyminen opintojakson keskeiseen kirjallisuuteen.
Lähiopetus, ryhmätehtävä ja tentti.
Ryhmätehtävä tehdään Varsinais-Suomen hyvinvointialueelle osana strategiatyötä.
Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin, tenttiin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn.
Suomi
01.08.2022 - 31.12.2022
02.07.2022 - 22.08.2022
0 - 40
YAMK - opintoja, ei sovellu AMK - opintoihin. Avoin YAMK-opiskeluun maksimi 5 opiskelijaa.
Terveys ja hyvinvointi
Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen
5 op
H-5
Ei valinnaisuutta.
Tentti erikseen sovittuna ajankohtana Itslearning oppimisympäristössä.
Innovaatiopedagogiikka eli konstruktivistinen ja ongelmalähtöinen tekemällä ja soveltamalla oppiminen on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, itsenäistä opiskelua, ryhmätyöskentelyä sekä työskentelyä verkko-oppimisympäristössä.
Verkko-oppimistehtävässä orientoidutaan opintojakson teemoihin. Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan omia kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Ryhmätehtävissä korostuu laajemman tehtäväkokonaisuuden yhdessä suorittaminen, projektimainen työskentely sekä konstruktivistinen omien kokemuksien jakaminen ryhmän jäsenten kanssa. Yksilötehtävissä harjoitellaan jäsenneltyä asioiden esittämistapaa sekä reflektoidaan oman osaamisen kehittymistä.
Lähiopetus: Luentoja ja toiminnallista työskentelyä 12 h
Itsenäinen opiskelu: 40h
Ryhmätyö: 83h
Yhteensä: 135h
Opintojakson pääsisältöjä ovat:
-strategiaprosessin vaiheet ja tavoitteet
-strategisen ajattelun ja johtamisen käsitteet ja menetelmät
-toiminnan arviointi ja kehittäminen sosiaali- ja terveysalan toimintaympäristöissä
Syksyn 2022 lähiopetuspäivät toteutetaan pääosin etäopetuksena:
24.8.2022 klo 12.30-14.00
12.9.2022 klo 14.15-15.45
13.9.2022 klo 12.30-15.45
13.12.2022 klo 10.00-14.00 (seminaari saatetaan toteuttaa kampuksella)
Huom! Lisäksi tenttin erikseen sovittuna ajankohtana.
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista. Ei ole suorittanut tenttiä hyväksytysti.
Tyydyttävä: On palauttanut tehtävät ja osallistunut sekä lähiopetukseen että ryhmätyöhön. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin. On suorittanut tentin hyväksytysti.
Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut aktiivisesti sekä lähiopetukseen että ryhmätyöhön. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. On suorittanut tentin hyväksytysti.
Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut aktiivisesti sekä lähiopetukseen että ryhmätyöhön. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista. On suorittanut tentin hyväksytysti.
Camilla Granholm
Sanna-Maria Nurmi
Etäopetus
Oppimisympäristössä ilmoitettu lähdemateriaali sekä muu opiskelijan itsensä hankkima lähdemateriaali.
Perehtyminen opintojakson keskeiseen kirjallisuuteen.
Lähiopetus, ryhmätehtävä ja tentti.
Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin, tenttiin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn.
Suomi
01.01.2023 - 31.05.2023
01.12.2022 - 15.01.2023
5 - 35
YAMK - opintoja, ei sovellu AMK - opintoihin. Avoin YAMK-opiskeluun maksimi 5 opiskelijaa.
Terveys ja hyvinvointi
Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen
5 op
H-5
Ei valinnaisuutta.
Tentti erikseen sovittuna ajankohtana Itslearning oppimisympäristössä.
Innovaatiopedagogiikka eli konstruktivistinen ja ongelmalähtöinen tekemällä ja soveltamalla oppiminen on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, itsenäistä opiskelua, ryhmätyöskentelyä sekä työskentelyä verkko-oppimisympäristössä.
Verkko-oppimistehtävässä orientoidutaan opintojakson teemoihin. Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan omia kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Ryhmätehtävissä korostuu laajemman tehtäväkokonaisuuden yhdessä suorittaminen, projektimainen työskentely sekä konstruktivistinen omien kokemuksien jakaminen ryhmän jäsenten kanssa. Yksilötehtävissä harjoitellaan jäsenneltyä asioiden esittämistapaa sekä reflektoidaan oman osaamisen kehittymistä.
Lähiopetus: Luentoja ja toiminnallista työskentelyä 12 h
Itsenäinen opiskelu: 40h
Ryhmätyö: 83h
Yhteensä: 135h
Opintojakson pääsisältöjä ovat:
-strategiaprosessin vaiheet ja tavoitteet
-strategisen ajattelun ja johtamisen käsitteet ja menetelmät
-toiminnan arviointi ja kehittäminen sosiaali- ja terveysalan toimintaympäristöissä
Kevään 2023 lähiopetuspäivät toteutetaan etänä:
16.1.2023 klo 10.45-15.30
13.2.2023 klo 12.15-15.30
14.3.2023 klo 9.00-13.45
Lisäksi tentti erikseen sovittuna ajankohtana.
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista. Ei ole suorittanut tenttiä hyväksytysti.
Tyydyttävä: On palauttanut tehtävät ja osallistunut sekä lähiopetukseen että ryhmätyöhön. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin. On suorittanut tentin hyväksytysti.
Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut aktiivisesti sekä lähiopetukseen että ryhmätyöhön. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. On suorittanut tentin hyväksytysti.
Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut aktiivisesti sekä lähiopetukseen että ryhmätyöhön. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista. On suorittanut tentin hyväksytysti.
Sami Nummela
Kari Koivunen
Lähiopetus
Luentomateriaalit tallennetaan oppimisalustaan. Kontaktiopetuksessa opastetaan tehtävien tekemiseen sopivasta kurssin oheislukemistosta.
ETÄopetus lukujärjestyksen mukaan. Omatoiminen opiskelu lähipäivien välillä. Palautettavat kurssitehtävät. Kurssin viimeisellä kerralla on tentti.
Tenttisuoritukset erikseen talouden ja liiketoiminnan sekä judidiikan osalta. Tehtävien palautus.
Suomi
29.08.2022 - 31.12.2022
01.06.2022 - 11.09.2022
Kurssin yksityiskohdista sovitaan opetuskerroilla. Koko kurssia koskevat kysymykset kannattaa esittää oppitunnilla.
Terveys ja hyvinvointi
Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen
H-5
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Tentti on viimeisellä lukujärjestykseen merkityllä oppitunnilla.
Innopeda.
Oppimistehtävät annetaan Itslerning-oppimisalustan kautta ja sinne ne myös palautetaan.
Koska kurssi on laaja, 5 opintopistettä, työmäärä omalla ajalla on noin merkittävä ja lukujärjestykseen merkityt kerrat eivät ole kurssin suorittamisen kannalta kuin osa koko kurssista. Lukujärjestykseen merkittyjen kertojen välissä on siis syytä varata aikaa itsenäiseen opiskeluun, jotta kurssin aiheeseen ehtii perehtyä.
Kurssitehtäviä on vähintään 5. Niistä 2 liittyy Kari Koivusen osuuteen ja 3 Sami Nummelan osuuteen. Lisäksi voi olla luennoilla annettuja suullisia tehtävänantoja.
Kurssin sisältyy sekä talous- ja liiketoimintaosaamisen asiaa sekä juridiikan osalta sopimusoikeutta ja työsuhdeoikeutta. Ajoitus lukujärjestyksen mukaan. Opettajat ovat saavutettavissa ensisijaisesti lukujärjestyksen mukaan. Kaikki kysymykset olisi hyvä esittää opetuksen yhteydessä.
Opiskelija ei osallistu opetukseen, tai ei palauta kurssitehtäviä.
Opiskelija osallistuu etäopetukseen ja suorittaa annetut tehtävät, mutta suoritus tentissä on melko heikko.
Opiskelija osallistuu etäopetukseen ja suorittaa annetut tehtävät, sekä suoritus tentissä on hyvä.
Opiskelija osallistuu etäopetukseen ja suorittaa annetut tehtävät, sekä suoritus tentissä on erinomainen.
Sami Nummela
Kari Koivunen
Lähiopetus
Luentomateriaalit tallennetaan oppimisalustaan. Kontaktiopetuksessa opastetaan tehtävien tekemiseen sopivasta kurssin oheislukemistosta.
ETÄopetus lukujärjestyksen mukaan. Omatoiminen opiskelu lähipäivien välillä. Palautettavat kurssitehtävät. Kurssin viimeisellä kerralla on tentti.
Tenttisuoritukset erikseen talouden ja liiketoiminnan sekä judidiikan osalta. Tehtävien palautus.
Suomi
01.01.2023 - 31.05.2023
11.11.2022 - 31.01.2023
Kurssin yksityiskohdista sovitaan opetuskerroilla. Koko kurssia koskevat kysymykset kannattaa esittää oppitunnilla.
Terveys ja hyvinvointi
Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen
H-5
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Tentti on viimeisellä lukujärjestykseen merkityllä oppitunnilla.
Innopeda.
Oppimistehtävät annetaan Itslerning-oppimisalustan kautta ja sinne ne myös palautetaan.
Koska kurssi on laaja, 5 opintopistettä, työmäärä omalla ajalla on noin merkittävä ja lukujärjestykseen merkityt kerrat eivät ole kurssin suorittamisen kannalta kuin osa koko kurssista. Lukujärjestykseen merkittyjen kertojen välissä on siis syytä varata aikaa itsenäiseen opiskeluun, jotta kurssin aiheeseen ehtii perehtyä.
Kurssitehtäviä on vähintään 5. Niistä 2 liittyy Kari Koivusen osuuteen ja 3 Sami Nummelan osuuteen. Lisäksi voi olla luennoilla annettuja suullisia tehtävänantoja.
Kurssin sisältyy sekä talous- ja liiketoimintaosaamisen asiaa sekä juridiikan osalta sopimusoikeutta ja työsuhdeoikeutta. Ajoitus lukujärjestyksen mukaan. Opettajat ovat saavutettavissa ensisijaisesti lukujärjestyksen mukaan. Kaikki kysymykset olisi hyvä esittää opetuksen yhteydessä.
Opiskelija ei osallistu opetukseen, tai ei palauta kurssitehtäviä.
Opiskelija osallistuu etäopetukseen ja suorittaa annetut tehtävät, mutta suoritus tentissä on melko heikko.
Opiskelija osallistuu etäopetukseen ja suorittaa annetut tehtävät, sekä suoritus tentissä on hyvä.
Opiskelija osallistuu etäopetukseen ja suorittaa annetut tehtävät, sekä suoritus tentissä on erinomainen.
Jan Holmberg
Anne Rouhelo
Jan Holmberg, jan.holmberg@turkuamk.fi
Etäopetus
Ilmoitettu Itslearning-oppimisympäristössä.
Lähiopetus, ryhmätyöskentely ja oppimistehtävät.
Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn.
Suomi
23.01.2023 - 30.05.2023
12.12.2022 - 16.01.2023
0 - 40
YAMK - opintoja, ei sovellu AMK - opintoihin. Avoin AMK maksimi: viisi opiskelijaa.
Terveys ja hyvinvointi
Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen
5 op
H-5
Ei erillistä valinnaista suoritustapaa.
Ei tenttiä.
Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.
Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Pienryhmätyöskentelyssä korostuvat itseohjautuvuus, vertaisoppiminen sekä dialoginen vuorovaikutus. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.
Lähiopetusta: luentoja ja toiminnallista työskentelyä (16 h) sekä itsenäistä opiskelua: oppimistehtäviä ja pienryhmätyöskentelyä (119 h). Yhteensä 135 h (5 op).
Opintojakson 2023 lähipäivät toteutetaan kampuksella ja etäyhteyksin (linkki löytyy Itslearning-verkko-oppimisympäristöstä) seuraavina päivinä:
• 23.01. klo 09.00-11.30 (kampuksella)
• 24.01. klo 09.00-11.30 (etäyhteydellä)
• 28.02. klo 09.00-11.30 (etäyhteydellä)
• 21.03. klo 12.30-14.30 (kampuksella)
• 18.04. klo 09.00-15.30 (etäyhteydellä)
Muutoin toteutus perustuu jakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin.
Opintojakson pääsisältöjä ovat:
• Osaamisen johtamisen käsitteet ja käytännöt.
• Osaamistarpeiden tunnistaminen ja ennakointi.
• Osaamispääoman kehittäminen ja säilyttäminen.
• Osaamisen johtaminen poikkeustilanteissa.
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.
Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.
Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissä hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin, ja osaavansa myös soveltaa oppimaansa.
Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista.
Koulutukseen ei ole liitetty toteutuksia.